ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:44

Overigens heb ik vandaag telefonisch mijn laatste gesprek met de arts gehad :) Ik blijf in principe 2x daags 5mg dexamfetamine nemen nu, dat is nu vastgesteld, en mag ik naar eigen goeddunken verder vanaf wijken als dat nodig is. Als ik ergens tegen problemen aanloop moet ik dat aangeven, anders kan ik dit recept gewoon blijven houden (zoals de arts het zei; voor de komende 40-50 jaar ofzo :'))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:46

Vandaag was strattera vrij vroeg uitgewerkt volgens mij. Vond ik niet erg, als ik klaar ben met mijn werk heb ik geen concentratie meer nodig. :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:24

ik heb vorige week geprobeerd alles met medicatie te doen... helaas werd ik er zo duf van.... gewoon echt niet prettig... nu dus weer zonder medicatie

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:47

lifaya mag ik vragen wat voor medicatie je gebruikte?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:49

medicanet 40mg als ik het zo goed zeg :j al had ik ook de 30 mg gebruikt

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:52

Oke, en heb je ook andere medicatie gebruikt? En je werd er suf van? Echt suf als in slaap willen vallen? Of meer afwezig?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:57

ik heb zon beetje alles gebruikt :) ritaline, concerta, medicinet en dit allemaal in verschillende sterktes :') suf dat alles langs me heen gaat en ik heel afwezig ben

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 07:39

Welkom allemaal :D
@lifaya
Wat vervelend dat er geen medicatie is die iets kan doen voor je zonder zo suf te worden...
Red je het een beetje met je studie zonder iets ?
Ik kan me voorstellen dat dit erg lastig kan zijn ?

NienkeNiels jou paard is die toevallig van Angelique geweest ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 07:59

@lifaya: Ik gebruik strattera, helpt wel. ritalin gaf me ook enorm bijwerkingen. Nadeel is dat strattera duur is en niet vergoed wordt. Misschien met bepaalde aanvullende verzekeringen wel, moet ik nog kijken.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:48

Lifaya balen zeg en ik ben idd ook benieuwd hoe je alles nu ervaart zonder medicatie?
Melaniepk bedoel je mijn hengst? Nee die heb ik rechtstreeks vsn de fokker gekocht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:49

ik heb mijn studie gewoon gehaald, maar hoe, geen idee :') alles deed ik op het laatste moment, veel dingen niet ingeleverd en noem maar op. ik sta nu achter de kassa bij de horeca en ik merk echt dat ik soms enorm veel moeite heb met focussen. Dan ga ik staren en hoe hard ik mijn best ook doe dan blijft het lastig om gewoon gefocussed te blijven en ga ik weer staren :+

soms heb ik zonder medicatie dat het wel gewoon goed gaat maar er zijn altijd kleine foutjes. miscommunicaties omdat ik iets niet goed heb gehoord, dat ik iets te lang wacht met het geld aannemen en dat ik te laat opmerk dat die gast nog niet is geholpen en dat soort dingen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:50

Een echte ADHD'er dus. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:00

ja, ben niet voor niets al op mijn 8e gediagnosticeerd :') het was zo klaar als een klontje :))
Ik kon alleen rustig zitten als ik aan het tekenen was. nu heb ik dat met fotograferen en het nabewerken ervan :P

vind het alleen zo jammer dat er vaak weinig begrip is. Dan zeggen ze dat je ADHD als excuus gebruikt, maar bijvoorbeeld gisteren werd me gevraagd het restaurant schoon te maken (was ronduit smerig) toen ik net begon. Was heel druk, maar mensen moeten wel kunnen zitten toch? Dus ik snel alle tafels opruimen, niet eens schoonmaken want daar was geen tijd voor. vuilniszak legen en schijnbaar had ze gezegd dat ik de hele rol mee had moeten nemen. Had ik dus helemaal niet meegekregen. ik was binnen 10 minuten klaar. kom ik terug krijg ik een hele tirade dat ik wel 20 minuten weg was en dat ik die hele rol moest meenemen en noem maar op :') ik ben toen ook boos geworden, ben pas net 10 minuten aan het werk, hoe bedoel je overdrijven (begin 12 uur, het was 12:10 :') ) en betreft de rol dat had ik gewoon écht niet meegekregen. Wist ik veel dat de vuilniszakken allemaal op waren :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:19

8e? Dat was nog laat. :') In mijn dossier staat het bij mij bij mijn geboorte al blijkbaar. :+

Tja dat soort dingen heb ik ook wel. Heel vervelend.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:35

Anoniem schreef:
8e? Dat was nog laat. :') In mijn dossier staat het bij mij bij mijn geboorte al blijkbaar. :+

Tja dat soort dingen heb ik ook wel. Heel vervelend.

Haha laat? :P
Ik heb pas op m'n 20e de diagnose gehad.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:40

Ik nog later :')

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:02

Ik op mn 25e :j

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:52

Ik ook pas een maandje terug ;) (24)

Gebruik nu Concerta, word niet vergoed, maar vind het veel fijner als de Ritalin.
Ondanks wekkertjes bleef ik het vergeten of nam het te laat.
Nu hoef ik hem alleen smorgens in te nemen ;)

Heb alleen wel het idee dat ik er van af val..
Meer mensen die dat idee hadden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:53

Ja. Ik had altijd zo'n honger als het uitgewerkt raakte laat in de avond dat ik maar 1 extra eetmoment inlaste op de dag.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:59

Was het maar zo'n feest :') Dat heb ik helaas niet.. Gebruik ook niet de zwaarste variant, maar de 36 mg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:13

Ik heb wel gewicht verloren maar dat kwam niet door concerta, maar doordat ik weer actief ging sporten en ging letten op wat ik eet. :)

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:11

Ik gebruik ook 36 mg.
Had alleen de eerste week dat ik nergens trek meer in had..maar nu heb ik haast constant honger :')

Gelukkig heb ik meer voordelen bij de Concerta dan nadelen tot nu toe.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:59

lifaya schreef:
vind het alleen zo jammer dat er vaak weinig begrip is. Dan zeggen ze dat je ADHD als excuus gebruikt, maar bijvoorbeeld gisteren werd me gevraagd het restaurant schoon te maken (was ronduit smerig) toen ik net begon.

vuilniszak legen en schijnbaar had ze gezegd dat ik de hele rol mee had moeten nemen. Had ik dus helemaal niet meegekregen. ik was binnen 10 minuten klaar. kom ik terug krijg ik een hele tirade dat ik wel 20 minuten weg was en dat ik die hele rol moest meenemen en noem maar op :')

Voor dat probleem heb ik een hele makkelijke oplossing: goede communicatie. Bij mij is de regel: als ik niet reageer mag je ervan uitgaan dat ik je niet gehoord heb. Is toch ook niet meer dan normaal dat iemand antwoord geeft op een vraag/opdracht. En of dat dan tegen een ADHD'er of niet is maakt niet uit, is volgens mij hele normale communicatie. (Het is ook niet voor niks dat keukenpersoneel na elke opdracht 'ja chef' moet zeggen, zo weet de chef dat alles aangekomen is en dus geregeld wordt)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:01

Leuke is dat ik dat ook de hele tijd zeg. Dat als ze iets zeggen tegen mij ze moeten wacjten op reactie. Krijgen ze die niet heb ik het niet gehoord. Helaas is hier totaal geen begrip voor in mijn werkomgeving

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:03

Maar dat heeft toch helemaal niks met ADHD te maken? Ik zou dat hele woord hier ook gewoon buiten laten. Reactie geven/krijgen hoort gewoon bij normale communicatie, een kort 'ja' is voldoende (dit dan dus ook wel consequent doen als je een opdracht/vraag wel gehoord hebt).