Ik heb gisteren op netflix de docu broken gekeken over een man die the appalachian trail wil afleggen in 46 dagen. Dat was het record. Die trail is meer dan 3500km lang. Normale mensen doen er 3 tot 6 maanden over. Echt heel gaaf om te zien. Inspirerend, een aanrader om te kijken.
Noeps
Geplaatst: 19-06-18 19:41
Tof, die moet ik ook zien. Vorig jaar hebben we tijdens onze rondreis delen van die trail gelopen. Moet er niet aan denken dat we dat 3500km hadden moeten doen, laat staan in 1,5 maand tijd . Ter illustratie:
Wij gaan over een paar weken rondreizen in Noorwegen (o.a.Noordkaap), met een klein stukje Zweden en Finland. Ik hoop daar ook even te kunnen trailen. De loopschoenen gaan in ieder geval mee.
Succes met de wedstrijden allemaal! En Greetje alvast gefeliciteerd, wat een overwinning is het alleen al dat je mee kan doen aan zoiets! Gave foto´s Noeps.. Het is daar wel nogal bergachtig om hard te lopen, beter geschikt om te paard te doen vind ik haha
anne_bento
Geplaatst: 20-06-18 12:23
Hoop moeten bijlezen! Beetje druk geweest.
Lekker bezig allemaal en nieuwe volgers welkom.
Supervixen fanatiek hoor die 2 lopen achter elkaar! Ik doe voor het eerst de zevenheuvelenloop mee, ben erg benieuwd!
Greetje63 tof om in de Eifel te gaan trainen! En ook gaaf dat je mee mag doen met het WK! Ik kan het me niet voorstellen 100 km.... mag de 110 km wandelen in augustus in 24 uur, zelfs dat heb ik vorig jaar niet gehaald
Ik ben nog steeds lekker wekelijks met de groep in de duinen aan het trainen. Echt zo'n fijne training, kom ook niet helemaal gesloopt thuis na 1,5 uur trainen, maar zo'n heerlijk gevoel dat je lekker bezig bent geweest. Merk dat ik sneller wordt en veel meer op mijn ademhaling let.
Heb ondertussen het boek van de marathon Revolutie gelezen, waar ze een theorie hebben dat je met een 100 dagen schema waarbij je maximale duurloop 14 km is, de marathon kunt uitlopen. Natuurlijk moet je dan gezond zijn, 10 km binnen een uur kunnen lopen, geen overgewicht hebben, en je aan het schema houden. Dat maakt trainen voor een marathon interessant.... ik vind het "normale" schema lastig gezien mijn drukke leven. Maar dit schema zou er prima in passen.... al zou ik dan een periode mijn krachttraining moeten laten vallen omdat ik dan het hele idee erachter (rust) voorbij loop. Ook veel verhalen gelezen van mensen die de marathon volgens deze theorie hebben uitgelopen, en dat trekt me aan misschien toch marathon Rotterdam... voorlopig lekker doortrainen en over een paar maanden maar eens serieus over nadenken.
Kan ook niet anders zeggen dan dat het verschrikkelijk is. Zei vorig jaar dat het het vreselijkste is dat ik ooit gedaan heb vrijwillig. Ging mee om mijn moeder te steunen, die dat rare idee bedacht had. Zij viel na 40 km af (we hadden de hele nacht noodweer), ik ben bij 86 km letterlijk door mijn benen gezakt en heb vanaf de 40 km alleen maar gehuild geloof ik.. heel hard geroepen dat ik dat NOOIT meer in mijn hoofd haal... maar ja, dan ben je een jaar verder en wil je het toch gedaan hebben Haha.
Die nooooooooooooit meer gedachte is een hele bekende .
anne_bento
Geplaatst: 20-06-18 21:45
Haha erg he.. heb zelfs tegen familie gezegd dat ze me mogen vastbinden als ik zoiets ooit weer in m’n hoofd haal.. die pijn en ellende vergeet je op den duur
het voordeel van hardlopen itt wandelen is dat je weet dat je er in ieder geval binnen 12 uur klaar mee bent want langer mag je er niet over doen. Maar de eerste keer dat ik 100km hard liep heb ik ook een paar keer op het parcours staan huilen. Net na de 60 en net na de 80 zag ik het echt niet meer zitten. Bij de 60 zei mijn man dat ik er nog maar een rondje over na moest denken of ik echt zou stoppen (waren toen rondjes van 10km) en bij de 80km werd ik overgehaald om door te gaan door iemand omdat ik het wandelend nog zou kunnen redden binnen het limiet. Maar na een paar honderd meter had ik ook zoiets van wandelen met zoveel blaren is ook gekkenwerk. Dan kan ik maar beter weer gaan hardlopen. Na af loop had ik mij ook voorgenomen dit nooit meer te doen. Jaar later stond ik weer aan de start. Gelukkig ging het toen een stuk beter. Tot 70km ging het lekker op een strak tempo. Daarna een rondje iets verval en de twee laatste rondjes waren afzien. Maar toen wist ik al dat het een mooie tijd zou gaan worden dus dat houd je wel op de been.
Het is wel heel indrukwekkend dat je dat gewoon kan. Ik zou het mentaal niet kunnen om een soort van finish over te gaan en dan nog door te moeten...
Ik moest het gister na 3 km opgeven, steken in mijn knie en enkel Wel in 22 minuten gedaan. Ik had nog veel langzamer moeten gaan en geen heuvel op moeten rennen, eerste km deed ik nog in 6 min/km en dat is dus eigenlijk mijn normale tempo. Vandaag voelt vooral mijn enkel nog niet zo blij maar er is niks dik geworden. Zaterdag of zondag maar weer wat proberen..
Ik vond het ook erg warm gisteren, ik wilde 15km doen maar ben opgehouden na bijna 12km. Erg zware benen en moe. Ben blij als ik vakantie heb. Nog iets meer dan twee weken.
s1993
Geplaatst: 21-06-18 12:26
Veel mensen met mooie plannen hier!
Ik vond het ook warm gister! Maar had ook nog stijve benen van dinsdag (meerdere paarden gereden, oa zonder zadel en 60+ kilometer gefietst puur als vervoer...) Anyways, wilde toch naar de atletiek want ik had tijd en kon afgelopen maandag niet, heb alleen niet het geplande schema gelopen maar het schema van afgelopen maandag, daar had ik meer zin in Voor gister stond eigenlijk 6x500 op de planning maar dat zag ik niet zo zitten dus heb 10x200 gelopen, was wel pittig maar vol te houden.
Alleen voelde het midden van mijn voetzool enigzins overstretched ofzo op het eind, niet echt pijnlijk, wel een ietwat ongemakkelijk gevoel, kan het niet helemaal plaatsen. Voelde het afgelopen weekend ook even na heel veel wandelen en heuvels dus ik houd het even in de gaten. Twijfel of het met mijn schoenen te maken heeft want ben daarna op blote voeten naar huis gewandeld en toen trok het weer weg.
Greetje63
Geplaatst: 21-06-18 13:06
Daan_O schreef:
Zo bizar Greetje, indrukkend inderdaad! Waar en wanneer is dat WK 100km? Lijkt me gaaf om te gaan kijken (en jou aanmoedigen natuurlijk )
Moet je er wel een eindje voor rijden/vliegen. Is 8 september ik Kroatië.
Dit keer zal het mentaal nog veel zwaarder worden dan de andere keren want dit keer niet maar 10 rondjes maar eerst een rondje van 2,5km en dan een stuk van 3,75km met een pittige klim erin 13 keer op en neer.
Jeetje dat lijkt me ontzettend zwaar zeg Greetje, constant 't zelfde rondje moeten rennen. Doen ze dit met opzet? Het is toch veel leuker en mooier als je een grote mooie ronde kan lopen van 100km lijkt me.
Nee niet 13x eenzelfde ronde, 13 keer heen en weer dus feitelijk 26 keer hetzelfde stukje met heuvel. Het NK valt op precies dezelfde dag dus daar kan ik niet aan meedoen dit jaar. En waarschijnlijk zijn er dit jaar niet voldoende vrouwelijke deelnemers voor het NK om het doorgang te laten hebben. Wedstrijd gaat dan wel door maar dan zonder wk voor de vrouwen. Althans ik verwacht onvoldoende deelnemers. Vorig jaar hadden ze er precies voldoende maar drie daarvan zijn er dit jaar dus niet bij. Een grote ronde is natuurlijk veel moeilijker te controleren op allerlei strikte regels. Plus dat de concurrentie strijd op een kort parcours duidelijker zichtbaar is. Maar een rondje van een 5km had toch wel moeten kunnen lijkt mij. Warmte kan inderdaad een aardig dingetje gaan worden.