De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:48

@IMJ, ja, omdat mijn zus sowieso meer risico vormt naar ernstiger klachten en hun dochtertje gaat naar een andere school, die is ook thuis omdat ze niet wilden dat zij dan eventueel die andere school ging besmetten met Corona.

Nu, in de loop van de voormiddag kreeg ze telefoon van de school dat alle kindjes van de besmette jufs klasje zich sowieso moesten laten testen, maar omdat hij deze morgen reeds geweest was, moest hij niet meer uiteraard.

De klas ging op uitstap vandaag en is ook gewoon op uitstap geweest, mijn zus zei dat er slechts een paar kindjes afwezig waren, de rest is dus gewoon op klasuitstap geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:56

Pandora2 schreef:
safina schreef:
Mensen die het wél hebben kunnen ook negatief testen. Als iemand besmet raakt, kan het even duren voordat dat zichtbaar wordt met een test. Dan krijg je dus iemand die denkt dat hij/zij niet besmet is omdat de test negatief was, maar dat wel is. Hoe wenselijk is dat?

Is dat zo ? Dat had ik nog niet eerder gehoord.
Werpt wel een heel ander licht op die testen en wie er getest wordt uiteraard.

Niet leuk voor je ouders trouwens. Maar uitstel is geen afstel. Hopelijk kunnen ze snel weer op reis.

Nouja, dat is feitelijk heel logisch. Stel dat ik nu, op dit moment, besmet raak, dan duurt het even voordat ik zoveel virus in mijn lijf heb dat je dat in een test ook kunt zien.

Mijn ouders hadden als volgende reis Noord-Italie geboekt, in april. :') Maar goed, dat zien we dan wel weer. Hopelijk kan mijn vader zijn zorgen een beetje van zich afzetten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:00

tengeltje11 schreef:
hier is het toch wel spannend.

er is in belgie een juf besmet,die nog 2 dagen lesgegeven heeft(kwam uit italie,niet uit een risicogebied,had geinformeerd,maar omdat ze niet uit risicogebied kwamen,was testen niet nodig. toen een van het gezelschap wat begon te hoesten hebben ze zich allemaal laten testen,allemaal positief(8 pers))

in haar klas zit het zoontje van mijn zus.
deze is deze morgen getest en nu wachten op de uitslag.
mijn zus heeft erge crohn,en die moeten net zorgen dat ze het niet krijgen door reeds verzwakt immuunsysteem....

de uitslag zou 2 dagen duren,ze hoopt deze voor het weekend te hebben,want dit weekend vieren mijn ouders hun huwelijksjubileum, en als hij positief zou testen,is de kans groot dat er nog leden van hun gezin positief zijn en gaat gaat sowieso ook dat feest niet door.
(ook onze kids en mezelf zagen hen gisterennamiddag nog,toen was nog niet bekend dat zijn juf pos was,dus mocht iedereen daar pos testen,hebben ook wij kans om pos getest te worden natuurlijk....)

Jeetje dat is dan wel heel spannend. Ga hard duimen dat hij het niet heeft.

Cookies schreef:
Gewone zeep? Of speciale zeep?

Ik belde gisteren met m'n vriendin in Duitsland, daar was in de supermarkt al vrijwel geen toiletpapier meer te krijgen.

In min geval heb ik het over gewone zeep, maar in die stelling staat de speciale ook

gohya schreef:
Gelukkig nemen ziekenhuizen het serieus, ik ben afgelopen nacht plots flink verkouden geworden, tig járen niet geweest, grieperig gevoel.Volgende week dinsdag word ik geopereerd,ik heb ff nagevraagd of dat gewoon kan doorgaan als ik dan nog steeds verkouden ben.Ik moet maandag bellen om te laten weten hoe ik me voel enzo. Als de operatie morgen zou zijn geweest,was die niet door gegaan.
Wel goed hoor dat ze het zo serieus aanpakken!

Bij griep en/of verhoging gaat een operatie sws niet door.

Met crohn is het idd best wel spannend.
Dat gevoel heb ik bij mijn dochter met astma en erg gevoelig voor longontstekingen ook

Bambi1995

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:05

Was vanmiddag in het ziekenhuis en je moest bij de aanmeldzuil melden of je in een risico gebied bent geweest. Anders mocht je het ziekenhuis niet in. Door het hele ziekenhuis stonden desinfectie machines.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:18

Onze manager moest ook bij ons navragen wie wat waar en wanneer op vakantie is geweest.

Nu heb ik een collega die vertelde dat haar schoondochter met haar ouders net een week terug is uit Noord Italië en haar moeder ziek is geworden. Ggd vind haar verdacht en hebben die moeder getest. De zoon van mijn collega was zelf ook bij zijn vriendin in Italië en voelde zich wat minder de afgelopen dagen maar is niet ziek. Die zoon mag nu van zijn baas niet komen werken ivm mogelijke verdenking van zijn schoonmoeder. Alleen nu is ook de dochter van mijn collega vannacht ziek geworden, die zelf recent uit Düsseldorf is gekomen waar ook besmettingen waren. De dochter heeft geen corona symptomen maar moest wel veel overgeven.

Toen een collega dit te horen kreeg toen waren de poppetjes aan het dansen en was er paniek in de tent, waarop mijn collega zei dat ze niet thuis hoeft te blijven van onze manager en ook niet van hogerhand en dat zij dus de adviezen opvolgt die haar gegeven zijn.

Nu ben ik wel benieuwd hoe dit zich verder zal ontwikkelen, of ons hele lab straks dicht moet en wij ook 2 weken thuis zitten straks :+

Het zal hoe dan ook bij iedereen dichtbij gaan komen en voorkomen kunnen we toch niet meer. Er beter mee omgaan hopelijk wel

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:31

MightyMike schreef:
Daar ben ik dan wel benieuwd naar Neonlight, maar kan me voorstellen dat je natuurlijk de details daarover niet weet. Ik bel natuurlijk wel de huisarts mochten er symptomen zijn die op Corona lijken, wellicht iets eerder dan wanneer je 'gezond' bent, maar voorlopig is het advies van de arts en de CCUVN vereniging (voor crohn) gewoon door gebruiken van medicatie en handen wassen etc, de adviezen voor iedereen.

Inderdaad geen details, ik weet alleen dat hij 1 medicijn minder moet nemen mocht hij besmet zijn of verdacht zijn, en verder inderdaad het normale advies. Het was dat hij toevallig contact had met de arts over medicatie, vandaar dat het meteen besproken werd, het was niet zo dat hij juist daarvoor contact op nam. Maar heb ook geen flauw idee wat voor medicijnen hij heeft.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:32

karuna schreef:
https://www.telegraaf.nl/video/12870783 ... en-van-ggd
Hier een video van kamervraag die gesteld is omtrend de uiterst merkwaardige en lakse manier van handelen van de ggd. Mensen die zelf erachter aan moeten bellen (herkenbaar) en eenmaal besmet niks mogen zeggen.

Tengeltje sterkte en hard duimen dus.

Ik ben wel heel benieuwd wat de reactie van de minister hier dan op is. Ik vind dit ook nogal merkwaardig en ben toch tamelijk nuchter. Wanneer komt zo'n reactie van de minister? Of hoe werkt dat?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:33

Ik ga maandag weer werken en ben benieuwd of m'n werk ondertussen ook maatregelen heeft genomen. Wij krijgen namelijk veel volk over de vloer.
Zelf gister in Amsterdam geweest. Niet veel verkouden of zieke mensen gezien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:35

Ik geloof dat die normaal meteen beantwood wordt. Heb het helaas niet life kunnen volgen. Ben ook wel heel nieuwsgierig naar de antwoorden omdat het langzaam overal opduikt, mensen die idd zelf overal achteraan moeten bellen en van kastje naar muur gestuurd worden omtrend de testen. Waar ik zelf dus ook in verzeild ben sinds vrijdag al. Of er is steeds sprake van dezelfde regio dat kan natuurlijk ook. Een opvallend lege plek op de corona besmettingkaart.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:46

safina schreef:
Nouja, dat is feitelijk heel logisch. Stel dat ik nu, op dit moment, besmet raak, dan duurt het even voordat ik zoveel virus in mijn lijf heb dat je dat in een test ook kunt zien.

Mijn ouders hadden als volgende reis Noord-Italie geboekt, in april. :') Maar goed, dat zien we dan wel weer. Hopelijk kan mijn vader zijn zorgen een beetje van zich afzetten.

Jaja, klopt. Zo begrijp ik het ook. Maar aangezien al die mensen in Italie besmet lijken te zijn en er al de terugreis opzitten hebben, leek het mij aannemelijk dat die bij thuiskomst toch al positief zouden testen indien besmet.

Misschien toch de hele laars een beetje links laten liggen de volgende maanden ? :=

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:47

purny schreef:
Ik ga maandag weer werken en ben benieuwd of m'n werk ondertussen ook maatregelen heeft genomen. Wij krijgen namelijk veel volk over de vloer.
Zelf gister in Amsterdam geweest. Niet veel verkouden of zieke mensen gezien.

Bij ons hangen er nu overal A4’tjes met instructies
Ze hebben bij ons zelfs een deur vervangen voor een automatische schuifdeur, zodat je bij binnenkomst niet meer de deur hoeft aan te raken en willen dit wellicht met meer deuren in het pand gaan doen... ben benieuwd

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:06

Quote:Neonlight Gohya, maar gaat ie dan niet door vanwege Corona of omdat je gewoon niet fit bent, want dat is sowieso al een normale reden om operaties en narcoses af te blazen.
Vanwege corona zou het niet doorgaan.Ze hebben op hun site een bericht staan over corona en je moest contact opnemen als je verkouden was,grieperig of koorts had.
Ik had gister contact met iemand die op wintersport was geweest in een dorpje bij Tirol en daar was ook een besmetting.Zij hoeste en niesde constant,was verkouden en grieperig,en afgelopen nacht werd ik verkouden enz. Ik heb het gemeld omdat het op de site stond van UMCU.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:13

Sizzle schreef:
Er zou in Mulhouse (FR) potentieel een haard kunnen zijn. In Februari was daar blijkbaar een kerkdienst met 5000 personen en nu blijken enkele bezoekers positief te zijn.

Inmiddels zijn er daarvan reeds 21 bevestigd en aangezien er mensen waren uit meerdere landen kan dat nog aardig gaan opvlakkeren nu.
Enkele scholen zijn gesloten.

https://www.google.ch/amp/s/amp.bzbasel ... -136458046

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:22

Pandora2 schreef:
safina schreef:

Jaja, klopt. Zo begrijp ik het ook. Maar aangezien al die mensen in Italie besmet lijken te zijn en er al de terugreis opzitten hebben, leek het mij aannemelijk dat die bij thuiskomst toch al positief zouden testen indien besmet.

Misschien toch de hele laars een beetje links laten liggen de volgende maanden ? :=

Van de site van her RIVM:
"Heeft het zin om je preventief te laten testen?
Nee, want dat geeft geen zekerheid. Mocht je besmet zijn met het virus, dan is er de eerste dagen nog onvoldoende virus in het lichaam. De test toont dan nog niet aan dat je besmet bent met het nieuwe coronavirus (COVID-19)
." https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-1 ... orden#test
Het kan blijkbaar echt dagen duren voordat een besmetting resulteert in een positieve test.

Ik blijf zelf ook lekker weg uit die laars ja. Ik ben niet bang om het op te lopen, ik verwacht dat een groot deel van ons het vroeg of laat toch wel een keer krijgt, dus ik ook. Maar ik vind het niet nodig te helpen het nog sneller te verspreiden. Los daarvan: ik denk niet dat het heel leuk is om ergens te zijn waar vanalles op slot zit of wellicht binnenkort op slot gaat. Ik zie me al zitten:"Gut, er is hier geen ruk te doen, maar hé, het is allemaal wel lekker goedkoop." Zo'n Hollander ben ik nou ook weer niet. :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:28

Ik ben trouwens heel benieuwd of de genezen mensen nu afweerstoffen hebben aangemaakt , zouden ze dit ook onderzoeken ?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:29

Bedankt ! Verklaart een hoop inderdaad als het toch wel een paar dagen duurt eer je genoeg virus hebt om positief te testen.

Ik zie je al zitten. Moederziel alleen op een bankje in een park :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:34

Pandora2 schreef:
Bedankt ! Verklaart een hoop inderdaad als het toch wel een paar dagen duurt eer je genoeg virus hebt om positief te testen.

Als in hutje op de hei, maar dan met mooi weer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:34

Nou in De Bilt ook een besmetting. Het gaat wel heel snel nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:43

Pandora2 schreef:

Of nog erger: moederziel alleen in de apres ski met 900 vindicatters. :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:50

bigone schreef:
Ik ben trouwens heel benieuwd of de genezen mensen nu afweerstoffen hebben aangemaakt , zouden ze dit ook onderzoeken ?

ik las een week terug dat in china een vrouw corona heeft gehad,genezen was en plots een maand later dezelfde symptomen had en dus terug positief testte op corona....

is ook het enige bekende 'geval' van 2x besmetting.

het is ook nog allemaal vrij recent,nog weinig bekend over anti-stoffen enzo.

bv de eerste besmette persoon in belgie is nooit ziek geweest en zat in quarantaine,hij testte plots dan terug negatief,mocht naar huis,maar bij een staal de dag erop wat hij terug licht positief,dus is dan opnieuw nog enkele dagen moeten blijven.
allemaal maar vreemd.

ik denk persoonlijk dat het eerder een griep-verhaal wordt(je kan ook gewoon meermaals de griep krijgen),want als genezen mensen dus massaal anti-stoffen aanmaken en hebben,ligt een vaccin voor het grijpen en waren ze daar al lang op die manier mee bezig lijkt me toch?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:00

tengeltje11 schreef:
bigone schreef:

ik las een week terug dat in china een vrouw corona heeft gehad,genezen was en plots een maand later dezelfde symptomen had en dus terug positief testte op corona....

is ook het enige bekende 'geval' van 2x besmetting.

het is ook nog allemaal vrij recent,nog weinig bekend over anti-stoffen enzo.

bv de eerste besmette persoon in belgie is nooit ziek geweest en zat in quarantaine,hij testte plots dan terug negatief,mocht naar huis,maar bij een staal de dag erop wat hij terug licht positief,dus is dan opnieuw nog enkele dagen moeten blijven.
allemaal maar vreemd.

ik denk persoonlijk dat het eerder een griep-verhaal wordt(je kan ook gewoon meermaals de griep krijgen),want als genezen mensen dus massaal anti-stoffen aanmaken en hebben,ligt een vaccin voor het grijpen en waren ze daar al lang op die manier mee bezig lijkt me toch?

Opnieuw besmet worden achten de deskundigen heel onwaarschijnlijk, waarschijnlijker is dat die mensen nog niet hersteld waren, en dat de test dat niet goed opgepikt heeft.
Opnieuw (of nog steeds) besmet met corona: hoe kan dat? - https://nos.nl/l/2325123

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:22

Nou zullen we wedjes gaan maken wie de eerste Bokker wordt met het virus?

Ik zet mijn geld in op MarcoBorsato. Ouwe snoeperd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:24

Magrathea schreef:
Nou zullen we wedjes gaan maken wie de eerste Bokker wordt met het virus?

Ik zet mijn geld in op MarcoBorsato. Ouwe snoeperd.

Ik heb de test van de speld gedaan. Ik krijg het maandag. :))

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:24

Beetje raar om wedjes te maken; ik hoop gewoon dat niemand van de Bokkers het krijgt.