Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:06

_Mel schreef:
Mijn cyclus is gemiddeld 35 dagen. Met uitschieters naar 28 dagen en 44 dagen.
Duurt lang :')
Januari was cyclus 28 dagen, februari 37.

Volgens gyneacoloog hier trouwens zijn die wisselende cyclussen geen probleem. Heb elke maand netjes een ei. Ik vind het alleen zo lang duren elke x voordat je weer een nieuwe kans hebt.

Dat had ik ook, gemiddeld 35 dagen, tussen de 32 en de 40 dagen. Met, in de tijd dat ik het bijhield, vier keer een rare 'uitschieter' met twee zeer korte periodes achter elkaar van circa 23 dagen. Wat daar nou misging weet ik nog steeds niet. Maar inderdaad, ik werd inderdaad ook gewoon 'regelmatig' bestempeld.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:06

Mijn eigen cyclus wordt totaal om zeep geholpen door de decapeptyl :P. Mijn eigen hormonen mogen zich er niet mee bemoeien van de artsen. Op zich wel een voordeel omdat ik ook precies weet wanneer alles staat te gebeuren

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:08

Maar als je zo wisselense cyclussen hebt, is het toch veel moeilijker om je eisprong te weten. Er kan wel altijd een eicel zijn maar als je niet op het juiste moment klust, dan schiet het ook niets op natuurlijk.

Balou: veel succes dezevronde.

Bij de zwangerschapstesten is het dus een kwestie van niet te vroeg maar ook niet te laat te testen :)

K moet volgende donderdag terug bloed laten trekken en echo laten nemen. En dan kijken ze verder.

moonprayer

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:22

nee de eisprong is maar gissen, heb niet het idee dat die ovulatie testen werken, nog nooit een roze streek gezien, alleen 1keer heeel erg licht.
ik probeer af te gaan op mijn gevoel qua eisprong.. ik heb zon paar dagen in de maand dat ik mijn partner elk moment wel wil bespringen :o dus dat zal de tijd wel zijn...

dat was nu ook gebeurd, maar dat is precies twee weken geleden, ik heb eergisteren een heel klein beetje verlies van rose gehad, geen bloed te noemen, dacht dat het de voorbode was van menstruatie... maar twee dagen later nog niks.

maar ook niks anders, voor mijn peridoe ben ik altijd moe, lamlendig en hongerig.. het mooie weer speelt wel mee, ik heb energie en voel me prima.

we wachten geduldig... 5 minuten later nog een roze streep krijgen?
hm. klinkt als een fabel, maar voortaan misschien toch even wachten dan. ik ga volgende week pas weer testen. beloof ik mijzelf. tenzij ik dan al ongesteld ben geworden.

die verhalen van cyclussen van 44 dagen zijn niet bemoedigend %)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:36

Ik heb wel veel ovulatietesten gedaan. Meestal wel eisprong ongeveer kunnen vinden. Maar vind die testen toch te onduidelijk. Vorige maand was test al positief en pas na paar dagen kreeg ik ovitrelle injectie omdat eitje goede formaat had.
Maar mijn eisprong zit zo tussen dag 18 en 25.

Ik begin het wel lastiger te vinden. Het 'schat vanavond MOETEN we'. Vinden jullie dat niet lastig?

Spannend dus nog moonprayer! Wat word je soms in de maling genomen door je eigen lichaam he... ik duim voor je!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:50

Herkenbaar hoor Mel. Eigenlijk geen zin/fut hebben, maar je er dan toch overheen zetten, want anders is het zonde...
Om dan als je zeker weet dat je eisprong echt klaar is dan nergens meer zin in te hebben...

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:45

heb nu toch echt bloed, nieuwe ronde nieuwe kansen.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:38

Michelle77 schreef:
Herkenbaar hoor Mel. Eigenlijk geen zin/fut hebben, maar je er dan toch overheen zetten, want anders is het zonde...
Om dan als je zeker weet dat je eisprong echt klaar is dan nergens meer zin in te hebben...

Precies dat. Ook door vermoeidheid krijg ik soms het idee dat we van eisprong tot eisprong leven. Pff. Dan voel ik me daar eigenlijk nog te jong voor... maar voor mijn vriend tikt de tijd ook door...

Niet leuk moonprayer... weer door naar de volgende ronde :(:) knuffel

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:31

Mijn cyclus duurde afgelopen keer 34 dagen. (15 februari 1e menstruatie dag en afgelopen maandag 20 maart weer terug ongesteld)

Mijn cyclus wordt doormiddel van hormonen bewerkt, anders heb ik geen cyclus.. PCOS en verdund slijmvlies waardoor ik continu bloedingen heb en geen groeiend ei..

Ik heb afgelopen cyclus op dag 32 getest, precies 2 weken na de eisprong. De eisprong is opgewekt doormiddel van Otrivelle. Helaas negatief en twee dagen later werd ik ongesteld..

Moonprayer, mijn duimen draaien voor ons allemaal!!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:48

Krijg je niks om je baarmoederslijmvlies op te bouwen ?

Duim ook voor jullie allemaal!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:03

Oef ik toen nadat vorig jaar placenta resten verwijderd waren pillen gekregen om het bm slijmvlies te laten herstellen/opbouwen. Keer daarna dat ik ongesteld was, niet normaal zeg. Nooit eerder zo zwaar geweest.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:32

linnie050 schreef:
Krijg je niks om je baarmoederslijmvlies op te bouwen ?

Duim ook voor jullie allemaal!

Slijmvlies bouwt nu heel mooi op sinds ik clomid gebruik!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:11

Lastig die onregelmatige cyclussen.

Wij zijn gisteren voor controle geweest. Met een team van 4 man sterk zijn ze ruim 3 kwartier lang bezig geweest tijdens het echo onderzoek.
Vervolgens hebben we de bevinden besproken en het beeld zag er nog slechter uit dan vier weken geleden.
Daarna heeft de vruchtwater punctie plaatsgevonden om uitgebreid te kunnen onderzoeken.

Zaterdag gaan we naar het ziekenhuis om ingeleid te worden. ;(

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:21

Wat verschrikkelijk cobiie. Heel veel sterkte gewenst.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:22

Ach meid wat vreselijk. Leef zo ontzettend met je mee. Hoeveel weken ben je nu?

Wij hebben er toen voor gekozen om de stichting make a memory te laten komen om wat foto's te maken. Ik kijk er zelden naar, maar vind het toch fijn ze te hebben. De foto's met haar gezichtje vind ik zelf niet zo mooi/fijn, maar we hebben een heel waardevol beeld van haar voetjes en haar handjes in onze handen.

Heel veel sterkte meid, voor jou en je man in deze vreselijke tijd.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:28

Heel veel sterkte. Wat moet dat vreselijk zijn om dit mee te maken. Heb er geen woorden voor.

Ik denk aan jullie.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:34

vreselijk, sterkte gewenst :(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:34

Wat vreselijk cobie. Heel veel sterkte.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:36

Hartelijk dank.

Ik ben vandaag precies 17 weken.

We hebben gisteren ook te horen gekregen dat het een jongetje is.

Wij nemen een fototoestel mee. Ik begreep dat de verpleegkundigen daar foto's willen nemen voor ons.

straks eens kijken of er tussen de spullen die al gekregen waren voor de kleine een geschikt dekentje/doek is om hem in te kunnen wikkelen na de geboorte.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:40

cobiie schreef:
Hartelijk dank.

Wij nemen een fototoestel mee. Ik begreep dat de verpleegkundigen daar foto's willen nemen voor ons.

straks eens kijken of er tussen de spullen die al gekregen waren voor de kleine een geschikt dekentje/doek is om hem in te kunnen wikkelen na de geboorte.

Ik kreeg van iemand via bokt ook de tip om idd zoveel mogelijk foto's te maken.

Wat ik het mooie van www.makeamemory.nl vond is dat het echt mooie professionele foto's zijn. Er is er 1 van haar voetjes die op onze handen ligt die we willen vergroten en bij ons op de slaapkamer gaan hangen.

Mijn vader heeft ook foto's gemaakt voor mij, van de bevalling ook (niet tussen mijn benen ofzo hoor) en erna.

Nogmaals veel sterkte. Pb staat open mocht je er behoefte aan hebben.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:35

cobiie schreef:
Hartelijk dank.

Heel veel sterkte, wat een nachtmerrie.. ;(

Een hele dikke knuffel voor jullie.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:55

Ontzettend veel kracht gewenst

EenWensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:56

Ik lees nog steeds mee ben niet echt actief hier. wat een uiteenlopende verfhalen lees ik hier verdriet en geluk daarom wil ik Rockwitch feliciteren met haar kleine meid.
En Cobii wil ik onwijs veel sterkte en kracht toe wensen voor de komende tijd.

Bij ons is alles nog hetzelfde, veel tussentijdse bloedingen en onregelmatigheid. mijn cyclus is meestal tussen de 14 en de 28 dagen. maar volgens de Gyn is het regelmatig te noemen....
Tevens is er wel iets veranderd en wil mijn vriend zich toch laten testen, dit staan nu even in de wachtrij door omstandigheden op het werk maar als het goed is gaan we deze zomer starten met zijn onderzoek.

Voor iedereen een knuffel, ik val wel weer eens binnen, meelezen doe ik wel vaak.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:49

Ohhh Cobi wat een verschrikkelijk nieuws.... ik denk aan jullie.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 19:18

Cobie heel veel sterkte voor jou en je man. Wat een verschrikkelijk moeilijk nieuws. Heel veel sterkte de komende dagen :(:)