Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik vind je lijstje van gisteren eerlijk gezegd wel ongezond weinig, tenzij je avondeten een reuzenportie was, mijn advies zou zijn om ervoor te waken dat dat niet te vaak voorkomt.
), vermoeidheid doet zoveel met je/je hongergevoel. Ik heb het idee dat het opeens minderen in kcal je verder goed afgaat, netjes hoor!
Ik wilde juist zeggen dat je avondeten wel goed klonk, maar niet dus haha!

Wat balen van je koekjes haha..
Ik ben in ieder geval blij als ik weer 'mag' sporten, vrijdag alweer!
Hopelijk vandaag in ieder geval weer het eerste rondje op mijn paard 
Heerlijk lijstje heb je weer! Het was ook lekker weer om te wandelen ondanks de kou. Zeker terecht dat je tevreden bent over je lijstje.
? 
voor de speciale gelegenheid had mijn vader frietjes uit de oven gemaakt
en ’s avonds heb ik eindelijk de witte chocoladeletter open durven maken
vanaf nu moet ik hem denk ik achter slot en grendel gaan bewaren maar mijn doel is om iedere keer een klein stukje te eten op een gepland moment en daar dan ook echt van te genieten.
Blokje witte chocolade per dag moet ook kunnen toch!
nanoukkie schreef:@Joanne: wel een lekker feestlijstje, maar dit vind ik echt geen feestlijstje haha. Ovenfrieten zijn toch geen frieten, maar gewoon aardappelBlokje witte chocolade per dag moet ook kunnen toch!
Heeft iemand de snack a jack caramel geprobeerd? Gisteren voor de eerste keer de snack a jack paprika geproeft en let me tell you, I like iiiit
dus een mooie uitdaging. 
maar gelukkig ben je het zelf ook bewust nu.
maar was zeker lekker en gezellig. Mn moeder had het ook nog nooit gedaan.
En dat na mijn uitschieters van t weekend en de kaasfondue gister. 

En ik snap je uitdaging met de chocoladeletter haha! Laatst verloor ik het gevecht, maar was ik toch zo enorm misselijk daarna. Misschien helpt dat je
Hele goede manier om met het gewicht op de weegschaal om te gaan! Een beetje schommelen is normaal en het is alleen maar fijn dat je af en toe ook eens lekker kan cheaten 
) boven een winkel.
dus petje af.
hoe was de les gegaan?
dat is zo fijn na een rustperiode!

) toch afgevallen bent. Mooi lijstje hoor!
De smoothie ben ik gaan uithalen (zoooo duur altijd die dingen), en het rook er zo overheerlijk naar speculoosmuffins. Had verteld tegen de verkoopster dat ik op 'dieet' was, en ik er anders graag een had gekocht. Ze reageerde dat ze het echt niet nodig vond dat ik zou dieëten haha. Verder heb ik vandaag geen beweging ingepland. Ik ga proberen sowieso 7500 stappen te zetten.

was voor mij ook de eerste keer. 
lief dat je het vraagt 
)

Heerlijk lijstje trouwens, gotta love de cheat days! Je verbrandt ook echt extra in die kou dus ik sta er niet van te kijken dat je daar trek van krijgt

Ik heb donderdagavond met vrienden een leuke avond gehad, wijn gedronken maar dat is he-le-maal verkeerd gevallen. Gisteren de hele dag ellendig in bed gelegen, als ik omhoog kwam voelde ik een misselijkheidsgolf van heb ik jou daar en heb niets binnen gehouden. Groot voordeel is wel dat de kcal die ik over mijn doel heen zat op donderdag ook per direct recht zijn getrokken dus voor m'n figuur was het een TOP dag, verder hoop ik dit niet vaker mee te maken

maar wel echt super lekker, had dat nog nooit op!
) dus verwacht me wel aan mijn lijstje te houden.
)
Ik gisteren:
in iets minder dan een jaar.
Mijn ‘doel’ in de app is 1780 kcal (berekend door de app), maar ik denk dat ik daar normaal gesproken heel ruim overheen zit. Vandaag ga ik niet sporten, want moet straks werken tm vanavond laat. Dus heeft iemand tips om te beginnen? Wil straks naar de supermarkt gaat om gezonde snacks te halen (of ingrediënten om het zelf te bakken), want avondsnacks en lunch zijn denk ik mijn grootste boosdoeners. Lunch heb ik bijna nooit tijd voor, dus dat is vaak iets wat ik snel bij de supermarkt heb gehaald (croissantje ham/kaas, frikadelbroodje, pistoletje met ossenworst, etc).
grote bak chips, koekjes, fruit, nootjes, eigenlijk alles wat ik in huis heb gaat erin. Ben echt onverzadigbaar ‘s avonds!

Ik ben helemaal kapot. De afgelopen dagen heb ik slecht gegeten, overdag veel te weinig en 's avonds ongezond (en makkelijk). Daardoor ben ik qua kcal denk ik wel netjes uitgekomen. Genoeg bewogen, elke dag +10.000 stappen. Van de week maar weer eens op de weegschaal
Morgen weer een nieuwe dag, dan moet er maar weer eens een hoop groente en fruit in
Ik ga me deze week focussen op genoeg tussendoortjes, genoeg groente en fruit en genoeg uitrusten. Dan komt het wel weer goed
jullie gaan echt te snel voor me om overal op te reageren maar misschien motiveert het me wel als ik weer mee ga lezen en af en toe mee praat.
ik blijf zo makkelijk rotzooi naar binnen gooien. Calorieën zitten bij mij voornamelijk in het drinken (cola, redbull). Thuis altijd aan de zooi, s'avonds nu wel thee. Het stomme is, op het werk dénk ik er niet eens aan dat ik wat anders dan water wil drinken.
) wel probeer ik op sommige dagen nu met kwark te lunchen ipv brood. Een traject is nu bijna afgesloten, daarna zou ik toch eens naar een diëtiste willen maar dan wil ik wel eerst van m'n slechte drinkgewoontes af. Ik woon met mijn ouders dus radicaal "al het lekkere de deur uit" gaat m niet worden.Nyaleti schreef:Ik kom me hier opnieuw meldenjullie gaan echt te snel voor me om overal op te reageren maar misschien motiveert het me wel als ik weer mee ga lezen en af en toe mee praat.
In het voorjaar ben ik fanatiek geweest met sporten en gezond eten, ik had toen bijna 'mijn perfecte lijf'. Laten vallen toen ik ging daten, want veel uit eten en drukdruk. Kilo's kwamen er weer aan, prima voelde me er nog goed bij.
Inmiddels van baan gewisseld. Voor het eerst heb ik werk wat fysiek gewoon niet zoveel voorstelt (Hiervoor op een paardenstal en in de logistiek; veel KM en sjouwen op een dag dus). De kilo's vliegen er nu aan en ik voel me er echt niet meer chill bij en ik sta verafschuwend voor de spiegel. Altijd een losse trui aan als ik de deur uit ga om de zwembandjes te verstoppen.
Echter wil de knop niet om.ik blijf zo makkelijk rotzooi naar binnen gooien. Calorieën zitten bij mij voornamelijk in het drinken (cola, redbull). Thuis altijd aan de zooi, s'avonds nu wel thee. Het stomme is, op het werk dénk ik er niet eens aan dat ik wat anders dan water wil drinken.
Ik eet voornamelijk veel brood en door lichamelijke / mentale issues durf ik m'n eetpatroon niet om te gooien. (+ ik heb gewoon heel honger) wel probeer ik op sommige dagen nu met kwark te lunchen ipv brood. Een traject is nu bijna afgesloten, daarna zou ik toch eens naar een diëtiste willen maar dan wil ik wel eerst van m'n slechte drinkgewoontes af. Ik woon met mijn ouders dus radicaal "al het lekkere de deur uit" gaat m niet worden.
Ik hoop, door hier mee te lezen, toch de motivatie weer te vinden. Ik ben me er zó van bewust maar het lukt niet en dat is mentaal ook heel frustrerend (en echt m'n eigen schuld).
Wel enorm balen van je auto zeg, hopelijk vind je snel iets nieuws 
Sporten was heerlijk en ondertussen ook kunnen paardrijden, was ook echt weer genieten zo na een maand. Ik kan me voorstellen dat je trek had als je lang in de kou bezig bent geweest ja! Kost je lichaam toch ook meer energie.
Wat betreft lunch is voorbereiding een uitkomst denk ik, en ook hier geldt dat ik zou kiezen voor iets wat echt goed vult als basis, om snaaidrang later te voorkomen. Ik zou ook iedereen aanraden in ieder geval eentijdje kcal te gaan tellen, om wat meer inzicht te krijgen. Succes!
Wat super dat alles al staat in je nieuwe huis! Ben je er ook al ingetrokken? Ik kan me wel voorstellen dat het verhuizen een aanslag was op je heup en dat het gezonde eten erbij inschoot.
Helaas sinds vrijdag wel weer meer last van mijn buik, terwijl ik hier geen reden voor kan aanwijzen.. Hopelijk trekt het snel weer weg want ik baal er echt enorm van. Ik merk wel dat ik mentaal wat gestresst ben en heel de tijd symptomen aan het checken ben. Werkt het dieet wel/werkt het niet. Misschien dat dat juist ook weer negatieve invloed heeft. Ik moet even in de relaxed-modus dus.

Verder weer een super lijst hoor!
ondanks jullie gezellige airfryer moment haha maar dat moet ook zeker eens kunnen

dus gisteren op een halfuurtje wandelen na, niets aan extra beweging gedaan.
hoop dat ik nog een aantal keren naar buiten kan maar in de regen vind ik er echt niets aan 

), rösti rondjes met sperziebonen en kipschnitzel