Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:12

Mindim schreef:
Ik loop met een uitgroei, want ik zou volgende week voor mijn knip- en kleur beurt. Maar geen kerstfoto's dit jaar :')

Coronakapsel *\%/*

Mijn haar is ipv fel roze bijna pastelroze/blond. Maar collega's vragen of ik nog naar de kapper ben geweest pas. De giga uitgroei valt via webcam gelukkig nog niet op _O-

Mijn vriend heeft een woeste coronabaard die sinds maart al niet getemd is. Een barber met z'n neus in je baard is nu gewoon niet zo chill.

We maken na deze ellende nog even een na-foto voor we naar de kapper/barber gaan..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:14

Huh, ik lees net een bericht dat een oefencross door kan gaan. Ik heb me afgemeld, ik zou echt niet weten hoe dat binnen de maatregelen past eerlijk gezegd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:14

Nu brn ik benieuwd naar jouw haar, idinn :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:16

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:24

-

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:36

mvdende schreef:
Vuurwerk mag niet verzonden worden dus online bestellen gaat niet.

De Aldi begint morgen pas met de verkoop en is daarmee één van de weinige winkels waar je het nog kan halen.

Hier zag ik gisteren nog van dat vuurwerk liggen in de Lidl. Ik snap alleen niet dat dit verkocht mag worden. Ik dacht dat er een vuurwerk verbod was. Er zat ook siervuurwerk tussen.
Is toch heel wat anders dan alleen knal erten en sterretjes. De grens wordt steeds veder opgezocht.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:42

Blussem schreef:
mvdende schreef:
Vuurwerk mag niet verzonden worden dus online bestellen gaat niet.

De Aldi begint morgen pas met de verkoop en is daarmee één van de weinige winkels waar je het nog kan halen.

Hier zag ik gisteren nog van dat vuurwerk liggen in de Lidl. Ik snap alleen niet dat dit verkocht mag worden. Ik dacht dat er een vuurwerk verbod was. Er zat ook siervuurwerk tussen.
Is toch heel wat anders dan alleen knal erten en sterretjes. De grens wordt steeds veder opgezocht.

Nee hoor. Welk vuurwerk onder categorie 1 valt en waar en hoe dat verkocht wordt ligt al jaren vast. Dat is nou weer iets waar de grenzen niet van opgezocht worden,.omdat het niet kan.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:47

Tiggs schreef:
Astorga schreef:
Lockdown is wel de enige overgebleven manier om gezondheidszorg en zorgpersoneel nog enigszins overeind te kunnen houden de komende maanden. En dan maak ik me nog steeds zorgen over of we het gaan redden. De sheets in de briefing van gisteren waren heel confronterend voor mij.

Wat zou jouw oplossing zijn Janinevv?

Ja, wat wil je? De zorg laten instorten?

Nou, dit is precies wat het probleem is. Waarom is de loonsverhoging voor de verpleegkundige weg gestemd door het kabinet?
Waarom worden er geen nood ziekhuizen en nood IC's gebouwd, waarom wordt er niet meer gebruik gemaakt van het leger die juist getraind zijn om tijdens rampspoed te functioneren en het ene ander op te bouwen.

In plaats van investeren in de zorg en behandelingen zijn ze enkel bezig met het investeren om het zo lang mogelijk op te rekken en de vaccins? Waarom, heeft waarschijnlijk te maken doordat bepaalde mensen stinkend rijk worden van deze corona crisis.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:48

secricible schreef:
Nee hoor. Welk vuurwerk onder categorie 1 valt en waar en hoe dat verkocht wordt ligt al jaren vast. Dat is nou weer iets waar de grenzen niet van opgezocht worden,.omdat het niet kan.

Nou in mijn tijd was dat enkel sterretjes, knal erten en trektouwtjes. In die zin zijn de grenzen wel aardig opgerekt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:17

Blussem schreef:
Nou, dit is precies wat het probleem is. Waarom is de loonsverhoging voor de verpleegkundige weg gestemd door het kabinet?
Waarom worden er geen nood ziekhuizen en nood IC's gebouwd, waarom wordt er niet meer gebruik gemaakt van het leger die juist getraind zijn om tijdens rampspoed te functioneren en het ene ander op te bouwen.

In plaats van investeren in de zorg en behandelingen zijn ze enkel bezig met het investeren om het zo lang mogelijk op te rekken en de vaccins? Waarom, heeft waarschijnlijk te maken doordat bepaalde mensen stinkend rijk worden van deze corona crisis.

Je blijft dit roepen, maar als mensen vragen waar je het personeel vandaan gaat halen om al die noodziekenhuizen en IC bedden te bemannen komt er geen oplossing van je.
Het opleiden van personeel doe je niet in de 9mnd die deze crisis nu duurt, dat zijn jarenlange opleidingen.
Een leger is niet gemaakt om een pandemie in te dammen, waar kan helpt het leger al om de zorg te ondersteunen.

Verder geen idee wat je bedoeld met “het” zo lang mogelijk oprekken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:27

https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... GV0bD3U7vU

Onderaan dit bericht staat een interessante. Zelf werk ik in de leeftijd 11 tm 13 en zie daar toch een besmettingspercentage van 7,8 procent staan.
Dan zal ik naar ik hoop met deze halve week dicht al een matiging naar voren kunnen komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:29

Paardenfan25 schreef:
Misschien maar gewoon on topic blijven HC, dit is respectloos

Een kwestie van slecht lezen en de draad maar half volgen.
MoniqueT kan het wel lezen en wel de draad volgen.

Inderdaad Monique en nu heeft Covid19 de administratieve capaciteit sterk gereduceerd. Dit geeft aan dat Covid19 problematiek als een olievlek over álles uitstrekt. Nu inmiddels nog maar 7 werkbare dagen in 2020 en overheidsinstanties vrijwel niet persoonlijk bereikbaar.
De vraag (lees eísen) over het Covid vaccin kunnen krijgen zonder hier ingeschreven te staan is typerend.
Komt er vast op neer dat de Spaanse overheid uit humanitaire overwegingen gewoon iedereen ent en dan vervolgens de UK de rekening niet betaalt want niet vooraf afgesproken. Kan de Néderlandse overheid weer de Spanjaarden op het vestje spugen over teveel uitgeven...

Covidshit ten top.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:29

pien_2010 schreef:
Safina het is een post met een hele grote knipoog en grap gehalte :o

De mijne niet hoor. Bloedserieus.

Spoiler:
:')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:35

secricible schreef:
Blussem schreef:

Je blijft dit roepen, maar als mensen vragen waar je het personeel vandaan gaat halen om al die noodziekenhuizen en IC bedden te bemannen komt er geen oplossing van je.
Het opleiden van personeel doe je niet in de 9mnd die deze crisis nu duurt, dat zijn jarenlange opleidingen.
Een leger is niet gemaakt om een pandemie in te dammen, waar kan helpt het leger al om de zorg te ondersteunen.

Blussem, je werkt ? in de zorg dus zou je kunnen weten dat er van vorig jaar juli tot volgend jaar juni 7,5 % salaris bij komt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:52

secricible schreef:
Blussem schreef:

Zo'n diploma krijg je toch gratis bij drie pakken hagelslag in de supermarkt?

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:53

Als ze in de bonus zijn 1 + 1 extra.
Om weg te geven.
Afgekeken van de brillenstunters.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:54

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:09

bigone schreef:
secricible schreef:

Blussem, je werkt ? in de zorg dus zou je kunnen weten dat er van vorig jaar juli tot volgend jaar juni 7,5 % salaris bij komt.

Over welke CAO heb je het nu precies? Niet over de mijne nl helaas, dus overweeg nu direct over te stappen ;)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:21

Waarom ik het nieuws aan heb staan? Wordt echt boos als ik zie hoe winkels creatieve manieren bedenken om toch open te zijn. En zo drukte veroorzaken in de winkelstraat. En dan de drukte op schiphol. Blijf f*ing thuis.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:28

friezenfan2 schreef:
Waarom ik het nieuws aan heb staan? Wordt echt boos als ik zie hoe winkels creatieve manieren bedenken om toch open te zijn. En zo drukte veroorzaken in de winkelstraat. En dan de drukte op schiphol. Blijf f*ing thuis.

Bedenk wel dat media ook een bepaald beeld laat zien. Ik heb vandaag nog op het werk gewerkt dan kom ik langs 2 winkcentra en het was echt wel veel rustiger. Vriendin werkt in de stad, ze zijn ook een pakketpunt en vond het vrijwel uitgestorven.
Ook die verhalen zijn er,

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:30

Blussem schreef:

Als zorgmedewerker moet jij toch weten dat noodhospitaals en nood-IC's niet de oplossing zijn?
We hebben niet genoeg gekwalificeerd personeel.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:45

bigone schreef:

Van af Juli 2018 tot met januari 2020 hebben wij 0% er bij gehad doordat de cao onderhandelingen steeds stuk liepen. Op januari 2020 is het salaris omhoog gegaan met 5%. 5% gedeeld 1,5 jaar is 3,33% per jaar.
Beging volgend jaar krijgen weer 3% er bij. De gemiddelde inflatie afgelopen 3 jaar is 1,87% per jaar. Over een grote salaris verhoging kan je jammer genoeg niet spreken.

Gezien de toegenomen werkdruk en de risco's die we lopen op het werk door het Corona gebeuren zal verkeerd zijn als het salaris structureel omhoog zal gaan in plaats van eenmalige beloning. De helft van de mensen die in zorg begingen stoppen er na twee jaar weer mee.

In de trouw heeft hier nog een stuk over gestaan.
https://www.trouw.nl/nieuws/zorg-faalt- ... ~b55d4429/

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:49

Electra63 schreef:
Blussem schreef:

Als zorgmedewerker moet jij toch weten dat noodhospitaals en nood-IC's niet de oplossing zijn?
We hebben niet genoeg gekwalificeerd personeel.

Wat is gekwalificeerd personeel?
Je zou prima kunnen besluiten om een grote groep mensen in een korte tijd op te leiden om alleen maar corona patiënten te verzorgen/behandelen. Dus geen volledige arts of verpleegkundige. Hier meer kan je al heel veel druk van de zorg halen.
En ook door te stoppen om elke scheet, boer, enz te moeten registeren zal de zorg ook veel simpeler en minder complex kunnen worden gemaakt.
De hele slechte gevallen laat je natuurlijk wel in de ziekenhuizen behandelen in de plaats van de noodziekenhuizen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:55

Ik heb begrepen dat juist corona patiënten ontzettend moeilijk te behandelen zijn dus hoe zie je het voor je om even snel mensen op te leiden voor deze patiënten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:58

Blussem schreef:
Op januari 2020 is het salaris omhoog gegaan met 5%. 5% gedeeld 1,5 jaar is 3,33% per jaar.
Beging volgend jaar krijgen weer 3% er bij. De gemiddelde inflatie afgelopen 3 jaar is 1,87% per jaar. Over een grote salaris verhoging kan je jammer genoeg niet spreken.

5% blijft 5% hoor, hoe kun je daar nou ineens 3.33% van maken?