Janinevv schreef:Tiggs schreef:Je weet dat je de bijbel niet letterlijk moet nemen? En dat niet alle kerken het deel aanhalen (wat is dat eigenlijk?) zal ook wel een reden hebben.
Niet té letterijk. Ik ben gelovig en geloof in grote lijnen wat er in de bijbel staat en tuurlijk kunnen we niet met alle zekerheid zeggen dat alles zo gegaan is.
Dat bijbel deel is gewoon super lastig. Iedereen heeft er een andere kijk op.
Je moet ook niet kijken naar wat de mensen ervan zeggen, maar wat God ermee wil zeggen aan jou. De Bijbel en het geloof draait om God en om jou, niet om wat andere mensen zeggen wat jij van de Bijbel en de openbaringen moeten vinden.
De hele Bijbel is ook niet bedoeld om angstig van te worden, aangezien er zo’n 300x in de Bijbel staat dat je niet bang hoeft te zijn. Ik vraag me dan ook oprecht af waarom jij zo bang bent dat er mensen je vrijheid afpakken. Als je christen bent geloof je toch al dat je de ware vrijheid te pakken hebt? Dat is namelijk waar het hele geloof om draait. Niet om regels en of je nu zo perfect leeft, maar dat je vrij bent omdat je Jezus kent.
En hoewel je ook steeds aanhaalt dat de mensen zo bang zijn en als schapen achter de maatregelen aanlopen, blijkt het eigenlijk uit elke post dat jij zelf nog het meeste bang bent, maar dan voor dat je vrijheid afgenomen wordt. Dat is een irreële angst, maar die wordt niet gevoed vanuit het geloof of vanuit God, maar vanuit wat andere mensen jou vertellen. En als die je bang maken zijn ze vaak een slechte raadgever.