Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefsel2109

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:26

Spannend Phylos, de duimen gaan extra hard voor je draaien +:)+

Hier was werk gelukkig erg meewerkend, werk maar in een klein team en kon op dagen dat er meerdere leidinggevende waren gewoon weg naar het ziekenhuis. Als ik enige leiding was werd er gezorgd dat ik weg kon, doormiddel van dagen ruilen/andere leidinggevende die alsnog naar werk kwam om even in te vallen.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 13:45

Ik lees spannende tijden hier!

Wij gaan vandaag naar de POP poli. Ook heel benieuwd

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 16:53

Mijn duimen draaien ook phylos !

Wij mogen dinsdag weer terug, was geen groei te zien helaas.

Hoe is het gegaan Dalena ?

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:35

Onze poging is gestaakt, helaas was er geen groei.
Nu dus weer medicijnen om m’n menstruatie op te wekken en daarna een dubbele dosis hormonen in vergelijking tot de vorige poging.

Hoe gaat het hier verder met iedereen?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 09:46

Ik lees al een tijdje mee en wil jullie allemaal een hart onder de riem steken. Zoveel respect voor hoe jullie erin staan! Zelf geen moeite met zwanger raken, maar in mijn omgeving de nodige (trieste) verhalen. Ik vind jullie toppers en duim voor jullie! +:)+

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 22:33

Al een tijdje stil hier. Ik ben ook even stil geweest. Op 21 september en de officiële testdag op 23 september was positief, we zijn weer zwanger! Ontzettend dankbaar en gelukkig maar ook gespannen door de miskraam in juni. 5 oktober de eerste echo bij 5+6 en een hartje gezien! Wonderlijk. Het blijft natuurlijk spannend, maar vandaag wel met de familie gedeeld.

Ik zal hier niet meer actief meepraten maar nog wel meelezen. Ik hoop dat iedereen hier snel een positieve test en fijne gezonde zwangerschap tegemoet mag zien. Het is pittig en zwaar in zo'n traject, maar ik hoop dat het voor iedereen uiteindelijk de moeite waard zal zijn

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 00:25

Ohh gefeliciteerd!!! <3 *\o/*

Ik zit in ronde 2. 11 dpo (nu 12) en negatief. Ben bang dat we naar ronde 3 gaan

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 15:44

Oh wat ben ik blij dat ik dit topic heb gevonden. Ik zit zo vreselijk met mezelf in de knoop en zie hier zoveel lieve berichtjes en steun voor elkaar, dat heb ik ook echt even nodig.

We zijn nog niet zo heel lang aan het proberen, ik was er eerder ook nog niet klaar voor, maar sinds ik er wel klaar voor ben, is de wens ook echt heel groot.
Tot nu toe werkt mijn lichaam alleen totaal niet mee. Mijn cyclus is debiel onregelmatig (42 dagen, daarna ruim een week ongesteld, 2 dagen niet en vervolgens weer 5 dagen ongesteld...) en nu zit ik op dag 50 (of 62 als je die rare 'dubbele' als één telt). Testen negatief, maar ook geen enkel teken dat mijn menstruatie gaat beginnen.
Wat het nu even extra moeilijk maakt, is dat de vriendin van m'n broertje gisteren na de eerste terugplaatsing (IVF) een positieve test had. Ik gun het ze zó enorm en nog extra omdat bij hen eerder echt alles tegen zat (kanker, operatie en chemo en alleen nog ingevroren zaad) maar moeilijk is het wel. -O-

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 20:00

Herkenbaar Delaja.
Hoor ook mensen die eigenlijk nog niet eens bezig zijn en waar het dan toch al gelukt is.

Als je er eenmaal klaar voor bent dan is elke dag te lang :o
Ik schuif waarschijnlijk door naar ronde 3. Nog steeds negatief

Wij gebruiken ovulatietesten en had dus echt verwacht dat het wel raak zou zijn :')

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 21:28

dalena schreef:
Herkenbaar Delaja.
Hoor ook mensen die eigenlijk nog niet eens bezig zijn en waar het dan toch al gelukt is.

Als je er eenmaal klaar voor bent dan is elke dag te lang :o
Ik schuif waarschijnlijk door naar ronde 3. Nog steeds negatief

Wij gebruiken ovulatietesten en had dus echt verwacht dat het wel raak zou zijn :')

Oh dat lijkt me echt moeilijk, dat het zo makkelijk gaat bij anderen. Dan kan er op een gegeven moment ook echt afgunst ontstaan lijkt me... Gelukkig is dat bij ons anders, want het wordt m'n broertje en z'n vriendin zo vreselijk hard gegund na alle ellende :(:)

Heel herkenbaar: elke dag duurt inderdaad te lang als je eenmaal wil. En dan al die mensen die zeggen dat je er vooral niet teveel mee bezig moet zijn, dat het dan vanzelf komt. Ga het lekker zelf proberen, dat niet ermee bezig zijn :x |o _-:(

Ik heb ook ovulatietesten liggen, maar voor deze cyclus te laat om te testen (heb ze pas gekocht nadat m'n eerste zwangerschapstest negatief was en toen zat ik al op dag 32). Volgende ronde zien we wel verder.
Ik ben verder wel ook aangemeld op zo'n app waarin je je temperatuur en eventuele klachten e.d. bijhoudt, maar daar kunnen ze momenteel ook niet zoveel zeggen, omdat de cyclus zo raar is... Eind van de maand moet ik naar de HA voor m'n B12 traject en dan zal ik ook direct even vragen of we daar iets aan kunnen doen om het wat te reguleren...

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 23:01

Phylos gefeliciteerd! Ik heb nog aan jullie gedacht zaterdag, het is jullie zo gegund !

Dalena verschrikkelijk hè dat wachten, wel fijn dat je doormiddel van de ovulatie testen je ei sprong kan vinden, hopelijk volgende ronde mijn duimen draaien.

Delaja ik herken een deel van je verhaal en dat is het stukje onregelmatig/niet ongesteld worden.
Breng het inderdaad ter spraken bij je huisarts, bij mij bleek het pcos te zijn.
Wat fijn dat het bij je broertje en schoonzusje gelukt is, zeker na zo’n zware periode!

Ik ‘mag’ vrijdag weer voor een echo naar het ziekenhuis, dat is dag 9 van de cyclus.
Hopelijk deze cyclus wel meer groei wat misschien nu wel resulteert in een eisprong?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 10:28

Ik duim voor jullie!

Vandaag gaat het gelukkig tien keer beter dan gisteren. Gisteren was ik echt een soort van depressief van alles. Nu voel ik het een en ander dat kan duiden op menstruatie, dus fingers crossed en vol goede moed de volgende cyclus in!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 18:15

Hoe gaat het nu bij jullie? Hoe is de echo gegaan Danielle?

Hier nog steeds geen menstruatie (dag 75 inmiddels), dus na overleg met de huisarts vanmorgen even bloed laten prikken om te kijken of er een oorzaak te vinden is.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 18:38

Ronde 3, ovulatie ineens veel vroeger dan verwacht. Hopelijk is dat geen probleem verder.

Ik krijg nu ook wel veel vragen wanneer er een kindje komt. Tja ik hoop zo snel mogelijk natuurlijk maar zo makkelijk is het niet :+

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:35

Hopelijk komt er iets uit het bloedonderzoek Delaja.

Vervelend he Dalena, om die reden ben ik heel open in het feit dat ik pcos heb en in een ziekenhuis traject zit. Ik werd verdrietig van zulke vragen want ik dacht elke keer ‘je moest eens weten’.

Hier vanmorgen de 5e inwendige echo gehad deze ronde, en ik hoor de afgelopen 5x telkens dat de ei blaasjes dezelfde grootte hebben en er dus geen groei is.
Heb vanmorgen dus alweer medicijnen primolut en letrozol mogen halen bij de apotheek.
Wel met de tekst dat ik smiddag via een e-consult te horen zou krijgen of we inderdaad deze ronde staken of dat ik deze week nog een keer terug moet komen.
Momenteel is het cyclusdag 19, en donderdag moet ik dus weer terug op dag 22.

Baalde vanmiddag wel echt heel erg want ik heb niet het vertrouwen dat aankomende donderdag de ei blaasjes ineens wel groter zijn dan 11-12 mm.
Aan de telefoon aangegeven dat ik twijfel over de afspraak, ik zou nog terug gebeld worden door de arts maar dat is nog niet gebeurt.

Begint mij steeds zwaarder te vallen merk ik, elke keer de teleurstelling. En daarbij heeft mijn hr manager even laten weten dat ik gewoon mijn 40 uur moet maken buiten de ziekenhuis bezoeken om… gelukkig is mijn SM wel schappelijk maar dit is wel even een deuk in het vertrouwen met het bedrijf .
Het is geven en nemen en momenteel nemen ze alleen maar.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 20:54

Pfff uitslag bloedonderzoek is al binnen. Ik heb even gespiekt en snap niet alles, maar de waarde van de prolactine is hoger dan de bovengrens die wordt aan gegeven. Zo'n beetje alle symptomen die ik heb passen daar ook bij. Ik baal vreselijk, want daar hoort dus ook de onregelmatige cyclus (dag 76 vandaag) en zelfs onvruchtbaarheid bij. Het is behandelbaar, maar kan zomaar een jaar duren... Donderdag verder overleg met de huisarts.

Wat jammer van je HR manager! Hopelijk kan je toch de juiste balans vinden. Al zou het natuurlijk het allermooist zijn als je bij je volgende echo wel goed nieuws krijg. Ik duim in ieder geval voor je!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:37

Delaja ondertussen al uitleg gekregen van een arts over je bloedonderzoeken?

Hier is de ronde gestaakt, en gaan we nu de laatste ronde met Letrozol in. Als deze ronde niks doet wordt het hormonen prikken iets wat ik voor nu toch wel erg spannend vind klinken.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 12:06

danielle_x schreef:
Delaja ondertussen al uitleg gekregen van een arts over je bloedonderzoeken?

Hier is de ronde gestaakt, en gaan we nu de laatste ronde met Letrozol in. Als deze ronde niks doet wordt het hormonen prikken iets wat ik voor nu toch wel erg spannend vind klinken.

Ja! De huisarts ziet gelukkig geen onoverkomelijke dingen, maar gaf wel aan dat het waarschijnlijk wat langer kan gaan duren dan gemiddeld. Ik heb ook een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Balen natuurlijk, maar er wordt in ieder geval wat gedaan.

Wat jammer van deze ronde! Hormonen prikken klinkt inderdaad wel eng, maar wel fijn dat die optie er nog is!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 21:54

Wat fijn dat er nu duidelijkheid is, en dat ze meteen doorpakken.
Maar wel een teleurstelling natuurlijk als je zoiets hoort. Hopen dat je snel terecht kan.

Ja gelukkig nog opties genoeg en staan we nog relatief aan het begin van het ziekenhuis traject. Al heb ik het wel onderschat, je hebt natuurlijk geen flauw idee waar je aan begint.
Maar we hebben alles ervoor over <3

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 12:59

Wat dat betreft zitten we hier in Nederland toch wel echt goed. We hebben altijd wel wat te klagen met z'n allen, maar er is zó ontzettend veel mogelijk hier.

Even iets anders: heeft iemand uit dit topic mij een e-mail via bokt gestuurd? Ik kreeg een e-mail met de vraag of het al gelukt was met zwanger worden en dat diegene tips kon geven. Ik hoop maar dat het goed bedoeld was en niet vanuit commercieel oogpunt, want die vraag viel ronduit verkeerd. Als je een beetje serieus meeleest hier, weet je dat het moeilijk genoeg is momenteel.
(Ik heb trouwens door het topic gebladerd, maar zie de gebruikersnaam niet).

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 23:31

Ik kan begrijpen dat zo’n bericht helemaal verkeerd schiet… Laten we van het goede uitgaan maar echt tactisch is het niet.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:27

Even een update van mijn kant: Na een cyclus van 82! dagen, lijkt deze volgende ronde normaal te verlopen. Ik ben op dag 10 begonnen met ovulatietesten en ja hoor, eergisteren al positief. Nu vooral in spanning de komende paar weken afwachten :):)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 20:05

Wat spannend! Mijn duimen draaien.
Maar 82 wat een uitschieter zeg.

Hier onze eerste echte poging gehad met een eiblaasje die op dag 12 al 22 mm was. Zo groot hadden wij ze nog niet gezien.
Arts dacht eerst aan een cyste maar na bloedprikken kregen we te horen dat het echt een eiblaasje was en dat het nu aan ons was haha.
Aankomende week bloedprikken om te kijken of het eiblaasje echt gesprongen is, en de week daarop mogen we een zwangerschapstest doen.

Daar tussen hebben we nog een afspraak in het ziekenhuis om een verder behandelplan te bespreken.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:57

Oeh ook spannend, ik duim mee!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:49

Hoe gaat het Delaja?

Wij hebben gisteren de afspraak in het ziekenhuis gehad. Hele hoop informatie weer, maar het komt erop neer dat ik 2 opties heb:
- overgaan op hormoon prikken
- operatie om eiblaasjes weg te branden zodat de balans voor even weer goed is.

Uit het bloedonderzoek kwam een hele lage progesteron waarde. De arts verwacht mijn menstruatie binnen nu en 2 weken. (Blijft de menstruatie uit en niet zwanger, dan gaan we het weer opwekken)
Ik moet morgen testen maar alles wijst erop dat het ook deze ronde niet lukt.

Baal echt even verschrikkelijk.