Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:45

Fijn dat het bij jullie zo goed is verlopen Rumay! Ik snap je angst om mensen aan te steken heel goed.

Mijn smaak en reuk zijn ook weer aardig terug maar idd ook afwijkend. Ik proef dingen wel weer, maar ze smaken nog niet zoals voor corona. Soms zelfs smerig :') vooral jammer als het iets is wat je altijd lekker vond.
Reuk is selectief, sommige dingen ruik ik sterk, andere (sterke) geuren nauwelijks. Of ik herken de geur niet en ruikt t opeens anders.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 03:36

Ik ben mijn reuk/smaak eigenlijk helemaal noet kwijt geraakt. Het is gelukkig gebleven bij neusverkouden + keelpijn en daar prijs ik me zeer gelukkig mee :D

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 08:15

Hier nu bijna 1 week klachten vrij van de Corona. Heb bijna 2 weken ziek op bed gelegen. Op 1e kerstdag ook mijn laatste ab genomen voor de longontsteking.
Mijn reuk en geur is al weer terug. Ben alleen nog mega moe en werd vanmorgen wakker met spierpijn of pijn bij mijn longen.. ga dat maar even in de gaten houden. En mijn hartslag lijkt wat hoger. Zit nu in rust op de 80, en bij inspanning (naar de keuken lopen) schiet hij omhoog naar de 110/120. Vriend heeft gelukkig nergens last van gehad. Blijf het bizar vinden omdat we nog wel contact hebben gehad op de dag dat ik positief testte. Maar wel fijn voor hem!
De bedoeling is ook dat ik vrijdag weer ga werken, vind het mega spannend ook omdat alles op het werk nog Corona is. En ik ook niet weet in hoeverre mijn lichaam het al aankan. Maar man wat een ruk periode was dit. Ik hoop het echt nooit meer te krijgen..

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:55

Fenneeee schreef:
Hier nu bijna 1 week klachten vrij van de Corona. Heb bijna 2 weken ziek op bed gelegen. Op 1e kerstdag ook mijn laatste ab genomen voor de longontsteking.
Mijn reuk en geur is al weer terug. Ben alleen nog mega moe en werd vanmorgen wakker met spierpijn of pijn bij mijn longen.. ga dat maar even in de gaten houden. En mijn hartslag lijkt wat hoger. Zit nu in rust op de 80, en bij inspanning (naar de keuken lopen) schiet hij omhoog naar de 110/120. Vriend heeft gelukkig nergens last van gehad. Blijf het bizar vinden omdat we nog wel contact hebben gehad op de dag dat ik positief testte. Maar wel fijn voor hem!
De bedoeling is ook dat ik vrijdag weer ga werken, vind het mega spannend ook omdat alles op het werk nog Corona is. En ik ook niet weet in hoeverre mijn lichaam het al aankan. Maar man wat een ruk periode was dit. Ik hoop het echt nooit meer te krijgen..

Dit is toch geen klachtenvrij?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:57

Fenneeee vrijdag werken is echt te vroeg hoor, dat zou ik niet doen. Ik ben deze week gebeld door mijn LG en zij gaat me pas volgende week ergens weer bellen. Ik kan echt nog niet werken nu. En ik ben minder lang ziek geweest als jij. Ik heb ook die hoge hartslag, snel moe, word licht in mijn hoofd als ik te lang sta of loop.

Reuk en smaakverlies is ongeveer het enige symptoom wat ik niet gehad heb. Ik kan echter toch amper genieten van eten omdat ik meteen kotsmisselijk word als ik wat eet :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:57

Pijn bij je longen klinkt niet echt klachtenvrij :o

Olympia

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:59

Maar dat is een klacht waarmee je niet meer besmettelijk voor een ander bent en waarmee je dus wel weer dingen mag doen buitenshuis.

Ik werk nu ook veel met clienten die corona hebben dus heb mij gisteren weer laten testen en ben weer negatief. Kans zit er toch in dat je positief bent. Maar thank god niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:01

Maar met pijn bij/op de longen, heb je dan niet gewoon nog last van een longontsteking? Ik kon 3 dagen niet bewegen van de pijn, wat ook begon met het idee gewoon spierpijn te hebben op een onhandige plek. Vraag me af of je dan niet juist nog besmettelijk bent?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:04

idinn schreef:
Pijn bij je longen klinkt niet echt klachtenvrij :o

Ze had ook astma

Heb je de dokter gebeld voor medicatie of een ander pufje?
En nu niet dat ik denk dat, dat helpt tegen Corona maar collega vertelde mij dat Corona haar astma had geprikkeld en bij tijdelijke ophoging van haar medicatie had zij de pijn bij haar longen niet nadat ze Corona had gehad.
Hoeft als nog niet voor iedereen te werken

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:13

Ben net weer wakker. De pijn in mijn longen is sinds vanmorgen aanwezig. En als ik teveel heb gedaan dan krijg ik deze ook. Heel toevallig heeft de huisarts net gebeld, en dus die moet ik zo even terug bellen. Ik voel mij over het algemeen goed. Misschien is vrijdag ook te snel. Maar wilde het zelf heel graag proberen.
Ik heb ventolin. Maar dat is echt troep daar schiet mijn hartslag van omhoog en heb het niet echt benauwder dan normaal. Ga zo de huisarts even terug bellen.
De praktijkondersteuner had mijn gebeld, ze belt mij zo terug dus ga het dan aangeven en die kan het dan bespreken met de arts.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:44

Eigenlijk bijzonder zo groot de verschillen zijn hoe je je voelt en hoe ziek je bent.

Gelukkig heb ik het aan niemand doorgegeven, heb meteen iedereen op de hoogte gebracht en had weinig contacten gehad, 1 collega en mensen op stal gezien maar wel buiten en voldoende afstand.
Het GGD contacten onderzoek was een enorm lang telefoongesprek ervaren jullie dit ook?
Voor alles genoteerd is ben je zo 3 kwartier verder pff.

Nu een week later nog steeds weinig contacten met andere en anders alleen buiten.

Iedereen die nog ziek is beterschap en neem je tijd om uit te zieken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:47

Ik vond dat gesprek ook heel lang. En ik had niks te melden, want was nergens geweest en had de 2 weken voor ik ziek werd alleen man en dochter gezien. Maar evengoed ruim een halfuur allemaal vragen moeten beantwoorden. Man en dochter kon ik helaas niet ontlopen. Maar die hebben er minder last als ik.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:52

Je bent goed ziek geweest Fennee, vooral met die longontsteking erbij, dus pak nog nog even goed je rust hoor! En is het echt pijn aan de longen of pijn aan de ribspieren? Ribspieren doen bij mij ook nog veel pijn, maar die voel je niet bij iedere ademhaling. Als ik teveel doe gaan mijn longen wel branden. Longpijn kan ook goed hoor, longontsteking erbij is niet niets!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:56

Fenneeee schreef:
Ben net weer wakker. De pijn in mijn longen is sinds vanmorgen aanwezig. En als ik teveel heb gedaan dan krijg ik deze ook. Heel toevallig heeft de huisarts net gebeld, en dus die moet ik zo even terug bellen. Ik voel mij over het algemeen goed. Misschien is vrijdag ook te snel. Maar wilde het zelf heel graag proberen.
Ik heb ventolin. Maar dat is echt troep daar schiet mijn hartslag van omhoog en heb het niet echt benauwder dan normaal. Ga zo de huisarts even terug bellen.
De praktijkondersteuner had mijn gebeld, ze belt mij zo terug dus ga het dan aangeven en die kan het dan bespreken met de arts.

Ik kan inderdaad ook niks met ventolin maar nu heb je heb als bijwerking van pufjes wel snel dat je hartslag om hoog schiet.
Sterkte. Een longontsteking is normaal ook niet iets waar je na een week vrolijk ronddartelt.
Kan je ook een heel aantal maanden (conditie)klachten van hebben.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:04

Het was de praktijkondersteuner, daar heb ik maandag een telefonische afspraak mee betreft mijn astma.
Ik heb nu net onder mijn borsten echt een zeurderig gevoel. En het voelt allemaal gewoon zwaar. De assistente gaat overleggen met de huisarts. Ik denk zelf dat de longontsteking nog niet helemaal over is...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:16

Als je ventolin wat vaker gebruikt heb je minder last van hartkloppingen. Je lijf went er aan.

Ik heb net in het ziekenhuis gelegen met een astma-aanval.
Na mijn 2 covid-besmettingen zijn mijn aanvallen heftiger. De longartsen weten niet of dat het toeval is of post-covid.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:18

Fenneeee schreef:
Het was de praktijkondersteuner, daar heb ik maandag een telefonische afspraak mee betreft mijn astma.
Ik heb nu net onder mijn borsten echt een zeurderig gevoel. En het voelt allemaal gewoon zwaar. De assistente gaat overleggen met de huisarts. Ik denk zelf dat de longontsteking nog niet helemaal over is...

Hopelijk nog voor de feestdagen contact en een nieuwe antibiotica kuur dan.
Ik krijg bij longontsteking standaard een dag extra. Nadat ik al 2x direct weer een nieuwe kuur kon starten.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:19

raket schreef:
Als je ventolin wat vaker gebruikt heb je minder last van hartkloppingen. Je lijf went er aan.

Ik heb net in het ziekenhuis gelegen met een astma-aanval.
Na mijn 2 covid-besmettingen zijn mijn aanvallen heftiger. De longartsen weten niet of dat het toeval is of post-covid.

Heb de Ventolin nu al 4 dagen niet gebruikt. Omdat ik het niet meer benauwd heb. Als ik het niet hoef te gebruiken dan liever niet :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:51

Dat lang pijn houden aan je longen is normaal hoor. Ik had er ook een secundaire longontsteking overheen gekregen en heb de eerste dagen na de kuur bijna dagelijks contact met de HA gehouden, want ook ik dacht dat het nog niet over was, maar mijn HA was ervan overtuigd dat de pijn normaal was. Inderdaad werd het heel heel langzaam beter.
Ik ben begonnen met 2 uur werken en toen dat redelijk ging na een paar dagen na 3 uur gegaan, na het weekend toen naar 4 uur en na 2,5 weken zat ik op 6 uur voordat ik vakantie had.

Naar mijn mening hielp het wel om weer aan het werk te gaan, ook al was het maar 2 uurtjes. Je bent er toch uit, je hebt weer een ritme en je uithoudingsvermogen wordt beetje bij beetje wat beter. Wel de eerste week na het werk een paar uur geslapen, maar ook die behoefte werd langzaam minder.

Dus als je werk akkoord gaat, misschien kun jij ook zo langzaam opbouwen?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:11

Daphara schreef:
Dat lang pijn houden aan je longen is normaal hoor. Ik had er ook een secundaire longontsteking overheen gekregen en heb de eerste dagen na de kuur bijna dagelijks contact met de HA gehouden, want ook ik dacht dat het nog niet over was, maar mijn HA was ervan overtuigd dat de pijn normaal was. Inderdaad werd het heel heel langzaam beter.
Ik ben begonnen met 2 uur werken en toen dat redelijk ging na een paar dagen na 3 uur gegaan, na het weekend toen naar 4 uur en na 2,5 weken zat ik op 6 uur voordat ik vakantie had.

Naar mijn mening hielp het wel om weer aan het werk te gaan, ook al was het maar 2 uurtjes. Je bent er toch uit, je hebt weer een ritme en je uithoudingsvermogen wordt beetje bij beetje wat beter. Wel de eerste week na het werk een paar uur geslapen, maar ook die behoefte werd langzaam minder.

Dus als je werk akkoord gaat, misschien kun jij ook zo langzaam opbouwen?

Mijn werk lijkt heel moeilijk te doen. de 8 collega's die met mij corona hebben gehad mogen allemaal 2 dagen opbouwen van 7-11. ik heb maandag aangegeven dat ik het graag wil proberen maar dat ik niet weet hoelang ik het vol houd. en ook niet weet hoe mijn longen het gaan houden. Dit was goed maar ik stond er wel op van 7:00 - 13:00. Na aanleiding van die tijd weer contact gehad en gevraag hoe het nou zat, en daar kwam niet echt reactie op. Gister weer opnieuw een mail gehad met de diensten en daar sta ik dus op van 7:00 - 13:00 op 2 woningen en daarbij 3 dagen werken dan 1 dag online school en dan weer 3 dagen, dat zie ik dus echt niet zitten. Terwijl mijn collega's er opstaan van 7:00 - 11:00 de eerste 2 dagen. Ik denk dat de afspraak is als het niet meer gaat dat ik mag stoppen, maar zeker weten doe ik het niet. Mijn teamleidster doet er heel luchtig over lijkt het wel. Wacht maar even af wat de huisarts zegt, en moet van mijn ouders vragen of de huisarts het verantwoordelijk vind als ik ga werken, en het is op dit moment ook werken met beschermende kleding etc aan omdat er nog bewoners ziek zijn.
Misschien komt dit allemaal omdat ik een stagaire ben en niet zoveel te zeggen heb, maar deze hele situatie is behoorlijk frustrerend.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:19

Als je stagiaire bent sta je toch over gepland? Dan is het bonus als je er bent. Ik snap niet dat ze zo moeilijk doen.

Ik voel me trouwens beter als gister. Dus voorzichtig positief. Minder snel draaierig. Wel nog steeds misselijk.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:21

SusanH schreef:
Als je stagiaire bent sta je toch over gepland? Dan is het bonus als je er bent. Ik snap niet dat ze zo moeilijk doen.

Ik voel me trouwens beter als gister. Dus voorzichtig positief. Minder snel draaierig. Wel nog steeds misselijk.

Nee ik ben leerling, dus sta gewoon als 2e op een dienst. Hebben 1 hoofddienst van 7-15 en 1 tussendienst van 7-13. En die heb ik eigenlijk altijd

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:33

Gewoon aangeven dat je 1 huishouden wilt proberen en niet meer. Ze hebben er niets aan als jij weer uitvalt. Je zult niet meer besmettelijk zijn, maar helemaal beter ben je gewoon niet.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:49

Daphara schreef:
Gewoon aangeven dat je 1 huishouden wilt proberen en niet meer. Ze hebben er niets aan als jij weer uitvalt. Je zult niet meer besmettelijk zijn, maar helemaal beter ben je gewoon niet.

Ja de bedoeling is ook dat ik op 1 woning sta, en ik weet ook dat ik geen bewoners moet gaan douchen etc, want dan zit ik al aan de max denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:58

Blijf iig duidelijk je grenzen aan geven :j En als jij A vindt en zij B.. dat ze dan maar de bedrijfsarts moeten inschakelen. Doe echt rustig aan hoor, als je nu direct over je grenzen knalt duurt het alleen maar veel langer!