Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:25

Wat erg lente van je broek :')

Ik heb vandaag een nieuw hardloopshirtje gescoord....bij de action voor 2.99 :D
Afbeelding

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:26

hahaha jullie zijn echt grappig, bergopwaarts zou ook wat voor mij zijn...

Warboel, lente en sunshine goed bezig!! Nette tijden!
Horse, indd voorzichtig aan opbouwen, onderschat rust niet! Doet zoveel goeds voor je!
Goed van je Karin dat je nog niet begint! Al lijkt me het wel heel frustrerend voor jou!
Haha Lente, owjeej volgende x andere broek aan? Ik kreeg vandaag ook van een vrouw een aanmoediging, kom op, je kunt het zei ze toen ze langs gefietst kwam, vond ik echt leuk!!
Ik kan ook niet zonder muziek.. of ja dat denk ik, heb het gelukkig nog niet hoeven te proberen.
Leuk shirtje Sunshine! ik had vandaag mn H&M shirtje voor het eerst aan, zat erg lekker!

Vandaag eens niet op mn tempo gefocussed maar voor een langere afstand gegaan, en het ging echt super! 8,6 km in 59 min en een beetje. Toen was mn rondje om.. hihi. (dus de 10 km voor augustus moet zeker lukken!)
Tempo was ik ook tevreden over, volgens runkeeper ben ik onder de 7 min per km gebleven. Dus die tempotraining op de 5 km heeft toch echt wel vruchten afgeworpen! warmte is wel even wennen, zonnige stukken waren vermoeiender als de schaduwplekken. Ik heb ook een heel stuk over een soort van hondenlooppad gerend. was dus niet echt asfalt maar meer grevel ofzo? liep wel fijn!!

Fleury

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:40

De laatste tijd lees ik soms mee in dit topic, ben zelf net weer begonnen met hardlopen en vind hier wel nuttige tips :D Ook leuk om te lezen hoe jullie ermee bezig zijn!

Ik ben nu zo'n 6 weken bezig en ren zo 1, soms 2 keer per week. Ik probeer 2 keer aan te houden maar dat vind ik soms best moeilijk als ik veel moet werken plus veel andere dingen (paardrijden) te doen heb. Maar vandaag dagje vrij dus ga zo weer een rondje rennen.

Nu had ik ook een vraag. ik ben al best een tijdje opzoek naar de lessen 5-10 km van Evy. Ik zag ze op de 1e pagina staan maar die doen het bij mij niet? Weet iemand waar een site is die ze nog (gratis) aanbieden?

Heeft verder iemand ervaring met loopgroepen bij een ateletiekvereniging? Ik merk dat ik als ik alleen ren vooral gewoon hard ren (totdat ik erbij neerval zo iets) maar ik zou graag wat gecontroleerder willen trainen :D Maar ik ben bang dat het te lang is voor mij wat zij rennen.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:48

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:14

Eliine schreef:
Misschien wat meer bergopwaarts gaan lopen ipv voorwaarts neerwaarts? :')

Nee even zonder gein, misschien een hardlooplesje meepakken? Dat je wat meer techniek meekrijgt en zo je snelheid wat op kunt krikken? Ik zit daar ook nog wel aan te denken, dat je het wat makkelijker voor jezelf maakt door meer techniek te beheersen.

dat doe ik twee keer per week :')

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:15

Heel erg bedankt! Ga zo eens een rondje proberen!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:15

o i kga trouwens de Dam tot Damloop meedoen in september :D en ik hoop zo dat ik binnen de twee uur kan blijven _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:17

Dat gaat ons allebei lukken Arie!!

En daarna par-tay!! :):)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:29

Ik heb gisteravond met een mede-band-genoot afgesproken om over minimaal 3 jaar samen een halve marathon te lopen :') Ik heb nog even om te trainen dus haha.
Hij liep 10 km, maar heeft een vrij erge blessure aan z'n schenen opgelopen en gaat nu weer heeeeeel langzaam opbouwen na een jaar niet gelopen te hebben. Dus ik heb een toekomstig hardloopmaatje wieeeee 8-)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:30

halve marathon kan je op een jaar voor trainen :))

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:30

Ariebombarie schreef:
Eliine schreef:
Misschien wat meer bergopwaarts gaan lopen ipv voorwaarts neerwaarts? :')

Nee even zonder gein, misschien een hardlooplesje meepakken? Dat je wat meer techniek meekrijgt en zo je snelheid wat op kunt krikken? Ik zit daar ook nog wel aan te denken, dat je het wat makkelijker voor jezelf maakt door meer techniek te beheersen.

dat doe ik twee keer per week :')

Kunnen ze je daar dan niet nog meer/betere tips geven om wat sneller te worden? Neem aan dat ze daar wel verstand van hardlopen hebben :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:54

Warboel schreef:
Ik ga me zonder muziek echt vervelen :P
Gister liep ik heerlijk shufflede m'n iPod ineens naar Little Lion Man van Mumford & Sons.
Heb hun een paar weken geleden live gezien <3 En ben al jaren fan.
Dus volgens mij heb ik met een glimlach van oor tot oor gelopen toen dat nummer kwam, en ik denk dat m'n snelste kilometer toen geweest is :')

Maar Lente jeetje wat een lef heeft die vent := Nouja opzich ook wel weer fijn dat je het nu weet haha.
Bami loopje klinkt ook leuk Ari :D

Mumford and sons <3 Ik ben ook naar het ziggo dome geweest, beste concert wat ik tot nu toe heb meegemaakt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:34

Ja fijn was die he :D Op Pinkpop waren ze ook erg goed.

Ik snap trouwens niet helemaal dat ik gister de 5 km in 29:53 gelopen heb want ik heb tussendoor nog gewandeld. Wel steeds ieniemienie stukjes maargoed.

Gebruiken jullie trouwens iets om op pijnlijke kuiten te smeren na het lopen? Ik gebruik Biofreeze, heb nu niet echt last er meer van maar toen ik net begon wist ik soms niet meer hoe ik m'n voeten neer moest zetten van de pijn in m'n kuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:52

Oef, ik zit nu al een tijdje stil na die vijf kilometer van vanmorgen en ik merk dat m'n benen en rug een beetje aan het verkrampen zijn (ben ook niks gewend :+ ). Hebben jullie daar tips voor?

Verder vroeg ik me af of het verstandig zou zijn om de dag na de Damloop van te voren even een afspraak te maken met de fysio of een masseur om alles even los te masseren? Kan me zomaar voorstellen dat ik toch een tandje hoger ga dan normaal, mezelf kennende.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:06

LENTE hihihi zie het al helemaal voor me oud manneke op die fiets te loeren naar je bips...

Heb de folders van de Aldi en lidl gezien en daar krijgen ze ook weer hardloopkleding. Fijne spul voor een klein prijsje!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:10

ik ben ook altijd een beetje stijf de dag na hardlopen. vooral in mn onderrug ook. best vervelend :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:16

Morgen sowieso naar mijn fysio voor tips. Mocht ik dan nog vastzitten dan kan hij me vast wel even losmaken. Sowieso zit mijn SI-gewricht rechts vast. Ik krijg dus ook tips voor het vergroten van mijn passen aan de rechter kant zodat mijn SI losser wordt. Ben echt blij dat ik die stap heb genomen. Wat mij betreft dus een enorme tip aan iedereen hier en zéker beginnende lopers:

Per jaar worden 9 fysiotherapie behandelingen vergoed door de meeste zorgverzekeraars. Als je blessures wil voorkomen, zoek dan een fijne sportfysiotherapeut uit en laat je gewrichten en spieren en techniek even controleren! :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:18

o geef mij die tips eens door, want ik heb dat met mijn linkerbeen. de zenuw die ontspringt bij L5/S1 is beschadigd en dat beperkt mij in mn passen met linkerbeen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:19

Zal ik doen morgen :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:21

Ik yoga nu 1 á 2 keer in de week en die stijfheid is dan veel minder :j Heb er vandaag zelfs helemaal geen last van, terwijl ik gister toch best een stuk gelopen heb! En ik ben onder behandeling van een chiropractor en fysiotherapeut vanwege scheve heupen en stijve snel vastzittende, veel te holle rug maar dat gaat allemaal zoveel beter nu ik veel sport!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:26

Nou, dat merk ik inderdaad ook Warboel! Ik keek gisteren in de spiegel (ik had alleen een legging en een bh aan op dat moment) en ik dacht; "Huh?? Waar is m'n buik ineens heen? :? " Tot ik me realiseerde dat ik nu onbewust mijn buikspieren netjes aanspan om mijn houding te ondersteunen terwijl ik een paar weken geleden nog behoorlijk inzakte.

Was een aparte gewaarwording. Ik liet m'n buikspieren bewust los en toen was het van "Aaaahhh dáár is mijn buik gebleven!" _O-

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:56

Hoeveel km ga je bij de Damloop lopen Lente?
Denk dat je het beste naar een (sport)masseur kunt gaan na het rennen. Die kan de spieren t beste losmaken. Bij blessures naar de fysiotherapeut.

Heb net een rondje gerend met de muziek van Evy dus erg bedankt :D Ik heb de neiging om te hard te rennen en dat dus max 5 km vol te houden. Vandaag mezelf de opdracht gegeven heel rustig te lopen en t is gelukt! Had het idee dat ik het zo best lang vol kon houden en was veel minder moe dan de vorige keer toen ik 5,3 km liep :P Wil 1 juni meedoen met een wedstrijd in Nuenen, dat is 5 of 10 km, twijfelde of ik 10 zou kunnen maar in dit tempo moet t denk ik wel lukken, heb nog een maand :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:57

16,1 kilometer :) Dus ik heb nog flink wat te trainen, maar ik heb het idee dat het wel goed komt. Nu even herstellen van dit stuk rennen en dan volgende week ga ik weer een stukje verder. Heb al een paar routes in mijn hoofd om uit te bouwen. :)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:07

Wow 16,1 km! Dat is een hoop!
Ik heb de Tilburg Ten Miles in gedachten, de 10 km dan ;) Maar goed als dat nu in juni al zou lukken dan zou de 10 EM ook een uitdaging zijn :P Maar ben bang dat dat te veel is allemaal.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:16

jaaaaaa 16 komma 1 :)) :D :D :D we gaan hem gewoon "ff" lopen Lente!! +:)+