Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyloe

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:34

Hoe gaat het bij iedereen?

Ik begin nu te wennen aan m’n nieuwe schema. Heerlijk elke keer spierpijn. Vandaag vooral in m’n billen :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:46

Spierpijn is lekker he? :)) haat-liefde verhouding bijna haha.
Hier gaat het prima, begin goed verschil te zien :):)

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:05

Ja I love de spierpijn! Merk aan mijn kleding ook goed verschil, alleen de weegschaal vind van niet. Zit op een plateau. 200 gr er af 200 erbij.. Al een week of 3. Weet dat ik moet volhouden maar het is wel irritant!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:05

Dan zal je wat aan je eten moeten aanpassen. Afhankelijk van je doel.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:07

Needje schreef:
Dan zal je wat aan je eten moeten aanpassen. Afhankelijk van je doel.

Tja, zou alleen echt niet weten waar ik nog iets kan/moet aanpassen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:12

Nou ja, als je niet aankomt en niet afvalt dan zit je qua voeding iig dus op onderhoud. Dat is prima. Maar ik merk dat jij blijkbaar een ander doel hebt. Sowieso zit de meeste winst qua figuur in voeding.
Ik wil bv juist aankomen op het moment. Dus op het moment dat ik stagneer in gewicht, gaat mijn voeding omhoog. En zo werkt dat met afvallen net zo. Het is nog altijd zo dat als je meer eet dan je verbruikt je aankomt en met minder je afvalt. Geen rare logica, maar gewoon heel simpel.
Dus blijkbaar valt er nog wel wat aan te passen. :)

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:16

Oke, dus even kort door de bocht minder eten? Want afvallen is inderdaad nog steeds mijn doel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:31

Als dat je doel is zal je idd daar naar moeten kijken.
Minder eten hoeft niet. Wel minder calorieen. :D
Hou je bij wat je eet?

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:34

Nee niet meer. Ik heb een tijd weight watchers gedaan. Daar moet je alles bij houden. Maar misschien is het wel een idee om dat te gaan doen. :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:11

Ik zet mijn eten in MyFitnessPal. Dan weet je globaal wat je binnen krijgt.
Als je langere tijd stabiel blijft weet je dat dat iig je basis is. Vanuit daar kan je dan dus gaan zakken.
En dat hoeft echt niet extreem.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:27

Thanks!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:56

Ik heb ook een nieuw schema: 5×7-10 reps ipv 3×5-8. Dat doe ik nu een maand 2x in de week. De laatste set is altijd vechten en vaak ook spierpijn. Maar het gaat wel goed :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:59

My fitness pall is daar inderdaad makkelijk voor. Ook omdat je verpakkingen kan scannen en HelloFresh recepten erin staan (hoewel ik soms mijn twijfels heb over de calorieën die zij erbij zetten).

Hier inderdaad een haat-liefde relatie, soms ook met de sportschool zelf. Dan ga ik er positief heen en halverwege de les denk ik |o %) maar aan het eind gaat het vaak wel weer en de volgende dag weer pijn :')
Nee het bevalt goed. Ik denk nog 2 keer en dan 3 weken niet ivm vakantie. Dat gaat daarna weer tegenvallen denk ik :=

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:09

Ik heb inderdaad my fitness pall gedownload. Fijne app! En handig dat je net zoals bij de ww producten kan scannen. Voor vandaag heb ik nog veeeeel calorieën over. Eens kijken hoe het de rest van de week gaat.

Ben ook bang dat het dan gaat tegenvallen Suuszels :=
En jou gevoel herken ik wel. Begin met frisse moed, half de training ga ik dood en als ik klaar ben heb ik weer een trots en goed gevoel.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:24

Ik heb net mijn eerste lesje BBBB gedaan! Buik billen benen en bovenlichaam. 60 minuten en goed pittig haha. Maar was wel lekker moet ik zeggen! In 1 uurtje alle spiergroepen even meepakken. Wil dit wel blijven doen. Past nu ook goed in mijn drukke ritme met school en alles

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:58

Hier ook net weer terug!
Maandje niet gesport, wel actief geweest, maar merkte het wel :+.
Ik hou mn oefeningen bij in de Basic Fit app. Daar kan ik de aantallen en gewichten doorgeven, zo kan ik zelf bijhouden wat ik train!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:31

Wij hebben een sleutel van de sportschool gekregen waar zij het programma opzetten. Die sleutel duw je vervolgens in het apparaat en de cardio apparaten spelen precies het programma af. Bij de krachtoefeningen komt er dan in een schermpje te staan hoeveel keer je het moet doen, welk gewicht je moet pakken en op welke stand je hem moet zetten. Echt ideaal.

@ladyloe: ik was in gewicht ook iets bijgekomen maar ik was wel vet kwijt geraakt. Ik was aangekomen in spiermassa en hield vocht vast. Ik weet niet of jullie ook zon apparaat hebben die dat kan meten?

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:34

@_lauraaa_ ja je kan jezelf laten wegen/meten maar dat kost wel wat. Dus zou dat eens even moeten checken.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:12

Jaa hier gaat het goed :D

Zondagavond rondje 6 km hardgelopen. Was een stuk trager dan 1,5 week daarvoor terwijl dat parcours ook nog zwaarder was (3km vals plat omlaag en weer omhoog), is weer duidelijk wat alcohol en slaapgebrek met je lichaam doet. Daarna nog wel een buikspierkwartiertje via Youtube meegepakt (Optima Vita).

Maandag niet veel tijd maar dag 1 van de yoga challenge met Adriene gedaan, is weer eens wat anders. Weet niet of yoga wat voor mij is.

Sinds gister met training in een hotel, geopperd bij mijn collega's dat ik 's avonds wel zin had om te sporten. Toen wat enthousiastelingen meegekregen en met een groepje van 7 man een zelf geïmproviseerde bootcamp gedaan. Was positief en gezellig, dus heel leuk! Nu wel wat spierpijn in mijn armen en schouders van het opdrukken.

Vanavond weer trainen met PT :D

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:16

Klinkt goed @Linda_fleur! Dus vanavond door de spierpijn heen?

Ik heb vanochtend m’n bodypump les gehad. Wow dat is echt super leuk! Wel pittig en goed op tempo zeg. Maar ik vond het echt super leuk. M’n zus die op het moment niet sport had vanmiddag al last van haar armen en benen := . Ben benieuwd hoe het bij mij morgen is. Nu nog nergens last van en vanmiddag ook nog gewoon paard gereden. Morgen ochtend heb ik les met m’n paard dus hopelijk gaat het mee vallen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:22

Ik hen 1x bodypump gedaan en twee weken spierpijn gehad volgebs mij :’)
Iets te fanatiek gedaan.
Maar t is niets voor mij.
Wel respect dus voor de mensen die dit doen. Haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:42

Ik voel mn spiertjes ook na dinsdag.
Gister minder last van, maar net na het paardrijden (en de klusjes) merkte ik het wel haha :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:32

Ja de eerste keer bodypump voel je wel goed!!

Ik heb dat 1 jaartje gedaan maar ik weet de eerste keer maar al te goed. Moest de dag erna bijna met hulp de trap op en af lopen zoveel spierpijn had ik in mijn benen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:50

Iemand die dit herkent?
Ik spin op dinsdag van 18.45 tot 19.45. Ben dan rond 20.10 thuis, en zit rond 20.30 gedouched met een bak thee op de bank.
Vervolgens ga ik 22/22.30 naar bed waar ik nog even wat lees, en vervolgens ga ik slapen.
Nouja, dat is het idee, maar meestal wordt het geïrriteerd naar het plafond staren.
Ondanks dat ik lig heb ik last van zware benen, kan mede daardoor m’n slaap niet vinden.... ik lig continu te draaien en te woelen, heb het met regelmaat bloedheet. Ik dommel wel steeds eventjes weg hoor, een uurtje max, en dan wordt ik weer wakker omdat ik moet plassen en begint het verhaal van voor af aan... |o

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:54

LadyMadonna schreef:
Iemand die dit herkent?
Ik spin op dinsdag van 18.45 tot 19.45. Ben dan rond 20.10 thuis, en zit rond 20.30 gedouched met een bak thee op de bank.
Vervolgens ga ik 22/22.30 naar bed waar ik nog even wat lees, en vervolgens ga ik slapen.
Nouja, dat is het idee, maar meestal wordt het geïrriteerd naar het plafond staren.
Ondanks dat ik lig heb ik last van zware benen, kan mede daardoor m’n slaap niet vinden.... ik lig continu te draaien en te woelen, heb het met regelmaat bloedheet. Ik dommel wel steeds eventjes weg hoor, een uurtje max, en dan wordt ik weer wakker omdat ik moet plassen en begint het verhaal van voor af aan... |o

Ik herken dit. Weet niet wat eraan te doen.