wie brand er een kaarsje voor mij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:26

spicegirl schreef:
mega korte nacht gehad. qua slapen dan, voor piekeren is het te lang.

het besef, dat ik gewoon DOOD ga. D-O-O-D.

Hartverscheurend lieverd :(:) . Je bent zo levendig en je wilt ook zo graag leven en toch zul je los moeten laten zo tegen je wil in. Dat is zo verdrietig, angstig wellicht ook voor jou en later voor ieder van ons, daar we allemaal ooit op dit punt komen te staan. Alleen sta jij er nu en proberen wij zo goed en zo kwaad als het kan met je mee te leven en je te ondersteunen waar we kunnen. :(:) Niemand wil en kan dit van je overnemen.

spicegirl schreef:
vele "vrienden " : ik kan hier niet mee omgaan..ik weet niks te zeggen..
ik wel dan ? :roll: >;)
Herkenbaar. Toen mijn dochtertje overleden was waren er ook "vrienden" die niet op bezoek kwamen met vermelding van deze reden. Waarop ik antwoord gaf: "wij kunnen hier ook niet mee omgaan alleen hebben we geen keuze. We zullen wel moeten". Het leven sucks af en toe zo erg.
Wij hebben die zogenaamde vrienden gelijk achter ons gelaten, zonder enige vorm van boosheid maar ook geen begrip voor ze getoond (is de omgekeerde wereld immers). Wij hebben ons toen gericht op al het fijne dat ons wel tegemoet kwam van werkelijke vrienden en die waren er gelukkig heel erg veel. Of anders gezegd Priscilla, laat die zogenaamde vrienden maar gewoon gaan. Ze zijn jouw en Marcel energie niet waard.

spicegirl schreef:
wat moet IK in godsnaam zeggen, tegen mensen, die me dierbaar zijn, waarvan ik weet dat ik ze nooit meer zie ?
Toen wij dachten hier dat ik kanker had (gelukkig vals alarm en met de schrik vrijgekomen) ben ik gelijk begonnen om mijn kinderen en mensen die heel dicht bij me stonden te vertellen dat ik zo verschrikkelijk veel van ze hou. Dat voelde toen als het allerbelangrijkste en is het volgens mij ook. Verdere woorden zijn eigenlijk overbodig. Meid hou je taai, dit is zo verschrikkelijk moeilijk nu het overlijden zo dicht bij is gekomen. We denken allemaal aan je en ik stuur kracht vibes naar je toe!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:29

Och jee, dat zijn harde woorden zeg! Kan me voorstellen dat je piekert. Je wilt nog zoveel, maar de tijd begint te dringen. Moeilijk hoor... voor alle lieve mensen om je heen, maar voor jullie nog het meest :(:)

_KiMbErLeY_

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:36

Ik heb zo nu en dan eens meegelezen, vond het erg heftig!

Ik krijg tranen in mn ogen van je laatste bericht... hoe FACKING MOEILIJK Moet dit zijn -O- :(:)

Ik kan niks anders zeggen, dan je veel wijsheid en sterkte wensen!

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:50

Ach Priscilla! Je moet weten dat ik dol ben op je naam, vroeger droomde ik van een prachtige fries en ikzelf was de heerser van het land, en je raad al wat mijn naam was in mijn 'sprookje: Priscilla! <3
jammer dat je 'vrienden' niet doorhebben dat jij het vreselijk zwaar heb! :n
Veel kan ik niet zeggen, een brok in mijn keel, maar meid, veel wijsheid en sterkte toegewenst! :(:)
Laatst bijgewerkt door nanne02 op 19-10-17 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:51

Ach arme... Het is gewoon klote tot en met. Had je zo graag nog een pijnvrije periode gegund...

Knuffel voor jou en Marcel. Heel veel sterkte.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:52

Moeilijk, heel moeilijk.
Dit is de tijd dat je zoveel mogelijk met je geliefde naasten bij elkaar moet zijn. Er hoeft niks. Gewoon Zitten of liggen..... tv kijken...gezamenlijk eten...het bij elkaar zijn.
En leg je computer lekker opzij...... Juist deze tijd samen is namelijk het belangrijkste voor jou en je naasten.

Heel veel liefde en sterkte gewenst.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:56

Jemig, sinds gisteren bijna niet meer op bokt geweest en nu kom ik online en zag ik hier opeens 7 pagina's.
Het eerste wat ik dacht: NEE, het zal toch niet?!?

'Gelukkig' zie ik dat je er nog bent, maar of dat voor jou nou zo 'gelukkig' is met al die pijn... :\
Lieve Priscilla, ik had je zo graag nog een lange zorgeloze en pijnvrije tijd gegund met al je geliefden...
Wat een onmacht, frustratie en verdriet ;(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:57

Woorden schieten mij ook te kort. Het enige wat ik weet te zeggen is sterkte. Heel veel sterkte en ik hoop op een mooi einde...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:58

Voor jou is het uiteraard het moeilijkste. Maar ook je naasten en vrienden hebben het moeilijk. Niet iedereen weet zich een houding te geven in zo'n geval.
Ga lekker je boeken lezen en Grey's Anatomy kijken, net zoveel als jij wilt. Ik hoop dat Marcel ook bij je is en dat jullie samen nog een fijne tijd hebben, hoe lang of kort dit ook is.

Edit: Ik heb me trouwens mede naar aanleiding van dit topic opgegeven als vrijwilliger in de terminale thuiszorg. Ik hoop dat ik dan een klein lichtje mag zijn in de laatste periode die iemand nog hier is.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 19-10-17 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:00

Heb je Netflix? Anders kunnen we je daar misschien aan helpen voor wat afleiding?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:03

Lieve TS: ik "begrijp" je vrienden ook ergens wel. Het is voor niemand makkelijk om met zo'n situatie om te gaan. Woorden schieten hier tekort. Maar belangrijkers is idd dat jullie nog kunnen samen zijn. Kan jij of je man hen dit niet duidelijk maken.
Ik weet niet of je man kan vrijnemen van zijn werk of niet. Maar indien niet, zou het voor jou wel zo fijn zijn als er iemand van de vrienden je gezelschap houdt. Niet om je de oren van je kop te kletsen, maar er gewoon zijn en je hier en daar met iets kleins te helpen...

Veel sterkte en moed, meer kan ik je niet wensen ;(
Laatst bijgewerkt door petitparis op 19-10-17 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:11

Ook ik brand een kaarsje voor je. Ik ken je niet persoonlijk, maar heb jouw berichten wel al een tijd gevolgd.

Ik hoop dat je steun krijgt van alle lieve berichten die in dit topic zijn gezet. Dat wens ik je echt toe! ❤️

Heel veel sterkte!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:12

ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.... hart verscheurende berichten.... wat vindt ik dit erg.... het raakt mij echt enorm. mijn gedachte is bij jou... eeen enorme grote knuffel al is die knuffel niks vergelijke met deze vreselijke keiharde waarheid

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:20

Suzanne F. schreef:
Edit: Ik heb me trouwens mede naar aanleiding van dit topic opgegeven als vrijwilliger in de terminale thuiszorg. Ik hoop dat ik dan een klein lichtje mag zijn in de laatste periode die iemand nog hier is.

Wat een mooi gebaar <3
Ik brand elke dag vier kaarsjes voor je, ééntje om je lichaam kracht te geven tegen de pijn, ééntje dat je nog een tijdje bij je geliefde familie mag zijn, ééntje om dat koppie een beetje te helpen en om je je mooie humor te laten behouden tot het eind en ééntje voor alle mensen die met deze of andere ziekten te maken moeten hebben :(:)
Laatst bijgewerkt door Bootsiebob op 19-10-17 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:21

Hier zijn geen woorden voor , tranen staan in me ogen na je laatste bericht

Heel veel sterkte voor jou en al je dierbaren om je heen

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:47

Lieve, lieve Priscilla, lieve Marcel en lieve dochter, ik geef jullie allemaal een liefdevolle en warme knuffel. Ik hoop dat jullie in verbondenheid samen kunnen zijn, en dat je ondanks de pijn de grote liefde en genegenheid van je naasten voelt EN dat ook jij een groot pakketje liefde en genegenheid kunt geven aan je naasten. Ik wens jullie veel mooie en liefdevolle momenten toe, veel warmte en vooral heel veel liefde! Een liefdevolle groet, Riel.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:09

oliebol spice....
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen
Ik had je nog zo veel mooie dagen gegund, je moet je boeken nog uitlezen, het slot van zoveel series zien, zoveel feestdagen vieren, en lol hebben met je geliefden...
Het is zo verschrikkelijk oneerlijk
Tot voor kort kende ik je niet, ik bedoel, ik ken je nog steeds niet 'echt' maar wat had ik je graag willen ontmoeten, al was het alleen maar om je een hart onder de riem te steken
En je te bedanken voor het boekje dat je hier over je strijd hebt open gedaan.
Zoveel nieuwe inzichten, zoveel verdriet voor iemand die ik niet eens ken.
Ze zeggen wel eens dat mensen de strijd met kanker "verloren" hebben.
Voor mij, en ik gok voor iedereen hier, heb jij sowieso gewonnen, in het mens zijn.
Wij houden van je en we zullen je nooit vergeten
Ik wil jou, marcel, je dochter en kleindochter ontzettend veel kracht toewensen...
Sterkte Y;(

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:16

Dan hoop ik toch nog steeds een iets positievere update te lezen. Maar helaas. -O-

Ik kan alleen maar in gedachten bij jullie zijn en hopen dat jullie toch nog even van elkaar mogen genieten. :(:)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 15:20

heel mooi van je, Suzanne F. doet me goed :j .
boek lezen is lastig, het is een dikke pil, en nu te zwaar voor me. (heb geen E-reader ).
Grey's kijken gaat ook niet, is nog geen ondertiteling bij.
Netflix heb ik, net als Film1, en een streambox :P
probleem is het gebrek aan ondertitels bij de laatste.duurt soms erg lang.
Marcel is nu thuis,met zorgverlof..

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:31

Ik ben het topic ‘kwijt’ geweest en nu.... heftig Spice, heel heftig voor jou en je familie. Ik wens je alle goeds en liefdevols toe in deze laatste fase en vooral dat de pijn bestreden kan worden. Dikke knuffel!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:33

Wij hebben ook een streambox O:) maar kunnen bij elke film wel ondertiteling zoeken eigenlijk...soms loopt het niet helemaal gelijk..vet irritant...maar zoeken dan een ander...tis even puzzelen..maar ik bedien dat ding ook niet...laat dat over aan mijn iets technischere hubby...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:35

Sterkte daar xxx je bent een mooi, dapper mens

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:44

Is er niet een bokker die misschien een (oude) e-reader met wat boeken erop wil uitlenen? :)

Ik had die van mij met plezier uitgeleend maar ik zit zo achterlijk ver weg. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:14

Wat schrik ik van je laatste updates. Ik heb geen idee wat ik kan of moet zeggen, maar in gedachten ben ik bij jullie. :(:)

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:15

Bah wat naar. ;(

Wacht je totdat je lichaam het opgeeft of kan/ga je euthanasie regelen nu de pijn zo heftig word?

Fijn dat Marcel bij je is,maar tegelijk ook zo verdraaide moeilijk.

Iedere keer lever je iets in.
Je raakt gewend dat je iets inlevert en haalt weer het beste eruit.
Nu kom je op het punt dat je nog maar weinig in kan leveren....

Meid,ik hoop dat de laatste weken/maanden (hoop ik) wel redelijk pijnvrij kunt doorbrengen.

Ik kan niet de woorden vinden om iets zinnigs te zeggen maar in gedachten zijn we bij jou en Marcel.