Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:02

_Yasmine_ schreef:
BMR is in totale rust, dat haal ik normaal iedere dag :j Maar ik beweeg natuurlijk ook, en dan verbrand ik dus meer --> dan moet ik ook meer eten dan BMR. Zo bedoel ik het meer.
En afvallen is bij mij meer puntjes op de I dan heel veel kwijt raken. Dus ben bang voor een te groot tekort.

Je hoeft niet per se je verbrande kcal terug op te eten. Als je je BMR binnen krijgt, is het in principe goed. Indien je wil afvallen. Wil je niet afvallen, zou ik je toch adviseren wat extra calorierijke producten te nuttigen.

_Yasmine_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:51

Fijn, heb ik daar in ieder geval iets minder denkwerk aan..
Ik vind zelf dat ik niet veel moet afvallen, wil voornamelijk iets meer spier (zichtbaar).

Even voor beeldvorming, en eigen motivatie kweek..
Afbeelding
Vooral zo een stom "vrouwtypisch" randje onder mijn navel, en vetjes aan de zijkant. En voornamelijk die wil ik verminderen, maar voor mij zijn dit ook de moeilijkste werk punten.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 18:52

Hihi die ken ik!
Ik dacht dat ik de enige was die zoiets had :D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:56

Daarom schuif ik het al af op vrouwtypisch :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:59

_Yasmine_ schreef:
BMR is in totale rust, dat haal ik normaal iedere dag :j Maar ik beweeg natuurlijk ook, en dan verbrand ik dus meer --> dan moet ik ook meer eten dan BMR. Zo bedoel ik het meer.
En afvallen is bij mij meer puntjes op de I dan heel veel kwijt raken. Dus ben bang voor een te groot tekort.
Merk je toch vanzelf, gaat het afvallen te snel of voel je je echt slap dan moet je meer eten. Hoef je niet precies voor bij te houden hoeveel je verbrand. als je intensief traint moet je extra eten anders kun je geen spieren of sterke pezen opbouwen. Maar wat je verbruikt als je nog maar net begint met hardlopen of gewoon dagelijks bewegen hoef je echt niet perse aan te vullen (tenzij je teveel afvalt). Als je namelijk alles gaan aanvullen wat je verbruikt komen die puntjes nooit op de i. wat dat betreft maakt het niet uit of je af moet of al wil vallen.
Had zelf ook niet dat ik af moest vallen maar een gewicht van boven de 50 past gewoon niet bij me. en na de nodige blessure leed zat ik er 'zomaar' 2 kilo erboven. Nu 4 weken later zit ik op 49,5 door enkel tussendoortje te schrappen, noten 's avonds te schrappen en 's avonds minder op te scheppen. Als ik nu over twee weken onder de 49 blijk te zitten dan weet ik dat ik toch weer iets toe moet voegen.
Ik eet overigens juist meer op de rustdagen. Dan heb ik het nodig voor herstel. Voor de verbranding tijdens het sporten heb ik voldoende voorraad in mijn spieren.
Ik zorg wel dat ik na het sporten wat eet maar dat is niet extra , hoogstens een verschuiving van het eetmoment. alleen in voorbereiding op een marathon/ultra vul ik tijdens het sporten koolhydraten aan tijdens lange trainingen om te leren drinken tijdens het sporten. Maar daardoor kom ik dus vaak wat aan in de voorbereidingsweken terwijl ik dan eigenlijk juist af zou willen vallen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:00

Merci voor de info! Kan er zo weer mee verder! :j

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:15

Ik meld me hier ook maar weer eens. Ik wil nu écht wat aan mijn gewicht doen.
Momenteel heb ik echt overgewicht. Ik wil zo graag weer in maatje 38 of zelfs 36 passen (nu 40/42).
Afgelopen tijd was wel echt lastig, zat totaal niet lekker in m'n vel waardoor ik snel weer naar ongezond eten greep. En daardoor kom je juist in zo'n cirkel terecht... Maar dat wil ik vanaf nu gaan doorbreken!
Ik wil er wel graag iets bespiering bij waarvoor ik ga trainen, dus lijkt het mij handiger om op bijvoorbeeld middelomtrek te gaan letten ipv gewicht?
Ik heb besloten dat ik naar stage ga fietsen (2 x per week rond de 35 km dus), en verder echt op mijn voeding ga letten! En ik ben nog even aan het rondkijken voor een app op mijn telefoon oid voor een trainingsprogramma.
Ik heb besloten om naar stage te gaan fietsen aangezien ik hardlopen écht niet volhoud, dat is echt niks voor mij. Ik kan het niet, ik heb er geen zin in, dus geen enkele motivatie. Fietsen daarintegen vind ik wel weer heel erg leuk! Daarnaast had de sportschool mij ook heel erg leuk geleken maar ik als arme student met een eigen paard heb het budget daar niet voor :')
Kwa eten ga ik natuurlijk de slechte tussendoortjes schrappen en vervangen voor goede. Op school heb ik erg veel pauzes (soms wel 4 pauzes op een dag van een half uur), dus ben je snel geneigd om iets ongezonds te gaan eten, of nog erger te gaan halen... En het avondeten wil ik gaan verminderen. Ongeveer 2/3e van wat ik nu eet.

Daarom ben ik op zoek naar gezonde tussendoortjes om mee te nemen naar school, en natuurlijk alle andere tips zijn welkom!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:43

Yasmine door extra spieren te kweken (hetgeen natuurlijk altijd goed is) verdwijnen de vetrolletjes niet en worden je wasbordje niet beter zichtbaar. Die duwt het laagje vet alleen nog verder naar buiten. Eigenlijk hebben we allemaal al een wasbordje want je buikspieren gebruik je de hele dag door. Alleen bij de voor de vrouw gezonde vetpercentage blijft die meestal verborgen onder een zacht beschermlaagje. Lokaal afvallen gaat helaas niet dus om de vetrolletjes weg te krijgen moet je verder afvallen met het risico dat overal het vet verdwijnt behalve waar jij het juist zou willen hebben.
Maar een getraind gespierd lichaam is natuurlijk altijd mooier, zelfs zonder zichtbaar wasbordje.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:46

Greetje63 schreef:
Yasmine door extra spieren te kweken (hetgeen natuurlijk altijd goed is) verdwijnen de vetrolletjes niet en worden je wasbordje niet beter zichtbaar. Die duwt het laagje vet alleen nog verder naar buiten. Eigenlijk hebben we allemaal al een wasbordje want je buikspieren gebruik je de hele dag door. Alleen bij de voor de vrouw gezonde vetpercentage blijft die meestal verborgen onder een zacht beschermlaagje. Lokaal afvallen gaat helaas niet dus om de vetrolletjes weg te krijgen moet je verder afvallen met het risico dat overal het vet verdwijnt behalve waar jij het juist zou willen hebben.
Maar een getraind gespierd lichaam is natuurlijk altijd mooier, zelfs zonder zichtbaar wasbordje.

Vandaar dat ik ben gaan hardlopen :)
Cardio express iets opgeschroefd, uiteindelijk wil ik men of steel run kunnen lopen volgend jaar.
Maar goed moet ergens beginnen, braaf dus hardlopen met evy.

Kon lokaal afvallen maar :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:07

_Yasmine_ schreef:
Greetje63 schreef:

Kon lokaal afvallen maar :+

Ja dat zou gemakkelijk zijn. Ik teken altijd gelijk heel sterk in mijn gezicht en mijn borsten worden kleiner als ik afval. Terwijl ik het juist in mijn gezicht niet wil hebben. (nog meer rimpels.......).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:03

Daar heb ik dan weer wat geluk mee. Eerste waar het wegtrekt zijn mijn gezicht en buik. Precies waar ik wil. Mijn borsten en billen blijven hetzelfde qua formaat :D

Gisteren voor het eerst op crossfiets weggeweest met mijn vriend. Erg leuk en gaan we zeker vaker doen. Woensdagavond weer in de planning. Heb er alweer zin in.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:19

Nou deze koele afvaller zonder doel gaat niet zo lekker :Y) Te weinig geslapen en teveel feestjes= geen goede combi. Vandaag oa 2 koekjes op, bolletje ijs en 2 handjes chips. Gisteren mn enkel verstuikt dus ook geen sport en super zielig ben ik nu |( Door de pijn in mn enkel verder niet veel gegeten

Morgen weer normaal gaan eten en maar een beetje proberen te wandelen ofzo.

Oh en mijn vetjes verdwijnen eerst aan de binnenkant van mn bovenbenen, dan van de voorkant van mn buik en dan mn kont (helaaaas)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:01

Even voor de duidelijkheid (na die discussie van afgelopen pagina's) haha! ik tel kcal om mijzelf bewust te worden van wat ik eet. Zo heb ik de eerste weken dus ook eten gewogen etc. Wist ik veel dat de aardappeltjes die ik opschep savonds 100 gram wegen. Dat kan ik echt niet inschatten.
Ik weet ongeveer wat ik mag eten en wat niet maar zonder het bij te houden hebbik er geen controle over. :)

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:57

Oh zoetigheid kan ik niet overslaan. Ik ben1.73 en vrij grof ggebouwd. Maar ik heb alleen een buikje en stevig bovenbeen. Hoe kan je hier foto plaatsen?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 23:10

Paardcool schreef:
Oh zoetigheid kan ik niet overslaan. Ik ben1.73 en vrij grof ggebouwd. Maar ik heb alleen een buikje en stevig bovenbeen. Hoe kan je hier foto plaatsen?

Ja dat kan via de Bokt upload.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:24

Ik wil me heel graag melden hier! Motivatie is er wel, maar ik mis soms even dat ene zetje. Ik hoop dat ik hier extra geïnspireerd raak :)

Afvallen moet hier hoognodig gebeuren. Ben een rasechte stresseter, die de afgelopen paar jaar een hele achtbaan aan emoties gehad (van uit huis gaan door stress tot sterfgevallen in de familie, en alles er tussenin :+)
Resultaat, in dik 5 jaar 40 kilo erbij -O- Ik kreeg een relatie waarin het gezin daar nogal van het goede leven is qua eten, waardoor ik elk pondje vrolijk in mijn mondje stopte |o
Nu wil ik het roer omgooien. Verschillende factoren in mijn leven (zoals het sterven van mijn opa) gaven mij de boost om er weer flink mee bezig te gaan. Door gezond te eten en voldoende te bewegen (d.m.v. zwemmen en rondjes bos met de honden :D) wil ik dit gaan bereiken. Mijn doel is om in de 70/80 kilo te zitten in het najaar. Dan wil ik met mijn buurmeisje op vakantie voor 3 daagjes, waar ik graag happy met mijn lichaam wil zijn en er écht goed van genieten :D

Zoals mijn oud klasgenoot eens riep; ''We gaan voor de bikini!''
Dat is mijn ''doel'' om het zo maar te noemen, dat ik mij weer trots voel in badkleding. Ik woog op mijn hoogtepunt 111 kilo, en momenteel 108. De eerste stapjes zijn genomen, nu doorzetten *\o/*

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:59

Ik wil me ook graag melden hier!
Ik zit momenteel met mn handen in het haar.. niks lukt gewoon -O- Toen ik begon met afvallen ben ik regelmatiger gaan fitnessen (reed toen geen paard ivm blessure), en heb ik voornamelijk mijn lifestyle aangepast. Resultaat: - 6 kilo. Toen liep ik vast en ik wilde toch erg graag een beetje een bikini proof lijf voor deze zomer. Afspraak gemaakt bij de cambridge consulenten en daarmee begonnen. Ik heb het nog geen 1 week goed vol kunnen houden en ik merk dat dat steeds minder lukt. Misschien wil ik té graag afvallen maar ook té graag eten? Ik hou van eten :') Resultaat daarvan is -7.2. Totaal is er dus ruim 13 kilo af, maar dat is nog niet genoeg. Ik wel een beetje trots op mezelf, maar ook weer niet omdat ik het weereens niet vol houdt..
Ik moet straks te wegen, en ik ga gewoon voorleggen hoe ik me er onder voel.. En kijken wat zij zegt en anders eventueel naar een ander iemand toe. Begeleiding vind ik toch wel erg fijn.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:10

Hallooooo nieuwe mensen!

Paardcool, ik doe een opload via mijnalbum.nl en daarna de url kopiëren bij afbeeldingsinfo

Tigress, jeetje dat is ook wel een flink doel! Heel veel succes! :j

_KellyAV, is het dieet zo moeilijk vol te houden omdat het zo rigoureus is? Kan me indenken dat het dan een stuk pittiger wordt

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:14

Yasmine, ja dat denk ik wel. Ik denk dat het ook te geforceerd gaat en dat het daarom niet lukt. Ik mag geen lekkere dingen etc. En juist daardoor is die verleiding alleen maar mega groot geworden, raak ik gefrustreerd omdat t toch allemaal niet lukt en ga ik op zoek naar eten.. Letterlijk op zoek.. Dat is toch achterlijk als je er zo over na denkt :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:19

Naja juist niet, ik vind het veel makkelijker als ik weet dat ik af en toe iets mag snoepen. Maakt de verleiding om het te doen juist minder. Dat koekje dat ik dan af en toe pak smaakt ook 10x lekkerder. Maar lees ook van mensen hier in het topic dat voor hen alles weigeren beter werkt. Maar dat zou ik ook niet kunnen :n

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:21

_Yasmine_ schreef:
Naja juist niet, ik vind het veel makkelijker als ik weet dat ik af en toe iets mag snoepen. Maakt de verleiding om het te doen juist minder. Dat koekje dat ik dan af en toe pak smaakt ook 10x lekkerder. Maar lees ook van mensen hier in het topic dat voor hen alles weigeren beter werkt. Maar dat zou ik ook niet kunnen :n

Dat bedoelde ik ook :+
Als ik weet dat ik best af en toe een koekje mag, dan is de verleiding naar dat koekje er bij mij nauwelijks. Maar nu mag het niet, en is die verleiding 10x erger, terwijl ik het normaal niet zou hebben.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 09:29

Dan moet je t gewoon af en toe toestaan :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:34

Regels zijn er om te breken :j

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:36

Welkom nieuwelingen! Succes :D

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:08

_Yasmine_ schreef:
Fijn, heb ik daar in ieder geval iets minder denkwerk aan..
Ik vind zelf dat ik niet veel moet afvallen, wil voornamelijk iets meer spier (zichtbaar).

Even voor beeldvorming, en eigen motivatie kweek..
[ Afbeelding ]
Vooral zo een stom "vrouwtypisch" randje onder mijn navel, en vetjes aan de zijkant. En voornamelijk die wil ik verminderen, maar voor mij zijn dit ook de moeilijkste werk punten.

Zo is het hier dus ook. :+ Al vind ik dat niet erg, maar wil graag wat meer spier hebben (maar dan geen sixpack oid)

-
Welkom nieuwelingen, van mij ook succes! :D