Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:43

Karl66 schreef:
Biochemie werkt binnen een menselijk lichaam niet opeens anders dan buiten het lichaam. Het gaat niet om de medicinale functie. Het gaat gewoon om stoffen, die gewoon veilig zijn onder een bepaalde waarde. We krijgen de hele dag allerlei stoffen binnen via de huid, slijmvliezen, longen en maag. Dat ook nog eens in continu wisselende samenstellingen en daar kan ons lichaam prima tegen. Tenzij het om een giftige dosis gaat.

Ik denk ook dat de hoeveelheden zodanig klein zijn wat vaccinaties betreft, dat het inderdaad samen geen problemen geeft als het afzonderlijk aangetoond helemaal geen problemen geeft.

Alleen is het wel genuanceerder dan wat er kan misgaan in een reageerbuis. Er zijn welgelijk medicijnen geweest waarin bepaalde combinaties onverwachte lichamelijke reacties gaven, terwijl de stoffen samen niet reageren.
Hoogstwaarschijnlijkk is dat niet van toepassing hier inderdaad, maar ik vind dat we voldoende onderbouwde argumenten hebben om genuanceerd te kunnen blijven discussiëren ;) .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:45

SinneJ schreef:
Karl66 schreef:
Biochemie werkt binnen een menselijk lichaam niet opeens anders dan buiten het lichaam. Het gaat niet om de medicinale functie. Het gaat gewoon om stoffen, die gewoon veilig zijn onder een bepaalde waarde. We krijgen de hele dag allerlei stoffen binnen via de huid, slijmvliezen, longen en maag. Dat ook nog eens in continu wisselende samenstellingen en daar kan ons lichaam prima tegen. Tenzij het om een giftige dosis gaat.

Ik denk ook dat de hoeveelheden zodanig klein zijn wat vaccinaties betreft, dat het inderdaad samen geen problemen geeft als het afzonderlijk aangetoond helemaal geen problemen geeft.

Alleen is het wel genuanceerder dan wat er kan misgaan in een reageerbuis. Er zijn welgelijk medicijnen heweest waarin bepaalde combinaties onverwachte lichamelijke reacties gaven, terwijl de stoffen samen niet reageren.
Hoogstwaarschijnlijkk is dat niet van toepassing hier inderdaad, maar ik vind dat we voldoende onderbouwde argumenten hebben om genuanceerd te kunnen blijven discussiëren ;) .

Zeker. Maar er is 0 aanleiding om maar te vermoeden dat er een bepaalde reactie zou komen van een combinatie van hulpstoffen. We enten al jaar en dag, en er is nog nooit ook maar enig bewijs of vermoeden geweest van een niet-behulpzame reactie. Feit dat de WHO dus wel, speciaal voor kritische/anti-vaxxers, een database wil gaan aanmaken om dit toch bij te houden en te onderzoeken, getuigt van hun welwillendheid imo.

SinneJ

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:46

@IMANDRA 100% mee eens. Ik denk dat er echt dringendere zaken zijn om de focus op te leggen inderdaad!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:46

Ik zou wel voorstander zijn van titeren, maar dan vooral omdat je dan de kans dat een vaccinatie niet aanslaat veel kleiner maakt en dus ook de tijd of kans dat iemand onbeschermd rondloopt. Tenminste, werkt het hetzelfde als bij honden? Dat als ze nog voldoende antistoffen in bloed hebben via de moeder de enting niet aanslaat? En je dus liever ent als ze laag zijn om de kans dat het aanslaat te vergroten?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:49

MyWishMax schreef:
Ik zou wel voorstander zijn van titeren, maar dan vooral omdat je dan de kans dat een vaccinatie niet aanslaat veel kleiner maakt en dus ook de tijd of kans dat iemand onbeschermd rondloopt. Tenminste, werkt het hetzelfde als bij honden? Dat als ze nog voldoende antistoffen in bloed hebben via de moeder de enting niet aanslaat? En je dus liever ent als ze laag zijn om de kans dat het aanslaat te vergroten?

Mwah, een titerbepaling zou ik niet voor iedereen inzetten. Dat zijn onnodige kosten. Beschikbaar maken voor mensen die kritisch tegenover vaccinaties staan, zeker! Als we voor dat kleine groepje dmv een gratis titerbepaling ze zover kunnen krijgen om gewoon te zorgen dat de kids beschermd zijn dmv enten, dan vind ik het echt prima dat een klein deel van mijn zorgpremie daarheen gaat.

Titerbepaling laat simpelweg zien of het individu de juiste antistoffen heeft of niet (dus heeft het de ziekte doorlopen en antistoffen aangemaakt / is de vaccinatie aangeslagen).

Het ding is alleen dat als jij 3x die vaccinatie gehad hebt en dan alsnog niet beschermd bent: dan hoor je bij het kleine percentage non-responders. Dan moet je het hebben van de groepsimmuniteit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:57

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:58

Nee oke, niet voor iedereen, maar de mogelijkheid bieden inderdaad. Dat ben ik met je eens.

De vergelijking met honden was omdat puppy's daar met 6/9/12 weken geënt worden in NL (andere landen hebben andere schema's). Het komt daar voor dat ze op 6 weken nog antistoffen van de moeder hebben, waardoor de enting niet aanslaat en ze dus tijdelijk onbeschermd rondlopen.Dat kan in één nest heel erg verschillen. Ook de ene hond wordt op een jaar getiterd en heeft 0 antistoffen, de andere met hetzelfde schema heeft er zat om een enting over te slaan. Werkt dat bij mensen ook zo? Dat het kan dat een enting niet aanslaat, omdat er nog antistoffen aanwezig waren? Of werkt het bij mensen eerder dat het aanslaat of niet?

Degene waar het helemaal niet bij aanslaat is een uitzondering toch?

Nu zal het vast ergens op een andere manier werken, het zijn natuurlijk andere ziektes en entingen, maar even om het voor mezelf duidelijk te krijgen, dank je wel Imandra! Sorry mensen voor de zijsprong.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:01

Klopt, dat is maar 1-3% :j. De reden waarom we ook niet meteen enten als een kind geboren is, is omdat de antistoffen van de moeder dan inderdaad de werking van het vaccin tegen kunnen gaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:03

Dank je wel! Dan snap ik het weer wat beter. Ik vind het fijne posts om te lezen zo, ik lees hier voornamelijk mee om te leren en alvast wat meer informatie te hebben mocht ik die ooit nodig hebben. Ik wil altijd graag weten hoe iets werkt en waarom het zo gebeurt. Niet dat ik mijn kinderen niet zou enten, maar wil wel wat meer weten, haha.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:41

Pocca_Locca schreef:
@askja ik heb het Volkskrant artikel gelezen. Naast het feit dat het verhaal over Freek inmiddels achterhaald is( een onafhankelijke Italiaanse arts heeft zijn dood wél gelinkt aan de vaccins), kan ik werkelijk nergens de onderzoeksresultaten van de veiligheidsstudies naar de combinatie van meerdere vaccins plus hun verschillende hulpstoffen, en wat dat in het lichaam doet. Dat kan ook wel kloppen, want die veiligheidsstudies zíjn er níet.

Dat zal dan de nodige rumoer hebben gegeven, als die arts de dood van Freek wel gelinkt heeft aan vaccins. En dat is een officieel wetenschappelijk onderzoek? Gedaan op 1 persoon?
Maar hoe kan die arts dat dan gelinkt hebben aan vaccins als, zoals jij beweert, er geen studies zijn gedaan naar wat er allemaal in het lichaam gebeurt door die vaccins?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:00

Pocca_Locca schreef:
Ik heb alvast één antwoord van Thanh Hagoort. Het is sowieso NIET Tullio Simoncini ( als ik het goed schrijf)

Maar welke arts was het dan wel?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:10

@Kinke, ik heb het over de hulpstoffen in de vaccins en in het bijzonder de verschillende hulpstoffen in combinatie met elkaar gegeven. Dáár is nog nooit goed veiligheidsonderzoek naar gedaan. Ik verwijs nogmaals naar de link die ik gisteren heb gedeeld waarin bovenstaande naar voren komt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:13

Pocca_Locca schreef:
@Kinke, ik heb het over de hulpstoffen in de vaccins en in het bijzonder de verschillende hulpstoffen in combinatie met elkaar gegeven. Dáár is nog nooit goed veiligheidsonderzoek naar gedaan. Ik verwijs nogmaals naar de link die ik gisteren heb gedeeld waarin bovenstaande naar voren komt.

Sorry voor de wat rare vergelijking, ik bedoel het niet vervelend, maar onderzoek jij alles wat je eet en drinkt? Want bv van de lange termijn effecten van cola is ook nog geen onderzoek gedaan (geen idee ik zeg maar wat) en daar zit ook een geheim ingrediënt in voor smaak... ik bedoel maar; waarom, als er na 80 jaar vaccins (getal haal ik uit de link van bigone) geen vermoeden is van gevaarlijke combinaties van hulpstoffen, moet er onderzoek gedaan worden?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:18

Pocca_Locca schreef:

Misschien moet je dat congres eens helemaal kijken vanaf hun eigen website/bron, zonder onzinnig commentaar erbij. Want ze zeggen niet wat jij denkt dat ze zeggen.

En op die opmerking van die hulpstoffen in combinatie met elkaar is al 10000x op gereageerd, dan lijkt het me een beetje onzinnig om dit continu te blijven herhalen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:20

SinneJ volgens mij kun je het tot je nemen van eten en drinken, niet zomaar een op een vergelijken met het inspuiten van stoffen in een spier, zoals bij het vaccineren.

@Imandra dus er is wél veiligheidsonderzoek gedaan naar het combineren van vaccins en hun hulpstoffen in combinatie met elkaar?
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 02-03-20 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:21

Pocca_Locca schreef:
SinneJ volgens mij kun je het tot je nemen van eten en drinken, niet zomaar een op een vergelijken met het inspuiten van stoffen in een spier, zoals bij het vaccineren.

Waarom denk je dat je dat niet kan vergelijken?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:23

NatasjavE schreef:
Pocca_Locca schreef:

Waarom denk je dat je dat niet kan vergelijken?

Is dat een serieuze vraag? Het lijkt me logisch dat dat twee heel verschillende wegen zijn om stoffen in je lijf te krijgen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:24

Pocca_Locca schreef:

Als je herhaaldelijk bepaalde producten tot je neemt, zij het via je vertering, via je huid, via injectie, dan komt dat toch in je spieren en bloed terecht als het lichaam het niet kan afbreken ... hoe werkt bepaalde medicatie anders als het gewoon recht door je vertering gaat en er weer uitkomt? Waarom is roken schadelijk? Elke blootstelling aan vreemde producten (en zeker herhaaldelijk) moet je dan op dezelfde manier in vraag trekken.

Ik vind het een beetje inconsequent om na 80 jaar problemen te zien die onderzocht moeten worden, als je je over andere zaken geen vragen stelt, ja.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:27

Nou, SinneJ, ik heb het niet verzonnen hoor, dat er serieuze vragen zijn daaromtrent onder de artsen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:28

Ja was een serieuze vraag.

Net als de vraag over wie de dokter dan wel was.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:30

Pocca_Locca schreef:
Nou, SinneJ, ik heb het niet verzonnen hoor, dat er serieuze vragen zijn daaromtrent onder de artsen.

En over voeding worden dezelfde serieuze vragen gesteld. En dat moet ook! Ik vind niet dat je ongelijk hebt door het je af te vragen. De vraag is alleen; is het nodig/verantwoord daar nu schaarse middelen voor onderzoek voor in te zetten?

En is het gevaar groot genoeg om te stoppen met vaccineren en die ziektes weer te laten toenemen met alle gevolgen van dien? Ik denk dat we de mensen die de eerste 20 jaar zonder vragen gevaccineerd hebben heel dankbaar mogen zijn, want we plukken er nu de vruchten van doordat we met zekerheid kunnen zeggen dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:41

oomens schreef:
Pocca_Locca schreef:
(Échte Groepsimmuniteit is trouwens niet te verkrijgen door inenten. Het is een term die gebaseerd is op NATUURLIJKE immuniteit.)

Kun je dit ook onderbouwen en heb je enig idee waarin gecapslockte natuurlijke immuniteit zo fundamenteel zou moeten verschillen van door vaccinatie geïnduceerde immuniteit?
Waarom zou alleen het doormaken van een ziekte een populatie zodanig kunnen immuniseren dat evemtuele uitbraken van die ziekte zonder uitzondering lokaal blijven en vrijwel direct uitdoven?

Kun je dan ook gelijk uitleggen hoe volgens jou met alleen natuurlijke immuniteit een ziekteverwekker volledig uit te roeien is, zoals bij het pokkenvirus gebeurd is?

Of zijn dat vragen die je zoals gebruikelijk maar weer gaat negeren door er een ander herkauwonderwerp aan de haren bij te slepen?

Geheel zoals verwacht geen antwoord gehad.
@Muchaloca: wil je meediscussiëren of is dat helemaal niet je bedoeling?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:45

@SinneJ. Het gaat niet over of er groot genoeg gevaar is al dan niet, maar over het feit dat daar überhaupt nooit naar gekeken is. Dus dan tast je wel een beetje in het duister. En ik geloof niet dat de ( financiële) middelen schaars zijn bij de industrie..
Het is wel een enorm ingewikkelde materie inderdaad. Maar het gaat wel om mensen hun lijf.
@Natasha ik heb nog geen antwoord van Thanh Hagoort over de bewuste arts.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:50

Pocca_Locca schreef:
@SinneJ. Het gaat niet over of er groot genoeg gevaar is al dan niet, maar over het feit dat daar überhaupt nooit naar gekeken is. Dus dan tast je wel een beetje in het duister. En ik geloof niet dat de ( financiële) middelen schaars zijn bij de industrie..
Het is wel een enorm ingewikkelde materie inderdaad. Maar het gaat wel om mensen hun lijf.

EN ik heb het gevoel dat de mensen die tegen vaccineren zijn bij elk van hun beweringen die gepareerd worden wel weer wat anders vinden om over te zeuren, echt. Jij bent nu nog steeds bezig met die conferentie, iets word er uit gepikt en pagina's over ge*****. Soms is het een gave om gewoon te accepteren dat iets gewoon zo is.
Over de zoon van die kennis die is overleden, ouders hebben zich vastgebeten in de schuldige, de vaccinatie en staan niet open voor het feit dat dit kan gebeuren. En wanneer je dan maar lang genoeg zoekt en betaald , dan komt er wel zo'n arts op je pad die ook het liefst alles met een kopje suikerwater wil genezen.
Ik had een link over aluminium gedeeld, daar reageer je niet op maar misschien kom je dan met een weer andere vraag die imo echt nergens op slaat.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:56

Pocca_Locca schreef:

Sowieso tasten ze niet in het duister want men heeft gegevens van duizenden mensen doorheen 80 jaar. Dat is een beetje flauw om te stellen.