Relaxed schreef:Waarom gaat het hier over Engelsen, Spanje, EU en Brexit?
Kwam even tussendoor en gebeurt wel vaker in topics wat uitstapjes. Rustig maar.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Binnen de EU hoef je toch niet perse je rijbewijs te wisselen toch? Dat ligt aan de status van je rijbewijs en de specifieke extra regels die een land kan hebben. Ik vind het ook een nare bijsmaak om eerst even een triest verhaal te vertellen en dan nu op die mensen te gaan rondhakken wat voor sukkels het zijn. Maar ik zal de intentie wel weer niet begrijpen.
secricible schreef:Wibra ja? Hoe halen die 30% omzet uit essentiële zaken?
Janinevv schreef:Cayenne schreef:Dat is heel heftig maar je begrijpt mijn punt niet
Dit is een pandemie die deze manier van sterven massaal veroorzaakt, dus niet een op zichzelf staande zaak.
En juist daarom moeten we allemaal zo snel mogelijk er voor zorgen dat het niet nog meer vat krijgt op mensen.
Maar de cbs cijfers geven geen oversterfte aan met voorbij gaande jaren?
Karl66 schreef:Janinevv schreef:Dat is heel heftig maar je begrijpt mijn punt niet
Dit is een pandemie die deze manier van sterven massaal veroorzaakt, dus niet een op zichzelf staande zaak.
En juist daarom moeten we allemaal zo snel mogelijk er voor zorgen dat het niet nog meer vat krijgt op mensen.
Dit is denk ik gebaseerd op het tweetje van Baudet:
https://twitter.com/thierrybaudet/statu ... 19970?s=20
Wat hij voor het gemak even vergeet, is dat 2020 nog niet voorbij is en er na 6 december mensen blijven overlijden. Om precies te zijn nog ca. 10.000 mensen en als je die meerekent, kom je op een percentage van 0,95% uit en dat is echt wel een
gigantisch verschil met vorige jaren.
Astorga schreef:Getallen van vandaag:
Positief getest: 11214
Totaal: 639746 (+11169 ivm -45 corr.)
Opgenomen*: 142
Huidig*: 1438 (+8)
Opgenomen op IC*: 28
Huidig*: 526 (+2)
Overleden: 77
Totaal: 10245
Aantal besmettingen valt wel hoger uit door storing gisteren en eergisteren. Dat zal de komende dagen ook het geval zijn. Is wel balen, want dat geeft nog geen goed zicht aan hoe het er nu voor staat.
Bron (en aanrader om alle grafieken door te kijken): https://twitter.com/mzelst/status/1339212665474965513
Huertecilla schreef:Die mensen waren al even begin af ´sukkels´. Heel triest maar zelf gedaan.
Sizzle schreef:Huertecilla schreef:Die mensen waren al even begin af ´sukkels´. Heel triest maar zelf gedaan.
En ik nog denken dat je het van je af wilde schrijven omdat je het erg vond dat hij zijn leven beeindigd had.
Je mag me uiteraard rustig betichten van jouw berichten niet kunnen lezen omdat ik incapabel ben (lekker belangrijk), maar ik vind dit behoorlijk respectloos. Die vrouw is zojuist haar partner verloren.
Astorga schreef:Er zit idd een verschil tussen de verschillende bronnen. De getallen die ik gaf zijn van het RIVM/LCPS, maar zit vaak wat verschil in tussen die en NICE. Heeft te maken met accuratie systemen en tijdstip heb ik begrepen.
Heb wel eens gelezen dat NICE het meest accuraat is, maar heb daar geen bron van.
pien_2010 schreef:MoniqueT schreef:@HC: wat een drama, bij de Engelsen. Maar ik denk wel dat er heel veel zijn die hier zo leven ...
Zijn die niet gewoon verzekerd via de UK? Of is dat alleen als ze daar een adres hebben aangehouden?
Abiola schreef:Astorga schreef:Er zit idd een verschil tussen de verschillende bronnen. De getallen die ik gaf zijn van het RIVM/LCPS, maar zit vaak wat verschil in tussen die en NICE. Heeft te maken met accuratie systemen en tijdstip heb ik begrepen.
Heb wel eens gelezen dat NICE het meest accuraat is, maar heb daar geen bron van.
Ik vind het vervelend en raar dat we blijkbaar nog steeds niet in staat zijn om tijdig met juiste cijfers af te komen. Als ze zo hard sturen op cijfers, zou het imo wel noodzakelijk zijn dat die cijfers ook accuraat en tijdig zijn?
Sizzle schreef:Huertecilla schreef:Die mensen waren al even begin af ´sukkels´. Heel triest maar zelf gedaan.
En ik nog denken dat je het van je af wilde schrijven omdat je het erg vond dat hij zijn leven beeindigd had.
Je mag me uiteraard rustig betichten van jouw berichten niet kunnen lezen omdat ik incapabel ben (lekker belangrijk), maar ik vind dit behoorlijk respectloos. Die vrouw is zojuist haar partner verloren.
Huertecilla schreef:Die mensen waren al even begin af ´sukkels´. Heel triest maar zelf gedaan.