Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nanoukkie

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:47

ik ben een kg eraf, nog maximum 2, anders weeg ik denk ik wel wat weinig voor mijn hoogte ( weeg nu 52-53kg) en ben 1m68

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:51

Ik zou niet meer afvallen als je 53 kilo weegt met die lengte. :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:00

Ik vind mijzelf echt te dub en weeg 52 bij zelfde lengte :o

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:07

Emita schreef:
Hallo dames, ik ben weer terug (in Nederland :D ). Gisteravond geland. Heb nog geen tijd gehad om bij te lezen maar dat ga ik deze week doen.

Ik baal, gisteren gewogen en ik weeg 66 (!!!!!!) kilo. What the f***. Van de zomer woog ik 55, en voordat ik naar Spanje verhuisde woog ik 62 (dacht dat ik vooral Spieren was aangekomen) maar nu twijfel ik... Heb het vermoeden dat de havermout die ik in Spanje at misschien de "foute" havermout was. Ik heb wel zo gezond mogelijk geleefd en 5x per week sportschool. Snap er helemaal niks van en ik baal ook heel erg. Niet dat ik ontevreden ben, maar eerst was ik helemaal straks en nu heb ik (wel mini) lovehandletjes. En mn broekmaar is anderhalf groter. En mn cupmaat ook. Dus nu even gaan nadenken wat ik hiermee ga doen. Eigenlijk wil ik weer terug naar de 60 kilo. Ik ben overigens 1.69m lang...

Ah balen! Zou het ook zo snel niet weten, maar het eten is natuurlijk wel anders in het buitenland. Misschien meer olie of vetten binnen gekregen? Wat bedoel je met "foute" havermout, dat is iets wat ik duidelijk gemist heb (ben een havermoutfan van het eerste uur, nooit iets gemerkt of gehoord van foute havermout).

Renee1991 schreef:
Jooow, 2,5 kg er af! Nu ben ik blij en kan ik hopelijk in dezelfde lijn doorgaan :+

Yay! You go girl *\o/*

Hier net enorm gecheat, toffifee :o <3

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:21

Gianti schreef:
Ik vind mijzelf echt te dub en weeg 52 bij zelfde lengte :o

maar ik snap het niet..
ik ben helemaal niet graatmager, heb evengoed wel een (vet)buikje hoor..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:24

Heb hier ergens ook wel eens foto's geplaatst van hoe het bij mij staat.. Gewoon lekker gaan trainen en gezond eten, maar zal echt niet bewust proberen nog wat eraf te krijgen

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:25

hebben jullie een cheatday/ cheatmeal?
En zo ja; wat eten jullie dan allemaal en hoevaak per week?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:51

Oeh. Toffifee :oo

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:56

@ Renee:

Citaat:
Havermout is verkrijgbaar in verschillende varianten:

(langkokende) havermout: gemaakt van hele haverkorrels (kooktijd ongeveer 15 minuten);
snelkokende havermout: gemaakt van gebroken haverkorrels (kooktijd van ongeveer 5 minuten);
instant havermout: gemaakt van gebroken haverkorrels. Deze is vaak voorgekookt en bevat vaak toegevoegde smaakmakers, zoals suiker en zout.

Havermout heeft een aantal mooie voordelen en dat zijn:

lage glycemische index (uitleg volgt hieronder);
veel vezels;
weinig suikers.
Let wel op met de instant havermout variant. Vaak zit daar extra suiker, zout en allerlei kunstmatige toevoegingen in. Dit is een minder gezonde variant. Kijk goed naar de voedingswaarde van havermout in de supermarkt.
Bron: https://www.fitness-tips.nl/voeding/koo ... out-gezond

:) En de havermout was vrij snel klaar in mijn pannetje daar. Maar goed even kijken wat er gebeurt als ik de komende tijd hier weer flink aan de bak ga. Heb me vandaag direct weer ingeschreven bij de gym. Morgen moet ik werken dus maandag weer aan de slag :D

Nanoukkie; Dat is wel heeeeeel erg licht hoor...!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 23:08

Okeoke, dan heb ik waarschijnlijk ook de slechte havermout :oo Heb altijd de euroshopper havermout. Waar haal jij je "goede" havermout vandaan?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:34

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:03

Beide zijn dacht ik gewoon suikervrij. Ik denk dat het vrij weinig uitmaakt welke vorm je gebruikt, zolang er maar geen toegevoegde meuk (suiker) in zit toch?

@Emita, heel erg balen dat je bent aangekomen. Ik denk alleen niet dat het er aan zal liggen dat je de verkeerde havermout hebt gebruikt? In warme gebieden hou ik ook altijd (veel) meer vocht vast, wellicht ligt het daar aan! Of toch iets meer kcal gegeten dan je dacht, haha!

@Nanoukkie, ik denk dat je (zeker op jouw leeftijd) veel minder met je gewicht bezig moet zijn dan dat je nu bent. Tuurlijk is het altijd goed om gezond te blijven eten, veel groente en fruit, maar je bent nu al behoorlijk licht voor je leeftijd. Sowieso niet meer willen afvallen! Lekker blijven (kracht)trainen, gezond eten (en de batterijen uit je weegschaal halen :D )

Hier weer best lekker bezig, vrijdag legday, gisteren rondje hardlopen en vandaag uurtje bodypump. Ben weer voorzichtig begonnen met melkproducten (whey perfection), dit gaat tot nu toe best goed (afkloppen) :D

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 15:36

Die van quaker is iig niet anders dan die van de euroshopper dus dat scheelt (al heeft quaker tegenwoordig ook varianten met suiker weet ik)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:59

Havermout heb ik nog nooit gegeten eigenlijk

Heb de laatste week zo slecht gegeten en gesnoept voor me gevoel
60uur gewerkt deze week dus maar 1x naar de sportschool geweest was gisteren echt een dood musje en nu uit werk ook pffff echt geen puf om wat te doen naast werken nu

Ook ontzettend weinig tijd om alles terug te lezen srry meiden

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:34

Zo de gratis proefles fitness is achter de rug! Uiteindelijk 1,5 uur bezig geweest, ik zou eigenlijk nog gaan
paardrijden 2 uur erna, maar ik ben blij dat ik die les verzet heb (ook i.v.m. de dodenherdenking). Ik heb
sets gedaan op een aantal verschillende apparaten en ook nog wat oefeningen met gewichten en gewoon
op de mat. Ik ben moe maar voldaan! De instructeur was erg vriendelijk en hielp waar nodig. :)

Als ik nu besluit een abonnement af te sluiten dan gaat hij met mij een schema opstellen. :j

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:35

Leuk Sem! Succes :)

HouVanUtopia: ach, soms heb je die momenten. Even doorzetten en dan ben je er zo overheen!

Ik heb me inmiddels weer ingeschreven in de gym. Hij zou eerst sluiten maar er is toch een nieuwe eigenaar gekomen. De groepsles instructeurs van bootcamp zijn ook nieuw, dus ik ben heel benieuwd.
Volgende week dinsdag proefles salsa en bachata meedoen in utrecht voor niveaubepaling O:) moet nog wel ff wennen om weer in Nederland te zijn, voel me momenteel echt even helemaal leeg.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 00:07

HouVanUtopia schreef:
Havermout heb ik nog nooit gegeten eigenlijk

Heb de laatste week zo slecht gegeten en gesnoept voor me gevoel
60uur gewerkt deze week dus maar 1x naar de sportschool geweest was gisteren echt een dood musje en nu uit werk ook pffff echt geen puf om wat te doen naast werken nu

Ook ontzettend weinig tijd om alles terug te lezen srry meiden

Na 60 uur werken mag het ook wel een keer op zijn! Niet schuldig over voelen!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:12

Ik voel me altijd schuldig als ik niet kan of te moe ben, haha! Probeer echt 3x per week te gaan en 1x per week paard te rijden. Hoe doen jullie dat toch allemaal met een fulltime baan en een huishouden :+ .

Vanavond mogen we weer knallen! Zal wel even pittig zijn met dit benauwde weer!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:56

Dit hangt in mijn sportschool in de kleedkamers ;)

Afbeelding

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:57

Klopt sporten geeft je energie maar soms ben je zo moe en je lichaam zo moe dat je er echt aan moet toegeven.

Dit had ik dus gisteren hele dag op de bank gelegen en nu ben ik weer top fit dus zo lekker rondje hardlopen hier nu regen en onweer dus wacht even tot de bui over is

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:19

Vandaag houden emita en ik onze gezamenlijke cheatdag maar gaan we wel even de kcal eraf dansen :P

Best leuk via dit topic mensen te ontmoeten!!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:23

Yeahhh! Alleen... Het regent en onweert :'( dus ik hoop dat het snel overwaait want wij moeten partyyyyyyen!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:23

Hoi hoi,

Ben ik weer sinds 2 weken ben ik weer lekker fanatiek en ben nu ook goed op mijn eten aan het letten. Ik eet nog wel te weinig maar wel beter type voedsel ;-)
Vorige week 5x getraind vandaag weer eerste keer sinds zaterdag :)
Tegenwoordig fiets ik ook zo nu en dan en ben nu een 1 kg kwijt in 2 weken :)
Wil er nog 2 kwijt voor het mooie, maat hoeft niet heel snel te gaan.

Ik zie er nu zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:42

Leuuk meiden veel plezier!
Leuk dat je samen gaat!

Ziet er toch super uit marit!

Ik heb gisterenavond bijna een hele zak chips op oepss en verlang nu zo naar fruit! Dus ga op naar de winkel om een fruitsalade te maken

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:29

Maris89 schreef:
Ik voel me altijd schuldig als ik niet kan of te moe ben, haha! Probeer echt 3x per week te gaan en 1x per week paard te rijden. Hoe doen jullie dat toch allemaal met een fulltime baan en een huishouden :+ .

Vanavond mogen we weer knallen! Zal wel even pittig zijn met dit benauwde weer!

Ik herken jouw probleem, ik heb fulltime stage, in het weekend nog een parttime job, 3 dagen in de week mijn verzorgpaard, zit in de activiteitencommissie van de studievereniging en daarnaast ook nog scriptie schrijven en mijn opleiding afronden. Maar wat ik probeer te doen is gaatjes opvullen met sporten, en niet meer dan 1 sportactiviteit op een werkdag en natuurlijk 1 dag in de week ontspanning (dus alleen maar langs paardlief gaan).

Ik heb besloten om te gaan stoppen met KI, het is echt een prima trainingsschema, maar voor mijn knieblessure doet het weinig goeds. Ik zit in week 2 en ik heb alweer enorm pijnlijke steken in mijn knie. Zelf denk ik dat het komt doordat er een hoop spring bewegingen in het programma zitten. -O- Dus nu opzoek naar iets nieuws..