Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:safina schreef:Mensen die het wél hebben kunnen ook negatief testen. Als iemand besmet raakt, kan het even duren voordat dat zichtbaar wordt met een test. Dan krijg je dus iemand die denkt dat hij/zij niet besmet is omdat de test negatief was, maar dat wel is. Hoe wenselijk is dat?
Is dat zo ? Dat had ik nog niet eerder gehoord.
Werpt wel een heel ander licht op die testen en wie er getest wordt uiteraard.
Niet leuk voor je ouders trouwens. Maar uitstel is geen afstel. Hopelijk kunnen ze snel weer op reis.
tengeltje11 schreef:hier is het toch wel spannend.
er is in belgie een juf besmet,die nog 2 dagen lesgegeven heeft(kwam uit italie,niet uit een risicogebied,had geinformeerd,maar omdat ze niet uit risicogebied kwamen,was testen niet nodig. toen een van het gezelschap wat begon te hoesten hebben ze zich allemaal laten testen,allemaal positief(8 pers))
in haar klas zit het zoontje van mijn zus.
deze is deze morgen getest en nu wachten op de uitslag.
mijn zus heeft erge crohn,en die moeten net zorgen dat ze het niet krijgen door reeds verzwakt immuunsysteem....
de uitslag zou 2 dagen duren,ze hoopt deze voor het weekend te hebben,want dit weekend vieren mijn ouders hun huwelijksjubileum, en als hij positief zou testen,is de kans groot dat er nog leden van hun gezin positief zijn en gaat gaat sowieso ook dat feest niet door.
(ook onze kids en mezelf zagen hen gisterennamiddag nog,toen was nog niet bekend dat zijn juf pos was,dus mocht iedereen daar pos testen,hebben ook wij kans om pos getest te worden natuurlijk....)
Cookies schreef:Gewone zeep? Of speciale zeep?
Ik belde gisteren met m'n vriendin in Duitsland, daar was in de supermarkt al vrijwel geen toiletpapier meer te krijgen.
gohya schreef:Gelukkig nemen ziekenhuizen het serieus, ik ben afgelopen nacht plots flink verkouden geworden, tig járen niet geweest, grieperig gevoel.Volgende week dinsdag word ik geopereerd,ik heb ff nagevraagd of dat gewoon kan doorgaan als ik dan nog steeds verkouden ben.Ik moet maandag bellen om te laten weten hoe ik me voel enzo. Als de operatie morgen zou zijn geweest,was die niet door gegaan.
Wel goed hoor dat ze het zo serieus aanpakken!
MightyMike schreef:Daar ben ik dan wel benieuwd naar Neonlight, maar kan me voorstellen dat je natuurlijk de details daarover niet weet. Ik bel natuurlijk wel de huisarts mochten er symptomen zijn die op Corona lijken, wellicht iets eerder dan wanneer je 'gezond' bent, maar voorlopig is het advies van de arts en de CCUVN vereniging (voor crohn) gewoon door gebruiken van medicatie en handen wassen etc, de adviezen voor iedereen.
karuna schreef:https://www.telegraaf.nl/video/12870783 ... en-van-ggd
Hier een video van kamervraag die gesteld is omtrend de uiterst merkwaardige en lakse manier van handelen van de ggd. Mensen die zelf erachter aan moeten bellen (herkenbaar) en eenmaal besmet niks mogen zeggen.
Tengeltje sterkte en hard duimen dus.
safina schreef:Nouja, dat is feitelijk heel logisch. Stel dat ik nu, op dit moment, besmet raak, dan duurt het even voordat ik zoveel virus in mijn lijf heb dat je dat in een test ook kunt zien.
Mijn ouders hadden als volgende reis Noord-Italie geboekt, in april.Maar goed, dat zien we dan wel weer. Hopelijk kan mijn vader zijn zorgen een beetje van zich afzetten.
purny schreef:Ik ga maandag weer werken en ben benieuwd of m'n werk ondertussen ook maatregelen heeft genomen. Wij krijgen namelijk veel volk over de vloer.
Zelf gister in Amsterdam geweest. Niet veel verkouden of zieke mensen gezien.
Sizzle schreef:Er zou in Mulhouse (FR) potentieel een haard kunnen zijn. In Februari was daar blijkbaar een kerkdienst met 5000 personen en nu blijken enkele bezoekers positief te zijn.
Pandora2 schreef:safina schreef:Nouja, dat is feitelijk heel logisch. Stel dat ik nu, op dit moment, besmet raak, dan duurt het even voordat ik zoveel virus in mijn lijf heb dat je dat in een test ook kunt zien.
Mijn ouders hadden als volgende reis Noord-Italie geboekt, in april.Maar goed, dat zien we dan wel weer. Hopelijk kan mijn vader zijn zorgen een beetje van zich afzetten.
Jaja, klopt. Zo begrijp ik het ook. Maar aangezien al die mensen in Italie besmet lijken te zijn en er al de terugreis opzitten hebben, leek het mij aannemelijk dat die bij thuiskomst toch al positief zouden testen indien besmet.
Misschien toch de hele laars een beetje links laten liggen de volgende maanden ?
bigone schreef:Ik ben trouwens heel benieuwd of de genezen mensen nu afweerstoffen hebben aangemaakt , zouden ze dit ook onderzoeken ?
tengeltje11 schreef:bigone schreef:Ik ben trouwens heel benieuwd of de genezen mensen nu afweerstoffen hebben aangemaakt , zouden ze dit ook onderzoeken ?
ik las een week terug dat in china een vrouw corona heeft gehad,genezen was en plots een maand later dezelfde symptomen had en dus terug positief testte op corona....
is ook het enige bekende 'geval' van 2x besmetting.
het is ook nog allemaal vrij recent,nog weinig bekend over anti-stoffen enzo.
bv de eerste besmette persoon in belgie is nooit ziek geweest en zat in quarantaine,hij testte plots dan terug negatief,mocht naar huis,maar bij een staal de dag erop wat hij terug licht positief,dus is dan opnieuw nog enkele dagen moeten blijven.
allemaal maar vreemd.
ik denk persoonlijk dat het eerder een griep-verhaal wordt(je kan ook gewoon meermaals de griep krijgen),want als genezen mensen dus massaal anti-stoffen aanmaken en hebben,ligt een vaccin voor het grijpen en waren ze daar al lang op die manier mee bezig lijkt me toch?