Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Emita schreef:Hallo dames, ik ben weer terug (in Nederland). Gisteravond geland. Heb nog geen tijd gehad om bij te lezen maar dat ga ik deze week doen.
Ik baal, gisteren gewogen en ik weeg 66 (!!!!!!) kilo. What the f***. Van de zomer woog ik 55, en voordat ik naar Spanje verhuisde woog ik 62 (dacht dat ik vooral Spieren was aangekomen) maar nu twijfel ik... Heb het vermoeden dat de havermout die ik in Spanje at misschien de "foute" havermout was. Ik heb wel zo gezond mogelijk geleefd en 5x per week sportschool. Snap er helemaal niks van en ik baal ook heel erg. Niet dat ik ontevreden ben, maar eerst was ik helemaal straks en nu heb ik (wel mini) lovehandletjes. En mn broekmaar is anderhalf groter. En mn cupmaat ook. Dus nu even gaan nadenken wat ik hiermee ga doen. Eigenlijk wil ik weer terug naar de 60 kilo. Ik ben overigens 1.69m lang...
Renee1991 schreef:Jooow, 2,5 kg er af! Nu ben ik blij en kan ik hopelijk in dezelfde lijn doorgaan
Bron: https://www.fitness-tips.nl/voeding/koo ... out-gezondCitaat:Havermout is verkrijgbaar in verschillende varianten:
(langkokende) havermout: gemaakt van hele haverkorrels (kooktijd ongeveer 15 minuten);
snelkokende havermout: gemaakt van gebroken haverkorrels (kooktijd van ongeveer 5 minuten);
instant havermout: gemaakt van gebroken haverkorrels. Deze is vaak voorgekookt en bevat vaak toegevoegde smaakmakers, zoals suiker en zout.
Havermout heeft een aantal mooie voordelen en dat zijn:
lage glycemische index (uitleg volgt hieronder);
veel vezels;
weinig suikers.
Let wel op met de instant havermout variant. Vaak zit daar extra suiker, zout en allerlei kunstmatige toevoegingen in. Dit is een minder gezonde variant. Kijk goed naar de voedingswaarde van havermout in de supermarkt.
HouVanUtopia schreef:Havermout heb ik nog nooit gegeten eigenlijk
Heb de laatste week zo slecht gegeten en gesnoept voor me gevoel
60uur gewerkt deze week dus maar 1x naar de sportschool geweest was gisteren echt een dood musje en nu uit werk ook pffff echt geen puf om wat te doen naast werken nu
Ook ontzettend weinig tijd om alles terug te lezen srry meiden
Maris89 schreef:Ik voel me altijd schuldig als ik niet kan of te moe ben, haha! Probeer echt 3x per week te gaan en 1x per week paard te rijden. Hoe doen jullie dat toch allemaal met een fulltime baan en een huishouden.
Vanavond mogen we weer knallen! Zal wel even pittig zijn met dit benauwde weer!