Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dalena schreef:Mijn vriend en ik zijn dit jaar veel informatie op aan het doen.
Ik heb ME/cvs, emetofobie en psychische misselijkheid en dat werkt allemaal niet mee![]()
We zijn bij verloskundige geweest voor kinderwens afspraak, gynaecoloog, huisarts etc. Aangezien ik medicatie slik zal ik als het zover is worden doorverwezen naar de POP poli.
Ik merk wel dat ik het enorm spannend vind. Ik heb emetofobie en die zit echt in de weg.
Verder ook lichamelijk. Ik ben chronisch ziek en we weten niet wat zwanger zijn met me gaat doen.
Ik ken lotgenoten die zich prima voelden, maar ook die zich echt heel slecht voelden.
Toch denk ik dat de emetofobie op dit moment overheerst. Ik ben al elke dag misselijk. Laat staan als ik een kindje draag
welmoed__ schreef:dalena schreef:Mijn vriend en ik zijn dit jaar veel informatie op aan het doen.
Ik heb ME/cvs, emetofobie en psychische misselijkheid en dat werkt allemaal niet mee![]()
We zijn bij verloskundige geweest voor kinderwens afspraak, gynaecoloog, huisarts etc. Aangezien ik medicatie slik zal ik als het zover is worden doorverwezen naar de POP poli.
Ik merk wel dat ik het enorm spannend vind. Ik heb emetofobie en die zit echt in de weg.
Verder ook lichamelijk. Ik ben chronisch ziek en we weten niet wat zwanger zijn met me gaat doen.
Ik ken lotgenoten die zich prima voelden, maar ook die zich echt heel slecht voelden.
Toch denk ik dat de emetofobie op dit moment overheerst. Ik ben al elke dag misselijk. Laat staan als ik een kindje draag
Stille meelezer meldt zich even
Ik heb in het verleden een angsstoornis gehad wat ook te maken had met spugen. Dat speelt nog wel eens, maar gelukkig niet meer zo erg als in het verleden.
Ik ben op 1x 10 min na, nooit misselijk geweest tijdens mijn zwangerschap. Ik weet niet of het helpt, maar wilde het even gezegd hebben.
Phylos schreef:Hoe is het hier met iedereen?
Onze 3e poging is ook mislukt.
Nu moeten we ivm onze vakantie waarschijnlijk een maand overslaan. Verstandelijk denk ik de beste keuze, mijn hart en grote kinderwens zeggen natuurlijk wat anders
dalena schreef:Mijn vriend en ik zijn dit jaar veel informatie op aan het doen.
netjuh6 schreef:Hier zijn we naar alle ellende even uit gecheckt. Besloten om het komende jaar gewoon weer even veilig te knuffelen en over een jaar samen eens te kijken naar willen we dit nog wel?
Mijn gevoel neigt op dit moment heel erg naar Nee ik wil niet meer, maar ook hiervan hebben we geleerd kan weer veranderen..
dieseltje09 schreef:Ahh Netjuh, wat een moeilijke maar begrijpelijke beslissing…. Heel veel sterkte met alles dat in de toekomst mag gaan gebeuren.
Ik zelf mag na ruim 1,5 jaar, 2 missed abortions en jaar ziekenhuis ingrepen eindelijk zeggen we zijn goed de eerste 7 weken doorgekomen en er is een hartje. Zover zijn we nog nooit geweest dus ik zie het heel voorzichtig positief in. Ik ga dan ook ontstippen, lieve meiden hééél veel succes met alles en dat iedereen zijn hartewens invulling mag gaan geven
J30d schreef:Hier de intake goed gegaan veel informatie en ook een tijdlijn meegekregen. Dat was vooral prettig, ze verwachten met alle onderzoeken en dan test ontwikkeling eind volgend jaar aan de beurt te zijn voor IVF. Ik ben heel tevreden en ze gaan nu starten met dna onderzoek voor mij. Wij zitten overigens in Maastricht
Eefsel2109 schreef:Hier gisteren weer intake gehad. Kregen weer allerlei vragen, onder andere sinds wanneer we weer de wens hebben. Dus gezegd manlief ongeveer gelijk, maar dat ik wat langer nodig had ivm ziek zijn in vorige zwangerschap (overigens ook zwanger geworden door ivf-icsi). Deze arts begon ook gelijk erover dat er via de stichting van HG zwangerschappen een fijn plan formulier is voor als ik weer zwanger zou zijn. Zo fijn iemand die gewoon gelijk er zelf over begint!! Gaf ook als advies om al een afspraak met de huisarts in te plannen om van te voren te bespreken hoe of wat als ik zwanger mag worden. Ook weer een inwendige echo, kijken met eendenbek en nog voelen met vingers. Ohja... dat had ik niet echt gemist![]()
Vandaag hebben we een online consult 'gezond zwanger' gehad. Al 2x eerder gehad en niet heel spannend. Afgelopen tijd al hard gewerkt aan een betere relatie met voeding, het was fijn om dit dan als bevestiging te zien dat ik goed bezig ben. En mag donderdag naar het COLA spreekuur. Omdat ik nog steeds een onregelmatige cyclus heb en ze willen elke 3 a 5 jaar dat je terug komt bij dat spreekuur en we zitten ondertussen alweer bijna aan 4 jaar geleden. En dan mag ik ook (nuchter) bloedprikken.
En ik moet nog 4 kilo afvallen. Nou dat was ik sowieso van planen 4 kilo is te overzien
![]()
Dan over 6 weken wordt het plan besproken, hiervoor gaan ze het dan ook nog in het grotere team bespreken, maar zoals het er nu naar uitziet wordt het sowieso weer ivf-icsi en dan waarschijnlijk zelfde medicatie als 4 jaar geleden
danielle_x schreef:Netjuh wat een vervelend en moeilijk besluit hebben jullie moeten nemen, sterkte !![]()
J30d hoe is jullie intake gegaan?
Dieseltje wat een mooi bericht! Gefeliciteerd.![]()
Wij zijn gisteren weer in het ziekenhuis geweest en zijn gestart met het traject.