Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 12020
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:18

Van de voorzijde.

Hij blijft staan op waarschijnlijk gedeukte gouden tor, Protaetia metellica


Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43765
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:22

Mooie kever. Waar is dit plekje waar je niemand of niets hoort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:26

Ik kan nu niet meer normaal naar dat hondje van Befunny kijken :') .

Wat een mooie tor <3 ! Prachtig.

Grit

Berichten: 6149
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:29

Je hebt in elk geval oog voor je omgeving als je wandelt Femke_Tweety!

Femke_Tweety

Berichten: 12020
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:36

pien_2010 schreef:
Mooie kever. Waar is dit plekje waar je niemand of niets hoort?




Er staat in het bos van Maarn een bankje, dat de stilste plek van Nederland moet zijn.

Met de mooie inscriptie 'De stilte der natuur kent duizend geluiden'

Daar ben ik een aantal keer geweest, het is net vanuit huis aan te lopen.





Deze foto is iets meer naar het oosten gemaakt, aan de Noordzijde van de Kaapse bossen, richting landgoed Maarsbergen. Een kilometer of 4 hemelsbreed bij dat bankje vandaan.

Als je pech hebt staat de wind richting Zuid, en hoor je de snelweg (ik wel iig, maar mijn oren zijn ook wel wat overmatig gevoelig :') )
Als je mazzel hebt en het is windstil en iets bedompt, zoals vandaag, is het er echt heel stil.



Grit schreef:
Je hebt in elk geval oog voor je omgeving als je wandelt Femke_Tweety!



Ik moet me -als ik met anderen loop- meestal een beetje inhouden :') Anders worden mensen helemaal mesjoche van me, als ik alles benoem wat ik zie en hoor :') :D

Goof

Berichten: 28966
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:09

Goh, bijzonder Femke-Tweety.
Ik zie ook altijd zoveel onderweg, ik snap ook nooit de mensen die door een bos lopen en de details niet zien. Die gewoon niet 'echt' kijken.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:16

Wij kwamen van de week bij een uitzichtpunt een wandelgroep tegen. Die vonden het een leuk uitzicht, maar het zou leuker zijn als ze wild zagen. Ik heel voorzichtig: ehhh, daar links in het bruine vak staan 3 zwijnen en als u recht vooruit kijkt dan staan daar minstens 15 herten... En heeft u die groep schapen rechts al gezien?

Goof

Berichten: 28966
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:28

:') :') :')

pien_2010

Berichten: 43765
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:37

Geestig.

Zo waren mijn man en ik ooit op cangeroo Island in Australië. Nog nooit zoveel kangeroes gezien, ook koala's en meer.
Kwamen we mensen tegen, die klaagden dat het schande was dat ze zo weinig hadden gezien :oo Bizar.
We hebben zo vreselijk veel gezien, zoals pelicanen die op vis joegen als een soort mitaire operatie en als zij boven kwamen doken de aalscholvers in de zee, de visarend en allerlei buidel dieren, fantastisch gewoon.
Maar ja, daar moet je wel de rust en de tijd voor nemen en dus KIJKEN.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:38

Wat een grappig kevertje, Femke_Tweety! Hij moet maar net opvallen... Die zwijnen, herten en schapen lijken me iets makkelijker te spotten :+
Mooie foto's, BeFunny! Ik vind jouw hondjes er altijd zo leuk attent op staan ook :)

Wij zijn net terug van een midweekje Hoenderloo, elke dag gewandeld. We zouden meedoen aan de Apeldoornse Vierdaagse, maar die ging natuurlijk niet door. Het huisje voor die midweek was al geboekt, dus we zijn maar gewoon gegaan en zelf routes uitgezocht.

Maandag - paaltjesroute vanuit het bungalowpark, geen foto's gemaakt, maar deze is van twee dagen later in hetzelfde gebied:
Afbeelding

Dinsdag - trage tocht Hoenderloo (17 km)
Afbeelding
En een gekke boom
Afbeelding

's Avonds nog een rondje van 8 km gelopen vanaf het park, er zitten daar wandelknooppunten, dus makkelijk navigeren :)

Woensdag - trage tocht Loenen (17 km)
Afbeelding
Afbeelding

En 's avonds nog een rondje knooppunten (ook 8 km)
Afbeelding

Donderdag - trage tocht Loenen (ja, er zijn er twee) (16 km)
Watervallen bij Loenen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En na afloop langs het Ereveld Loenen gereden. Hier liggen mensen die zijn omgekomen tijdens een oorlog waar Nederland bij betrokken is geweest. Er liggen militairen, maar ook dwangarbeiders etc. Uit de Tweede Wereldoorlog, maar ook uit vredesmissies in Korea, Libanon, Joegoslavië, Afghanistan en Mali. De graven liggen niet in nette rijen met kruisen, maar op een oppervlakte van 17 hectare met slingerende paden. Dit is de kapel:
Afbeelding

Vrijdag - IVN wandeling De Leesten (12 km)
Afbeelding

Bosbessen
Afbeelding

Vennetje
Afbeelding

Boomstam met prachtige houtsnedes:
Afbeelding

Van een kikker
Afbeelding

En een libelle
Afbeelding
Boom had ook nog een vosje, zwijn, das, etc.

Pad door een donker sparrenbos; ik vond het opvallend dat op het stuk vooraan bijna niks groeit behalve die bomen, en dan verderop is het heel mooi groen onder de bomen.
Afbeelding

Tondelzwammen waren het toch?
Afbeelding

En een smal paadje dat flink omhoog en omlaag slingerde
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:08

Mooi Hilary! Lekker veel gewandeld +:)+ . Jij loopt altijd echt lange afstanden op een dag!
Ik ben vorig jaar een paar dagen in dat gebied geweest, ik zat tussen Beekbergen en Loenen. Ik vond het leuk, je kunt alle kanten op.

Ik heb even naar de Apeldoornse vierdaagse gekeken, leuk zeg, zo daar in de omgeving een vierdaagse! Wie weet volgend jaar. Weet jij of het startpunt van de routes altijd goed te bereiken is met het OV?
Hoeveel km zou jij gaan lopen?

Goof

Berichten: 28966
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:17

Mooi hilary, wat een lekkere afstanden zeg!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:23

Marie_Anne schreef:
Mooi Hilary! Lekker veel gewandeld +:)+ . Jij loopt altijd echt lange afstanden op een dag!
Ik ben vorig jaar een paar dagen in dat gebied geweest, ik zat tussen Beekbergen en Loenen. Ik vond het leuk, je kunt alle kanten op.

Wij lopen inderdaad vaak langere afstanden; de laatste maanden kwamen we niet veel verder dan een km of 12-15 maximaal. We liepen dagelijks minimaal 10.000 stappen en op zaterdag dan een wat langer rondje. Maar ik woon in Nieuwegein en moet zeggen dat ik de omgeving niet altijd even inspirerend vind. En we hebben ook nog wel een beetje 'eisen' aan de loopomstandigheden, zo vind ik bijvoorbeeld straten heel vervelend / vermoeiend lopen. Over de Lekdijk kun je een flink eind, maar rijden vaak auto's, dus als je met z'n tweeën bent, ben je steeds aan het invoegen en weer naast elkaar gaan lopen enzo.

Ik vond dit ook een leuk gebied, er zijn heel veel route-opties, zowel voor kortere als langere afstanden. En wisselende landschappen ook. We hebben heide gehad en verschillende soorten bos. Iets meer richting noordwest heb je natuurlijk nog het Kootwijkerzand (bij Radio Kootwijk), dat is ook prachtig. Daar wil ik de volgende keer graag nog een keer lopen.

Marie_Anne schreef:
Ik heb even naar de Apeldoornse vierdaagse gekeken, leuk zeg, zo daar in de omgeving een vierdaagse! Wie weet volgend jaar. Weet jij of het startpunt van de routes altijd goed te bereiken is met het OV?
Hoeveel km zou jij gaan lopen?

De Apeldoornse hebben wij nog nooit gelopen, wel vorig jaar de Sallandse. De startlocatie is daar elke dag hetzelfde, in Raalte. Volgens mij ook met het OV bereikbaar, de startlocatie in Apeldoorn iig wel. We zouden de 30 km doen, dat hebben we vorig jaar in Salland ook gedaan. We waren bezig met trainen (routes van 20-30 km via georganiseerde tochten), maar toen kwam corona om de hoek, werden er geen tochten meer georganiseerd en moest je in je eigen omgeving blijven. We zijn toen (126 dagen geleden :') ) begonnen met dagelijks 10.000 stappen. De vierdaagse van Schoorl is nog niet afgelast (...), dus wellicht doen we die nog. 25 km had ik bedacht, vier dagen door de duinen ploegen lijkt me zwaar :+

Of bedoel je de bereikbaarheid van de trage tochten? Die kun je vinden op wandelzoekpagina.nl :) De routes staan daarop en er staat altijd bij of ze met het OV bereikbaar zijn of niet. Sowieso kun je dat als zoekcriterium opgeven.

josewoos

Berichten: 4821
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:24

Wat een leuke verslagen en mooie foto's <3

Jullie hebben het over het wel of niet zien van de natuur, mijn broer ziet ook echt alles en dat maakt het zo leuk om mee te lopen!

Als ik alleen loop is het wisselend, maar ik merk ook dat dit heel erg af hangt van hoe mijn eigen mindset is of zo.
Als ik al moe ben dan vallen dingen mij minder snel op terwijl ik net zo ontspannen kan lopen als ik wel fris en open ga wandelen zeg maar :)

Ik had van de week trouwens te paard in het bos dat er een ree op haar gemak voor mij langs overstak, ze was zo dichtbij en ze schrok ook van mij die daar ineens vlakbij was dat ze een meter weg sprong en mij echt ging bekijken.
Mijn paard aanschouwde het ook rustig aan, het was zo'n bijzonder moment! Ik kon tot in details ook de ree bewonderen <3

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:27

Het wisselt bij mij ook heel erg hoeveel ik wel en niet zie. Sommige paadjes zijn niet zo geschikt om uitgebreid om je heen te kijken, dan struikel je over de boomwortels :+
Ik heb afgelopen dagen dus ook eigenlijk geen wild gezien, wel een konijntje en 5.000 mestkevers. Ach, komt een andere keer wel. Ik rij op de Utrechtse Heuvelrug en kom daar wel eens een ree tegen, en bij Ede (moet ik met de trailer heen) wel eens zwijntjes. En de schaapskudde :D

josewoos

Berichten: 4821
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:29

Haha ja een schaapskudde lijk ik overal wel tegen te komen, zowel te paard als met wandelen :P
Maar ik blijf dat ook geweldig vinden.

Ik ben dus echt nog nooit zwijnen tegen gekomen

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:39

Ik vind zo'n schaapskudde ook prachtig eigenlijk, kan daar altijd wel even naar staan kijken en van genieten :) In het bos bij ons gaat een kudde rond, die kom ik dus met rijden af en toe tegen. Mijn paard kijkt altijd zijn ogen uit, maar kan zich inmiddels wel normaal gedragen (in het verleden ging hij in een soort hyperfocus-modus).
In welke regio wandel jij, josewoos? Bijv. bij Ede (bij de Mossel) kun je zwijntjes vinden. En in Loenen heb ik sporen gezien bij de Trapjesberg (vlakbij Schaapskooi Loenermark).

Waar ik trouwens al wandelende wel achter kwam is dat diverse routes toch allemaal elkaar een beetje kopiëren. We liepen dus twee Trage Tochten, die worden samengesteld door Rob Wolfs (zijn ook boekjes van). Tijdens beide tochten hebben we over lange afstandspaden, NS-wandelingen, streekpaden en Klompenpaden gelopen. Ik vraag me dan altijd een beetje af wie er 'eerst' was, zeg maar :+
Laatst bijgewerkt door Hilary op 17-07-20 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10851
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:41

Hilary wat een mooie omgeving daar <3

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:03

Wat een prachtige omgeving zeg en dat zo dichtbij in Nederland. Lekker om zoveel te lopen. Heb je een fitbit of iets anders om de 10.000 stappen per dag bij te houden?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:20

SdaphneS schreef:
Wat een prachtige omgeving zeg en dat zo dichtbij in Nederland. Lekker om zoveel te lopen. Heb je een fitbit of iets anders om de 10.000 stappen per dag bij te houden?

Mijn iPhone heeft zo'n standaard gezondheidsapp erop zitten die stappen telt. Ik heb geen idee hoe accuraat ie is... Mijn vader (we lopen eigenlijk altijd samen) heeft een app geïnstalleerd met de briljante, doch enigszins twijfelachtige, naam PedoMeter >;) Die app kun je zelf instellen op een dagelijks doel (je krijgt ballonnetjes als je die haalt), maar je kunt ook vanuit de app challenges krijgen (bijv. 10 dagen aaneengesloten je dagelijkse doel halen, of een bepaald aantal km in een maand lopen).
Hij heeft ook een iPhone trouwens, zal even vragen of hij de gezondheidsapp eens wil bekijken voor de stappen en z'n PedoMeter. Even kijken of het een beetje overeenkomt. Die app van Apple zelf loopt in ieder geval altijd achter. Dan heb ik bijv. 8.000 stappen gelopen, 10 minuten geleden voor het laatst geüpdatet... Is het nog maar een beetje gokken in het wildeweg of je het al gehaald hebt of niet :))

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:26

Anoeska27 schreef:
Wij kwamen van de week bij een uitzichtpunt een wandelgroep tegen. Die vonden het een leuk uitzicht, maar het zou leuker zijn als ze wild zagen. Ik heel voorzichtig: ehhh, daar links in het bruine vak staan 3 zwijnen en als u recht vooruit kijkt dan staan daar minstens 15 herten... En heeft u die groep schapen rechts al gezien?

_O-

noordje

Berichten: 2240
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:28

:') _O- Anoeska. Ongelooflijk dat soort mensen.

Mooi verslag Hilary,mooie foto's ook. En wat je zegt: vaak kun je niet om je heen kijken,anders lig je op je giechel. Hier precies hetzelfde,boomwortels en stenen.

Femke_Tweety, jij ook weer mooie foto's met close-upjes.

Ik ben gisteren ergens in the middle of nowhere beland,maar dat bleek ook een uitgangspunt voor vele wandelingen te zijn. O.a naar de hoogste berg van onze provincie,wel 636m hoog :') Die bewaren voor een volgende x.
Er stond ook een oorlogsmonument daar en daar ging ik voor.
Vreselijk nat pad,maar daardoor groeiden er wel heel veel multe (kruipbraam/veenbraam)
Het goud onder de bessen hier :')
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Vandaag zijn we naar een ander hoog punt geweest.
Aan het begin van het pad liepen heel veel koeien. 's Zomers lopen de koeien en schapen van verschillende boerderijen los in het bos. Altijd uitkijken geblazen.
We kwamen er zonder veel problemen voorbij.
Uitzicht was weer mooi, hoewel het weer niet geweldig was.
Afbeelding
Afbeelding
En deze zagen we onderweg ook nog.
Afbeelding

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:58

Ohhh noordje, dat uitzicht <3

Wij hebben gisteren een Trage Tocht van 15 km gelopen bij Den Dolder. De TT bevielen wel in Hoenderloo, dus we willen daar wat meer routes van gaan lopen in de omgeving hier.

Laantje van Utrechts Landschap
Afbeelding

Omgevallen boom
Afbeelding

Koetjes bij Landgoed Pijnenburg
Afbeelding

Smal slingerpaadje
Afbeelding

Smal paadje op een soort wal in het bos, slingerde zowel van links naar rechts als van boven naar beneden.
Afbeelding

En graffiti op een gebouwtje vlakbij het eind van de route (en het station).

Voor de OV’ers onder ons: de route start en eindigt op het station van Den Dolder.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:13

Mooi noordje, prachtig uitzicht! Hondje heeft weer lekker gezwommen zo te zien. Dat was de jouwe toch, die zo van water hield?

OV'er hier, dus bedankt voor de tip Hilary, ziet er leuk uit! Trage tochten heb ik nog niet gelopen. Mooie omgeving ook daar, heb in de buurt van Den Dolder wel eens in een hotel gezeten voor een cursus van werk. Maar ik associeer het eerlijk gezegd ook altijd met die kliniek van Michael P., dus weet niet of ik er graag alleen zou wandelen :o . Ik weet wel dat het onzin is hoor, maar zou daar liever met een vriendin lopen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:18

Je loopt langs Altrecht en bij Reinaerde in de buurt, ik snap wat je bedoelt :j