Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jen schreef:Ze verdoven met een naald, volgens mij 2 of 3 prikken rondom of de baarmoedermond (m'n vriend zegt aan de linker en rechter kant naast de baarmoedermondl. Ik vond het erg onaangenaam zeg maar
Maar heel eerlijk was m'n spiraaltje vervangen erger. Nou was het ook heeeeeeel veel spanning omdat ik het hele gebeuren gewoon niet leuk vond
jen schreef:Ik liep al bij de gyn voor sterilisatie. Daar had ik goedkeuring voor maar heb dat zelf nog even afgeblazen ivm mijn factor v leiden en meerdere risico's bij een buikoperatie. Daarom gekozen voor nog een keer een spiraal. In m'n dossier stond alles heel duidelijk vermeld dus meneer de gyn heeft gehandeld naar wat hij gelezen heeft. Hij heeft tijdens de behandeling niks gezegd, na de behandeling netjes verteld dat er meer weg is gehaald dan normaal(misschien wel goed dan is hopelijk alles weggehaald) . Hij deed ook helemaal niet moeilijk over mijn ik wil geen kinderen wens gelukkig.
Die 2 weken zal ik wel met een beetje buikpijn doorkomen. Heb dit overleefd dus het volgende zal ook wel goedkomen. De spanning is er ondertussen wel wat af. Gelukkig lieve collega's, familie en vrienden die me er wel doorheen gaan slepen. Moet me niet al te gek maken. Heb nog wat leuke dingen op de agenda staan, lekker met de pony naar een cattle trail clinic. Nog wat fotoshoots en dan vliegen die 2 weken voorbij en weet ik meer
Janine1990 schreef:Oh wat fijn zeg! Zelf heb ik wel een kinderwens (geen klapperende eierstokken), waar mijn ontzettend vervelende collega me regelmatig aan weet te herinneren en dat vind ik gewoon ontzettend vervelend (zeker nu), dus ik kan me indenken dat het andersom ook heel akelig kan zijn.
Ik verwacht ook niet dat je binnen 14 dagen omvalt ofzoMaar ik merk zelf dat ik het heel lastig vind om de onzekerheid een plekje te geven. Oké, ik zit net op dag twee...
Maar ik weet nog niet hoe ik er mee om moet gaan. Wat ik moet doen als de brief er niet voor mijn vakantie is.
Afleiding is wel nummer één inderdaad...
culaccino schreef:Ik zit ook in een traject bij de gyn en heb meerdere keren zo'n 2 tot 3 maanden moeten wachten tot mijn volgende afspraak. Nu zaten er zelfs vijf maanden tussen. Ik ben vlak voor en vlak na een afspraak/uitslag even van de leg, maar net als jen helpt afleiding me door dat wachten heen.
Dat gaat natuurlijk wel moeilijk als die vervelende collega zit te stoken. Kun je die niet eens goed uitleggen hoe dit voor je voelt? En/of hem anders (al dan niet via vertrouwenspersoon/baas) stevig op zijn nummer zetten? Heel vervelend, joh!![]()
Mars schreef:Super wat een goed nieuws!!!
En hoe is t inmiddels met de vervelende collega?
CalipsoLover schreef:hagelslag schreef:Kijk of je over 3 maanden kunt laten controleren. Desnoods bij je huisarts.
Bij mij duurde het bijna 2 jaar voordat het opgeruimd was door mijn lichaam
Heb je uiteindelijk een ingreep gehad? Mijn huisarts is een man en familievriend, daar ga ik het dus niet bij laten doen
CalipsoLover schreef:hagelslag schreef:Kijk of je over 3 maanden kunt laten controleren. Desnoods bij je huisarts.
Bij mij duurde het bijna 2 jaar voordat het opgeruimd was door mijn lichaam
Heb je uiteindelijk een ingreep gehad? Mijn huisarts is een man en familievriend, daar ga ik het dus niet bij laten doen
Sizzle schreef:Het probleem is dat het ook pas na 10 jaar na infectie een effect kan hebben.
Je kan prima al meer dan 10 jaar dezelfde monogame partner hebben en ineens is het toch bingo.
„ Although the virus often heals on its own, in other cases, it lies dormant in the body and can trigger cancers years after infection. In fact, cervical cancer from HPV commonly takes 10 to 20 years or more to develop.“
Suzanne F. schreef:Weet iemand of je ook voor een uitstrijkje moet als je geen gemeenschap hebt? Dus als je al 2 X bent geweest en beide keren pap 0 had en na 5 jaar weer moet maar je geen gemeenschap hebt? Dan loop je toch geen risico of wel?