Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:16

hoi allemaal,
Ik deed in 2019 een tijdje fanatiek mee en toen is het weer de verkeerde kant opgegaan.
Ik ben nu drie weken begonnen aan een gezondere instelling en mijn focus ligt weer goed.
Ik heb nu een nieuw workout schema samengesteld en probeer intermitted fasting!
Ook probeer ik gezonde dingen te eten gedurende de dag. Tot nu toe gaat het erg goed en is er al een 3,8 kg vanaf. Mijn zus is het ook met dit schema gelukt, vandaar dat ik nu hoop dat het mij lukt!
Ik moet nog 19,3 kg om mijn streefgewicht te bereiken..

Klopt het dat de lijstjes nu via PB worden gestuurd? Ik zou me namelijk vol goede moed opnieuw willen aanmelden :o

Anoniem

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:03

Goed bezig xelodi! Hier heeft IF ook voor een goede opstap gezorgd en doe ik dat nog steeds.
Je mag mij iedere zondag een pbtje sturen met je startgewicht en je huidige gewicht, dan plaats ik dat zondagavond.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:25

Welkom Xelodi & Sjakie!

Hier mezelf weer gedwongen om een rondje hard te lopen. Vind er nog steeds geen klap aan, maar we moeten maar :')
Ga op gemiddeld tempo wel steeds beter, nu 5 minuut 28 gemiddeld per kilometer, maar leuk vinden doe ik het nog niet :n

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:13

DideH schreef:
Welkom Xelodi & Sjakie!

Hier mezelf weer gedwongen om een rondje hard te lopen. Vind er nog steeds geen klap aan, maar we moeten maar :')
Ga op gemiddeld tempo wel steeds beter, nu 5 minuut 28 gemiddeld per kilometer, maar leuk vinden doe ik het nog niet :n

Dankje!

Ik probeer ook met IF van al dat gesnaai af te komen, vind het wel prettig, heb nu nog wel een eetraam van 9, maar wil vanaf vandaag naar 8,5 uur en dan rustig naar 8 of 7,5 uur.

Heel goed dat je een rondje hebt hardgelopen, hoe ver heb je gelopen? Pak je interval of steady tempo?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:19

SjakieXX schreef:
DideH schreef:
Welkom Xelodi & Sjakie!

Dankje!

Ik probeer ook met IF van al dat gesnaai af te komen, vind het wel prettig, heb nu nog wel een eetraam van 9, maar wil vanaf vandaag naar 8,5 uur en dan rustig naar 8 of 7,5 uur.

Heel goed dat je een rondje hebt hardgelopen, hoe ver heb je gelopen? Pak je interval of steady tempo?

Klinkt als een goede opbouw!

Ik probeer 2 a 3x per week na werk en voor het eten een rondje van 3,5-5km te doen. Loop dan steady 10,5 a 11km/h.

EscamillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:47

Hoihoi! Ik heb mij begin 2020 al eens gemeld hier, maar qua afvallen eigenlijk nog niks gedaan. Ik ben nu vooral van plan om gezonder en meer te gaan eten. Mijn dagelijkse voeding bestaat meestal alleen maar uit mijn ontbijt en avondeten. En dan tussendoor ongezond snacken :9
Niet echt gezond dus.

Ook wil ik gaan beginnen met thuis workouts. Hebben jullie nog schema's of video's die jullie aanbevelen?

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:57

Ik ben weer terug.

Een enorme eet periode gehad, de familie bleef maar koekjes bakken maar nu is de switch weer om bij mij. Ik eet geen koekjes meer alleen met Pasen heb ik wat gesnoept.

Verder probeer ik iedere dag te sporten, nu hebben we hier een Peloton fiets staan dat gaat wat beter nu. Ook ben ik weer met IF begonnen.
Voor nu eet ik lunch, fruit en avond eten en dat lijkt goed te gaan.

Ik vind Chloe Ting fijne work outs hebben online!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 22:06

Ook ik ben weer terug!
Voelde me een tijdje echt alleen en nutteloos. Dan vind ik de verleiding echt zo moeilijk te weerstaan. Maar ik heb nieuw werk, colleges en tentamens staan weer op de planning. En ik voel me weer beter nu. Dus kan nu hier weer mee aan de slag. Alle ongezonde snacks zijn ook op in huis, behalve nog wat verpakte koekjes die vriend meeneemt naar het werk. En vanavond weer een halfuur op de crosstrainer + wat oefeningen gedaan.

Zijn wat mensen om me heen die ook bezig zijn met afvallen. Dat motiveert me ook.
Let’s go!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:56

Wat leuk dat er alweer zoveel terug zijn!

@Escamilla: ik vond de workouts van Kayla Itsines op YT vroeger wel heel leuk! Of insanity workout voor als je wat meer uitdaging wil. Inmiddels zit ik op fitchannel en volg ik daar het programma van Carlos Lens.

Ik had gisteren ook een rondje hardgelopen... Slecht idee, want mijn heupblessure was hier (blijkbaar) niet aan toe, waardoor ik vandaag amper kan lopen :') Dus voor vanavond maar een rondje MTB op de planning, lijkt me een beter idee :')

Hier gaat het weer heel goed! In de maand april alweer -3 kg op het lijstje *\o/*

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:07

Ik meld me ook weer eens. Hier is het gewicht al een tijdje stabiel (maar wel mijn startgewicht :') )
Ik vind de methodes van Kayla Itsines ook heel fijn voor thuis, maar vind de Sweat app een beetje prijzig. Ik probeer nu vooral via YouTube, instagram en de basic-fit app van alles door elkaar te gooien met de materialen die ik thuis heb. Afgelopen vrijdag deze gedaan: https://www.instagram.com/p/B-zFEnXndbO ... qscdigaz0f
En na 2 dagen voelde ik hem nog.
Daarnaast gebruik ik nu de Samsung Health app om allerlei gegevens bij te houden en dat bevalt me goed.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:29

Wat goed dat er weer een nieuwe impuls aan het topic komt. Samen de schouders eronder.

Wat ik soms wel heel lastig vind is dat mijn vriend zo veel snoept. Met name zeebanket chocolaatjes... Maar heb ze vandaag al 2x laten liggen.

DideH, mooi tempo. Hardlopen is ook niet echt leuk (vind ik), maar het is wel lekker makkelijk (schoenen aan en gaan en het helpt mij m'n hoofd leeg te maken. Als je in een mooie omgeving loopt is het wel leuker.

Qua thuis workouts, wat wil je doen en hoeveel tijd wil je eraan besteden?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:58

Lieke schreef:
Wat ik soms wel heel lastig vind is dat mijn vriend zo veel snoept. Met name zeebanket chocolaatjes... Maar heb ze vandaag al 2x laten liggen.

Lastig is dat hè! Die zou ik niet kunnen laten liggen, knap van jou.
Aangezien ik degene ben die boodschappen doet, haal ik dingen die hij wel lekker vindt en ik makkelijker kan laten liggen.

EscamillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:07

Ik heb vandaag al 1 stap de goede richting in gedaan mbt mijn eten! Ik heb een pak havermout gekocht dat ik makkelijk kan maken in de ochtend. Brood vind ik namelijk echt niks aan en dat kan ik dus niet elke dag eten. En daarnaast heb ik vanmiddag nog 2 geroosterde broodjes met avocado en ei gegeten!

Edit: okeoke ik moet wel toegeven dat er een paar paaseitjes uit de zak zijn gesneuveld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:23

Beter dan dat je de hele zak leeg eet, toch? Hoe heb je je havermout precies gegeten?
Ik eet iedere morgen havermout met lijnzaad. Dan doe ik er wat gedroogde vijgjes doorheen en dan in de vanille yoghurt (van alpro soja). Echt heerlijk en ik kan er super lang op doen :j

EscamillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:32

Renee1991 schreef:
Beter dan dat je de hele zak leeg eet, toch? Hoe heb je je havermout precies gegeten?
Ik eet iedere morgen havermout met lijnzaad. Dan doe ik er wat gedroogde vijgjes doorheen en dan in de vanille yoghurt (van alpro soja). Echt heerlijk en ik kan er super lang op doen :j

Havermout heb ik nog niet gegeten, heb het vanmiddag pas gekocht. Ik ga het sowieso met lactosevrije melk opwarmen en voor de rest kijken wat we in huis hebben!

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:42

Ik heb ook weer een schop onder mn kont nodig.. niet aangekomen maar ook niet meer afgevallen helaas.

Klinkt lekker Renee! Laat je de havermout een nacht in de yoghurt staan of gewoon direct opeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:22

Ik ben dol op havermout! Mijn favoriet is toch wel havermout koken met (plantaardige) melk, dan wat lijnzaad erbij in en dan met frambozen of appel-kaneel-rozijnen :9

Ik heb net lekker een uur gemountainbiked, ging toch stukken beter dan dat hardlopen van gisteren _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:55

@nereids Ik laat het eventjes vijf minuten staan, dan wordt ie inderdaad wat voller. Als ik hem een hele nacht laat staan is het een blok beton :=
Blauwe bessen of zo is ook lekker er doorheen :j

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:04

Hier is havermout helaas geen mogelijkheid. Nu toch even cruesli omdat ik het gekregen heb, maar omdat ik mijn darmgedrag herkende ben ik eens op de verpakking gaan lezen en het blijkt dat ook hier 33% havermout in zit, dus het is mijn laatste pak. Ik kan na havermout gegeten te hebben eigenlijk niet naar mijn werk (het kan dus nu opgegeten worden omdat ik thuis werk en het doseer, kleine hoeveelheden gaan beter. En niet te lang achter elkaar, dus niet toch nog een pak. De klachten zijn progressief, maar zakken bij mij wel grotendeels weg als ik een aantal maanden geen echte hoeveelheden haver eet).

Je hoort er niet zo veel over, maar haver bevat een vergelijkbaar eiwit als gluten, namelijk avenine. Waar ongeveer 10% van de mensen een (lichtere of zwaardere) glutenintolerantie heeft, heeft 1% een avenine-intolerantie. De klachten zijn vergelijkbaar als bij een glutenintolerantie, maar worden door hun onbekendheid vaak niet gekoppeld aan de haver-producten.

Ik behoor tot de ongelukkige 1% (maar gelukkig niet tot de ongelukkige 10%), waar ik pas vrij recent achter ben gekomen. Als je dus protesterende darmen hebt, welke vorm dan ook, zou je dus eens kunnen proberen of havervrij kan helpen.

Bij mij ging het overigens het beste als ik het eerst een nacht liet staan, en daarna nog 50 seconde in de magnetron deed. De hoeveelheid melk is wel vrij kritisch, bij te weinig melk kan je er dan inderdaad een ruit mee ingooien.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:05

Havermout, heerlijk, ik maak er ook wel eens banaanpannekoekjes mee! Yumm!

Heel goed XJitskee, was het ook wel mooi weer voor!

Ik heb net een rondje van 2.5km hardgelopen, ook niet mijn favoriet, maar wel een makkelijke go-to op drukkere dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:18

Da's balen mizora.. Ik moet ook heel goed opletten, maar dan juist met tarwegluten. Heb jij wel alternatieven gevonden al?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:40

Op het moment eet ik brood/pistolet. Ik wil nog boekweit proberen als lunch. S ochtends eet ik tegenwoordig een bruine pistolet met ham en kaas uit de airfryer. Met dit ontbijt ben ik helemaal gelukkig, eventueel aangevuld met een schaaltje volle yoghurt. Mijn pistolet eet ik tijdens de ochtendwandeling van de hond op. Daarmee levert het me hetzelfde gemak als de havermout op, wat ik op mijn werk weglepelde (it met eigen bureau). Nu even niet van toepassing, maar eerder ging de wekker om 5.30 en zat ik om 6.00 in de auto, dus echt tijd voor ontbijten nam ik niet. Nu loop ik naar mijn laptop en ben ik dus flexibeler.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:51

Weet niet of dit helemaal de goede plek is hiervoor, maar weet er misschien iemand goede/leuke fitnessleggings (squatproof) die betaalbaar zijn? :)

Heb er nu wel eentje voor de (thuis)workouts die ik nu doe. Maar die vind ik een beetje mwha..

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:59

Ik heb een paar leggings van Adidas die me goed bevallen. Dit is alleen wel een beetje afhankelijk van welke materialen ze gebruiken, de ene is stugger dan de andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:28

Denk dat je die vraag beter hier kunt stellen, daar gaat het er namelijk regelmatig over.