2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:09

Gisterenavond was ik gefrustreerd en hebbik een bak chips en een toetje gehad.
Baal daarna weer van mezelf Maarja, vandaag maar gewoon weer even opletten.
Ik heb m’n stappen ook op 10.000 staan en eindig meestal ergens rondom de 7000..

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:20

Voor degene die nog echt (erge) snaai-momenten hebben (en er wat in te zeggen hebben); waarom haal je die zooi in huis? Als het er niet is, kan je het niet eten. Zorg voor een verstandigere keuze. Die verstandigere keuze kan ook als je nog thuis woont in huis halen. En zorg dat je op dit soort momenten iemand kan "lastig vallen" (bellen, appen) zodat ze je door zo'n moeilijk moment heen helpen. En dan uiteraard niet als "beloning" alsnog de chip pakken >;)
Ik heb de eerste periode echt bijna niks qua chips in huis gehaald of dingen die ik niet lekker vond, maar mn vriend wel. Tuurlijk heb ik ook toen af en toe wat (vieze) chips gegeten, maar het was al een stuk minder. Nu liggen er wel weer lekkere chips etc, maar ik heb er nu ook eigenlijk geen erge moeite meer mee om er vanaf te blijven. En anders neem ik een klein beetje.
Snaaimomenten zitten echt tussen je oren, dus doe daar wat mee! Psycholoog is misschien een stap te ver, maar daarom het advies dat je op zulke momenten anderen er bij moet betrekken om nee te leren zeggen. Of ga je zinnen verzetten door actief te worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:51

Tsja, in t weekend eten wij wel een chipje en als er dan nog over is dan valt dat makkelijk te pakken.
Voor e rest niks in huis. Of dingen die ik lekker laat liggen, koeken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:47

Ik kan er rustig 15 minuten voor in de auto stappen, in huis hebben heb ik het over het algemeen zelden. Ik hoop het afvallen deze dagen weer rustig op te pakken. Ik ben ondertussen verhuisd en het is nog wel een rommeltje, maar niet meer zo extreem. Gisteren naar Wageningen geweest, dat zijn pittige dagen aangezien ik heel vroeg op moet (gisteren de wekker om 5.20 gezet, dat was eigenlijk te laat, bleek naderhand. Volgende week dus om 5.15 en de koffie alvast de avond van tevoren klaarmaken en in de auto zetten) en ik pas weer laat terug ben (gisteren om 20.00). En dan moeten de honden nog aandacht, de paarden nog verzorgd, etc.

Maar dat hoef ik de komende tijd waarschijnlijk eens per week en in ieder geval volgende week is dat nog een keer op dinsdag. Dus daar valt goed mee om te gaan. Dan moet ik overigens wel veel meer eten meenemen zodat ik in ieder geval gezonder (en goedkoper) eet. Ik heb namelijk permanent honger op zo'n dag. En niet meer bij de Mac avondeten halen.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:21

Ik had het niet direct tegen jou, darkchrystal.
Maar ik lees hier regelmatig mensen die "de fout" in gaan en gaan zitten snaaien, dus daarom dat ik het er toch maar ingooi. Snoepen is gewoon echt iets mentaals, want lichamelijk heb je het niet nodig.
En het is ook gewoon een raar iets; je voelt je poedersuiker en dus ga je eten en daarna voel je nog steeds poedersuiker (of zelfs nog poedersuiker) want je hebt weer zitten eten, maar de keer daarna doe je het gewoon weer als je je poedersuiker voelt. Daar moet je op een of andere manier iets in veranderen. Door met iemand te praten, actief te worden (en ja ik weet hoe verrekte moeilijk dat is), de bewuste zak chips in de gft-bak gooien, weet ik het. Maar ga juist dat gevecht met jezelf aan, dat je af en toe een klap voor je bakkes krijgt en zwicht is niet erg, maar vecht er zo hard mogelijk tegen!
Ik ben nu al denk ik meer dan 10jaar met dat gevecht bezig, met dus vorig jaar de stijging naar de 110kg (ik reed ook rustig om bij de mac te eten, zitten hier meerdere in de buurt dus ik wisselde ook nog bewust) en nu gelukkig een goede tactiek gevonden. Daarnaast een paar meiden vanuit dit topic op de app en ook daar haal ik ontzettend veel steun uit. We doen het allemaal op onze eigen manier maar als het ff minder gaat wordt dat gedeeld en wordt er een poging gedaan om elkaar weer de juiste weg te laten vinden.
Ik wil ook best een praatpaal zijn voor mensen die het (even) moeilijk hebben en tegen verleidingen aan het vechten zijn. Pb staat altijd open, ook als iemand gewoon zijn/haar verhaal kwijt wilt zonder oordeel/hulp.

Edit: en sorry als ik wat hard over kom, maar ik wil ook gewoon dat jullie je doel bereiken Y;(

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:38

Ik hoef het niet in huis te hebben om te gaan snaaien -O- hahhaa.
En dat klopt wat je zegt; daarna voel je je juist rotter. Suf he!

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:47

Is zeker suf, daarom moet je je dat vantevoren leren te bedenken. Het helpt je niet je beter voelen en daarom zoeken naar iets dat je wel beter helpt te voelen. Zorgen dat je niet meer aan die zak chips denkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:53

Ik snaai bij mijn ouders veel snoep ,chips is sowieso alleen voor het weekend en dan na 9 uur savonds :+ . Maar mentaal heb ik wel moeite ermee , is het druk geweest die dag heb ik mijn rijles gehad en of 4 uurtjes gewerkt sochtends dan ben ik gewoon moe en heb ik geen zin meer om te koken en word het vaak met tegenzin een stukje vlees bakken om toch te eten . Daarom ga ik vaak op dagen dat ik moe ben naar mijn ouders zodat ik toch wat gezonds binnenkrijg , maar daar kan ik ook niet altijd eten vind ik

Mam vroeg of ik mee wou naar de ijssalon , heb echt geen idee wat ik dan kiezen moet . In elk geval een niet chocolade ijs , iets van een bolletje aardbei ijs hmmm ..

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:10

Je woont alleen begrijp ik, Rebecca? Als je nu eens groot kookt, dus voor meerder porties in 1x. Dat gooi je in de vriezer en als je weet dat je een vermoeiende dag hebt haal dat eruit. Of zet een salade klaar, van mij part zo'n voorgemaakte van de AH.
Als je dan toch een keer een chipje wil, laat het door je ouders afwegen. Ja klinkt heel kinderachtig, maar dan kan jij iig niet verleidt worden meer te pakken dan bedacht en de zak leeg eten.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:26

NoTwixLeft schreef:
Voor degene die nog echt (erge) snaai-momenten hebben (en er wat in te zeggen hebben); waarom haal je die zooi in huis?

Lastig wordt het wanneer je die zooi niet in huis hebt maar gewoon snaait wat er voor handen is -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:27

Oh ik voelde me niet perse aangesproken maar wilde toch even uitleg geven.
Ik was net even in de stad en kom echt niet in verleiding als ik langs eet dingen kom of lekkere dingen bij Hema zie.
Ik ga de “” fout”” in als er restjes in huis liggen.
Of ik dacht dat ik gezond at maar nam dan toch niet altijd de ideale keuzes ( teveel kaas, soms een extra wit bolletje, extra lepeltje mayo, dat soort dingen. Of teveel rozijnen in m’n pap, limonade met aardig wat kcal.
Maar idd eigenlijk moet je “ troep” zo min mogelijk kopen en als je toch in de verleiding komt jezelf dwingen wat anders te doen

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:40

Knudd schreef:
NoTwixLeft schreef:
Voor degene die nog echt (erge) snaai-momenten hebben (en er wat in te zeggen hebben); waarom haal je die zooi in huis?

Lastig wordt het wanneer je die zooi niet in huis hebt maar gewoon snaait wat er voor handen is -O-

Maar als je alleen maar (bijv) sla in huis hebt, snaai je maar een end weg. Gewone rijstewafels kun je ook redelijk wat van eten.
En anders eerst flink wat water drinken, dat vult ook en soms is dat juist wat je lijf eigenlijk wil

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:42

Anoniem schreef:
Oh ik voelde me niet perse aangesproken maar wilde toch even uitleg geven.
Ik was net even in de stad en kom echt niet in verleiding als ik langs eet dingen kom of lekkere dingen bij Hema zie.
Ik ga de “” fout”” in als er restjes in huis liggen.
Of ik dacht dat ik gezond at maar nam dan toch niet altijd de ideale keuzes ( teveel kaas, soms een extra wit bolletje, extra lepeltje mayo, dat soort dingen. Of teveel rozijnen in m’n pap, limonade met aardig wat kcal.
Maar idd eigenlijk moet je “ troep” zo min mogelijk kopen en als je toch in de verleiding komt jezelf dwingen wat anders te doen

Restjes gooi ik weg of mn vriend moet het opeten. Die komt niet aan, dus dat doet ie maar voor me :') En vooral die restjes snacks weggooien werkte voor mij echt motiverend. Trots dat ik het niet opgegeten had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:44

Ik gooi geen eten weg.
Wij hebben voor t weekend meestal elk een smaakje chips, een normale zak. Meer halen we ook nooit.
Voor de rest is hier niks in huis.
Ja hagelslag haha, ik kan genieten van een rijstewafel met hagelslag. Maar dat is wel tw doen.
( tenzij je er 5 van neemt).

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:50

Snacks gooi ik wel weg, tuurlijk geen halve zak en het gebeurt niet vaak. Maar ik weet bij welke hoeveelheid ik het ook niet hoef te bewaren.
Overig eten koop ik op behoefte zeg maar. Als er dan wat overblijft is het echt minimaal.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:53

Ohw hagelslag is ook echt een ding..
Pff begin altijd als ontbijt
krekkers met hagelslag :+

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:55

Ik ook met vlokken en soms met kipfilet, maar sochtends vroeg vind ik dat niet lekker. En ik ga ook niet op rantsoen. Geniet met make denk ik dan :)

Ik ben mn weegmoment vergeten door te geven. Ik zit nu in mijn nachtdiensten..

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:14

Ik wil echt niets op mn rijstewafels :') Lijkt me zo vies. En op crackers alleen iets wat niet zelfstandig van mn cracker af kan rollen >;)

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:22

Rijstewafels idd met niks :)
Maar krekkers en hagelslag mjamm
Al begin ik er nu ook wel eens zat van te worden.. Maar iets wat ik lekkerder vind heb ik nog niet gevonden..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:01

IngridM schreef:
Ik hoef het niet in huis te hebben om te gaan snaaien -O- hahhaa.
En dat klopt wat je zegt; daarna voel je je juist rotter. Suf he!

Idem hier, als ik echt zin heb stop ik ergens onderweg bij een supermarkt. :=
Hoewel het wel steeds minder wordt, het snaaien.
Maar ik woon momenteel bij mijn ouders en die halen het wel in huis.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:22

Het blijft gewoon een lastig iets. Ik vond stoppen met roken 10 x moeilijker. Maar stoppen met eten is weer niet zo'n strak plan ook. Je wordt er continu mee geconfronteerd, hebt zoveel keuze momenten op een dag. Zolang ik alles voor mezelf plan gaat dat goed maar blijft moeilijk

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:00

Dat klopt ook, IngridM. Maar net als roken en drank (voor sommigen) hoort eten bij gezelligheid met vrienden, als je iets te vieren hebt, bij stressmomenten en als je verdrietig bent hoort er ook iets lekkers bij als troost.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:50

Bedankt dames :) ik kan door dit topic weer een avondje van de snaai afblijven *\o/* ik weet wel dat ik het niet nodig heb, en ik weet dat het geen honger is maar verveling/moeheid/whatever, maar het is toch fijn om het weer eens van een ander te lezen. Thnx +:)+

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:52

Mn manager vroeg of ik afgevallen was... :):)

Das toch de beste vraag die je kan krijgen als je ermee bezig bent :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 23:06

Rebecca schreef:
Ik snaai bij mijn ouders veel snoep ,chips is sowieso alleen voor het weekend en dan na 9 uur savonds :+ . Maar mentaal heb ik wel moeite ermee , is het druk geweest die dag heb ik mijn rijles gehad en of 4 uurtjes gewerkt sochtends dan ben ik gewoon moe en heb ik geen zin meer om te koken en word het vaak met tegenzin een stukje vlees bakken om toch te eten . Daarom ga ik vaak op dagen dat ik moe ben naar mijn ouders zodat ik toch wat gezonds binnenkrijg , maar daar kan ik ook niet altijd eten vind ik

Mam vroeg of ik mee wou naar de ijssalon , heb echt geen idee wat ik dan kiezen moet . In elk geval een niet chocolade ijs , iets van een bolletje aardbei ijs hmmm ..

Wat dacht je van een leeg bakje? Gezellig met je moeder meewandelen en gewoon nee zeggen tegen het ijs. En als je moeder weet dat je moeite hebt vraagt ze je niet mee.

Dc... alleen in het weekend koop je voor ieder een normale zak chips, een eigen smaakje .... waarom? Waarom moet die zak chips, waarom mag dat in het weekend? Voor wie? Wat voegt dat toe? Heb je een mislukte gezellige avond zonder die chips? Wordt je avond zoveel beter? Je zegt dat je nooit snaai koopt, maar toch kun je chips snaaien als het je tegenzit... dan is het dus toch in huis, gaat t in t weekend goed, de dag erna niet.

Eerlijk waar, de laatste paginas hier gaan alleen maar over alles wat gegeten is maar niet gegeten had moeten worden. We voelen ons schuldig en rot, maar pakken het wel. Dit is gewoon discipline. Als je de knop omzet zou je een rondje gaan wandelen als je je poedersuiker voelt. En nee, ik kan het ook niet. Maar ik ga niet bijna trots hier in t topic vertellen waar ik dr mist in ben gegaan en ik doe mijn best dan niet ook nog op dezelfde voet door te gaan.

Moest ik even kwijt