3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:47

Haha dat is inderdaad een groot verschil Sharon :D

Frummels, dat is een net dagje qua beweging hoor! Knap, op een werk dag.

Welkom terug Kelly!

Riddershow, het hangt er ook vanaf of je veel beweegt of niet. Sommigen zweren bij sporten op veel vetten en eiwitten, maar als ik te weinig kh eet én sport, gaat mijn lichaam gewoon in de spaarstand.

Hier nog niet helemaal lekker, maar wel al beter. Denk toch dat het iets van een kleine voedselvergiftiging was ofzo... Nog buikkrampen gehad tot vanochtend, en ook barstende hoofdpijn.

Straks even uittellen:

O: Banaan, 100 g gv brood met light roomkaas, twee koffies verkeerd
T: oikos
L: 150 g zelfgemaakte gezonde wortelcake <3 (mijn nieuwe verslaving hihi) en 150 g kwark + 200 g vanille yoghurt Pur Natur + 10 g granola
T: Mandarijntjes, inex yoghurt
A: Indonesische take out (dus veel groenten in wss kokossaus, met seitan en tofu) en mihoen
T: ?
B: 40 min. wandelen, 45 min. wandelen met de hond, 30 min. KT

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:57

Ook ik heb geen flauw idee van khd-arm, maar ik ben groot voorstander van gewoon alles eten. Mits je lijf het kan verdragen. Ik ken iemand met schildklierproblemen die permanent khd-arm eet omdat ze anders vierkant wordt, dan snap ik het, anders niet. Of glutenvrij als je er ziek van wordt, niet omdat het hip is. Ik vind de lijstjes van kionasuppie echt om te huilen, dat kan toch niet goed voor je zijn -O- Sorry als dit banketstaaf overkomt, maar ik kan er echt met mn hoofd niet bij dat mensen zo eten.

Klinkt niet lekker Bhriseis, maar een beetje rustig aan doen nog vandaag :(:)

Mijn lijstje;
O; havermout met lijnzaad, banaan, kokos, amandelen en pindakaas
L; nog geen idee, we gaan een nieuwe vloer shoppen dus waarschijnlijk ergens een broodje
T;??
A; bloemkoolrijst met gehaktballetjes en hummus

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:58

Bhriseis schreef:
Haha dat is inderdaad een groot verschil Sharon :D

Frummels, dat is een net dagje qua beweging hoor! Knap, op een werk dag.

Welkom terug Kelly!

Riddershow, het hangt er ook vanaf of je veel beweegt of niet. Sommigen zweren bij sporten op veel vetten en eiwitten, maar als ik te weinig kh eet én sport, gaat mijn lichaam gewoon in de spaarstand.

Hier nog niet helemaal lekker, maar wel al beter. Denk toch dat het iets van een kleine voedselvergiftiging was ofzo... Nog buikkrampen gehad tot vanochtend, en ook barstende hoofdpijn.

Straks even uittellen:

O: Banaan, 100 g gv brood met light roomkaas, twee koffies verkeerd
T: oikos
L: 150 g zelfgemaakte gezonde wortelcake <3 (mijn nieuwe verslaving hihi) en 150 g kwark + 200 g vanille yoghurt Pur Natur + 10 g granola
T: Mandarijntjes, inex yoghurt
A: Indonesische take out (dus veel groenten in wss kokossaus, met seitan en tofu) en mihoen
T: ?
B: 40 min. wandelen, 45 min. wandelen met de hond, 30 min. KT

Oewww heb je een receptje van die wortelcake?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:00

Bhriseis schreef:

Ik weet er ook niet het fijne van he :)

Maar zo is het ook voor elk persoon anders. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik hou ook veel te veel van kh-producten om dat allemaal maar te laten liggen :o

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:03

Bhriseis, ik wilde ook net vragen hoe jij je wortelcake maakt :')

Ik heb wel een poosje khd arm gegeten, was erg fijn. Deed ook het foodmap en kwam er zo achter wat ik wel en niet kan verdragen.

Yoghurt/kwark kan ik gewoon niet verdragen. Kan dan wel pillen slikken en dan dat soort producten eten maar of dat nou zo fijn is...
Gelukkig zijn er zat andere manieren om eiwitten binnen te krijgen.

Gisteren zwaar getraind voel het aan mijn armen :')

En ik heb heerlijk zelf gehaktballen gemaakt, perfect! <3

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:04

Jeetje ik hou het niet bij :+

Chicken tonight is op zich wel oke, maar ik zou het niet elke week hoeven.
Bij mij gaat het meer eten wel oke, soms mentaal nog wel een dingetje :Y)

Fijn dat je een nieuw bed hebt laura, goed slapen is zooo fijn <3

@Sharon: 125 gram ongekookte pasta is toch ook best veel? Ik zit al bomvol van 100 gram (ongekookt) :Y)

Vrijdag: 2300 kcal (ik had een paar wijntjes op die tikte aan)
Zaterdag: Ik denk rond de 1800, ik ben uiteten geweest dus dat vind ik moeilijk in te schatten
Zondag: 1750 kcal

Lijstje van gisteren:
O: Breaker High protein
T: Eat natural reep
L: Ah maaltijd salade pulled beef & quinoa
T: stukje taart
T: Gekookt eitje
A: Rijst met roerbakgroente, stukjes varkensvlees en woksaus

Zonder de taart op 1540, dus ik denk met taart wel over de 1800.

Hoe gaat het met onze kerstchallenge? :D Mss leuk om vrijdag een weegmoment te doen oid?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:08

Dit was ravioli annikoe dus al een beetje zwaarder, voor tagliatelle is dat wel veel inderdaad :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:10

Ik ben al 2.5 kg kwijt sinds 1 nov :o dus in ben zeker op de goede weg

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:16

Wauw netjes hoor! Ik mag vrijdag weer wegen :)

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:25

Tja ik heb ook gewoon echt het probleem dat ik dus niet weet wat ik toe moet gaan voegen..
Weet wel dat het iets soepeler moet worden. dus wel op mijn porties letten, en wel deels KHD arm maar niet meer 100%
Dus wat wil ik er weer bij eten: Af en toe een plakje brood/rijst/pasta en vooral de fruiten die met KHD arm niet mochten zoals appel, banaan etc. en dan gewoon kijken of het beter word.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:31

Wat goed Yonker! *\o/*

Gribaldi, ik heb dat met tarwe. Ik vermijd het dan toch liever dan gewoon anti histamine tabletjes te nemen en het toch te eten.

Dank je Kelpie! Ben het helemaal met je eens trouwens. En 'ik krijg niet meer op', tja, dat heb je je lichaam aangeleerd, en kan je ook weer omdraaien...

Kiona, waarom ga je niet eens gewoon gezond eten, alles invoeren in MFP en sporten? Volgens mij kom je ook al niet in ketose door 'een beetje' kha te eten, en moet je wel gewoon alles monitoren wil je het goed doen. Maar kh zijn geen boze duivels die jou magischerwijs gaan doen bijkomen. Tenzij je een lichaam hebt dat niet meer goed werkt door te veel en te streng lijnen of door medische redenen, val je af door een negatieve energiebalans. Sporten werkt daarbij als een tierelier. Ik wil niet bot of ongevoelig overkomen want ik begrijp dat dit heel moeilijk voor je is, maar kijk gewoon eens naar de lijstjes hier, bouw maaltijden op uit vb. 1/2 groenten, 1/4 proteïne en 1/4 koolhydraten, zo veel mogelijk vers en yoghurt/fruit tussendoor en kijk eens hoe ver je komt. Niet miepen, maar gewoon eten en voor jezelf zorgen. Je hebt maar één lichaam :(:)

Dit is em:
https://chocolatecoveredkatie.com/2016/ ... ake-vegan/
Ik gebruik zelf kokosbloesemsuiker + 2 el honing, speltbloem, ongezoete appelmoes uit een potje, en hij is het allerlekkerst met wat kokosrasp er door. Rozijnen doe ik er niet in. Als je meer eiwitten in wil, kan je evengoed lupinemeel gebruiken, maar dat maakte hem bij mij wel wat bitter.

Met daarbij yoghurt of een bakje Oikos zit ik echt een hele voormiddag vol. Verkijk je niet op de porties, maar voer zelf even in in MFP: je mag best een flink stuk hebben als maaltijd! Ik bereid hem trouwens in de slowcooker, dus over de echte baktijden weet ik niets, en rasp de wortels niet op de fijnste stand.

Ik kan best aardig koken, maar al die hippe gezonde recepten die zogezegd heerlijk zijn met gefotoshopte plaatjes erbij, maar die je stiekem doen huilen, neen dank je :Y) Dan eet ik liever een keer een echt gebak. Maar de site van Chocolate Covered Katie vind ik echt goed! Ook handig dat veel van haar recepten gewoon in MFP zitten.

Haar black bean brownies zijn ook echt heerlijk!! <3

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:35

Dankje voor t recept, ga eens kijken!! Ik wil dit weekend eigenlijk wat gezonds bakken :j wat ook als ontbijt kan, dus of dit of ontbijtmuffins denk ik.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:42

Hoeveel yoghurt/kwark eten jullie? Ik at het elke dag kwark (250 ml + muesli). Maar ben ervan afgestapt omdat ik het idee had dat ik veel te veel Kcal binnen kreeg. Daarvoor kwam trouwens de eiwit shake.

Bootcamp ging goed, wel af en toe licht in mijn hoofd, maar kan ook komen door slaapgebrek en dat we veel "onderste boven" deden. We deden minder "kuit" oefeningen en meer bovenbenen. Dus geen verzuringen meer gehad (in mijn kuiten :Y) )

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:44

Oeh die carrot cake ga ik een keer proberen! Vind dat zo lekker <3

Ik heb via de link in de OP mijn bmr uitgerekend, die is 1717. Ik at de laatste tijd zo rond de 1600/1700 maar ik val nauwelijks af. Nu heb ik het verhoogd naar 1950. Volgens de formule is mijn verbruik 2361,nou vind ik dat heel lastig te "geloven" vandaar ook de aanschaf van een fitbit! Dus wil daar nog wat meer inzicht in krijgen. Zit ik zo op de goede weg of denken jullie dat het hoger moet? Ik wil echt wel flink afvallen, zo'n 20 kilo, maar eerst maar eens 10 :) en niet te snel!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:48

Bhrisreis ziet er goed uit zeg! Ben zelf alleen niet zo van het bakken haha

Riddershow ik eet een hele bak skyr op (450 gram) dan heb ik genoeg eiwitten en calorieën, pak namelijk 40 gram eiwitten uit zo’n bak dus heel netjes vind ik, ook omdat ik graag brood eet en daar weinig eiwitten in zitten, probeer ik door veel kwark wel aan mn eiwitten te komen :)

Kelly ik denk dat 1950 kcal bij jouw bmr helemaal niet raar is hoor, als je, je fitbit hebt, kan je nog nauwkeuriger kijken, het is altijd even aftasten :) succes in ieder geval!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:49

Netjes Yonker! Goed bezig.

Ik weeg/meet enkel nog voordat ik op vakantie ga en dan bij terugkomst weer. Ben benieuwd. Vorig jaar was ik afgevallen :')

Bhriseis, klopt heb ook de pot pillen staan nog dicht :') Ik heb het vorige week geprobeerd maar alles is van slag. Dus mooi ruk...

Thanks voor het recept!

RS, moest 450 eten maar ben gestopt :') Veel kcal bevat het niet hoor!
Wel goed gegeten voor je bootcamp?
Fijn dat je geen verzuring meer had.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:59

Yonker schreef:
Ik ben al 2.5 kg kwijt sinds 1 nov :o dus in ben zeker op de goede weg

Yes, super goed! **\O/**

Die wortelcake lijkt me heerlijk! :9
Riddershow schreef:
Hoeveel yoghurt/kwark eten jullie? Ik at het elke dag kwark (250 ml + muesli). Maar ben ervan afgestapt omdat ik het idee had dat ik veel te veel Kcal binnen kreeg. Daarvoor kwam trouwens de eiwit shake.

Bootcamp ging goed, wel af en toe licht in mijn hoofd, maar kan ook komen door slaapgebrek en dat we veel "onderste boven" deden. We deden minder "kuit" oefeningen en meer bovenbenen. Dus geen verzuringen meer gehad (in mijn kuiten :Y) )

Ik eet meestal een halve of een hele bak kwark, dus rond de 450-500 gram :j
Fijn dat bootcamp goed ging!

Kelly: ik denk dat je met 1950 wel goed zit hoor. Gewoon even proberen of je er geen trek bij krijgt. :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:01

gribaldi schreef:

Heel eerlijk? nee... Ik moet ook zeggen dat ik geen hongergevoel had. En als ik flink ga sporten met een volle maag krijg ik last van mijn maag/oprispingen.

Maar heb nog een keer naar mijn Kcal gekeken en moet ze denk ik iets omhoog opschroeven... maar nu nog kijken waarmee, want ik ga te snel aan het ongezonde. En snel mijn activitytracker kopen...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:04

Uhm, ik snap je vraag niet zo goed. Je wil weer meer kwark eten, maar durft niet door de kcal?
Ik eet minstens 200 g per dag, maar idealiter zou ik 400 g eten als sportende vegetariër. Ik eet wel elke dag ook twee bakjes andere zuivel (minstens). Ik gebruik ook minstens 200 ml melk per dag.
Na ballet heb ik ook nooit honger, ik heb dan altijd een enorm kcal tekort. Maar de twee dagen er na rammelhonger :P (en dan eet ik wel extra). Ik geloof dat dat komt doordat je lichaam het sporten ziet als stress, en dat er dus geen tijd is om te eten (want wie weet ben je wel op de vlucht oid). Maar ik ben geen dokter ofzo dus wie weet heb ik het fout haha.

Hoeveel eiwitten krijg je naar binnen? Want als je vlees eet, hoef je niet perse aan de kwark.

Gribaldi, wanneer vertrek je op reis? Of snap ik het niet goed? :-P

Sharon hihi, mocht ik de loterij winnen, dan was ik zelfs niet meer van het koken :Y) Daarom, mealpreppen eens per week, ik zweer er bij!

Kelly 1950 klinkt in elk geval erg netjes! En dan verbruik doet me niet schrikken, ik heb gisteren niet gesport en wandelde gewoon van het station naar het werk en terug, en zat al aan 2200 op het einde van de dag... Beweging wordt zo onderschat!

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:10

Sporten kan ik niet.
Niet omdat ik het niet wil, niet leuk vind of te moeilijk. maar als ik ga sporten (al is het maar 1x per week) dan verbruik ik al mijn energie die ik heb.
Heb al ontiegelijk veel manieren geprobeerd maar door privéredenen (Die ik niet openbaar ga zetten)
heeft mijn lichaam die capaciteit niet.

Als ik wil gaan sporten dan kan ik niet meer naar school en kan ik mijn paard ook wel wegdoen.
Mensen die willen weten wat er aan de hand is wil ik best pb'en maar ik hoop dat jullie mij op mijn woord willen geloven.

Ik denk dat ik nu even niet veel meer ga reageren, maar vooral meelezen en uit jullie lijstjes mijn inspiratie ga halen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:12

Bhrisreis hahaha same here! Meal preppen is niks voor mij, ik kijk echt per dag, omdat ik weinig ritme in mn leven heb (ik ben student) lopen dingen vaak anders dan ik wil en dan ben ik de controle kwijt en dat haat ik :+ dus bekijk echt per dag hoe wie wat waar. Misschien is meal preppen wel wat als ik straks stage ga lopen!

Kionasuppie je hoeft het niet uit te leggen hè, het is helemaal je eigen :) uit je verhaal haal ik een hoop herkenning en kan me er ook in vinden. Ik moet ook keuzes maken waar ik mn energie in steek, erg lastig.. want doe je het 1 dan kan het andere niet meer, hoe graag je ook wil..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:15

Kiona, wat lastig. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar besef goed dat eten energie is. Je hoeft daarom niet met die energie te sporten, maar wellicht voel je je al beter als je je eetpatroon omgooit. Hopelijk weet je spoedig een oplossing voor de prive problemen, klinkt lastig hoor.

Sharon :+ Hier ook zo'n neuroot trouwens. Alleen ikzelf mag mijn planning omgooien :P

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:18

Riddershow schreef:
gribaldi schreef:

Heel eerlijk? nee... Ik moet ook zeggen dat ik geen hongergevoel had. En als ik flink ga sporten met een volle maag krijg ik last van mijn maag/oprispingen.

Maar heb nog een keer naar mijn Kcal gekeken en moet ze denk ik iets omhoog opschroeven... maar nu nog kijken waarmee, want ik ga te snel aan het ongezonde. En snel mijn activitytracker kopen...

Wellicht iets van een banaan nuttigen? Dat werkt bij mij altijd goed :)

Handje noten oid, stukje fruit, cracker, rijstwafel met beleg.

Bhriseis. ik vertrek over een kleine maand :o Haha ja je snapt het goed hoor ik ga op reis. Geen kerst en oud en nieuw vieren hier, vreselijk haat het echt :Y)

Kionasuppie, is het dan wel verstandig om door te gaan met khd arm eten? Ik ben bang dat je lichaam nu juist de voedingstoffen mist die je zo hard kunt gebruiken!

Preppen is wel heel fijn hoor *\o/*

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:20

BHriseis, helaas is dit iets voor de rest van mijn leven, dus daar komt geen oplossing voor. Ik wil wel gewoon actief wat gaan doen aan mijn eetpatroon maar merk dus dat ik nog niet zover ben dat ik jullie inzet al heb..
Komt wel. stap voor stap

Gibraldi, ik ben nu aan het afbouwen. maar wel ondertussen gezond blijven eten. dus ipv khd arm avondeten een salade met een hand rozijnen en nu tussen de middag een broodje erbij.

Ineen keer weer helemaal word denk ik ook niks.. we gaan het zien. gewoon minderen in snoepen en gezond avondeten. is nu stap 1

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:27

@frummels en bhriseis
Oké fijn om te horen :)
Ik denk inderdaad ook dat je je heel erg daarop kan verkijken. Vanmorgen naar stal geweest en paard gelongeerd en zat toen ook al op 1300/1400. Lig nu wel met m'n luie kont al een uur in bad, maar moet straks werken. Ik werk in de zorg en loop bijna de gehele middag en avond.

Ik vind mealpreppen ook heerlijk! Vooral als ik moet werken. Heb altijd het gevoel dat ik voor een weeshuis aan eten mee heb :')