Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9638
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:29

Wat een gezellige berichten allemaal op deze koude maandag ochtend *\o/*

Shoptegoed komt altijd goed van pas :D

Vanochtend geen puf / te druk om naar de sportschool te gaan, dat wordt morgen weer. Verder wel lekker actief weekend achter de rug net oa 15 kilometer wandelen.

Eloya

Berichten: 5218
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:29

roosch <3 <3 wat zag je er tegek uit!!
En oeh shoptegoed is altijd leuk! ik ben alleen bar slecht in online shoppen :')
En een nadeeltje van ms mode is dat de maten daar zo super groot vallen. ik zit daar nu in spijkerbroek maatje 40 bij sommige en ze gaan vanaf 40 :P straks ben ik te smal voor die fijne broeken XD

Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:16

Mag ik jullie om jullie mening vragen? Een jaar of 8 geleden heb ik -13kg gedaan met weightwatchers online, ik was toen heel streng voor mezelf en de kg's vlogen eraf.. Maar heel dom, het doel bereikt en de teugels laten vieren en dat is er beetje bij beetje allemaal weer bij gekomen + 10kg extra.
Het duurde lang voordat de knop omging maar vanaf begin november probeer ik weer af te vallen. Dit keer met myfitnesspal wat ook een prettig systeem lijkt. Probleem is, er gaat niks af :( Ik ben natuurlijk pas net begonnen maar werkt niet motiverend..

Ik heb m'n MPF doel staan op -1kg pw dus heb een budget van 1200kcal pd. Daarnaast heb ik een hometrainer aangeschaft en inmiddels is mijn verbruik daarbij 600-800kcal pd.

eerste week gem 1720kcal gegeten -> resultaat -0.8kg
tweede week gem 1580kcal gegeten-> resultaat +0.5kg
Dit is nog weinig data natuurlijk, maar ik moest nog een weegschaal kopen toen ik begon :o Ik dacht even dat ik misschien veel spiermassa had aangemaakt maar volgens mijn smart weegschaal is er sinds het eerste meetpunt 3wkn geleden +0.3kg bijgekomen en -0.1 qua vet (waar ik er 7 of 8kg moet)
Ik ben de tweede week bewust iets lager gaan zitten want die weegschaal meet een BMR van 1400. Dus ik dacht 1400+700 verbruik=2100 -500kcal voor afvallen = 1600kcal.

Ik dacht dat met een gezondere leefstijl en deze inname de kg's er in het begin af zouden vliegen, wat doe ik verkeerd.
Laatst bijgewerkt door Arienette op 30-11-20 15:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Roosch

Berichten: 36786
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:21

1200 kcal? Oef. Dat is echt heel heel heel weinig.

Hoe heb je je BMR berekend? Je weet wat BMR betekent?

Nieuw vlees in de kuip! Welkom!

Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:23

Haha dank je, ik was m'n bericht nog aan het wijzigen :D

Roosch

Berichten: 36786
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:27

Even kort tussendoor.

Basaal metabolisme, rustmetabolisme, of energieverbruik in rust is de stofwisseling die nodig is om de minimale hoeveelheid energie te leveren die noodzakelijk is voor primaire levensprocessen van een organisme.

Dit zul je dus minimaal in moeten nemen. Zeker als je er daarnaast bij sport: dat motortje moet wel brandstof hebben.

Daarnaast: weeg je je maaltijden af?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12784
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:33

Gefeliciteerd nogmaals Roosch! Helaas kun je het geld niet besteden aan meer fotoshoots, zou tof zijn geweest. Wat zie je er fantastisch en stralend uit op die foto's!!

Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en de fitness gemaild. Het is een kleine fitnessschool en zij werken met Egym. Dan wordt bij alle apparaten digitaal bijgehouden wat je voortgang is en bepalen zij de weerstand volgens mij.

Ik vind het spannend maar ben ook heel benieuwd na 'egym'. Over het algemeen doe ik het wel goed op statistieken.

Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:44

Ik zat afgelopen week dus op 1600 inname bij een BMR van 1400. Denk je dat dat te laag is? Ik heb geen honger gehad.
Ja ik weeg alle ingrediënten af en zet in principe alles in de MFP behalve kruiden ofzo. Qua avondeten vind ik het ook belangrijk dat het afwisselend is anders ga ik het niet volhouden. Ik probeer om de 3 uur ongeveer wat te eten. De verdeling is gemiddeld gezien: ontbijt 200kcal - lunch 350kcal - avond 600kcal - tussendoortjes(16u en 22u) 450kcal

Roosch

Berichten: 36786
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:00

Op zich een goede verdeling. Gewoon doorgaan, niet opgeven.

Wat goed, Mjetterd!! Zet hem op!

Tjonge er zat toch een lading stof op Foxy. :')

Imre

Berichten: 14232
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:26

Arme Foxy, zo verwaarloosd. :(:)

Een vriendin van mij is heel enthousiast over Egym, Mjetterd!

gaucho

Berichten: 9638
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:00

Klinkt interessant dat egym :j de sportschool waar ik nu lid van ben wordt per 1 januari opgeheven (wist ik toen ik in oktober lid werd), dus ga me weer oriënteren per januari. Hoop dat er ergens een mooie aanbieding voorbij komt. Doe nu vaak combinatie van body pump lessen en zelf hardlopen, bij slecht weer op de loopband en krachttraining.

Arienette 1600 bij een BMR van 1400 klinkt op zich niet heel raar. Qua meten / wegen: kleine hoeveelheden olie zijn toch vaak enorme calorie bommen, daar zou ik dus op letten met meten. Als de verdeling voor jou zo goed past lekker zo laten.

Fitness horloges en apparaten willen nogal eens erg enthousiast zijn over de verbrande kcal, dat is dus ook wel een aandachtspunt.

Ryder
Berichten: 1495
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:36

Arienette, ik heb hetzelfde hoor. Vaak weinig tot amper afvallen met een kcal doel van 1600 in MFP. Maar soms val ik ineens 1,5 kilo af in een week en dan weer een poos (soms een maand) niets. Geen pijl op te trekken. Het enige dat ik kan zeggen is: houd vol! Het gaat er echt wel af als je je levensstijl wijzigt.

purny

Berichten: 27666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:18

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:43

Ik ga het mezelf niet moeilijk maken dit jaar. Ik ben met een gezondheidsreset al 15 kilo kwijt en heb er nog 10 te gaan voor het mooie.

Ik ben nog tot in volgend jaar hier mee bezig en er komt dus geen chocolade, pepernoten, oliebollen en dergelijke in huis. Ik heb totaal geen behoefte aan suikers gelukkig maar ik ken mezelf.

Buiten het feit dat ik door al die suikers toch alleen maar buikpijn krijg. En weer sugar dips krijg...

Roosch

Berichten: 36786
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:57

Ik ga mezelf echt wel wat gunnen komende maand. December staat toch voor gezelligheid en lekkere dingen. Althans, heb nog geen idee wat december zal brengen, maar ik verwacht her en der wel lekker eten,
een borrel en wat lekkers. Nu wil ik me daartussen in er wel netjes aan houden. Foxy mocht vandaag weer eventjes, rustig opgestart weer.
Daarnet weer verantwoord boodschappen gedaan, ideaal op dit tijdstip. :D

arabella2000
Berichten: 4152
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:58

Ik haal het ook niet in huis. En ergens anders heb ik er weinig moeite mee.

Ik ben nu verslaafd aan gezouten zonnepitjes. En de hond met mij :')
Die krijgt overigens alleen een schoon pitje. Geen buitenkant. Op een gegeven moment kreeg ik nog geen tijd om het pitje uit de schil te halen :+

Maar de zak is nu leeg -O- en ik ga nu even geen nieuwe haleb haha.

gaucho

Berichten: 9638
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 09:00

Nu ik niet meer kilo's kwijt moet vind ik de volgende stap leren te genieten met mate. Dingen met heel veel suiker vind ik niet lekker meer, maar bijvoorbeeld een paar pure chocolade pepernoten of een snee volkoren-noten kerststol als tussendoortje kan ik wel waarderen. Ik heb gemerkt dat ik daar 's avonds eerder de neiging heb om van te blijven eten, dus dat zijn tussendoortjes voor overdag. 's avonds neem ik wel een schaaltje kwark of yoghurt.

Zo heb er nu al meer stappen op zitten dan gisteren de hele dag :D

gaucho

Berichten: 9638
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:24

Goedemorgen, Roosch heb je je foto's al? *\o/*

Roosch

Berichten: 36786
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:50

Oef ja gisterenavond gekregen en zit nog steeds te dubben welke ik nabestel. Zooooo gaaf!! *\o/*

Ik ben al 2 dagen op rij keurig bezig. Zal straks even kijken wat de pot schaft want voor nu krijg ik mijn ogen amper open. :Z

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12784
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:06

Imre schreef:
Arme Foxy, zo verwaarloosd. :(:)

Een vriendin van mij is heel enthousiast over Egym, Mjetterd!



Ik nu ook :j. Ben gisteren wezen kijken en ik kan niet wachten om te beginnen. Lijkt mij heel tof en motiverend. Morgen proefles *\o/*

@gaucho Is door het afvallen je smaak veranderd of is het meer je mindset waardoor je geen zin hebt in dingen met suikers?

MuSLi

Berichten: 5301
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:09

Ik kreeg van mijn werk een mooie chocoladeletter. Ik koop die dingen niet voor niks niet :Y)
Kortom, maandag kwam hij binnen, gisteren was hij op... Nouja, op is op, kan ik niet meer eten.
Verder wel gewoon netjes gegeten en lekker gesport, dus de schade zal wel meevallen.

Vanavond weer lekker bokszaktrainen *\o/* kijk er nu alweer naar uit.

Wat doen jullie zoals voor sport en/of beweging? Hier bokszaktraining & hardlopen.

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:47

Welkom Zerena! Gaat je lukken!

Succes alvast Mjetterd! Het is ook erg motiverend als je zo’n programma hebt. Komt vast goed :j

Ben benieuwd naar de foto’s Roosch!

Arienette, ik zou het wat meer tijd geven. Je gewicht kan enorm schommelen afhankelijk van wat je gegeten hebt, dus ik zou het op een langere periode in de gaten houden. En persoonlijk zou ik niet te weinig gaan eten, maar aanhouden wat er op basis van je BMR en activiteit berekent wordt wat je kan hebben. Ik heb wel altijd een doel van 0,5kg per week omdat dat voor mij beter voelt om lang vol te houden, dat scheelt ook in je dagtotaal.

Klinkt als een fijne diëtiste nu purny!

Ik heb dat helaas niet, dat mijn smaakt verandert. Ben nu bijna 30kg kwijt maar chocolade/gebak/... is nog altijd wat ik absoluut overheerlijk vind. Maar ik heb het nu enorm goed onder controle en geef mezelf gewoon 1 dag per week waarin ik mag eten wat ik wil, dus dan kan er gewoon gebak/dessert oid gegeten worden als ik dat wil :j . Ik eet ook bijna elke dag iets van chocolade (10 gram extra puur) of klein koekje ofzo, als ik dat doe dan werkt het beter voor mij dan het me ontzeggen. Als ik me alles ontzeg ga ik na verloop van tijd bingen. En dat willen we niet :+ . Scheelt dat ik verder enorm veel groenten en fruit eet, dus aan gezond voedsel geen tekort.

Butterfly wat goed!! Jezelf voelen en zien veranderen is zo motiverend hè! Goed bezig hoor!

MuSLi, bokzaktraining klinkt erg leuk. Iets wat ik altijd al heb willen proberen, maar nooit tijd voor heb gemaakt. Heel veel plezier alvast! En -18kg is ook ontzettend goed!

Mijn beweging is dagelijks met de hond op pad, sommige dagen zijn dat 3 korte rondjes maar ongeveer 4x/week is er zeker 1 ronde van een uur of meer bij en dan nog de 2 andere rondjes. Ik heb de paarden aan huis, dat leidt ook tot wat extra beweging, zeker in de winter haha. Daarnaast ben ik bezig met mijn afstudeerjaar fysiotherapie, waardoor ik zeker 2x per week in de oefenzaal mee oefeningen uitvoer. Het motiveert degene die ze moet uitvoeren en ik kan er maar voordeel uithalen. Soms zijn ze allemaal zelfstandig bezig met oefenen en dan gebruik ik ook 1 vak de apparaten even. Gisteren weer aan m’n planks gewerkt, ik voel het haha. Ik probeer ook 2x/week thuis een half uur te sporten. Combi van cardio, kracht, buikspieren. Ik stel dan zelf de oefeningen, series en herhalingen samen en wissel af op wat ik focus.

Verder dus erg druk met stage lopen, huis draaiende houden, afstudeeronderzoek, ... Daarom vaak afwezig. Ik probeer wat actiever te zijn hier komende tijd!

Ryder
Berichten: 1495
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:08

Wow Ine, wat ontzettend knap, 30 kilo! En dat met zo’n druk leven. Petje af!

Roos ik ben heel benieuwd naar je foto’s :j

Musli ach als je ervan genoten hebt, niet erg toch? Gewoon lekker doorgaan. en wow -18, ook heel knap!
Ik doe trouwens ook bokszaktraining (2 a 3x per week), hardlopen (1 a 2x per week) en sinds een paar maanden ook weer paardrijden (1x maar ik ben aan het kijken of ik naar 2x per week kan). Dat klinkt trouwens drukker dan het is, hardlopen doe ik bijv altijd maar een half uurtje.
Ik vind het soms wel pittig om de balans te vinden tussen werken, gezin (2 jonge kinderen waarvan 1 met ASS, heerlijk kind maar vergt wel veel energie), sporten/tijd voor mezelf. En voor afvallen heb ik ook energie nodig merk ik, als ik te druk ben verval ik sneller in dingen eten waarvan ik later denk ‘waarom deed je dat nou?!’

Matheno

Berichten: 7976
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:18

Vandaag een afspraak met een andere diëtiste, ben erg benieuwd!

Dacht alleen dat ik een makkelijke eter was, maar toen ik er zo over nadacht .... :=

Houd niet van "koud" eten, liefst 3x per dag warm. Overgevoeligheid voor zuivel. Brood, havermout, kaas en vis vind ik vies. Ben ook geen fan van zoet eten. s'Ochtends eet ik graag een omelet of soep, smiddags gekookte groentes met kipfilet en veel champignons bijvoorbeeld, en s'avonds gewoon mijn aardappelen, groentes en vlees.

Ben benieuwd naar haar suggesties.

gaucho

Berichten: 9638
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:15

Gezellig druk hier vandaag :D

Mijn smaak qua zoetigheid is echt wel veranderd het afgelopen jaar, vind veel sneller iets 'zoet' en heb daar minder behoefte aan. Laatst 'light' kwark gekocht bij de Lidl zonder op het etiket te kijken. Daar bleek 14% suiker in te zitten en ik vond het echt vies, maar aangelengd met yoghurt. Mijn guilty pleasure is kaas :D Dat is dus af en toe een stukje.

Qua bewegen heb ik ook een paard op een dhz stal waar we dus echt alles zelf doen :), ik ga ca. 3x per week minimaal 5 kilometer hardlopen, en 2 a 3x per week sportschool, laatste tijd meestal Body Pump. En ik ga ook graag wandelen. Nog nooit zo actief geweest denk ik :D Doe wel echt vooral ook wat ik leuk vind. Thuis een home workout film volgen is niet mijn ding.