Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:04

@bigone, je hebt wel gelijk dat je soms gewoon moet accepteren dat iets zo is.
Toch is het niet zo heel vreselijk gek, dat ouders het zeer verdacht vinden als hun kerngezonde sportieve zoon binnen drie dagen na het geven van de combinatie vaccins dktp en BMR sterft. En ernstig twijfelen aan de officiële conclusie dat het NIET met de vaccins te maken heeft. Toch? Ik bedoel, hij was niet ziek op het moment dat de vaccins gegeven werden.

Wat is de reden dat er wordt geadviseerd om bij grieperige kinderen hun inentingen even uit te stellen?

@sinneJ wat betreft de wisselwerking van de verschillende hulpstoffen is nog steeds te weinig bekend.

Kinke

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:06

waar is dat onderzoek dan gepubliceerd van die Italiaanse arts mbt Freek? Want zo'n opzienbarende conclusie moet toch heel belangrijk zijn voor de wetenschap.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:07

Nou dat laatste lijkt me logisch eerlijk gezegd.

En helaas gaan er ook mensen spontaan dood. Er vallen wel eens voetballers dood neer. Komt dat omdat voetbal zo’n risicovolle sport is?
Er zitten ook mensen op de bank die ineens doodgaan, ook gevaarlijk?

Helaas is het waar dat dat ook kan gebeuren vlak na een vaccinatie. Dat wil niet zeggen dat de vaccinatie ook de oorzaak is.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:08

Pocca_Locca schreef:
@bigone, je hebt wel gelijk dat je soms gewoon moet accepteren dat iets zo is.
Toch is het niet zo heel vreselijk gek, dat ouders het zeer verdacht vinden als hun kerngezonde sportieve zoon binnen drie dagen na het geven van de combinatie vaccins dktp en BMR sterft. En ernstig twijfelen aan de officiële conclusie dat het NIET met de vaccins te maken heeft. Toch? Ik bedoel, hij was niet ziek op het moment dat de vaccins gegeven werden.

Wat is de reden dat er wordt geadviseerd om bij grieperige kinderen hun inentingen even uit te stellen?

@sinneJ wat betreft de wisselwerking van de verschillende hulpstoffen is nog steeds te weinig bekend.

Ik blijf maar herhalen dat ik het met je eens ben dat er te weinig over geweten is, maar dat wilt niet zeggen dat dat het belangrijkste agenda punt is, daar er geen voldoende aanleiding is om te vermoeden dát er een probleem is. Je blijft jezelf herhalen, maar 1 twijfel geval tov duizenden probleemloze gevallen is net aanleiding om te zeggen dat het een SUPER goed ontworpen middel is.

Dat maakt het niet minder tragisch voor de ouders, maar het is gewoon geen tegenargument tegen vaccineren.

Wat wil je nu precies bereiken? Dat men zegt dat het inderdaad niet onderzocht is? Ja dat klopt. Het is niet onderzocht, omdat er geen reden voor is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:12

Ze weten prima hoe die stoffen reageren in een lichaam en er zijn geen aanwijzingen dat de combinatie van stoffen opeens iets anders laten zien. Onderzoek daar naar doen is redelijk zinloos en is alleen maar bedoeld om mensen gerust te stellen.

Maar ze heeft je dus wel verteld dat het niet Tullio Simoncini was en niet wat zijn naam wel was?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:25

De bottomline is dat er geen urgente redenen zijn om te onderzoeken of een combinatie van hulpstoffen in een vaccin tot schadelijke bijwerkingen kan leiden.

Wat ik me steeds afvraag, wat is toch de drijfveer voor die hele antivaccinatiekruistocht? Vaccineren is nog steeds niet verplicht, dus waar hebben we het dan over.
Dan laat jij jezelf en je kinderen niet enten, punt. Einde discussie. Je kunt m.i. moeilijk zo'n hele kruistocht ophangen aan de paar tragische gevallen van kinderen die na een vaccinatie komen te overlijden, hoe triest dat soort gevallen ook zijn, een duidelijk causaal verband is nog nooit aangetoond. Dat die ouders spijtoptanten zijn inzake vaccinatie kan ik me vanuit hun emotie wel voorstellen, maar verder ...
Ik vind ook niet dat vaccineren verplicht moet worden. Wel dat bij een verminderde dekkingsgraad maatregelen als niet geënte kinderen weren van kdv's geoorloofd is. Een ander hoeft niet de dupe te worden van jouw keuze.

Maar verder: leven en laten leven. Waarom lukt dat niet, waarom moet dat deel van de mensheid dat pro vaccineren is (al dan niet met kritische kanttekeningen inzake aantal entingen, op welke leeftijd e.d.) per se ervan overtuigd worden dat Vaccineren Slecht Is?

En nee, dat kun je niet omdraaien naar de vraag waarom pro-vaxxers de anti's dan zo nodig willen overtuigen. Want voorstanders redeneren vanuit het grotere belang, niet (alleen) om hun eigen gelijk te halen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:35

@askja waarom denk jij voor antivaxxers te kunnen invullen wat hun drijfveren zijn?

Ik heb volgens mij alleen maar mijn vragen en zorgen geuit over het gebrek aan duidelijkheid w.b. de veiligheid van vaccinaties, en ik dacht dat ik nergens met zoveel woorden heb gezegd dat vaccineren “ slecht” is.
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 02-03-20 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:36

Pocca_Locca schreef:
@askja waarom denk jij voor antivaxxers te kunnen invullen wat hun drijfveren zijn?

Als dat na 130 pagina's nog een geheim is, heb je de discussie niet echt openlijk gevoerd.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:39

SinneJ schreef:
Pocca_Locca schreef:

Als dat na 130 pagina's nog een geheim is, heb je de discussie niet echt openlijk gevoerd.

Oh, gaat het alleen maar over mij? Er staat “ antivaxxers” in het algemeen, toch

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:41

Wat zijn dan jouw drijfveren Pocca?
En wat zijn volgens jou de drijfveren van de antivaccinatielobby als geheel?
Echt, ik ben daar gewoon benieuwd naar. Ik vul het dus niet in zoals jij suggereert, integendeel, het is me gewoon niet duidelijk waar het vandaan komt

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:55

Askja mijn drijfveren om niet ( meer) in te enten of om hier te posten? Het eerste: ik ben er niet meer van overtuigd dat vaccinaties zonder meer veilig en/of effectief zijn. Het tweede: ik heb veel onrecht gezien dat mensen en kinderen is aangedaan door vaccinatieschade te ontkennen. En ik heb een enorm grote hekel aan onrecht en ondoorzichtigheid en schimmigheid en dubbele agenda’s. Vandaar dat ik hier dingen post. Het gaat me oprecht aan mijn hart.
Het woord “ antivaccinatielobby” is nieuw voor me. Het woord “ vaccinatielobby” is dan weer niet nieuw voor me.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:18

De eindconclusie van het onderzoek: Freek overleed aan de gevolgen van een sepsis (bloedvergiftiging) en een pneumonie (longontsteking) en een bacteriële infectie in het hersenvocht. Twee typen bacteriën werden gevonden: een stafylokok en een streptokok, en ook nog diverse virussen, waaronder het griepvirus influenza B.

De hamvraag luidt: is dit sterven ná vaccinatie ook veroorzaakt dóór de vaccinatie? Het Lareb komt na onderzoek door een commissie van deskundigen tot de slotsom dat dit niet het geval is. „Een gecombineerde infectie van het influenza B-virus met deze bacteriën is zeer ernstig en een bekende oorzaak van snel verergerend ziekteverloop en overlijden. Dit komt meerdere malen per jaar voor in Nederland. De combinatie van infecties is de oorzaak van het overlijden van Freek geweest.”

Pocca , hier over heen gelezen of geloof je dit in opdracht van de ombudsman uitgevoerde onderzoek ook niet. Ook zonder vaccinaties was het met Freek zeer waarschijnlijk niet goed afgelopen . En dan kan ik ook ongefundeerd schreeuwen van stomme ouders, dat ze niet doorhadden dat hun kind zo ziek was.
Dat ik dat niet doe komt omdat ik van nabij van twee kinderen heb meegemaakt dat ze in de avond wat hangerig waren en de volgende ochtend dood. Exact dezelfde bacterie die Freek had en hij had er zelfs twee.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-03-20 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:18

Kinke schreef:
waar is dat onderzoek dan gepubliceerd van die Italiaanse arts mbt Freek? Want zo'n opzienbarende conclusie moet toch heel belangrijk zijn voor de wetenschap.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:53

Pocca_Locca schreef:
Askja mijn drijfveren om niet ( meer) in te enten of om hier te posten? Het eerste: ik ben er niet meer van overtuigd dat vaccinaties zonder meer veilig en/of effectief zijn. Het tweede: ik heb veel onrecht gezien dat mensen en kinderen is aangedaan door vaccinatieschade te ontkennen. En ik heb een enorm grote hekel aan onrecht en ondoorzichtigheid en schimmigheid en dubbele agenda’s. Vandaar dat ik hier dingen post. Het gaat me oprecht aan mijn hart.
Het woord “ antivaccinatielobby” is nieuw voor me. Het woord “ vaccinatielobby” is dan weer niet nieuw voor me.

OK maar wie wil je dan overtuigen? En voor wie wil je opkomen? Aangezien zich hier tot nu toe nog geen slachtoffers van vaccinatieschade hebben gemeld.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:54

@bigone, het blijft natuurlijk de vraag of Freek zónder de vaccinaties, ook overleden zou zijn aan die bacteriën.
Daarom mijn vraag; wat is dan de reden dat er altijd wordt geadviseerd om kinderen die wat grieperig zijn, hun inenting even uit te stellen? Oké, een vraag naar de bekende weg, want het antwoord is natuurlijk voor iedereen duidelijk, namelijk dat het lichaam het dan al druk genoeg heeft met vechten tegen een infectie, dus overbelast zou kunnen worden als je er op dat moment ook nog vaccins aan toevoegt. Mijn idee is, dat het immuunsysteem van Freek overbelast is geweest en er bacteriën vrij spel hadden die misschien zónder de vaccinaties best de kop ingedrukt hadden kunnen worden. Maar inderdaad, dat is een aanname van mij, gebaseerd op mijn vermoeden, en ik ben geen arts. Eerlijk gezegd ben van mening dat er te veel ( financiële ) belangen zijn bij de vaccinfabrikanten, waardoor een eventueel verband met de vaccins überhaupt toch nooit officieel naar buiten gebracht zou zijn. Een arts heeft na het overlijden van Freek in het ziekenhuis zelf gevraagd aan zijn ouders of ze het aub maar niet naar buiten wilden brengen. Dat alleen al vind ik veelzeggend.
Ik begrijp dat twee ( jouw?) kinderen in je naaste omgeving ook aan een soortgelijke bacterie zijn overleden? Wat is daar het exacte verhaal verder van dan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:08

Ik had dat verhaal van Freek nooit gehoord, maar als je een invasieve infectie van stafylokokken en streptokokken tegelijk krijgt en daar nog een griepvirus overheen, is de kans heel groot dat je daaraan overlijdt, ook zonder die vaccinaties 3 dagen van tevoren.
Dan ben je gewoon dood- en doodziek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:16

verootjoo schreef:
Ik had dat verhaal van Freek nooit gehoord, maar als je een invasieve infectie van stafylokokken en streptokokken tegelijk krijgt en daar nog een griepvirus overheen, is de kans heel groot dat je daaraan overlijdt, ook zonder die vaccinaties 3 dagen van tevoren.
Dan ben je gewoon dood- en doodziek.

Pocca, bovenstaande uitleg duidelijk ! En het waren kinderen van een kennis en van iemand wiens jongere kind bij mijn dochter op de peuterspeelzaal zat. En nu begin je weer , Freek is niet voldoende en draai je je kont er weer voor weg door er financiële belangen bij te halen. Ik respecteer jou als mens maar je manier van denken en uitspraken en warrige hak op de tak is eigenlijk te treurig om op te reageren en je hebt het blijkbaar zelf niet door. Heb je het wel door dan raad ik je aan om je eerst eens in te lezen en zelf onderzoek te gaan doen en beperk je dan niet door alleen de anti vax artikelen te lezen .

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:31

@bigone, wees niet bang, ik beperk me echt niet tot slechts “ antivaxx “ artikelen. En volgens mij is het lang niet zo’n vergezocht of warrig idee hoor, dat er veel te verliezen valt voor de farmaceuten wanneer er in de media naar buiten zou komen dat een sterfgeval te linken is aan vaccinatie. Noem me een doemdenker, maakt me niet uit. Sterker nog, ik hoop werkelijk dat ik het té zwart zie, en nog overtuigd kan worden van het tegendeel. Dus dat de farmaceutische industrie echt alleen maar als doel heeft om mensen te genezen, en dat dat áltijd vóór het financiële belang gaat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:33

Maar wie zegt dat ze meer aan een vaccinatie verdienen? Het lijkt mij dat als er veel mensen ziek worden en dus behandeld moeten worden voor langere tijd dat dat meer oplevert?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:35

Maar hoe zie je het dan voor je dat je door een vaccinatie een invasieve infectie krijgt met stafylokokken, streptokokken en daarbij ook nog een influenza-B :?

En áls dat zou kunnen, waarom komt dat dat niet vaker voor?

En hoe zie je het voor je dat de farmaceuten geld gaan verdienen met het ziek maken van mensen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:42

Kinke schreef:

Ga je dit ook nog beantwoorden? Lijkt me toch erg belangrijke info

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:48

Er wordt veel geld verdiend aan één van de grote angsten van mensen: ziek worden. Als je een product op de markt brengt met de claim dat men daardoor niet ziek meer kan worden, ben je zeker van flinke inkomsten.
Het is niet heel gek gedacht dat een verhaal zoals dat van Freek, een ongewenst gevaar voor die inkomsten betekend, en er dus veel aan gedaan wordt om dat verhaal te debunken of als het daar nog niet te laat voor is, in de doofpot te stoppen.

@kinke goede vraag, ik zal het nog navragen. Nog even afwachten op het antwoord van mevrouw Hagoort.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:50

maar hoezo moet je dat navragen? Jij beweert in dit topic dat die arts het verband tussen het overlijden van die jongen en vaccinaties heeft gevonden, dan neem ik aan dat jij de details hiervan weet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:55

Pocca_Locca schreef:
Er wordt veel geld verdiend aan één van de grote angsten van mensen: ziek worden. Als je een product op de markt brengt met de claim dat men daardoor niet ziek meer kan worden, ben je zeker van flinke inkomsten.
Het is niet heel gek gedacht dat een verhaal zoals dat van Freek, een ongewenst gevaar voor die inkomsten betekend, en er dus veel aan gedaan wordt om dat verhaal te debunken of als het daar nog niet te laat voor is, in de doofpot te stoppen.

@kinke goede vraag, ik zal het nog navragen. Nog even afwachten op het antwoord van mevrouw Hagoort.

Maar echt niemand claimt dat men niet ziek meer kan worden.

En nogmaals: hoe zie je het voor je dat je door vaccinatie een driedubbele invasieve infectie krijgt met stafylokokken en streptokokken met daarbij nog een influenza-B. :? Ik kan gewoon niet verzinnen hoe een vaccinatie dat mogelijk kan maken...

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:00

Kinke schreef:
maar hoezo moet je dat navragen? Jij beweert in dit topic dat die arts het verband tussen het overlijden van die jongen en vaccinaties heeft gevonden, dan neem ik aan dat jij de details hiervan weet.

Nou, nu leg je de lat wel heel erg hoog, besef je dat wel? Ik had het gelezen dat ze een second opinion hebben laten doen omdat ze de resultaten van Lareb niet een twee drie vertrouwden. En dat daaruit kwam dat het wel zeer waarschijnlijk aan de (combinatie met ) vaccins te wijten valt. Verdere details heb ik zelf niet. Dit soort dingen wordt trouwens nooit erg breed uitgemeten in de gangbare media, om het voorzichtig te zeggen.

@verootjoo, ik zeg nergens dat het door het vaccin alléén veroorzaakt zou zijn. Als je nou even beter leest, zie je dat ik zeg dat het zou kunnen dat zónder de vaccins, hij het misschien nog wel had kunnen overleven. Maar dat de combinatie van meerdere factoren zijn immuunsysteem teveel heeft overbelast, waardoor hij het niet aankon. Ik zeg nogmaals, nergens dat het vaccin de enkele oorzaak is.