Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:25

Ik jank momenteel ook overal om, hoort er bij denk ik dan maar. En een brandalarm is ook bijzonder non-subtiel, je schrikt je de apenootjes :(:)

Anderhalve week is wel heel kort zeg Mriek, ik verwacht eigenlijk dat ik bij stuit ook voor een geplande keizersnede ga. Wil echt een spoedoperatie voorkomen.
Kan/mag jij kiezen voor een gentle sectio?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:27

Fijn dat je een keuze hebt gemaakt Mriek, hopelijk verloopt de keizersnede ook goed bij jou en aan de andere kant is het ook wel fijn om een datum te hebben denk ik.

Wat balen dat je zo'n angst hebt Linda! Hopelijk vind je nog iets wat helpt.

Balen van je gekke nacht Freekie.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:31

Hier de baby vanochtend weer goedgekeurd. Hebben ook gelijk opgegeven voor informatieavond over de bevalling, weet niet of ik nog echt een cursus ga doen, vind het zo ook wel goed denk ik het wordt toch maar afwachten hoe het gaat allemaal.. Volgende keer dan ook bevallingsplan bespreken, vind dat ook wel lastig, heb niet zo veel eisen/wensen, ze moet er gewoon uit :')

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:34

Azmay schreef:
Ik jank momenteel ook overal om, hoort er bij denk ik dan maar. En een brandalarm is ook bijzonder non-subtiel, je schrikt je de apenootjes :(:)

Anderhalve week is wel heel kort zeg Mriek, ik verwacht eigenlijk dat ik bij stuit ook voor een geplande keizersnede ga. Wil echt een spoedoperatie voorkomen.

Dat was voor ons ook een van de redenen om niet voor een stuitbevalling te gaan.
Ja daar mogen we voor kiezen, doen we ook denk ik. :)
Als Ted eruit is wordt hij heel even meegenomen om door de kinderarts bekeken te worden en daarna komt hij gewoon bij mij/ons te liggen. Ook op de uitslaapkamer blijven hij en mijn vriend bij mij. Was wel fijn om te horen. ♡

QueenE klopt, het is wel fijn dat de keus nu gewoon is doorgegeven aan het ziekenhuis.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:42

mriek1990 schreef:
Azmay schreef:

Dat was voor ons ook een van de redenen om niet voor een stuitbevalling te gaan.
Als Ted eruit is wordt hij heel even meegenomen om door de kinderarts bekeken te worden en daarna komt hij gewoon bij mij/ons te liggen. Ook op de uitslaapkamer blijven hij en mijn vriend bij mij. Was wel fijn om te horen. ♡

QueenE klopt, het is wel fijn dat de keus nu gewoon is doorgegeven aan het ziekenhuis.

Ik snap heel goed dat je voor een keizersnede ga. Wat snel dat ted er bijna al is.

Verder zag ik Gnome met onwijs veel kleding haha. En een brandalarm bij iemand.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:45

Hier had ik een gemiste oproep, bleek verloskundige te zijn. Ik ben zo iemand die daar geen telefoonnummers van in de telefoon heeft staan haha.

Dus maar terug gebeld en bleek dat ze standaard overleg gehad hadden en het geen leven voelen besproken hadden en volgens protocol mij nu naar de gynaecoloog willen hebben voor onderzoek/controles.

Zelf ben ik iig totaal niet bang dat er iets niet goed is daar alles alle keren goed is. En zus en nichtje hetzelfde hadden.

Dus omdat ik er zo in sta gaan ze morhej eerst overleggen met de gyneacoloog wat hun willen, mij mening meegenomen ook. Dus hoor morgen verder. Had de zesde afspraak en nu de 30e weer dus dacht al waar zouden ze voor bellen.. maybe omdat ik nog niet was wezen bloedprikken.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:49

Oh we gaan trouwens proberen eieren uit te laten broeden door dotje. Hadden echter legkippen genomen die worden niet snel broeds maar dotje is net begonnen met leggen en dus broeds nu.

Vanmiddag zette ik haar even buiten om te eten had ze een ei (onbevrucht) want geen haan hier tussen haar poten viel die. Ze wil echt kuikens.

Dus hebben zwager overgehaald gekregen en gister heeft zus zeven eieren gehaald welke bevrucht zijn..24 uur laten rusten en gaan ze er zo onder leggen.

Ze wilt alleen niet uit het hok bij de andere dus proberen haar daar te laten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:49

Marlis schreef:
Hier had ik een gemiste oproep, bleek verloskundige te zijn. Ik ben zo iemand die daar geen telefoonnummers van in de telefoon heeft staan haha.

Dus maar terug gebeld en bleek dat ze standaard overleg gehad hadden en het geen leven voelen besproken hadden en volgens protocol mij nu naar de gynaecoloog willen hebben voor onderzoek/controles.

Zelf ben ik iig totaal niet bang dat er iets niet goed is daar alles alle keren goed is. En zus en nichtje hetzelfde hadden.

Dus omdat ik er zo in sta gaan ze morhej eerst overleggen met de gyneacoloog wat hun willen, mij mening meegenomen ook. Dus hoor morgen verder. Had de zesde afspraak en nu de 30e weer dus dacht al waar zouden ze voor bellen.. maybe omdat ik nog niet was wezen bloedprikken.

Hoeveel weken ben je nu?
Ik heb tussen de 26 en 30 weken best vaak rustige dagen gehad wat beweging betreft, maar nu (32) drukt ze zich elke keer tegen mijn buik aan en dat valt niet te missen :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:59

Azmay schreef:
Marlis schreef:

Hoeveel weken ben je nu?
Ik heb tussen de 26 en 30 weken best vaak rustige dagen gehad wat beweging betreft, maar nu (32) drukt ze zich elke keer tegen mijn buik aan en dat valt niet te missen :')

Hier 28+1 en het is niet dat het nu minder is dus me zorgen moet.maken. voel gewoon niks. Maar zus en nichtje hadden hetzelfde hebben ook beide gezond kindje.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:59

Mmm nog even afwachten dus Marlis. Scheelt wel dat jij zelf geen zorgen maakt en ook omdat je zus en nichtje het zelfde hadden. Ben benieuwd!
Maar als bij controles hartje gewoon goed klinkt, is er een reden dat je dat moet voelen of dat hun er Anders over denken?

Intake is goed gegaan. Dus alleen maar fijn.

Had mijn oma op FaceTime en vertelde dat ik alleen nog een jasje moet hebben voor de terug weg van ziekenhuis naar huis. Ze wilde het eigenlijk niet zeggen maar dat hoef ik niet te doen haha. Ze is iets aan t maken. Oma breit heel veel en echt leuke mooie dingen. Dus ik ben echt heeeel benieuwd hihi.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:03

Freekieee schreef:
Mmm nog even afwachten dus Marlis. Scheelt wel dat jij zelf geen zorgen maakt en ook omdat je zus en nichtje het zelfde hadden. Ben benieuwd!
Maar als bij controles hartje gewoon goed klinkt, is er een reden dat je dat moet voelen of dat hun er Anders over denken?

Had mijn oma op FaceTime en vertelde dat ik alleen nog een jasje moet hebben voor de terug weg van ziekenhuis naar huis. Ze wilde het eigenlijk niet zeggen maar dat hoef ik niet te doen haha. Ze is iets aan t maken. Oma breit heel veel en echt leuke mooie dingen. Dus ik ben echt heeeel benieuwd hihi.

Aah super leuk een eigen gemaakt jasje.

Vanaf 28 weken moet je zeker dagelijks beweging voelen vindt verloskundige. En ik voel niks dus is bij hun protocol om dan dit dus te doen.

Alleen omdat ik het niet nodig vind en me geen zorgen maakt hoor ik dus morgen meer.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:20

Linda, wat vervelend dat je zo'n angst hebt! Ik heb een positieve ervaring met mijn eerste bevalling. Die was thuis, zonder pijnbestrijding.

Marlis, fijn dat je er zelf zo in staat en je vooralsnog geen zorgen maakt! Wel goed dat de verloskundige zo betrokken is!

Wat lief van je oma, Freekieee!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:09

mriek1990 schreef:
Azmay schreef:

Dat klinkt inderdaad wel heel goed!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:12

Marlis schreef:

Snap wel dat je zelf dan wel gerust bent als dat bij jullie in de familie vaak zo is, dan zou het voor mij ook niet hoeven hoor. Ben benieuwd naar je kippies straks :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:14

Freekieee schreef:

Ah lief is dat <3 heb hier ook al een vestje en een knuffeldoek van mijn moeder gekregen en m'n stiefmoeder liet vandaag een mooi dekentje zien :D ze zijn hier druk aan het breien geslagen haha. Maar heel leuk zulke dingen

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:25

Jeetje wat is er veel gekletst hier! Poging tot bijlees maar zal vast mensen vergeten :+

Queen en Freekie, leuk gebreide dingen. Hier ook van mijn moeder en oma <3

Marlis, lastig maar snap dat je je niet superveel zorgen maakt. Wat voor jou goed voelt doen! Wat zou de gyn meer kunnen dan de verloskundige? Succes met de eitjes.

Mriek fijn dat je kon kiezen, spannend ook al zo bijna!

Charlotte leuk hoopers! Waar doe je dat en wat voor een hond heb je? Hier fanatiek agilityloper, helaas kan ik dat niet meer nu.. Man traint nu met ze, maar ik mis het wel. Het scheelt wel tijd want we gingen zo 2-3keer per maand op wedstrijd. Tijd over in het weekend nu.

Queen fijn dat baby goedgekeurd is

Freekie rot dat je zo geschrokken was

Linda vervelend zeg. Ik heb een cursus hypnobirthing gedaan bij de eerste, dat was wel heel fijn. Daar leer je echt hoe je jezelf rustig kan maken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:39

Nou ik zit weer op de bank na de 32 weken afspraak bij de verloskundige. Ze was op het gevoel groot genoeg maar ligt nog steeds in stuit. Begin langzaam rekening te houden met een keizersnede dan kan het alleen maar mee vallen. :=

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:51

Azmay schreef:
Nou ik zit weer op de bank na de 32 weken afspraak bij de verloskundige. Ze was op het gevoel groot genoeg maar ligt nog steeds in stuit. Begin langzaam rekening te houden met een keizersnede dan kan het alleen maar mee vallen. :=

Hopelijk draait ze nog.
Hier lag ze zes maart met hoofd beneden.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:10

Azmay hopelijk draait ze nog! Mijn dochter is na die leeftijd nog goed gaan liggen. Maar je weet het nooit inderdaad..

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:22

Mmm dat is balen Azmay! Hopelijk draait ze nog!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 08:33

Azmay schreef:

Ze heeft nog even, hoop dat ze nog draait!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:04

QueenE kleine weer goedgekeurd dus! Top. :) Ik vond dat bevalplan ook zo lastig in te vullen, omdat je ook niet goed weet wat je moet verwachten.

Marlis fijn dat jij er rustig onder bent dat je de kleine niet zo goed voelt. Ben benieuwd wat je vandaag te horen krijgt. Wat leuk dat je kuikentjes gaat krijgen. Zijn zo schattig altijd. <3 Wat voor kippen heb je?

Freekieee wat lief van je oma. Zo bijzonder als mensen iets zelf maken voor je. ♡

Azmay oh wel spannend de kleine nog in stuit. Hebben ze ook een draaipoging met je besproken? Hoop dat ze nog uit zichzelf draait.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:15

Zal straks nog even op de rest reageren. Bevalplan vond ik zelf lastig om aan te beginnen maar nu heel blij met de opzet. Lekker overzichtelijk en gynaecoloog vond ‘m ook top.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:08

Wat fijn dat je de kraamzorg tijdens de kraamweek makkelijk aan kan passen Freekie :) Ik zie mezelf er ook wel voor aan ze eerder naar huis te sturen. Ik vind dat altijd zo'n mooi idee de zelf gebreide dingen. Mijn schoonmoeder en oma hebben/gaan ook voor hun kleinzoon aan de slag. Oma heeft al een badcape met diertjes geborduurd.

Ik blijf voor je duimen Mriek! Bij hoopers moet je hond een parcours lopen door hoopers (een soort hoepels), door tunnels heen, om tonnen en hekjes heen. Als je heel goed bent kan jij vanuit een klein vierkant (±2x2m) je hond een heel parcours rond sturen. Soms moet je op 20m afstand je hond linksom om een ton heen sturen, soms rechtsom, voor het hekje langs of achter het hekje langs. Mijn hond vind het helemaal fantastisch en daarom ik eigenlijk ook :D

Dat zijn bij mij periodes Azmay. Ik heb gelukkig veel geleerd bij een psycholoog toen ik een burn-out had := Daardoor kan ik er nu wat relaxter mee omgaan denk ik. Hopelijk draait de baby nog!

Fijn dat de beeb weer goedgekeurd is QueenE. Bedoel je de cursus via de verloskundige, zo'n groepscursus?

Jij klinkt lekker nuchter Marlis :D Ga je waarschijnlijk extra controles krijgen?

Zeker leuk dat hoopers Annemijn :D Ik ben daarmee begonnen omdat ik behendigheid te riskant vond voor een kruising Berner sennen. Wij trainen in Alphen ad Rijn. Jammer dat je nu zelf niet kan trainen met de honden, ik zal dat ook enorm missen mocht het over een tijdje niet meer lukken. Ik moet nog best wel stukken meelopen om te helpen en als hij enthousiast is is dat mee rennen :D
Afbeelding

Ik ga weer verven :wave: Beetje late start vandaag want ik was om kwart voor 4 wakker. Vroeg eruit gegaan en om 8 uur nog even lekker een uurtje geslapen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:53

mriek1990 schreef:
QueenE kleine weer goedgekeurd dus! Top. :) Ik vond dat bevalplan ook zo lastig in te vullen, omdat je ook niet goed weet wat je moet verwachten.

Marlis fijn dat jij er rustig onder bent dat je de kleine niet zo goed voelt. Ben benieuwd wat je vandaag te horen krijgt. Wat leuk dat je kuikentjes gaat krijgen. Zijn zo schattig altijd. <3 Wat voor kippen heb je?

Freekieee wat lief van je oma. Zo bijzonder als mensen iets zelf maken voor je. ♡

Azmay oh wel spannend de kleine nog in stuit. Hebben ze ook een draaipoging met je besproken? Hoop dat ze nog uit zichzelf draait.

Wij hebben gewone legkippen en geen haan dus broedeieren gekocht. Groenleggers.