2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:08

Mariska88 schreef:
Gisteren 45 minuten krachttraining gedaan op sportschool
Eergisteren 6 km hardgelopen

En hopelijk zaterdag is er hier een trail loop (hardloop in bos) dus wil daar eigenlijk ook gaan lopen de 5 km

Helaas vandaag niet mee kunnen doen aan de trail
Maar vanavond wel ongeveer 5,5 km hardgelopen + buikspieren

Britt_Sisi

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:37

Knap hoor dat hardlopen!

Ik ben vandaag na 2 weken weer wezen sporten! Wordt spierpijn denk Ik!
Morgen weer werken op de kinderboerderij, dus dan ook flink beweging haha.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:43

Hardlopen kan ik helaas niet vanwege een knieblessure, maar ik kan gelukkig prima wandelen! Gister 24km gedaan en vandaag nog eens 15. Heb wel wat spierpijn, maar het ging beter dan ik verwacht had. Mijn langste wandeling tot nu toe was 22km, dus weer een record verbroken. *D

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:23

Knap hoor imre, hoe lang doe je daar over? Lijkt me best tijd rovend namelijk

Hier 2 jonge Kids dus alles moet in de avond uren of als er oppas is..

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 08:09

Hier ook iemand met b12 tekort. Ik krijg al een aantal jaar prikken en merk het onwijs na een maand dat ik toe ben aan de volgende!

Verder qua afvallen schiet het langzaam op maar ik zie wel een dalende lijn. Zo weer even wegen. Hoop dat de weegschaal een beetje lief voor me is.

Hardlopen kan ik evenmin maar vind wandelen minstens zo fijn. Jongste in de wagen, oudste op het meerijdplankje en karren maar.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 08:45

Hardlopen is zooo fijn soms! Je moet er wel discipline voor hebben, maar als het je eenmaal een beetje lukt dan haal je er zoveel voldoening uit! Heb een keer de 11km gehaald, maar daarna ook gestopt ofzo :') superzonde!

Gisteren voor het eerst een jurkje aangehad en ik voelde me er redelijk okee bij :+ Terwijl ik normaal juist mijn benen lelijk dik vind.
Afbeelding

Hij kruipt alleen dus steeds omhoog. Hoop, dat als ik afval en ie wat losser zit, dat het niet meer gebeurd want het is echt een leuk ding!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:45

Twan is niet goed bij z'n kokosnoot. Die schoenen kunnen echt niet bij dat jurkje. Tijd om te shoppen ;)
Hahaha!

Eline vds: Een steady dalende lijn is veel effectiever als een jojo lijn!
Lekker vol blijven houden.

Hier is hardlopen ook uit den boze, verboden door mijn fysio. Iets met een achillespees die dat niet leuk vind.

Helaas komt het BBQ weer er weer aan. Betekend dus weer heel sterk zijn om niet met een kerstgevoel te komen te zitten.
I love BBQ.... -O-

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:56

Schoenen zijn echt een no go hahah

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 10:28

Mariska88 schreef:

Kost inderdaad erg veel tijd. Die 24km hebben we inclusief pauzes 6 uur over gedaan.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:43

Is t al weer doorgeef tijd of nog niet?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:31

Vanaf morgen weer. Het zijn de oneven kalenderweken.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:42

Top, bedankt

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:09

Imre schreef:
Mariska88 schreef:

Kost inderdaad erg veel tijd. Die 24km hebben we inclusief pauzes 6 uur over gedaan.

Knap hoor
Moet je dus ook echt wel even een dagje voor nemen

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:08

Ah die schoenen kunnen best joh! Mooi figuurtje hoor cher!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:48

Lekkere verhalen hier!

Ik zit ook in een lekkere flow de laatste tijd dus vandaar de behoefte weer eens te reageren. Sinds januari ben ik aan het letten op eten, het lukt me sindsdien aardig niet meer toe te geven aan cravings (koek/chips/taart/chocola) en alles met mate te pakken. Nu lijk ik een stap verder te komen dat ik mijn calorie inname kan beperken en daadwerkelijk afval. Recentelijk van 67kg naar 65kg gegaan, yay! Zaterdagavond bijvoorbeeld ging ik met dochterlief naar de snackbar, expres op de fiets en twee dorpen verder. Bij de snackbar zag ik dat ze allemaal lekkere broodjes hadden, dus in plaats van friet met frikadel heel lekker bruin brood met carpaccio gegeten, en een paar frietjes van dochterlief die ze niet op kreeg. Dat voelde super goed!

Sinds ik ook aan het sporten ben krijg ik steeds meer mijn doel in beeld. Ik wil een getraind lichaam met minder vet. Nu zit er nog steeds teveel op plekken waar ik het niet wil. Nu focus op minder eten en cardiotraining doen maar ik wil graag de workouts van Kayla Itsiness erbij gaan nemen om sneller resultaat te behalen. Dat is nog wel een dingetje want in de sportschool durf ik niet zo goed (ik houd het veilig bij apparaten) en thuis is de motivatie minder om mijn fitness matje er even bij te pakken. Maar vanaf nu gewoon de dagen op gaan schrijven en DOEN.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:28

Knap Linda-Fleur!

Bij mij was het afgelopen week weer even helemaal mis. Had stressweekje met mijn pony (deze week ook trouwens, ik breng hem morgen naar Friesland voor MRI onder narcose) en dan ga ik dus vreten. IJs, chips, alles wat slecht is. Al mijn goede dingen in 1 klap weg. Ik dacht dat ik dat wel onder controle had afgelopen tijd maar niet dus.
Nou vanmorgen mezelf een grote schop onder m'n reet gegeven, gewogen (oliebol + 1.5 hoop ook wat vocht haha) en weer netjes alles bijhouden in My Fitness Pall. Werkt voor mij wel altijd heel erg goed.
Dus ik ben wel weer alweer blij dat ik het dan na een week weer op kan pakken en het niet maanden lang weer verkeerd gaat (ook regelmatig gebeurd -O- )

Moet ook echt wat gaan bewegen maar kan ivm reuma niet heel veel en/of heel lang. Ik wandel wel veel met m'n pony maar daar wordt mijn conditie niet beter van.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:55

Imre schreef:
Mariska88 schreef:

dat is best snel

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:09

Hmm, ja ik wandel als ik wandel meestal een uurtje max. Meer tijd heb ik er gewoon niet voor haha.

Ik val trouwens echt niet af. De motivatie is er wel maar de verleidingen te groot.. Ik doe steeds netjes maar dan wordt ik bijvoorbeeld uitgenodigd voor een etentje en hou ik me daar weer niet in (want zonde van mijn geld haha) Maar baal er wel een beetje van. Hang al een maand rond het zelfde gewicht volgens mij.. Dit weekend ga ik ook weer een weekend weg, dus wordt het ook lastig op mijn eten te letten omdat er daar gewoon groot ingekocht wordt. Wel ben ik daar het hele weekend actief. We maken de accommodatie schoon voor ponykamp, en het bos op orde maken enzo! Ook paardrijden, dus aan de beweging zal het niet liggen. Hopelijk kan ik me met het eten ook inhouden!

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:07

Britt_Sisi schreef:
Ik val trouwens echt niet af. De motivatie is er wel maar de verleidingen te groot.. Ik doe steeds netjes maar dan wordt ik bijvoorbeeld uitgenodigd voor een etentje en hou ik me daar weer niet in (want zonde van mijn geld haha) Maar baal er wel een beetje van.

Waarom vind je het zonde van het geld? (Bedoelt als bewustwording; hielp mij erg om me toch in te houden met uiteten e.d.)

Je gaat gezellig met mensen uit eten, je hebt een leuke avond en een normale portie eten. Je skipt de extra foute keuzes op het menu.. dan ga je toch naar huis na een leuke avond en een goed gevoel omdat je je aan je eetdoel hebt gehouden en je je niet schuldig tov jezelf te voelen?
Is dat niet het geld meer dan waard?

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:16

Ik begrijp het wel hoor, dat het met uit eten vaak weer uit de hand loopt. Zeker all you can eat concepten zijn gevaarlijk. Je zou inderdaad kunnen kiezen voor de verantwoorde dingen op het menu, of ipv voor- en hoofdgerecht twee voorgerechten nemen. Scheelt ook in de kosten ;)
Wat betreft eten en sociale gelegenheden, ik had altijd heel erg de drang om meteen te snaaien als er iets op tafel werd gezet en kon nooit nee zeggen tegen een cakeje of een taart. Nu maak ik steeds meer doordachte keuzes en voel ik me goed als ik slechte dingen heb geweigerd. Het begint haast een sport te worden van me haha.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:20

zefiros schreef:
Britt_Sisi schreef:
Ik val trouwens echt niet af. De motivatie is er wel maar de verleidingen te groot.. Ik doe steeds netjes maar dan wordt ik bijvoorbeeld uitgenodigd voor een etentje en hou ik me daar weer niet in (want zonde van mijn geld haha) Maar baal er wel een beetje van.

Waarom vind je het zonde van het geld? (Bedoelt als bewustwording; hielp mij erg om me toch in te houden met uiteten e.d.)

Je gaat gezellig met mensen uit eten, je hebt een leuke avond en een normale portie eten. Je skipt de extra foute keuzes op het menu.. dan ga je toch naar huis na een leuke avond en een goed gevoel omdat je je aan je eetdoel hebt gehouden en je je niet schuldig tov jezelf te voelen?
Is dat niet het geld meer dan waard?

Ik vind dat als ik ergens onbeperkt ga eten ik er ook van mag genieten. Ik betaal er dan 35 euro voor en dan vind ik het zonde om niet te eten wat ik echt lekker vind. Maar dat is hoe ik er in sta en normaal maakt dat niet zo veel uit want ik ga bijna nooit uit eten. Nu toevallig afgelopen twee weken 3 keer _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:36

Afgelopen weken ging zo slecht ,nu deze week met mijzelf afgesproken dat dropjes snoepjes en chips verboden zijn >< . Wortels - nootjes en rijstwafels zijn wel welkom , doel eerst dagelijks aan de 5000 stappen komen (En blokje om op de fiets telt bij mijn stappen :+ ) En dat opbouwen . Hopelijk houd ik de grip vast die ik nu klungelig heb gevangen

Wel een kilo kwijt vorige week , maar die 9 kilo kwijt had veel meer kunnen en moeten zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:39

Rebecca, houd er rekening mee dat noten vaak ook heel veel kcal bevatten en dus niet per se een gezonder alternatief zijn. Ik eet dolgraag noten maar weet ook dat ik zo een hele zak cashewnoten leeg kan vreten als ik er zin in heb en dat is in veel gevallen een grotere kcal bom dan een hele zak chips. Noten dus echt met mate, goed afwegen en kijken hoe veel kcal erin zit.

5000 stappen is al een mooi doel! Ik had in het begin mijn doel op 10.000 staan en beet me daar echt op stuk, ik werk veel zittend en zelfs als ik voor mijn gevoel hele actieve dagen heb kom ik vaak niet aan 10.000. Dus heb ik mijn doel naar 6000 gezet, daar kom ik vrijwel elke dag aan en het werkt super motiverend om nog wat extra te doen als ik halverwege de dag mijn doel al bereikt heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:49

Weet ik :j , weer alles bijhouden ritme zoek ik nog even . Heb wel een weegschaal staan in de keuken waar ik de noten op afweeg ,maar heeft niet veel nut als ik de rest niet goed bijhoud :')

Ik mag op de werkvloer mijn telefoon niet en die stappen worden ook niet geteld helaas , sta vooral en loop heen en weer . Maar werk maar 3 ochtenden , moet ook weer afleren niet alles in mijn mond te stoppen . Heel lekker die droge worst die over is ,dat plakje spek dat over is na gebruik . De kipfilet met spek eromheen uit de oven die naast mij staat :9

5000 red ik vaak net of net niet, elke avond fiets ik nog even een blokje om voor de laatste stappen

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:08

Na mn vakantie viel het onwijs mee hoeveel ik was aangekomen, terwijl ik me echt wel een beetje heb laten gaan. :o Maar het gaat nu ook weer de goede kant op en heb net weer een broek aangetrokken die ik vorig jaar "op de krimp" ( :+ ) had gekocht.

Ik mag officieel ook mn mobiel niet bij me hebben, maar dan moeten ze mee geen werkbroek geven waar een speciale telefoonzak in zit :Y)