Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:30

Ik ben echt een sushi addict!
En ik had al zeker 2 maanden geen sushi gegeten.
Dus dit was echt genieten!!!

Sherivey

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:38

Ik ben dol op sushi :D

Raja, ik weet eigenlijk niet of de whey zorgt voor het fluffy gedeelte. Volgens mij is het voornamelijk het langzame koken en steeds opkloppen waardoor het zo wordt.

Net meergranenpasta met kipfilet, spinazie en zelfgemaaktw light roomsaus gemaakt. Ziet er eetbaarder uit dan de havermout :')
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:41

Smakelijk Dilan! Ik had in plaats van kipfilet voor zalm gekozen denk ik (kip is zo flauw). Maar dat moet je maar net lusten natuurlijk.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:41

vibabu schreef:
Wij springen in dezelfde regio Julia :) wat grappig. Even strandritje maken? :D

Haha wat leuk!

Nou het buitenritje was heerlijk maar we zijn wel aangevallen door een hond waardoor paard schrok en in rengalop de berg afging, lag er bijna naast. Paard had de hond nog getrapt waardoor de eigenaren wilden dat ik dierenartskosten ging betalen.. Als mn paard niet naar achter had getrapt ben ik bang dat de hond in zn benen hing...

Lijstje uiteindelijk:
O: yoghurt met speltvlokken, honing en banaan
T: wat dipstokjes
L: 2.5 bh met kipkerrie
A: tomatensoep met knoflookbrood :9

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:44

Ooh nu heb ik ook zin in sushi door jullie!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:44

Oh dat ziet er lekker uit zeg!

Ik ga het gewoon eens proberen, die fluffy havermout.
Ik eet smorgens sowieso havermout.
Met half volle melk en dan gewoon 2 minuten in de magnetron :')
Lekker snel _O-

Heb vanavond lekker rijst (100gr) met spinazie(150gr) en een kabeljauw filetje (170gr) en een bak sla :)
Jummie

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:45

JuliaKamm schreef:
vibabu schreef:
Wij springen in dezelfde regio Julia :) wat grappig. Even strandritje maken? :D

Haha wat leuk!

Nou het buitenritje was heerlijk maar we zijn wel aangevallen door een hond waardoor paard schrok en in rengalop de berg afging, lag er bijna naast. Paard had de hond nog getrapt waardoor de eigenaren wilden dat ik dierenartskosten ging betalen.. Als mn paard niet naar achter had getrapt ben ik bang dat de hond in zn benen hing...

Lijstje uiteindelijk:

Jeetje wat een rot-ervaring zeg!!! Aso's die hun hond niet even vasthouden als er een paar langs komt. Als je je hond niet onder appel hebt.... _-:( _-:( _-:(

Officieel hebben ze natuurlijk wel gelijk, je bent als eigenaar altijd verantwoordelijk voor de schade die je dier toebrengt. Maar ik begrijp je volledig... Zij hadden een veel flinkere rekening gepresenteerd gekregen als jij wel was gevallen...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:48

Janine1990 schreef:
Smakelijk Dilan! Ik had in plaats van kipfilet voor zalm gekozen denk ik (kip is zo flauw). Maar dat moet je maar net lusten natuurlijk.

Was precies mijn gedachte. Zat wel boursin light in, dus dat gaf wel smaak. Maar denk idd dat het met zalm net iets lekkerder is :)

Julia, wat een aso zeg! Ik hou mijn hond altijd vast als er paarden langskomen. Hij doet ze niks, maar hij zou maar jolig zijn en een paard laten schrikken :=
Laatst bijgewerkt door Sherivey op 29-02-16 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:48

Janine1990 schreef:
JuliaKamm schreef:
Haha wat leuk!

Lijstje uiteindelijk:

Jeetje wat een rot-ervaring zeg!!! Aso's die hun hond niet even vasthouden als er een paar langs komt. Als je je hond niet onder appel hebt.... _-:( _-:( _-:(

Officieel hebben ze natuurlijk wel gelijk, je bent als eigenaar altijd verantwoordelijk voor de schade die je dier toebrengt. Maar ik begrijp je volledig... Zij hadden een veel flinkere rekening gepresenteerd gekregen als jij wel was gevallen...

Maar volgens mij is het zo als hun hond in mijn paard zn benen had gehangen dat hij afgemaakt had moeten worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:53

Mijn lijstje vandaag:

O: 500 gram magere kwark van de Lidl
L: Wrap met hummus, kipfilet, tomaat en komkommer (damn dat was lekker!), appel
T: Proteine reep
A: 150 gram zilvervliesrijst, 300 gram wortelen gekookt in groentebouillon, 1 heekfilet uit de oven

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:56

JuliaKamm schreef:
Maar volgens mij is het zo als hun hond in mijn paard zn benen had gehangen dat hij afgemaakt had moeten worden?

Geen idee, geloof niet dat daarover ook maar 1 woord in het wetboek geschreven staat ;)
Dus dat lijkt me alsnog een keuze van de eigenaar. Lijkt me ook niet dat je zoiets kan vorderen.

Wat ik schreef staat in het wetboek Art. 6:179 BW.
Hierin staat dat je ten alle tijde aansprakelijk bent voor hetgeen jouw dier aanricht.

In mijn geval is het zo dat ik een paard van iemand anders rijdt. Stel dat deze een auto of fietser trapt op buitenrit, dan draait de eigenaar daarvoor op, niet ik.

Aaah wacht, misschien zit ik in jouw geval wel fout. Ik heb enorme interesse in het recht opgedaan tijdens mijn opleiding. Maar ik zal er niet helemaal precies correct op zitten ;)

http://www.jba.nl/nl/128/aansprakelijkheid-voor-dieren

Lees dit maar eens door... De voorlaatste alinea over eigen schuld is volgens mij meer van toepassing.
Dit is door jurisprudentie (een uitspraak van de rechter) tot stand gekomen.

Hoe het recht ook is, ik vind het gewoon vet belachelijk dat mensen hun hond loslaten lopen bij een paard en dan ook nog verwachten dat ze bij verwonding de rekening aan jou kunnen presenteren.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:08

Reed je op het ruiterpad?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:22

Janine1990 schreef:
Ja nou blender hebben we dus niet :')

ik gebruik zelf mijn vijzel en stamper, die zijn een stuk minder duur in aanschaf als je het alleen voor het pletten van havermout wilt gebruiken

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:25

Blender bij de action kost een tientje ofzo.....

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:31

ah ja, daar heb ik nooit naar een blender gekeken idd vibabu..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:54

Mijn lijstje voor morgen:

O: 200 gram magere kwark met 50 gram chocolade granola
T: sultana goodmorning golden syrup
L: snee roggebrood met light paté, gekookt ei
T: 150 gram skyr
A: gebakken zoete aardappel, zelfgemaakte hamburgee van mager gehakt en ei op een bruine bol met sla en tomaat
T: optimel kwark

Totaal 1596 calorieën

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:09

vibabu schreef:
Reed je op het ruiterpad?

Ja! Hond kwam vanaf het wandelpad het ruiterpad opgerend en op dat moment zag ik nergens de eigenaren..

Net heerlijke tomatensoep gegeten die mn vader heeft gemaakt, :9

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:14

Stom gedoe. Toevallig ook nog geen losloopgebied? Heb er ook wel eens last van in de duinen. Iedereen klaagt dat de paarden niet op het voet/fietspad mogen maar ondertussen wel de hond losgooien En wandelen op de ruiterpaden wat ook verboden is.

Ik heb net havermout mug cake gemaakt met aardbeien. Best lekker alleen cakeje mocht wel iets minder droog.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:19

Klinkt lekker :) moet ook eens recepten voor mug cake gaan opzoeken die iets gezonder zijn dan de zakjes van dr oetker

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:22

Deze was heel simpel. Havermout, een ei, beetje honing en wat cacaonips. Even in de blender en daarna in een mok in de magnetron. Wat aardbeien later verwarmen en er bij doen. Was lekker!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:24

Wat een heerlijk weertje vandaag zeg!

O: 300 ml volle yoghurt, 40 gr havermout, 2 mandarijnen, 5 plakjes kipfilet
L: appel, 300 ml volle yoghurt, 40 gr havermout
A: 140 gr gekookte zilvervliesrijst, 120 gr rundergehakt, 185 gr sperciebonen
T: 96 gr rosbief, 125 gr druiven, 20 gr 78% pure chocolade
T: 125 gr gekookte zilvervliesrijst, 100 gr brocoli, 125 gr kipfilet

B: hele dag paarden spullen verhuizen, mennen en bezig zijn met de paarden

2024 cal - 139 gr eiw - 210 gr kh - 68 gr vet

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:29

vibabu schreef:
Deze was heel simpel. Havermout, een ei, beetje honing en wat cacaonips. Even in de blender en daarna in een mok in de magnetron. Wat aardbeien later verwarmen en er bij doen. Was lekker!

Klinkt wel lekker :j vult zo'n mugcake genoeg als ontbijt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:30

Janine1990 schreef:
Lisanne, ik zorg dan inderdaad dat ik weinig melkproducten neem. Die werken zeg maar het tegenovergestelde van ontstekingsremmend. Niet dat je er doodziek van wordt ofzo hoor ;) Maar het plakt dan zo vreselijk in je keel enzo. Wat het tegenovergestelde werkt is karnemelk geloof ik. Moet je voor de zekerheid even googlen, dat vond ik dan wel altijd heel erg lekker. Komt omdat het zuur is. Ofzo.

Alle zuivelproducten zorgen voor extra slijmaanmak in je keel, waardoor slikken nog moeilijker wordt. Bij een enorm droge hoest kan het fijn zijn, maar als er erg veel los komt uit je longen en/of keel kan je echt beter geen zuivel tot je nemen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:32

Dilan93 schreef:
vibabu schreef:

Klinkt wel lekker :j vult zo'n mugcake genoeg als ontbijt?

Het voelt nu als een blok op m'n maag..... Dus denk het wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:29

Emmaa_ schreef:
Janine1990 schreef:
Lisanne, ik zorg dan inderdaad dat ik weinig melkproducten neem. Die werken zeg maar het tegenovergestelde van ontstekingsremmend. Niet dat je er doodziek van wordt ofzo hoor ;) Maar het plakt dan zo vreselijk in je keel enzo. Wat het tegenovergestelde werkt is karnemelk geloof ik. Moet je voor de zekerheid even googlen, dat vond ik dan wel altijd heel erg lekker. Komt omdat het zuur is. Ofzo.

Alle zuivelproducten zorgen voor extra slijmaanmak in je keel, waardoor slikken nog moeilijker wordt. Bij een enorm droge hoest kan het fijn zijn, maar als er erg veel los komt uit je longen en/of keel kan je echt beter geen zuivel tot je nemen.

Ik had altijd enorm baat bij karnemelk als ik weer eens keelontsteking/amandelontsteking had. En cola, of andere prikhoudende dranken...

Maar denk dat dat ook wel iets anders dan de gewone verkoudheden.