Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Nikita

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:55

HYAWATTA hoe ging therapie vandaag?

BENANGELIQUE Gefeliciteerd!

FARINGO Succes vanavond!

Hier rondje van 6.2 km in 35 minuten. Helaas in het bos gestruikeld, maar geen blessure gelukkig. Tempo iets lager en afstand iets langer. Helemaal tevreden weer :)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:09

Therapie ging wel goed. Zal zo wel stoppen denk ik. Lopen gaat nu ook goed zonder klachten, al een poosje.

Nette tijd!! Balen dat je gevallen bent maar gelukkig geen blessure.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:31

Gelukkig heb je je niet geblesseerd met je struikelpartij. Nette tijd gelopen hoor!

Fijn Hyawatta dat je al een tijdje zonder klachten kan lopen.

Ik heb gisteren ook wel aardig gelopen, alles protesteert in mijn benen als ik aan het lopen ben maar daar moeten ze maar aan wennen. Ga het echt volhouden want vind het wel leuk. Was nog geen drie minuten de deur uit toen begon het te regenen, duurde maar even gelukkig.
Volgende week maar eens naar Runnersworld want merk dat deze goedkopere Asics niet lekker lopen voor mij. Gelijk maar investeren in goede schoenen.
Vanavond lekker weer een uurtje Crossbag en dan morgenochtend even wandelen/joggen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:43

Gisteren niet gelopen..was interval maar heb deze week 5 nachtdiensten en was zo moe. Heb nieuwe buren en die zijn flink aan het klussen met veel geluid dus slaap weinig.
Hoop morgen weer een rondje te kunnen doen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:40

Hebben jullie tips voor leuke fb pagina's wat betreft hardlopen?

Gisteren 4x 1 km gelopen, interval, en 10 min laag tempo. Ik dacht rustig aan beginnen maar het was gewoon keizwaar. Maar geen spierpijn dus dat is een goed teken denk ik. Dus nu mag ik van mezelf een leuk sporthorloge kopen :j

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 08:27

Mag ik me hier ook melden? Ik vind dat ik wat meer moet doen en aangezien ik stiekem de spirtschool wel mis, heb ik vedacht om 2/3x per week te gaan hardlopen.

Vandaag wordt mn eerste x..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:25

Hallo
Mag ik me hier ook melden.
Ik wil gaan beginnen met hardlopen. Z'n 2x per week. Heeft iemand een geschikt schema wat ik kan aan houden?
Groetjes nienke

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:00

Je kan via evy hardlopen en een schema is hier al eerder geplaatst

Afbeelding
Afbeelding

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:54

WinSel schreef:
Hallo
Mag ik me hier ook melden.
Ik wil gaan beginnen met hardlopen. Z'n 2x per week. Heeft iemand een geschikt schema wat ik kan aan houden?
Groetjes nienke

Evy heeft ook een app. Betaal je 3,99 voor 10 weken, drie x per week rennen, en aan het einde van de 10 wkn kan je 5 km hardlopen. Ik vond altijd wel prettig als iemand in mn oor vertelde wat ik moest doen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:24

Vanmorgen vroeg mn rondje alweer gemaakt. Kort duurloopje, was zo stil nog overal loopt erg fijn dan.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:35

Ik heb idd ook Evy als app gedownload.

'Hophophop met die loopbeentjes!' _O-

Eerste training stelde niet veel voor. 1 min. lopen, 1 min wandelen, dan 2 min lopen en 2 min wandelen. En aan het eind weer 1 min lopen, 1 min. wandelen. Dat totaal 20 min.
Ondanks dat ik het conditioneel prima te doen vond, had ik gister en vandaag wel last van de binnenkant van mn knieën met traplopen.. :(

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:29

een kort duurloopje? dat gaat niet...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:05

benangelique schreef:
een kort duurloopje? dat gaat niet...

Dat ligt er aan wat je onder kort verstaat ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:36

hmz, daar heb je gelijk in :+

ben nu wel benieuwd wat jouw korte duurloopje was :D

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:18

awel hoor een kort duurloopje gaat prima. Een duurloopje betekend een training op een tempo. Dat kan een rustige duurloop zijn op een rustig tempo of een tempo duurloop op een hoger tempo. Zodra er sprake is van tempowisselingen krijgt de training een andere benadering. Maar een bepaalde duur is er niet aan verbonden.
Mijn duurloop is meestal de kortste training van de week.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:51

Wij lopen ook duurlopen op 3 verschillende tempo's hoor. Wisselt elkaar af maar is wel een duurloop.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:40

Dan is het dus volgens de gebruikelijke benaming binnen hardloop schema's een wisselduurloop, piramideloop, climaxloop, etc maar net zoals je de tempo wisselingen invult. Ik loop mijn langste training wat betreft duur/afstand ook bijna altijd met tempoblokken maar daarmee is het dus geen duurloop in de zin van het woord.
Maar van mij mag je het noemen zoals je wil hoor. Alleen als je geen verwarring wil in de communicatie met anderen dan is het handig de dingen te beneomen zoals gebruikelijk.
http://runinfo.nl/duurloop.htm
https://www.runnersweb.nl/training/duurlopen.htm

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:49

Wat een rust hier!

Faringo, hoe lang geleden ben je begonnen met lopen?

Tylando, wat irritant zeg, foute combi die nachtdiensten en klussende buren.

Sleeper, hier geen tips voor FB-pagina's. Loop je via een schema?

Jibbel welkom, op welke schoenen loop je?

Greetje, ik vind jouw info altijd zo handig! Fijn dat je in dit topic zit.

Gisteren bij runnersworld geweest voor nieuwe schoenen. Ik heb nu Nikes in het wit. Toen ik ze kocht dat ik al: niet handig!! In de praktijk is het witte mesh ook echt vreselijk moeilijk schoon te krijgen. Het zijn 2 laagjes en alle viezigheid gaat tussen die 2 lagen stof zitten. Ben dus vaker m'n schoenen aan het schoonmaken dan aan het dragen. (Vervolgens zijn ze weer 2 dagen nat en kan ik ze niet gebruiken.) Op zich zijn vieze schoenen niet erg maar ik neem ze elke week mee in m'n koffer en ze stinken gewoon naar bagger.

Had runnersworld (nadat ik 1,5u bezig was om m'n schoenen weer schoon te maken) een gefrustreerd mailtje gestuurd en ik kreeg een mailtje terug dat ik met korting nieuwe schoenen mocht kopen. Goede service! Gelukkig wel goed geslaagd en nu donkergrijze Newbalance schoenen waar ik gisteren gelijk een kleine 5K mee heb gelopen. Zitten heerlijk.

Alleen, in de winkel had ik een discussie over de maat van mijn Nikes (had ze niet meegenomen want ze waren nog nat). Ik wist 100% zeker dat er US 8,5 in m'n label stond, de verkoopster wist zeker dat ze me een 9 had verkocht. Bij thuiskomst dacht ik: toch even kijken. Nu stond er op de doos inderdaad 9 en in de linkerschoen 8,5 en de rechterschoen 9. Hebben ze me dus destijds 2 verschillende schoenen verkocht. Moet eerlijk zeggen dat ik nooit wat heb gemerkt maar ik ga naar zo'n winkel omdat ik professioneel advies wil. Anders kan ik schoenen op internet vele malen goedkoper bestellen. Vervolgens blijkt dat ik al een half jaar met 2 maten schoenen loop. Dus heb ze gebeld en kreeg als enige antwoord: 'ja dat is niet erg'. -O- Ga ze nu nog maar een mailtje sturen want netjes vind ik het niet of ben ik nu een piepert?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:17

Ben echt net een weekje geleden begonnen met lopen. Les 1 van Evy dus echt een beginner. Ook geen ervaring. Momenteel geveld door het leuke virus wat rond zweeft dus even rustig aan tot ik me weer fit voel. Balen maar niets aan te doen.

Fijn Nelleke dat je fijn geslaagd bent nu voor schoenen. Witte schoenen zijn absoluut niet handig nee.
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik zou doen mbt de nikes. Het is natuurlijk niet handig dat ze twee verschillende maten hebben verkocht. Je zou er een mailtje aan kunnen wagen... Wie weet nog wat meer korting. Niet geschoten is altijd mis.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:19

Ik loop op Nikes. Geen idee welk type. Ze lijken een beetje op de Free.
Het zijn mijn gewone sportschoenen. Wil eerst daarmee lopen en kijken hoe dat gaat voordat ik evt. ga investeren in andere schoenen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:09

Nelleke, grijze schoenen stinken dan toch ook? Daar heeft de kleur toch niets mee te maken?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:09

Mij boeit t niet zo hoe ze t noemen.
Als mensen elkaar maar begrijpen.
Bij ons noemen ze t wel zo ook de trainers. En denk dat degene hier t best wel snappen

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:11

Heb ook NB schoenen... lopen heerlijk

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:24

tylando schreef:
Mij boeit t niet zo hoe ze t noemen.
Als mensen elkaar maar begrijpen.
Bij ons noemen ze t wel zo ook de trainers. En denk dat degene hier t best wel snappen

Dat gaf ik ook al aan dat het feitelijk niet uitmaakt hoe je het noemt, maar het punt is als een iedere zijn eigen benaming aan iets geeft dat er wel verwarring ontstaat en dat literatuur over hardlopen e dan totaal verkeerd kan opvatten.

Zo kom ik regelmatig de term back to back long runs tegen. van wat ik er uit de boeken van begrip is dat het twee dagen achter elkaar twee lange duurlopen zijn. Maar het is mij nog niet duidelijk of het meer is dan dat. Google heeft mij ook niet echt verder geholpen. Iemand hier een idee of een beter google wonder dan ik. Of zoek ik er teveel achter en zin het enkel twee lange duurlopen achter elkaar. (waarom zeggen ze dat dan niet gewoon)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:04

benangelique schreef:
Nelleke, grijze schoenen stinken dan toch ook? Daar heeft de kleur toch niets mee te maken?

Deze hebben niet zo'n dubbele laag mesh waar al het vuil tussen gaat zitten. ;)