Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:26

Relaxed schreef:
Waarom gaat het hier over Engelsen, Spanje, EU en Brexit?

Kwam even tussendoor en gebeurt wel vaker in topics wat uitstapjes. Rustig maar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:03

Sizzle schreef:
Binnen de EU hoef je toch niet perse je rijbewijs te wisselen toch? Dat ligt aan de status van je rijbewijs en de specifieke extra regels die een land kan hebben. Ik vind het ook een nare bijsmaak om eerst even een triest verhaal te vertellen en dan nu op die mensen te gaan rondhakken wat voor sukkels het zijn. Maar ik zal de intentie wel weer niet begrijpen.

Is zo simpel als ik het schreef. Je moet je inschrijven waar je woonachtig bent, rijbewijs van dat land en kentekens idem. ´Waar je woont´ is ook binnen de hele EU hetzelfde gedefinieerd.

Die mensen waren al even begin af ´sukkels´. Heel triest maar zelf gedaan.

Ging verder van hen specifiek naar Britten met niet legale status in het algemeen en jijzelf trekt het naar iedereen in de hele EU.

In begrijp dus jouw niet begrijpen niet.

Al met al de wondere wereld van Bokt in een notedop?

Maar goed, ik ga zo op pad voor een ´wereldreis´. Vier korte tripjes tussen omliggende dorpen waarvan de helft morgen. Door alle beperkinegn dit jaar lijkt het een wéreldreis :roll:

Ondertussen even nadenken over wat slim is mbt inkopen.
Kán en mag morgenmiddag naar Málaga. Sla elke zeg twee/drie maanden e.e.a. in bij de Makro. Hád al voor kerst & nieuw ingekocht, maar het ligt voor de hand dat januari alles weer dicht gaat en tegen eind januari ben ik wel op de bodem ja.
Pfff...
Geeft goed aan wat voor idióte situatie we nu leven; dat je verschillende eigenlijk heel normale dingen waar je geen gedachte aan zou besteden tot in de zómer strategisch moet plannen. Voor juni/juli is er van enige normaliteit waarschijnlijk geen sprake.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:19

secricible schreef:
Wibra ja? Hoe halen die 30% omzet uit essentiële zaken?

Dasty! Ik denk dat ze daar die 30 procent wel mee halen. :D[/quote]

Bij de wibra halen we wel de 30 procent hoor. We verkopen meer qua schoonmaak, verzorging. Het is dus niet alleen de Dasty..maar dat is wel de grootste gedeelte van de 30 procent. Maar ik ben het zeker wel met de mensen eens dat het niet goed is om open te gaan. Want als de winkelketens dit gaan doen dan zijn we zeker niet op 19 januari op het niveau qua besmettingen en ziekenhuis opnames wat het kabinet wilt. En het is inderdaad ook niet solidair naar de kleinere winkels en andere zaken zoals de horeca die al zo lang in deze lockdown ellende zit.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:32

Inmiddels is de regel fors aangescherpt; bedrijven moeten minimaal 70 % zeep, diervoeding en voeding verkopen.
Om als niet essentiële winkel open te mogen blijven.

Wordt per winkel bekeken, niet per keten.

Zal de Rituals dan mazzel hebben met hun badbruisballen en badschuimen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:36

Nee rituals lijkt me niet... Dat is echt geen noodzakelijke winkel := Zou echt een maas zijn dan :P Idem voor de bodyshop en douglas :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:39

Je zit toch thuis, dus niemand die je ruikt :+.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:43

Janinevv schreef:
Cayenne schreef:
Dat is heel heftig maar je begrijpt mijn punt niet :)
Dit is een pandemie die deze manier van sterven massaal veroorzaakt, dus niet een op zichzelf staande zaak.
En juist daarom moeten we allemaal zo snel mogelijk er voor zorgen dat het niet nog meer vat krijgt op mensen.

Maar de cbs cijfers geven geen oversterfte aan met voorbij gaande jaren?

Dit is denk ik gebaseerd op het tweetje van Baudet:

https://twitter.com/thierrybaudet/statu ... 19970?s=20

Wat hij voor het gemak even vergeet, is dat 2020 nog niet voorbij is en er na 6 december mensen blijven overlijden. Om precies te zijn nog ca. 10.000 mensen en als je die meerekent, kom je op een percentage van 0,95% uit en dat is echt wel een
gigantisch verschil met vorige jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:58

pien_2010 schreef:
Relaxed schreef:
Waarom gaat het hier over Engelsen, Spanje, EU en Brexit?

Kwam even tussendoor en gebeurt wel vaker in topics wat uitstapjes. Rustig maar.

Ik vraag het me gewoon af, rustig maar ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:00

Onze klimhal moet ook tot 19 januari dicht en je mag je abbo bevriezen zonder consequenties. Ik laat hem gewoon doorlopen, heb het idee dat het hen toch een beetje helpt.
En we zouden een klein cadeautje krijgen als leden, maar die mogen ze niet meer uitdelen helaas..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:22

Karl66 schreef:
Janinevv schreef:
Dat is heel heftig maar je begrijpt mijn punt niet :)
Dit is een pandemie die deze manier van sterven massaal veroorzaakt, dus niet een op zichzelf staande zaak.
En juist daarom moeten we allemaal zo snel mogelijk er voor zorgen dat het niet nog meer vat krijgt op mensen.

Dit is denk ik gebaseerd op het tweetje van Baudet:

https://twitter.com/thierrybaudet/statu ... 19970?s=20

Wat hij voor het gemak even vergeet, is dat 2020 nog niet voorbij is en er na 6 december mensen blijven overlijden. Om precies te zijn nog ca. 10.000 mensen en als je die meerekent, kom je op een percentage van 0,95% uit en dat is echt wel een
gigantisch verschil met vorige jaren.

En hoeveel doden zouden er geweest zijn, zonder de maatregelen?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:26

Getallen van vandaag:
Positief getest: 11214
Totaal: 639746 (+11169 ivm -45 corr.)

Opgenomen*: 142
Huidig*: 1438 (+8)

Opgenomen op IC*: 28
Huidig*: 526 (+2)

Overleden: 77
Totaal: 10245

Aantal besmettingen valt wel hoger uit door storing gisteren en eergisteren. Dat zal de komende dagen ook het geval zijn. Is wel balen, want dat geeft nog geen goed zicht aan hoe het er nu voor staat.

Bron (en aanrader om alle grafieken door te kijken): https://twitter.com/mzelst/status/1339212665474965513

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:31

Astorga schreef:
Getallen van vandaag:
Positief getest: 11214
Totaal: 639746 (+11169 ivm -45 corr.)

Opgenomen*: 142
Huidig*: 1438 (+8)

Opgenomen op IC*: 28
Huidig*: 526 (+2)

Overleden: 77
Totaal: 10245

Aantal besmettingen valt wel hoger uit door storing gisteren en eergisteren. Dat zal de komende dagen ook het geval zijn. Is wel balen, want dat geeft nog geen goed zicht aan hoe het er nu voor staat.

Bron (en aanrader om alle grafieken door te kijken): https://twitter.com/mzelst/status/1339212665474965513

interessant dat stichting nice aangeeft dat er op dit moment 1862 op verpleegafdelingen zijn opgenomen en 837 op ic.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:35

Er zit idd een verschil tussen de verschillende bronnen. De getallen die ik gaf zijn van het RIVM/LCPS, maar zit vaak wat verschil in tussen die en NICE. Heeft te maken met accuratie systemen en tijdstip heb ik begrepen.

Heb wel eens gelezen dat NICE het meest accuraat is, maar heb daar geen bron van.
Laatst bijgewerkt door Astorga op 16-12-20 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:46

Huertecilla schreef:

En ik nog denken dat je het van je af wilde schrijven omdat je het erg vond dat hij zijn leven beeindigd had.
Je mag me uiteraard rustig betichten van jouw berichten niet kunnen lezen omdat ik incapabel ben (lekker belangrijk), maar ik vind dit behoorlijk respectloos. Die vrouw is zojuist haar partner verloren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:51

Sizzle schreef:
Huertecilla schreef:

En ik nog denken dat je het van je af wilde schrijven omdat je het erg vond dat hij zijn leven beeindigd had.
Je mag me uiteraard rustig betichten van jouw berichten niet kunnen lezen omdat ik incapabel ben (lekker belangrijk), maar ik vind dit behoorlijk respectloos. Die vrouw is zojuist haar partner verloren.

Dat dacht ik ook. Bizar is het wel. Ik Wilde ook bemoedigen want als dit verhaal van mijn vriendin zou komen, zou ik hier toch ook wel van schrikken. Zo sneu voor die vrouw. Vreselijk drama.

Getup

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:53

Uh ging dat niet om paniek wbt op laatste moment willen omzetten papieren / rijbewijs etc ?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:54

Nou het is nog hartstikke druk op de weg en in de supermarkt...
Een deur beleid lijkt mij niet overbodig bij de AH hier

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:55

Astorga schreef:
Er zit idd een verschil tussen de verschillende bronnen. De getallen die ik gaf zijn van het RIVM/LCPS, maar zit vaak wat verschil in tussen die en NICE. Heeft te maken met accuratie systemen en tijdstip heb ik begrepen.

Heb wel eens gelezen dat NICE het meest accuraat is, maar heb daar geen bron van.

Ik vind het vervelend en raar dat we blijkbaar nog steeds niet in staat zijn om tijdig met juiste cijfers af te komen. Als ze zo hard sturen op cijfers, zou het imo wel noodzakelijk zijn dat die cijfers ook accuraat en tijdig zijn?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:59

pien_2010 schreef:
MoniqueT schreef:
@HC: wat een drama, bij de Engelsen. Maar ik denk wel dat er heel veel zijn die hier zo leven ...

Zijn die niet gewoon verzekerd via de UK? Of is dat alleen als ze daar een adres hebben aangehouden?

Voor wat? Ziektekosten wellicht wel, maar een auto die hier al lang is, blijft echt niet in de UK verzekerd. Ze schrijven zich niet in, betalen geen belasting, hun rijbewijs vervalt pas nu bij Brexit en nu komt de paniek. Het is hier al maandenlang rijen vol voor residentie en rijbewijzen omdat ze jarenlang hun zaakjes niet hebben geregeld. Nu de UK uit de EU gaat is Leiden in last. Vragen ze ook nog of ze hier hun coronavaccin kunnen krijgen als ze niet ingeschreven staan ...

Het is zoverre Corona-gerelateerd dat anderen die hun zaakjes wel op orde hebben, maanden moeten wachten. Een grote groep buitenlandse huiseigenaren kan het land wel uit, maar er niet meer in, omdat ze hun residentie of rijbewijs niet kunnen regelen nu.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 16-12-20 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:59

pien_2010 schreef:
SusanH schreef:
Nou idd. Ik sta vooraan.

Nee hoor, je staat achter mij en mijn man staat weer voor mij. Dus je bent de 3de _O-

Ik denk dat ze het eerst de mensen die moeten vaccineren gaan vaccineren. :+

(zou de allereerste dan zichzelf vaccineren? Of de eerste 2 elkaar?)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:05

Safina het is een post met een hele grote knipoog en grap gehalte :o

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:06

Abiola schreef:
Astorga schreef:

Ik vind het vervelend en raar dat we blijkbaar nog steeds niet in staat zijn om tijdig met juiste cijfers af te komen. Als ze zo hard sturen op cijfers, zou het imo wel noodzakelijk zijn dat die cijfers ook accuraat en tijdig zijn?

Daarom kijk ik liever naar trends (krimp/groei) en weekgemiddelden. Er zit hoe dan ook een flinke vertraging in de getallen, zie ook dit dagelijkse draadje: https://twitter.com/jannoTR/status/1339216391069691905
Het grootste gedeelte van de meldingen van vandaag is in eerdere dagen geconstateerd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:06

Getup schreef:
Uh ging dat niet om paniek wbt op laatste moment willen omzetten papieren / rijbewijs etc ?

Ik hoop inderdaad dat het daar om ging en niet dat echtpaar.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:10

Sizzle schreef:
Huertecilla schreef:

-O-

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:04

Huertecilla schreef:

Eens Sizzle

Mijn mond valt hiervan open :r

Misschien maar gewoon on topic blijven HC, dit is respectloos