Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:27

Babootje schreef:
Tijd van het einde is een periode die vooraf gaat aan de dag van God. Het Armageddon.
Niet alleen in Openbaringen maar door de hele bijbel heen wordt verwezen naar die tijd die gekenmerkt zou zijn door haat, meer liefde voor genoegens dan liefde voor god. Maar ook aardbevingen, epidemieen en andere natuurrampen. Wereldwijd welteverstaan. En welke logische oorzaak daar dan ook voor te bedenken is, het staat wel in de bijbel. Betekent niet dat we daar bang voor moeten zijn; het zal juist een einde maken aan oorlog dood en verdriet. Dus het is juist iets om naar uit te kijken.

Hoe toepasselijk is in deze tijd 2 Timotheus 3:1-4: Maar weet dat er in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken die moeilijk te doorstaan zijn. 2 Want de mensen zullen alleen om zichzelf geven en om geld. Ze zullen verwaand zijn, arrogant, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar en ontrouw. 3 Ze zullen geen natuurlijke genegenheid hebben, voor geen enkele overeenkomst openstaan en kwaadsprekers zijn. Ze zullen onbeheerst en wreed zijn en geen liefde voor het goede hebben. 4 Ze zullen verraders zijn, roekeloos en opgeblazen van trots, met meer liefde voor genot dan liefde voor God. 5 Ze zullen een schijn van vroomheid hebben maar de kracht ervan niet blijken te bezitten

De bijbel is geschreven door mensen die geloven. Geloven. Niet weten of kunnen bewijzen. Ik heb in Sinterklaas geloofd. Doe k niet meer.

Gnome

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:30

Nouja het maakt voor mij wel ineens duidelijk waarom sommige mensen overal bang voor zijn zonder dat ze nou echt weten waarom ze dat zijn. Ben blij dat ik niet met zo'n angst door het leven hoef te gaan vanwege een boek.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:36

ingedebruijn schreef:
Nouja het maakt voor mij wel ineens duidelijk waarom sommige mensen overal bang voor zijn zonder dat ze nou echt weten waarom ze dat zijn. Ben blij dat ik niet met zo'n angst door het leven hoef te gaan vanwege een boek.

Erg hè, dat je in angst bent opgevoed.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:38

Babootje schreef:
Hoe toepasselijk is in deze tijd 2 Timotheus 3:1-4: Maar weet dat er in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken die moeilijk te doorstaan zijn. 2 Want de mensen zullen alleen om zichzelf geven en om geld. Ze zullen verwaand zijn, arrogant, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar en ontrouw. 3 Ze zullen geen natuurlijke genegenheid hebben, voor geen enkele overeenkomst openstaan en kwaadsprekers zijn. Ze zullen onbeheerst en wreed zijn en geen liefde voor het goede hebben. 4 Ze zullen verraders zijn, roekeloos en opgeblazen van trots, met meer liefde voor genot dan liefde voor God. 5 Ze zullen een schijn van vroomheid hebben maar de kracht ervan niet blijken te bezitten

Je vindt altijd wel dingen in zo'n oud boek die probeert de toekomst te voorspellen waarvan je denkt. dat zou best weleens waar kunnen zijn. Wat dat aan gaat klopt zo'n dergelijk boek altijd. deze profetie kun je immers op veel meer tijdperken in het verleden van toepassing brengen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:39

Ik voorspel: wij gaan allemaal dood.
Allemaal.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:42

ingedebruijn schreef:

Niet zozeer vanwege het boek zelf, maar meer van hoe het boek geïnterpreteerd wordt.

@babootje ik snap je punt niet over de Millennium bug, jij begon daarover toen ik het over pinpassen had.

Laten we dit ook aub niet een wel of niet religie topic worden, dan vliegen we wel heel erg uit de bocht.
Mijn punt was een beetje een reactie op Janinevv die bang was voor de eindtijd. Dat triggered het voor mij ook weer dat die angst voor de eindtijd bij een groep christenen ook aan de basis ligt bij veel van de Corona complottheorieën. Ik herken veel kleine dingetjes van die “Lange Frans” gespreksonderwerpen terug in de discussies over de eindtijd die bij ons thuis gevoerd werden.

Ben blij dat ik er 20 jaar geleden voor gekozen heb om niet meer in die angst te willen leven, maar ik begrijp nu wel beter waar Janinevv vandaan komt. Uit dat denkbeeld stappen is niet eenvoudig als het met de paplepel er ingegoten is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:46

Daphara schreef:
ingedebruijn schreef:

Niet zozeer vanwege het boek zelf, maar meer van hoe het boek geïnterpreteerd wordt.

@babootje ik snap je punt niet over de Millennium bug, jij begon daarover toen ik het over pinpassen had.

Laten we dit ook aub niet een wel of niet religie topic worden, dan vliegen we wel heel erg uit de bocht.
Mijn punt was een beetje een reactie op Janinevv die bang was voor de eindtijd. Dat triggered het voor mij ook weer dat die angst voor de eindtijd bij een groep christenen ook aan de basis ligt bij veel van de Corona complottheorieën. Ik herken veel kleine dingetjes van die “Lange Frans” gespreksonderwerpen terug in de discussies over de eindtijd die bij ons thuis gevoerd werden.

Ben blij dat ik er 20 jaar geleden voor gekozen heb om niet meer in die angst te willen leven, maar ik begrijp nu wel beter waar Janinevv vandaan komt. Uit dat denkbeeld stappen is niet eenvoudig als het met de paplepel er ingegoten is.

Wel grappig om te leen ik ben zelf opgegroeid met soortgelijke Openbaring onzin. Ik lees nu interpertaties die ik niet eens kende. Je kunt het echt op oneindig veel manieren interperteren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:47

rien10 schreef:
De bijbel is geschreven door mensen die geloven. Geloven. Niet weten of kunnen bewijzen. Ik heb in Sinterklaas geloofd. Doe k niet meer.

Als je de bijbel goed bestudeert dan kom je erachter dat het een heel bijzonder boek is, dat iets vertelt over ons verleden, heden en toekomst. De bijbel is weliswaar geschreven door mensen maar geïnspireerd door God.
Dat de bijbel meer is dan alleen maar een verzameling boeken, daar zijn inderdaad genoeg bewijzen voor.
Maar het begint natuurlijk met geloof. Geloven dat God geen begin en geen einde heeft, is voor ons mensen niet te bevatten want wij zijn eraan gewend (dat is ons referentiekader) dat alles wat wij kunnen zien ergens begint en eindigt. Maar als wij naar het heelal kijken, kunnen we er een beetje een indruk van krijgen. We kennen het begin niet en we weten alleen maar dat het nog steeds uitdijdt.Tegelijkertijd zit het ingenieus in elkaar; op dezelfde manier als waarop onze cellen in elkaar zitten als je maar ver genoeg kijkt. Het is allemaal heel gestructureerd en ordelijk.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:50

Babootje schreef:
rien10 schreef:

Als je de bijbel goed bestudeert dan kom je erachter dat het een heel bijzonder boek is, dat iets vertelt over ons verleden, heden en toekomst. De bijbel is weliswaar geschreven door mensen maar geïnspireerd door God.
Dat de bijbel meer is dan alleen maar een verzameling boeken, daar zijn inderdaad genoeg bewijzen voor.
Maar het begint natuurlijk met geloof. Geloven dat God geen begin en geen einde heeft, is voor ons mensen niet te bevatten want wij zijn eraan gewend (dat is ons referentiekader) dat alles wat wij kunnen zien ergens begint en eindigt. Maar als wij naar het heelal kijken, kunnen we er een beetje een indruk van krijgen. We kennen het begin niet en we weten alleen maar dat het nog steeds uitdijdt.Tegelijkertijd zit het ingenieus in elkaar; op dezelfde manier als waarop onze cellen in elkaar zitten als je maar ver genoeg kijkt. Het is allemaal heel gestructureerd en ordelijk.

En nu raken we wel off topic. ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:50

Je gelooft in God, geloof. Geen weten. De bijbel is geschreven door mensen, geïnspireerd in God. Dus er is een boek geschreven door mensen die geloven dat ze een boek schrijven geïnspireerd door iets waarvan we niet zeker weten dat het bestaat.
Daarop ga ik niet mijn leven baseren.

Yep. Heel erg off topic.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:56

Loretta schreef:
Babootje schreef:

Je vindt altijd wel dingen in zo'n oud boek die probeert de toekomst te voorspellen waarvan je denkt. dat zou best weleens waar kunnen zijn. Wat dat aan gaat klopt zo'n dergelijk boek altijd. deze profetie kun je immers op veel meer tijdperken in het verleden van toepassing brengen.

Klopt, dit is 1 tekst. Maar als je het in de context plaatst van de hele bijbel en de boodschap die het bevat (de komst van Gods koninkrijk) dan ontstaat er wel een goed beeld.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:56

Nouja ik ben momenteel niet bang voor Corona en als dit de eind tijd is geen idee hoe of wat. Mis is dit pas het begin.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:57

Daphara schreef:
En nu raken we wel off topic. ;)

Daar heb je helemaal gelijk in :D :D
Dus weer on topic dan maar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:57

Janinevv schreef:
Ik denk niet via vaccin mensen in Zweden hebben toch al gewone chip onder de huid?

Maarja je zult zonder teken ook niet meer kunnen kopen of verkopen, contact geld verdwijnt ? Of was het zonder het teken.

Ik weet het ook allemaal niet precies het is een moeilijk boek en er staat enorm veel in.

Ho wacht eens even, hoe kom je erbij dat mensen in Zwedwn allemaal gechipt zijn? :o?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:59

Magrathea schreef:
Janinevv schreef:
Ik denk niet via vaccin mensen in Zweden hebben toch al gewone chip onder de huid?

Maarja je zult zonder teken ook niet meer kunnen kopen of verkopen, contact geld verdwijnt ? Of was het zonder het teken.

Ik weet het ook allemaal niet precies het is een moeilijk boek en er staat enorm veel in.

Ho wacht eens even, hoe kom je erbij dat mensen in Zwedwn allemaal gechipt zijn? :o?

Nee niet allemaal, sorry. Ik las dat daar mensen zijn met een chip al onder de hand :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:59

Waar las je dat Janinevv?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:00

maar dit is natuurlijk een open deur, er zijn en zullen altijd mensen zijn die alleen om zichzelf/geld geven. Verwaand/arrogant/lasteraars/ongehoorzaam aan ouders?? (mag hopen dat je in bepaalde situaties niet naar je ouders luistert) en dan idem voor de rest van die tekst. Als je dan daardoor gelooft dat het einde ter tijden of whatever nabij is dan ga je het zwaar krijgen. Dan had de mens een paar honderd jaar geleden al niet meer moeten bestaan

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:00

Dat is al lang geleden. Is dat niet zo?
Chip voor ov, bankpas etc.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:01

Magrathea schreef:
Janinevv schreef:

Dat klopt wel, maar dat zijn 'maar' een paar 1000 mensen. Dus niet heel spannend. Kan in Nederland ook al. Maar dat is alleen maar om bepaalde elektronische middelen te vervangen. Niks meer en niks minder.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:03

Er zijn in Amerika ook mensen met een chip in hun hand, op tiktok zit een vrouw die dat heeft en daarmee kan ze haar huis openen en kastjes in haar huis. Maar dit is allemaal vrijwillig uiteraard, haar man zit in tech en maakt ook zelf apps voor die chip.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:06

Kinke schreef:
maar dit is natuurlijk een open deur, er zijn en zullen altijd mensen zijn die alleen om zichzelf/geld geven. Verwaand/arrogant/lasteraars/ongehoorzaam aan ouders?? (mag hopen dat je in bepaalde situaties niet naar je ouders luistert) en dan idem voor de rest van die tekst. Als je dan daardoor gelooft dat het einde ter tijden of whatever nabij is dan ga je het zwaar krijgen. Dan had de mens een paar honderd jaar geleden al niet meer moeten bestaan

Dat klopt hoor. Maar ik vind dat het beeld van de maatschappij in zijn geheel wel erg verhardt nu.
Wat mij in relatie met Corona vooral erg opvalt is dat mensen vooral bezig zijn met zichzelf en niet met het geheel. In het geval van ouderen die overlijden voor Corona heb ik de term "dor hout" gehoord. Vond ik echt wel schokkend toen mijn moeder overleed aan Corona. Zo wordt dan aan het einde van je leven over je gedacht: Dor hout. Dus ja, dat mensen voornamelijk "zichzelf liefhebben" is iets dat zich nu wel heel erg manifesteert.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:09

maar dat heeft niets met een god of geloof te maken, dat zijn karaktereigenschappen van de mens en dat is door iedereen te 'voorspellen'. Dor hout....totaal geen ervaring mee toen bijvoorbeeld mijn schoonvader overleed aan corona

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:12

Janinevv schreef:
Magrathea schreef:

Nee niet allemaal, sorry. Ik las dat daar mensen zijn met een chip al onder de hand :)

ook in nederland is er iemang gek genoeg geweest :')
Maar dat zijn meer uit de hand (haha) gelopen hobbies dan dat ze er iets raars mee doen om de wereld te controleren
https://nos.nl/artikel/2117413-utrechte ... -hand.html

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:19

Haha ohja nou liever hun dan ik :+

Maar ik wil nog even zeggen, dat ons geloof niet beangstigend is. Ik zie vooral de liefde van God in de bijbel. En ik denk dat dat het belangrijkste is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:21

Eindelijk zijn we het ergens over eens - ik zie geloven ook totaal niet als beangstigend, ook de eindtijd niet. Maar laten we inderdaad maar weer ontopic gaan :)