Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:34

Janinevv schreef:
Tiggs schreef:
Je weet dat je de bijbel niet letterlijk moet nemen? En dat niet alle kerken het deel aanhalen (wat is dat eigenlijk?) zal ook wel een reden hebben.

Niet té letterijk. Ik ben gelovig en geloof in grote lijnen wat er in de bijbel staat en tuurlijk kunnen we niet met alle zekerheid zeggen dat alles zo gegaan is.

Dat bijbel deel is gewoon super lastig. Iedereen heeft er een andere kijk op.

Je moet ook niet kijken naar wat de mensen ervan zeggen, maar wat God ermee wil zeggen aan jou. De Bijbel en het geloof draait om God en om jou, niet om wat andere mensen zeggen wat jij van de Bijbel en de openbaringen moeten vinden.

De hele Bijbel is ook niet bedoeld om angstig van te worden, aangezien er zo’n 300x in de Bijbel staat dat je niet bang hoeft te zijn. Ik vraag me dan ook oprecht af waarom jij zo bang bent dat er mensen je vrijheid afpakken. Als je christen bent geloof je toch al dat je de ware vrijheid te pakken hebt? Dat is namelijk waar het hele geloof om draait. Niet om regels en of je nu zo perfect leeft, maar dat je vrij bent omdat je Jezus kent.

En hoewel je ook steeds aanhaalt dat de mensen zo bang zijn en als schapen achter de maatregelen aanlopen, blijkt het eigenlijk uit elke post dat jij zelf nog het meeste bang bent, maar dan voor dat je vrijheid afgenomen wordt. Dat is een irreële angst, maar die wordt niet gevoed vanuit het geloof of vanuit God, maar vanuit wat andere mensen jou vertellen. En als die je bang maken zijn ze vaak een slechte raadgever.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:45

Tiggs schreef:
Je weet dat je de bijbel niet letterlijk moet nemen? En dat niet alle kerken het deel aanhalen (wat is dat eigenlijk?) zal ook wel een reden hebben.

Ik ben ook religieus grootgebracht. En ja ook met het bijbelboek Openbaringen.
Ik ben me door de jaren steeds meer af gaan vragen wat voor plantjes er op de eiland Patmos groeiden toen de evangelist Johannes daar in ballingschap zat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:47

Loretta schreef:
Tiggs schreef:

Ik ben me door de jaren steeds meer af gaan vragen wat voor plantjes er op de eiland Patmos groeiden toen de evangelist Johannes daar in ballingschap zat.

:') :') :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:57

Bovendien is de “eind tijd” en dan met name de “rapture” theorie, precies dat, een theorie. Een interpretatie van verschillende bijbelteksten. Er wordt geloofd dat het vaccin mogelijk ”het teken van het beest” is. Vandaar ook weer de complottheorie dat er mogelijk een chip in zit.

Maar ga zelf eens opnieuw openbaringen lezen, vertaal het na de droom (visioen of slechte trip) die het was, niet de interpretatie en theorieën die er aan gehangen zijn door de kerk. De hele rapture (opname theorie) komt niet eens in openbaringen voor, maar is een theorie gebaseerd op het samen voegen van willekeurige bijbelteksten uit het nieuwe testament.

Vanaf dat de kerk als gevestigde orde bestaat (Ergens 300 na Christus) geloven er al mensen dat ze in het einde der tijden leven. Dus al 1700 jaar wordt geloofd dat de eindtijd nabij is. Bij elke nieuwe verandering (komst van computers, barcodes, computerchips, satalieten, om een paar grote voorbeelden van de laatste 100 of zo jaar te noemen) ziet men dat als teken van de eindtijd, nu ook met deze vaccinatie. En zo gaat het al 1700 jaar lang.

Dus relax, haal adem, neem afstand. Zelf als je in de hele eindtijd theorie gelooft, dan moet er echt eerst nog een heleboel gebeuren voordat “het moment” daar is.

In mijn opinie is de eindtijd theorie waarschijnlijk wel het oudste complottheorie ooit.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:01

Daphara schreef:
Bovendien is de “eind tijd” en dan met name de “rapture” theorie, precies dat, een theorie. Een interpretatie van verschillende bijbelteksten. Er wordt geloofd dat het vaccin mogelijk ”het teken van het beest” is. Vandaar ook weer de complottheorie dat er mogelijk een chip in zit.

Maar ga zelf eens opnieuw openbaringen lezen, vertaal het na de droom (visioen of slechte trip) die het was, niet de interpretatie en theorieën die er aan gehangen zijn door de kerk. De hele rapture (opname theorie) komt niet eens in openbaringen voor, maar is een theorie gebaseerd op het samen voegen van willekeurige bijbelteksten uit het nieuwe testament.

Vanaf dat de kerk als gevestigde orde bestaat (Ergens 300 na Christus) geloven er al mensen dat ze in het einde der tijden leven. Dus al 1700 jaar wordt geloofd dat de eindtijd nabij is. Bij elke nieuwe verandering (komst van computers, barcodes, computerchips, satalieten, om een paar grote voorbeelden van de laatste 100 of zo jaar te noemen) ziet men dat als teken van de eindtijd, nu ook met deze vaccinatie. En zo gaat het al 1700 jaar lang.

Dus relax, haal adem, neem afstand. Zelf als je in de hele eindtijd theorie gelooft, dan moet er echt eerst nog een heleboel gebeuren voordat “het moment” daar is.

In mijn opinie in de eindtijd theorie waarschijnlijk wel het oudste complottheorie ooit.

Je kunt het bijbelboek Openbaringen boek op bijna elke grote gebeurtenis interperteren. Mede omdat het boek zo vaag is kun je er altijd wel iets in zien wat op de wereld gebeurtenissen toepasbaar is.

Janinevv

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:16

Kan even niet op iedereen reageren maar moest lachen om die plantjes :+

Ja je kunt het op vele manieren lezen.
Ik als christen moet ook weten dat het goed komt en dat komt het ook.

En dat vind ik zo stom. Zo tegen strijdig in mijn gedachten soms.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:17

Loretta schreef:
Tiggs schreef:

_O- _O- _O-

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:32

Janinevv schreef:
Kan even niet op iedereen reageren maar moest lachen om die plantjes :+

Ja je kunt het op vele manieren lezen.
Ik als christen moet ook weten dat het goed komt en dat komt het ook.

En dat vind ik zo stom. Zo tegen strijdig in mijn gedachten soms.

Ach, volgens mij moet als je Paulus (toch?) moet geloven, eerst de Heilige Tempel in Jerusalem weer worden herbouwd, voordat het zover is met die “eindtijd”. Momenteel prijkt daar nog steeds een grote Moskee op die tempel berg, daar de Tempel herbouwen zal vast niet meer dit jaar of volgend jaar gaan gebeuren, dus je hebt nog wel even.

Ik ben als kind ook opgevoed met “de eindtijd theorie” en vind het een verschrikkelijk iets. Ik weet nog dat ik een jaar of 6-7 was bij mijn grootouders op bezoek en zo even mijn familie nergens kon vinden, niet in huis, niet in de tuin, niet op het erf, niet bij de dieren. Ik was helemaal alleen en heb heel hard gehuild omdat ik dacht dat “de opname” was geweest en ik achtergelaten was.

Er was verderop in de straat een ongeluk gebeurd en mijn familie was met spoed gaan helpen, ik zat op het toilet en ze waren mij dus even vergeten.

Maar wat doe je een kind aan zeg om ze daarmee op te voeden? Ik heb echt nog wel lang last gehad van dat incident en was heel lang bang om alleen te zijn en alleen achtergelaten te worden.
Toen ik een jaar of 17 was las ik een boek over hoe die hele rapture (opname) theorie gevormd is en hoe heel selectief is gekozen welke bijbelteksten daarbij goed te pas kwamen.

Ik heb dat boek aan al mijn familieleden laten lezen en daarna hebben we het nooit meer gehad over “de eindtijd”.

Ik geloof nog steeds, alleen al lang niet meer niet in de kerk of religie en wat mensen van de bijbel gemaakt hebben.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 23-10-20 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:33

Kunnen we weer terug naar corona? :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:36

ingedebruijn schreef:

Nou de eindtijd theorie is een hele grote basis voor de Viruswaanzin. Waar denk je dat die “Moloch” theorieën en zo vandaan komen?

Dit is geen algemeen Corona topic, dit is het Virus waanzin topic en de eindtijd theorie ligt aan de basis van veel wat er nu speelt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:36

ingedebruijn schreef:

Dit gaat toch over complottheorien. Laat de bijbel daar nu ook bij gebruikt worden door sommige complotdenkers.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:43

Maar mag ik duidelijk zijn dat ik niet ben zoals de lange Frans etc.

Zulke extreme dingen heb ik niet gezegd.

Daphara dat is wel erg sneu, ik was pas stuk ouder toen ze het daar pas keer over hadden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:45

Loretta schreef:
ingedebruijn schreef:

Dit gaat toch over complottheorien. Laat de bijbel daar nu ook bij gebruikt worden door sommige complotdenkers.

Dat zal maar daarover lees ik niets in bovenstaande reacties over het geloof. Als de link gelegd wordt, zal je me niet horen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:54

ingedebruijn schreef:
Loretta schreef:

Dat zal maar daarover lees ik niets in bovenstaande reacties over het geloof. Als de link gelegd wordt, zal je me niet horen.

Waar denk je dat het idee van een nano-chip in het vaccin vandaan komt? Dat is “het teken van het beest”.
Het is wel makkelijker begrijpen als je er mee opgevoed bent. Maar in de bijbel staat (vrij eenvoudig vertaald) dat in het einde der tijden mensen het teken van het beest zullen dragen op hun hand of voorhoofd en wordt de gemeente van Jezus gewaarschuwd dit teken niet aan te nemen.

Er is natuurlijk al honderden jaren gespeculeerd over hoe dat teken er uit zou zien, een brandmerk of lidteken? Met de komst van de barcode was de overtuiging dat het teken een getatoeëerde barcode op hand of voorhoofd zou zijn, met de komt van microchips (voor o.a. huisdieren) was de overtuiging dat dit het teken van het beest zou zijn en nu is de theorie dat het als nano hip via het vaccin ingebracht zal worden...

Daar komt die complottheorie dus vandaan.

Edit: Complottheorieën over bloeddrinkende satanistische elite pedofielen in onze regering, zal ook ongetwijfeld de basis hebben in de eindtijd theorie.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 23-10-20 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:56

Ik denk niet via vaccin mensen in Zweden hebben toch al gewone chip onder de huid?

Maarja je zult zonder teken ook niet meer kunnen kopen of verkopen, contact geld verdwijnt ? Of was het zonder het teken.

Ik weet het ook allemaal niet precies het is een moeilijk boek en er staat enorm veel in.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:02

Janinevv schreef:
Ik denk niet via vaccin mensen in Zweden hebben toch al gewone chip onder de huid?

Maarja je zult zonder teken ook niet meer kunnen kopen of verkopen, contact geld verdwijnt ? Of was het zonder het teken.

Ik weet het ook allemaal niet precies het is een moeilijk boek en er staat enorm veel in.

Het is vooral een theorie.

Weet je nog toen pinpassen kwamen? Dat was ook van de duivel, contant geld zou verdwijnen, het was de eindtijd, de pinpas was het teken van het beest!

30 jaar later zijn we er nog steeds en heeft bijna iedereen een pinpas, dus het viel allemaal wel mee, maar destijds waren er heel veel eindtijd gelovers die het zagen als een teken van het einde der tijden.

Oh, ik zie nu dat je 22 bent, dus nog te jong voor de komst van de pinpas, maar vraag vooral eindtijd gelovers er eens naar die de komst van de pinpas meegemaakt hebben.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:04

Maar nu lijkt wel het contant geld te verdwijnen.

Haha nee ik ben niet anders gewend dan dat er al pinpassen zijn :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:05

Nee Daphara. Dat was de millenium bug. Dat was op zich niet een hele rare gedachte dat alles op tilt zou slaan als we weer zouden beginnen met 0000 als we het hebben over algoritmes :D :D :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:07

Daphara schreef:
Waar denk je dat het idee van een nano-chip in het vaccin vandaan komt? Dat is “het teken van het beest”.
Het is wel makkelijker begrijpen als je er mee opgevoed bent. Maar in de bijbel staat (vrij eenvoudig vertaald) dat in het einde der tijden mensen het teken van het beest zullen dragen op hun hand of voorhoofd en wordt de gemeente van Jezus gewaarschuwd dit teken niet aan te nemen.

Er is natuurlijk al honderden jaren gespeculeerd over hoe dat teken er uit zou zien, een brandmerk of lidteken? Met de komst van de barcode was de overtuiging dat het teken een getatoeëerde barcode op hand of voorhoofd zou zijn, met de komt van microchips (voor o.a. huisdieren) was de overtuiging dat dit het teken van het beest zou zijn en nu is de theorie dat het als nano hip via het vaccin ingebracht zal worden...

Edit: Complottheorieën over bloeddrinkende satanistische elite pedofielen in onze regering, zal ook ongetwijfeld de basis hebben in de eindtijd theorie.

Ah helder. Lijkt me wel iets dat gewoon oneindig voor angst en onrust zorgt. Klinkt gezellig.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:08

Janinevv schreef:
Maar nu lijkt wel het contant geld te verdwijnen.

Haha nee ik ben niet anders gewend dan dat er al pinpassen zijn :)

Dat wordt ook gestimuleerd door mensen zelf omdat alles digitaal veel sneller gaat. Dan is er voor banken niet meer tegenop te werken qua kosten. Vraag en aanbod verhaal.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:18

Babootje schreef:
Nee Daphara. Dat was de millenium bug. Dat was op zich niet een hele rare gedachte dat alles op tilt zou slaan als we weer zouden beginnen met 0000 als we het hebben over algoritmes :D :D :D

Tegen het jaar 2000 was ik al uit de kerk en de religie gestapt, dus ik heb de religieuze eindtijd theorieën over de millennium bug niet meegekregen. Maar de pinpas was wel echt een dingetje destijds, met name toen er rond 1990, naast het geld pinnen bij de bank, nu ineens ook met pin betaald kon worden in winkels. Bij ons thuis zijn daar hele eindtijd discussies over gevoerd. Wel grappig als ik er nu 30 jaar later op terug kijk.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:22

ingedebruijn schreef:
Daphara schreef:

Ah helder. Lijkt me wel iets dat gewoon oneindig voor angst en onrust zorgt. Klinkt gezellig.

Dat deed het ook! En dat doet het dus nog steeds, mensen die heilig geloven in “de opname van de gemeente van Christus” zien in bijna elke grote ontwikkeling tekenen van het eind der tijden.

Gelukkig geloven niet alle christenen in de “opname” anders waren de complottheorieën nog meer geweest dan waar we nu al mee te maken hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:24

Tijd van het einde is een periode die vooraf gaat aan de dag van God. Het Armageddon.
Niet alleen in Openbaringen maar door de hele bijbel heen wordt verwezen naar die tijd die gekenmerkt zou zijn door haat, meer liefde voor genoegens dan liefde voor god. Maar ook aardbevingen, epidemieen en andere natuurrampen. Wereldwijd welteverstaan. En welke logische oorzaak daar dan ook voor te bedenken is, het staat wel in de bijbel. Betekent niet dat we daar bang voor moeten zijn; het zal juist een einde maken aan oorlog dood en verdriet. Dus het is juist iets om naar uit te kijken.

Hoe toepasselijk is in deze tijd 2 Timotheus 3:1-4: Maar weet dat er in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken die moeilijk te doorstaan zijn. 2 Want de mensen zullen alleen om zichzelf geven en om geld. Ze zullen verwaand zijn, arrogant, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar en ontrouw. 3 Ze zullen geen natuurlijke genegenheid hebben, voor geen enkele overeenkomst openstaan en kwaadsprekers zijn. Ze zullen onbeheerst en wreed zijn en geen liefde voor het goede hebben. 4 Ze zullen verraders zijn, roekeloos en opgeblazen van trots, met meer liefde voor genot dan liefde voor God. 5 Ze zullen een schijn van vroomheid hebben maar de kracht ervan niet blijken te bezitten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:25

Geloof is een geloof. Je gelooft het. Of niet. :j Geloven is geen wetenschap; houdt dit gescheiden svp. Of kom met snoeihard bewijs voor het bestaan van God.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:26

Daphara schreef:
Babootje schreef:

Tegen het jaar 2000 was ik al uit de kerk en de religie gestapt, dus ik heb de religieuze eindtijd theorieën over de millennium bug niet meegekregen. Maar de pinpas was wel echt een dingetje destijds, met name toen er rond 1990, naast het geld pinnen bij de bank, nu ineens ook met pin betaald kon worden in winkels. Bij ons thuis zijn daar hele eindtijd discussies over gevoerd. Wel grappig als ik er nu 30 jaar later op terug kijk.

De millenium bug had niks te maken met religie Daphara.