In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gruis

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:57

Ooo :(:) ... Sorry dan begreep ik je verkeerd. Wat naar he.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:59

Maakt niet uit.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:03

Het kan natuurlijk altijd even zoeken zijn naar een AD die bij jou past, omdat het geen exacte wetenschap is :(:) . Hoop voor je dat de ophoging wat gaat helpen. Heb je ook angst / paniek of 'alleen' depressie?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:19

De therapeuten denken dat ik een depressie heb omdat ik veel meegemaakt heb. Toch heb ik ook wel last van angst.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:32

Oh, dus het komt bij jou wel duidelijk ergens van weg? Dan zal therapie je vast ook goed helpen. Hoe lang loop je er nu mee :(:) ?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:15

Gruis schreef:
Dat heeft niemand me ooit verteld :? Is dat echt zo? Kan je hier wat uitleg over geven? Klinkt wel interessant. Kan zeker weten geen kwaad?
Overigens krijg ik al B12 spuiten, maar dat is dus niet genoeg?

Kan zeker weten geen kwaad.
Ik vertel gewoon de resultaten van wetenschappelijk onderzoek: ssri's werken er beter door en de bijwerkingen worden minder. Vraag mij niet waarom mensen dit niet systematisch van de apotheker te horen krijgen.

Een B12 tekort moet je hoe dan ook wegkrijgen - maar de allerbelangrijkste is in dit verband B6, dat is een van de bouwstenen voor je lichaam om serotonine aan te maken.
Feit is wel, dat de verschillende B vitaminen elkaar ondersteunen - B complex slikken werkt daarom het beste. Er bestaat op zich wel het verschijnsel overdosering - als je gewoon slikt wat op het etiket staat, krijg je dat niet. (En er zijn wel B complex pillen met B 12 er in - maar dat neemt vrijwel niemand op.)

En wat verder belangrijk is, is rust. Dit is natuurlijk oliebol - maar het punt is, dat voor je lichaam overleven (dwz: "ik moet nu weghollen, anders hoeft het niet meer") altijd prioriteit heeft - en ook de productie van serotonine wordt daaraan opgeofferd. Bij mij werkt L-glutamine goed, evt samen met salvia officinalis.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 00:57

Gruis schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst 10mg Citalopram genomen. Voel me verschrikkelijk. Ik vind niks meer leuk, kan me nergens op concentreren, voel me onrustig en onprettig.
Vertel me alsjeblieft dat dit voorbij gaat ;(

Het gaat voorbij echt waar, je lichaam moet weer wennen, net als de eerste paar dagen met 5 mg. Komt goed!

Sorry meiden ik word even helemaal crazy hier.
De bom is gebarsten op mijn werk. Zijn me er echt aan het uitwerken. Fikse ruzie gehad vandaag.
Met z'n 3en tegen 1. Zit er zo erg mee...

Dan ook nog die onderzoeken waar ik zo bang voor ben. En de hele tijd had ik zoiets van het is toch niks, ik heb echt geen kanker of iets. Maar plots sloeg dat idee toch om en eigenlijk ben ik nu doodsbang. Als het al zo is dan heb ik 1 van die knobbels een jaar laten zitten. Dan heb ik het zelf erger gemaakt.
Wat bezielde me toch om niet gewoon terug te gaan naar de huisarts zoals ze zeiden. Nu zitten er meer en wat als het kwaadaardig is? Dan is het dus al verder -O- .
Niemand kan met me mee naar het onderzoek. Mijn vriend is werken en gaat binnenkort op uitzending. Vriendinnen op vakantie. Ik voel me echt zo alleen en ik kan niet meer.

Kortom, oxazepammetje en nu even van me af schrijven.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:16

River het zit ook niet mee.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:47

moeilijk river.
van je af schrijven is denk ik inderdaad het beste :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:32

Ik word echt letterlijk gek hier... gek van onzekerheid en van het wachten.
Mijn ouders komen vandaag terug van vakantie. Maar ze hebben niet verteld hoelaat. Ze hebben niet gebeld dat ze gingen rijden en ik zit hier dus letterlijk dood te gaan van de zenuwen. Ik bel altijd als ik ergens weg ga en ik ben met de auto. Gister mijn broer gebeld maar die kreeg ik niet te pakken, dus ik dacht dat ie dan al aan het rijden was....
Moest het even kwijt, sorry.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:36

Lijkt me heel beangstigend River.. en vervelende situatie op je werk.

Waar ben je zo zenuwachtig voor Purny?

Hier gaat het ook niet goed, gister contact met de crisisdienst gehad omdat ik behoorlijk psychotisch was/ben en mijn moeder het niet ziet zitten om mij thuis te hebben. Maar omdat mijn eigen psychiater dus in mijn dossier heeft geschreven dat ik er zelf boven op moet proberen te komen en opname niet goed voor mij is, wil de crisisdienst ook niks doen.... Zucht...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:43

Angst.... dat er iets gebeurd is.... gewoon angst...
Speelt die angststoornis die ik heb weer eens op...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:14

Purny herkenbaar dat heb ik ook. Ik word daar zo moe van.

Jorine is het ook echt zo dat een opname niet goed voor je is?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:21

Ik zou niet weten waarom niet. In het verleden heeft het me juist geholpen elke keer. Ik kan mijn psychiater ook niet vragen waarom ze dat denkt want ze is dus een maand met vakantie..

Het voelt echt alsof mijn hulpvraag compleet genegeerd wordt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:33

Ik heb mijn moeder gesproken. Ze zijn gelukkig rond 8 uur thuis. Ik vind het zo stom om te bellen omdat ik ze dan voor mijn gevoel lastig val omdat ik die angst heb.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:04

Bedankt voor de steun allemaal!
Met de oxazepam op kon ik gelukkig redelijk fijn slapen en kon het ellendige gevoel weer een beetje zakken. Vandaag vooral rustig bezig geweest, paardje gedaan, met muziek bezig geweest, daarna het tekenen eens opgepakt, straks een boek lezen. Zo hoop ik afleiding te hebben zonder mezelf uit te putten, want dan gaat het geheid mis.

Purny je kan toch gewoon bellen, dat is toch gewoon normaal? Niks ergs aan hoor!
Zijn ze weer veilig thuis nu?

Jorine: Wat een gedoe weer :(
Heb je geen plan voor in een noodsituatie en je kan niet voor opname?
Lijkt me dat ze dat op zn minst wel even moeten maken voor je.

En even een interesse vraag, hoe merk jij aan jezelf dat je psychotisch bent?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:29

Ik heb wel een signaleringsplan, maar ik vind het zo lastig dat ding te gebruiken.

Als ik psychotisch ben merk ik dan op dat moment meestal niet, achteraf kan ik die momenten herkennen als psychotische momenten. De aanloop heb ik vaak wel door, dan denk ik dat ik achtervolgd wordt, dat er overal camera's hangen die mij filmen (beetje The Trumanshow-idee), ben ik in de war met dagen/tijd, slaap ik meestal of heel veel of weinig, en heb ik andere vreemde sensaties: het gevoel dat er beestjes onder mijn kleren lopen, vorige week 'herkende' ik mezelf in zo'n vrouwentoiletsymbooltje (belachelijk, i know), vind ik het moeilijk gesprekken te volgen, etc.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:12

Oh dat is ook niet handig! het moet wel een beetje bereikbaar zijn.

Mijn "2e moeder" had heel veel psychoses.
Heftig om te zien.
Ik vroeg het even omdat ik zelf wel eens rare dingen heb maar ik kan dan op zo'n moment weltegen mezelf zeggen dat het onzin is. Dus dat zal eerder stress en vermoeidheid zijn .
Toch knap dat je het uiteindelijk wel inziet.
En lijkt me moeilijk om dat steeds weer te ervaren !

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:15

Jorine, dat klinkt echt ontzettend heftig :(:) .. Hoe lang kan zo'n fase duren als ik vragen mag? En helpt medicatie daar niet (goed) voor?

River, blij dat je in elk geval een beetje bent opgeknapt :* Lekker even rustig aan doen.

Ik heb de tweede dag 10mg gehad, het was weer vreselijk :( .
Ik voel me vooral heel raar. Raar in mijn eigen lichaam, engste is dat ik een beetje afstand voel van mijn ouders en geliffden enzo.. Is dit normaal? Meer mensen die dit gehad hebben?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:17

River: Tot op zekere hoogte kan ik mezelf er ook van overtuigen dat het onzin is. Dat is aan de ene kant fijn maar aan de andere kant heel vermoeiend. Wat juist het beangstigende is, is dat ik de momenten die ik niet meer helder ben dus helemaal niet mee krijg en ik totaal geen controle over mezelf heb en soms hele gekke dingen doe..
Laatst bijgewerkt door _Jorine op 02-08-14 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:19

Ik weet niet of het normaal is Gruis, maar ik hoop voor je dat het snel weg trekt. Merkte je ook vermindering van de bijwerkingen toen je een paar dagen 5 mg slikte?

Die periodes kunnen heel lang duren, ik ben eigenlijk altijd wel een beetje randpsychotisch omdat ik altijd het idee heb dat ik in de gaten gehouden wordt. Ik heb er wel medicatie tegen, maar mijn klachten komen er gewoon doorheen, ondanks de hoge dosis.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:26

Weet niet meer zo goed, op 5mg voelde ik me ook wel rot, maar de eerste dagen waren ook veruit het ergst. Wou dat ik er nie aan begonnen was ;(

Hmmm wat lastig en klinkt ook heel erg vermoeiend :(:) .. Hoe lang heb je dit al? Vanaf jongs af aan? En kan je er ook 'overheen groeien' of moet je ermee leren leven?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:29

Mijn ouders zijn veilig thuis aangekomen.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:30

Fijn purny, valt een last van je af zeker :)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:41

Gruis ik herken wel wat je zegt.

Purny fijn!

Jorine zijn er geen andere medicijnen dan?
Dit is toch ook niks :(