Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:43

Ik ben de laatste tijd in 2strijd over wel of niet kinderen.
Het lijkt me ontzettend mooi om zo'n klein hummeltje van mij en mn vriend op te zien groeien.
Maar mijn grootste angst zou ook zijn dat het niet gezond is. Lichamelijk en/of geestelijk.
Wat moet je dan? Je wil een gezond kindje, maar mogelijk krijg je een kind waarvan je zou zeggen: als ik het eerder had geweten dan was het een abortus geweest.
Een kind dat nooit zelfstandig kan functioneren, of altijd pijn heeft...
Brrrr moet er niet aan denken..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:20

Dat was ook bij een enorm grote angst en ook een (niet de enige) van de redenen om het bij 1 te laten.
Ik ben absoluut geen 'typische' moeder en ik ben bang dat ik niet genoeg hormonen heb om me dan toch volledig in te zetten voor een zwaar gehandicapt kind. Ik zou eraan onderdoor gaan.
Pas ook een zadelconsult gehad bij iemand die een kindje van een jaar of 4 met zware handicap bij zich had. Ontzettend heftig.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 23:00

En toch is het voor het kind ook echt geen pretje. Ik ben zelf autistisch en er zal geen dag voorbij gaan dat ik me niet schuldig voel tegenover mijn ouders. Dit is natuurlijk niet waar ze op gehoopt hadden toen ze een kindje wilden :n

Ik werk in een ijssalon en daar kom je natuurlijk kinderen tegen. De meesten gedragen zich gelukkig prima. Maar een ding waar ik echt lichtelijk agressief van word is kinderen die met hun volledige gezicht en vette handen op de vitrine duiken. En dan helemaal als je het net schoon hebt gemaakt >;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 06:24

Niemand denkt dat enamorada. Ik wil het niet voor mezelf, maar evengoed niet voor het eventuele kind.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 07:47

Tja, ik werk zelf in gehandicaptenzorg, weliswaar op kantoor, maar toch.
Je komt ze dan idd dagelijks tegen, die ouders die een gehandicapt kind hebben gekregen. Meestal zijn ze enorm zorgzaam en beschermend naar hun kind, in een heel aantal gevallen ook té.
Maar idd, respect voor wat die mensen doen.

Toch is het wel zo dat je in de meeste gevallen tegenwoordig echt wel een heel goede kwaliteit van leven kunt bieden aan iemand met een beperking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:26

Toch is het voor mij ook een reden om er niet aan te beginnen. Mijn ma werkt ook in die sector. Doelgroep 0 tot 18 jaar met max. het niveau van 2 jarigen (of dus lager). Wat sommige ouders moeten opofferen, ik heb er bewondering voor, maar zou zelf diepongelukkig worden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:38

Jup, hier ook hoor. Angst is natuurlijk wel een slechte raadgever, maar ik vind het toch een vooruitzicht waar ik voor pas. Ik heb een geestelijk gehandicapte broer en die ervaring heeft mij geleerd dat ik niet zoveel geduld (meer) heb en niet zo goed kan omgaan met beperkten :\ Dus ja. Niet voor mezelf maar voor et welzijn van het kind lijkt het me gewoon een slecht idee.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:48

Is ook een reden voor mij om er niet aan te beginnen hoor. Zou niet om kunnen gaan met een kind, laat staan eentje met een beperking. Al helemaal omdat ik er zelf een heb.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:55

Ja is voor mij ook een van de vele redenen hoor. Dan zou ik echt alles op moeten geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:01

Ik moeder nu over een babypauw en dat is al erg genoeg. Zit je toch niet op gemak op restaurant. Want die zit thuis te piepen waar je bent. Woensdag hele dag weg, dus oppas geregeld om meelwormpjes te voeren. Wat een gedoe :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:14

Ach gossie Idinn! Hoe kom je daar zo aan?

Enamorada, ik heb even in jouw berichten gekeken en je komt over als een heel empatisch meisje die zich goed weet uit te drukken :j.
Het meisje dat ik gister zag had een hele zware vorm van autisme, waarbij communiceren niet mogelijk was en dat lijkt mij zwaar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:15

idinn schreef:
Ik moeder nu over een babypauw en dat is al erg genoeg. Zit je toch niet op gemak op restaurant. Want die zit thuis te piepen waar je bent. Woensdag hele dag weg, dus oppas geregeld om meelwormpjes te voeren. Wat een gedoe :+

Een baby pauw!!! Omg <3 Foto!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:19

laetitia schreef:
Ach gossie Idinn! Hoe kom je daar zo aan?

Enamorada, ik heb even in jouw berichten gekeken en je komt over als een heel empatisch meisje die zich goed weet uit te drukken :j.
Het meisje dat ik gister zag had een hele zware vorm van autisme, waarbij communiceren niet mogelijk was en dat lijkt mij zwaar.

Daar zit natuurlijk wel een verschil in inderdaad :j Bedankt overigens!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:48

Een babypauw <3 !! Daar zou ik ook met liefde over moederen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:52

We hebben een voliere op stal. Mama pauw liep vrijdag met 5 kuikens. Waaronder kneusje Piep, stuk kleiner en kwam niet goed mee. Dus besloten mee naar huis te nemen.

Beetje van t uitzicht genieten..
Afbeelding

En controleren of ik wel braaf leer voor mn examens...
Afbeelding

Dit moederen lukt me nog wel. Maar dan houdt t op. Mn schoonma zei al tegen vriendlief: nou als dit haar al zo goed afgaat :+ uhm nee bedankt haha we zouden denk een geniaal leuk kind samen kunnen krijgen. Maar laat maar..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:39

Aah té schattig! Ben je niet bang dat hij in je decolleté schijt :D?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:43

Ssst zit onder m gewoon een hoopje keukenpapier. Anders zakt ie ook te ver weg.Op bed een oude deken gelegd. Maar je zal zien dat ie er keer naast schijt op het goede dekbed. Daar is de wasmachine voor :+ Op de vloer gelukkig laminaat dus ongelukjes tijdens wandelen zijn geen probleem.

En ach tis minder vies als zo'n stinkende baby luier!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:05

Liever pauwenkak dan babykak hoor :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:33

oh, als pauwen net als kippen 1x per dag zo'n hopjesvla-achtige substantie uit hun blinde darm schijten dan denk ik dat je liever moedermelkbabypoep hebt! hahahaha!!

Ik vind die pauw overigens te wijs gewoon. Gaaf hoor.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:38

Aaawww wat een schatje! Ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien als hij/zij veertjes gaat krijgen <3

Ik denk echt niet dat 1x per dag een kippenflatsje ook maar enigszins erger is dan babypoep :r

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:42

Geen idee wat babypauwen poepen, maar uit volwassen pauwen komen echt enorme flatsen. Die wil je niet in je décolleté.
Van die appelstroop-/marmite-achtige eerste babyplakpoep trouwens ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:43

Amaris schreef:
oh, als pauwen net als kippen 1x per dag zo'n hopjesvla-achtige substantie uit hun blinde darm schijten dan denk ik dat je liever moedermelkbabypoep hebt! hahahaha!!

Ik vind die pauw overigens te wijs gewoon. Gaaf hoor.

Mijn kippen doen dat heel wat vaker dan 1x er dag := := := .
De pauw is echt mega schattig!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:43

oomens schreef:
Geen idee wat babypauwen poepen, maar uit volwassen pauwen komen echt enorme flatsen. Die wil je niet in je décolleté.

True, maar zo'n klein babypauwtje, kan me niet voorstellen dat daar veel uit komt :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:47

Nou! Ik heb krielkippen en verbaas me regelmatig wat een flotsen daaruit komen ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:52

Helemaal geen kak in je decolleté lijkt me nog fijner. *\o/*