Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:47

Wat is hij knap zeg! Je merrie weet wanneer het goede moment is, tegen dit heerlijke verliefde gevoel kan vast geen pijnstiller tegenop :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 22:46

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:03

Ohh wat een knappe man <3 , nou snel maar even kijken wanneer ik zou kunnen komen hihi

Hoe gaat het nu? Hopelijk slaap je vanavond goed :(:)

Quir

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 01:41

Ohh dat zou zoo leuk zijn! :D

MRI van vanavond heeft 1,5 uur geduurd in plaats van 15 minuten... Eerst m'n nek gescand inplaats van m'n rug (cwk lijkt ook wel erg op lwk in artsen hiërogliefen). Daarna rug gescand, riep de laborant de radioloog er bij (meestal, niet altijd, niet zo goed teken). En toen... Wilde de radioloog contrast. Waarschijnlijk heeft ie dus wat gezien wat niet goed of normaal is. Echter, niemand kreeg er een infuus in (elk denkbare plek gezocht en geprobeerd). Conclusie, geen MRI met contrast.

Morgen MRI maar eens op vragen, ben nu wel benieuwd....

Verder wil ik echt niet slapen! Zie zó enorm op tegen die rot punctie. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:09

He wat balen, bijna zonde van je tijd. Ben je lwk al geopereerd? Hier wordt namelijk standaard contrast gegeven post op om te kijken of er littekenweefsel is wat bijvoorbeeld uitval verklaard.

En wat een prachtig van een veulen!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:33

Heel heel veel sterkte vandaag met de punctie! Ga heel hard voor je duimen dat die toch nog een heel klein beetje meevalt.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 08:07

Judith_ schreef:
He wat balen, bijna zonde van je tijd. Ben je lwk al geopereerd? Hier wordt namelijk standaard contrast gegeven post op om te kijken of er littekenweefsel is wat bijvoorbeeld uitval verklaard.

En wat een prachtig van een veulen!

Ik ben 7 keer nu geopereerd op lwk, waarvan de laatste keer daarnaast ook nog laminectomie/laminaire decompressie in de lwk en sacrum. Maar nog niet eerder contrast gehad voor MRI lwk. Was nu in eerste instantie ook niet de bedoeling, maar radioloog wilde contrast nadat hij de eerste plaatjes gezien had.

Inderdaad bijna zonde van m'n tijd, 1.5 uur in plaats van 15 (vooruit met contrast 30) minuten...

Hij is knap he. <3

Wendy_Komen schreef:
Heel heel veel sterkte vandaag met de punctie! Ga heel hard voor je duimen dat die toch nog een heel klein beetje meevalt.

Dankjewel! Ik hoop ook echt dat ie mee valt en dat ze deze keer in een keer goed zitten! Ben er alleen beetje bang voor. Was altijd al niet heel makkelijk te prikken en nu met die grote littekens van 7 operaties, maakt t alleen maar moeilijker...

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:30

Heel veel succes vandaag en van harte met je mooie baby-boy!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:38

Naja zonde van je tijd... je was er toch :P dan maar gelijk nakijken!

Hopelijk valt het vandaag mee met je punctie :(:) ik hoop het van harte voor je! :*

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:04

Heel veel succes vandaag. En gefeliciteerd met je hengstje.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:13

Denk aan je vandaag meid!!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:37

Hè, wat is het toch vervelend dat je zo lastig te prikken bent. Lijkt me erg stressvol telkens.
Ik hoop heel hard dat punctie enigszins meegevallen is!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:49

denk aan je vandaag !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:30

Ja hij is echt reuze knap! Heeft de radioloog ondertussen al een verklaring voor het contrast gegeven? En vooral, weet je al of je lekker thuis weekend mag houden?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 20:06

Ik ben weer thuis, gelukkig. :)

Maar ongelooflijk veel pijn van de punctie. Eerste uitslagen van liquor waren redelijk goed en t hersenvocht was helder. Nu nog even afhankelijk wat er uit de kweken komt. Maar blij in ieder geval dat ik weer lekker thuis ben en t niet heel afwijkend is allemaal.

Echter de druk was wel weer véél te hoog, 39 inplaats van tussen de 8 en 15. Mijn gevoel zat dus toch goed, helaas...

MRI met contrast wilde ze maken om een infectie van t middelste hersenvlies uit te sluiten. Dus dat is niet gelukt.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:08

Fijn dat je terug thuis bent !
Maar jee wat een hoge druk. :n
Ik hoop dat de pijn snel wegtrekt.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:38

Joepie lekker thuis.
Nu het hele weekend genieten van je merrie met haar mooie kind.
Positieve energie

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:13

Fijn dat je weer thuis bent, naar dat je zo'n last hebt.. Hopelijk zijn de kweken schoon!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:28

Jeetje dat is echt hoog!! :oo

Fijn dat je weer thuis bent! Wanneer krijg je alle uitslagen??

Hopelijk kun je dit weekend lekker genieten van je paardjes!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 23:41

Druk was inderdaad bizar hoog. Zeker gezien t feit dat die druk in de nacht ontstaat. Overdag heb ik namelijk, eenmaal overeind, een lage druk door t lek in de rug. Dan moet je dus denken aan en druk van rond de 5 of lager. Echt bizar dus.
En daarnaast gebruik ik ook nog medicatie die de hersendruk doet afnemen. Zit dus helaas nog helemaal niet goed...

Weet ook nog niet wat de neurochirurg er mee gaat doen, hij was nu op vakantie. Nu sowieso eerst de kweken afwachten (duurt ongeveer 2 tot 3 weken), want voor er überhaupt een drain in komt moeten die allemaal negatief zijn. Enige waar ik bang voor ben is dat uiteindelijk de kweek negatief is en dus nieuwe drain geplaatst wordt, er toch nog enkele bacteriën rond zwemmen en dan ineens weer een plek hebben (de nieuwe drain) om op te gaan groeien...

Volledig steriel zijn namelijk zowel m'n buikholte als hersenen niet meer. Normaal kan dat geen kwaad en lost t lichaam dat zelf prima op, maar dan is er geen vreemd materiaal als een drain aanwezig en dat zijn juist de plekken waarop ze graag gaan groeien.

Uitslagen zullen dus zo over een week of 2/3 bekend zijn. Er worden namelijk ook lange kweken ingezet. Als ze eerder bacterie vinden, zullen ze meteen bellen. Maar t moet toch wel snel wat beter gaan, want voel me erg slecht. Waarschijnlijk oa ook door de flinke pijn, vandaag ook erg veel morfine troep gehad. Werkt even best redelijk, maar breekt er wel weer snel doorheen.

Ben ook benieuwd wat ze gaan doen met die MRI contrast. Of die alsnog gedaan wordt of toch niet. Hoop morgen middag toch even naar m'n merrie en hengstenkind te kunnen gaan. Maar dan moet t toch wel wat beter gaan, vooral wat minder pijn en minder beroerd voelen.

Afbeelding
Beter medicijn bestaat toch niet. <3

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:19

Hoe voel je je vandaag? al ietsje beter of nog steeds die ondraagelijke pijn?
Is het veulen bruin/zwart? word het dan nog een schimmel of word hij bruin?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 12:44

Pijn is vandaag met de pijnstillers redelijk onder controle tot nu toe. Nog wel flink pijnlijk, maar niet meer ondraaglijk zoals gisteren. Alleen ik lig nog wel in bed, dus weet nog niet hoe t is als ik er uit ga.

Wel weer enorm hoge druk (ben ook net pas half uurtje wakker, even bij slapen want afgelopen nachten nauwelijks geslapen). Dus nu weet ik dat die druk zo rond de 40cm zit... Snap ik ook goed waarom ik in de ochtend zo slecht zie. Wel bizar dat er gisteren 2 buisjes, van zo'n 20cc, afgenomen zijn (druk na afnemen was 12cm, binnen de normaal waarden, maar ik functioneer t beste met een druk rond de 6/7cm wat eigenlijk te laag is. Echter lager dan 5cm krijg ik lage druk klachten, dus er is heel weinig marge. Mijn vp drain stond op 7 cm en dat ging zolang die gewerkt heeft heel goed!) en nu dus gewoon alweer terug die enorme druk. Maar no way dat we elke ochtend lumbaalpunctie gaan doen! -O-

Livano is heel donker bruin, maar hij wordt schimmel! Op deze foto:

Afbeelding
Kan je goed zijn donkere en warme kleur bruin zien. De hals is bijna zwart, zijn hoofd heeeel donker bruin en zijn benen zijn weer helemaal zwart. Vind t eigenlijk een super mooie kleur bruin, bijna jammer dat hij schimmel wordt!

Hij heeft rechts achter een mini wit vlekje aan de binnen kant op de kroonrand, die zie je hier heel goed:
Afbeelding
Lijkt of daar boven ook nog een wit vlekje zit, maar dat is niet zo. Komt door de zon.

Verder heeft ie aan dat been een zilver voetje tot de kogel ongeveer, heel apart om te zien. Maar zo lastig op de foto te zetten, omdat t zwart dat ook lijkt te hebben als de zon erop schijnt. Hier zie je dat wel t beste:

Afbeelding
Zonder zon. Nog niet heel duidelijk, maar zie je dat rechtsachter tot de kogel toch echt ander kleurtje heeft dan de andere zwarte beentjes.

Verder nergens aftekeningen, maar wel al een grijze bril op en hij heeft een grijs neusje. Denk dat hij dus wel wat sneller wit gaat worden dan Zil! Maar van mij mag ie, met jaar of 6, 7, 8 een spier witte hengst. <3
Veel poetswerk, maar wel zoooo mooi in de ring! Valt ie in ieder geval wel echt op. :D

Kan nu al niet wachten tot we zo'n 3 jaar verder zijn! Heb ik wel mooi de tijd om ook weer terug op t paard te komen. :)
Hij blijft trouwens wel hengst! Even kijken hoe hij uit gaat groeien, maar als ie goed genoeg is gaat ie mee naar de keuring. Waarschijnlijk in Zweden. Denk dat kwpn lastig wordt? Gelderse richting willen ze volgens mij echt geen Jazz en dressuur richting weet ik niet of ze een hengst met Gelderse vader willen? Ik heb echt geen idee hoor, misschien ook wel. Zien we tegen die tijd wel, duurt sowieso nog 2,5 jaar. Neem m toch alleen maar mee als ie er klaar voor is.

Verder komt ie straks in Zweden aan huis toch gewoon buiten met vriendjes te staan, hengst of niet. Als ze niet beter weten gaat dat gewoon goed meestal. :)

En weet je, als zijn ballen m in de weg gaan zitten, ze zijn er zo af! Eraan knopen gaat toch wat lastiger. := dus mag ie lekker echte man blijven.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:50

Wat een prachtig hengstje!! De dekhengst, Floris BS vind ik ook een prachtig beest.

Sterkte met de pijn! Gelukkig is het veulen een goede afleiding :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:50

poedersuiker man van je pijn :(:)

Als jij zegt dat het slecht gaat dan zal het ook wel exht slecht gaan -O-

Ik ben ook erg benieuwd hoe je knappe man gaat uitgroeien! Is het nog gelukt om te gaan kijken?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:11

Wat kl#te dat je zo'n pijn hebt, ik hoopte dat je nu eindelijk eens van die ellende af zou zijn...
Je hengstenman is prachtig, daar kun je wel wat energie uit putten denk ik.