Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyloe

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:29

Afbeelding

Een voorbeeld oefening met de enkelband :')

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:59

Hoe gaat het met alle sporters hier?

Mijn lange vakantie is sinds afgelopen maandag afgelopen en ik moet weer even een nieuwe balans zien te vinden. Daarbovenop kwam gelijk een griepje waardoor ik naast werken geen puf meer had ergens anders voor.

Vanaf 1 september gaat mijn goede voornemen weer beginnen, ik heb nu al op de agenda gezet wat ik welke dag ga doen. Fijne is dat ik komende week voor werk in een hotel zit met sportruimte en zwembad, dus daar gaan we maar eens gebruik van maken :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:04

Oeh, al helemaal opgeknapt wel? :(:) En een fijne vakantie gehad verder?
Goed dat je een het in je agenda hebt genoteerd, is wellicht toch een soort stok achter de deur die kan helpen :D

Hier gaat het goed :D Afgelopen week ook ziek geweest en ook rustiger aan gedaan, maar ben bezig met een 60days challenge en ook wel een beetje eigenwijs geweest :+ Daardoor bleef het ziekjes zijn wel wat langer hangen, dus bij deze.. doe het niet :')

Verder doe ik nu dus 4 keer in de week kracht (verdeeld in upper en lower-body) in de sportschool en doe ik die challenge gewoon thuis (da's 6 dagen in de week). Ben even aan 't kijken hoe ik dat ga blijven combineren, maar moet goedkomen :)) En gaat dat niet, dan schroef ik kracht even tijdelijk een tandje lager zodat ik even die challenge kan voltooien en ga ik daarna weer serieuzer kracht op pakken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:52

Hier gaan we ook gewoon gestaag door.
3x in de week full body. Prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:29

Hier mijn eerste meting gehad. 1,1 kg spier aangekomen en 1,2 kg vet verloren. Niet slecht voor een meting die plaatsvond aan het einde van een vakantie van 3 weken lang uiteten vond ik zelf. Nu mijn schema iets aangepast en over 6 weken weer een meting.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:34

Hier gaat het ook prima, ik sport 2x in de week in de sportschool. Doe dan ook nog wandelen/fietse ernaast als cardio. Dat doe ik 1-2x per week.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:38

Zijn er hier ook mensen die alleen naar de sportschool gaan? Ik moet ovet de drempel heen geduwd worden :+
Vroeger wel gedaan en vond het altijd erg leuk. Maar inmiddels heeft een slak nog meer conditie :=

Alleen ik ben bang dat ik raar aangekeken word la ik daar alleen kom. Belachelijk natuurlijk :D

Ik heb al 1 juiste stap gezet: een sportbroek gekocht :=

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:48

Ik ben al een half jaar niet meer in de sportschool geweest. Gevalletje druk op het werk en geen zin. Ik kom ook totaal niet uit de geen modus maar wil toch wel gaan beginnen. ik heb zoveel moeite om mijn motivatie te vinden. Maar volgende week wil ik zeker gaan.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:06

Saaams schreef:
Zijn er hier ook mensen die alleen naar de sportschool gaan? Ik moet ovet de drempel heen geduwd worden :+
Vroeger wel gedaan en vond het altijd erg leuk. Maar inmiddels heeft een slak nog meer conditie :=

Alleen ik ben bang dat ik raar aangekeken word la ik daar alleen kom. Belachelijk natuurlijk :D

Ik heb al 1 juiste stap gezet: een sportbroek gekocht :=

Ik ga regelmatig alleen, muziekje aan en knallen :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:08

Ik merk wel dat ik het moeilijker vind om alleen te gaan. met z'n 2en ga ik sneller. Maar die knop moet om want ik doe het tenslotte voor mezelf. ik ben de afgelopen 1,5 jaar 23 kilo afgevallen. Weeg nu 63.5 en wil graag naar de 60. Je zou toch denken dat dat voldoende motivatie moet zijn :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:10

Faringo schreef:
Ik merk wel dat ik het moeilijker vind om alleen te gaan. met z'n 2en ga ik sneller. Maar die knop moet om want ik doe het tenslotte voor mezelf. ik ben de afgelopen 1,5 jaar 23 kilo afgevallen. Weeg nu 63.5 en wil graag naar de 60. Je zou toch denken dat dat voldoende motivatie moet zijn :')

Wat enorm knap zeg! Ben je o.a dmv sporten zoveel gewicht kwijt?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:58

Vooral voeding, calorieen omlaag en bewust kiezen voor de echt lekkere dingen. Lastig in het begin maar nu zit het in mijn systeem en gun ik mezelf ook echt wel lekkere dingen op zijn tijd. Daarnaast ben ik veel gaan wandelen. Rustig aan begonnen met 5 kilometer en dat gaan uitbouwen. Nu wandel ik bijna ieder weekend en dan rond de 19 kilometer. Morgen ga ik grenzen verleggen met een wandeling van 25 kilometer. Maar echt heel fanatiek sporten heb ik niet gedaan. Af en toe lesje bodypump en spinning.

Nu de donkere maanden er aan komen en het weer waarschijnlijk ook wel weer minder goed gaat worden en ik eigenlijk ook wel spieren wil opbouwen wil ik het sporten gaan oppakken.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:12

Hier ga ik ook nog lekker door, bijna op vakantie dus wss nog 3 keer (ik plan altijd een soort sportschema in mijn hoofd :') )
Tegenwoordig ga ik mee met de bootcamp. Lekker pittig

Ik ga wel regelmatig alleen maar ik doe wel voornamelijk groepslessen . Het fitness is wat minder mijn ding merk ik toch :=

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:21

Saaams, ik vond het in het begin doodeng om naar de sportschool te gaan. Zelfs samen voelde ik me behoorlijk ongemakkelijk. Maar gewoon gaan je word echt niet raar aangekeken er zijn genoeg mensen met een hele slechte conditie die komen en daarvan denken anderen alleen: Wat goed dat je ermee bezig bent! Van helemaal niet durven durf ik nu gewoon een matje te pakken en mijn op internet opgezochte oefeningetjes te doen in plaats van het bij de apparaten te houden. En muziek in je oren doet wonderen, daarmee let ik helemaal niet meer zoveel op de omgeving.

Faringo wat knap dat je zoveel bent afgevallen! Die laatste 3,5 kg gaat je ook lukken. Ik weeg momenteel 65kg en wil ook terug naar de 60 (lengte 1,69).

Bootcamp vond ik ook geweldig leuk, helaas werken de tijden dat het bij mij in de buurt wordt georganiseerd niet dus kan het niet op regelmatige basis doen :n .

Ik doe nu vooral workouts van Kayla Itsiness (zwaar!), hardlopen (5-7 km buiten), intervaltraining op de loopband of wat apparaten gecombineerd met cardio. En af en toe 's avonds in de slaapkamer een buikspierkwartiertje van Youtube.

En dit pakketje wat ik vandaag binnenkreeg gaat me vast ook helpen met wat motivatie <3

Afbeelding

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:46

Oeh, leuke kleurtjes <3
Alleen naar de sportschool gaan is ff een drempel, zodra je de oefeningen etc weet dan gaat dat gevoel (meestal) gauw weer weg. :j
Mocht iemand de drempel over willen en eens een keertje mee willen trainen (omg Leiden) dan ben je welkom :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:58

Leuke kleurtjes!

Als er een bokker uit Ridderkerk e.o. mee wilt mag dat ook :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:01

Leuke kleuren!!

Ik zit met m'n lengte op 1.58 dus onder de 60 mag van mij ook nog.

Ridderkerk is voor mij niet zo heel ver weg (woon in Spijkenisse)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:30

Ik ga juist alleen en vind dat heerlijk! Gewoon m'n eigen plan trekken. En met niemand rekening houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:31

Ik ga meestal ook alleen. Soms gaat mijn moeder mee maar ivm haar werk kan dat niet altijd. Ik vind alleen gaan juist fijn. Lekker je eigen oefeningen doen. Ik probeer wel atijd meteen na het werk te gaan. Dan is het het minst druk en heb je minder last van mensen die je aanstaren.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:45

Ik ga vrijwel steeds met m'n schoonbroer, die wilt niet alleen :+ Ik vind alleen sporten ook goed, kan ik goed m'n ding doen.

De laatste tijd was ik HIIT aan het oppakken voor wat extra vetverbranding (werkt als een tiet! Ik zag m'n benen slinken!), krijg ik toch niet een ischias |( Kan niet zitten, kort staan en wandelen is een uitdaging. Zeker 10 dagen uit. Pfffffff...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:50

Ik ga met mn vriend, wat ook wel motiverend is!
Even een maandje niet kunnen sporten door een foutje van de administratie, maar vanaf morgen kunnen we weer aan de bak.

Alleen zou ik ook wel willen, alleen die drempel denk ik. Eerst iets meer zelfvertrouwen kweken in de sportschool :).
Zie mezelf soms nog “als het propje tussen de slanke mensen”, terwijl dat gewoon tussen mn oortjes zit.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 20:57

Ik ga vanaf het begin al alleen. En dit werkt voor mij persoonlijk het beste. Ik zie veeeeeel mensen bij ons in de sportschool die een apparaat bezet houden omdat ze een beetje zitten te kletsen. Spreek dan ergens anders af?

Ik heb sinds deze week een nieuw schema. Ik heb aan de PT gevraagd of hij mij dood wilde hebben :')
Het is echt pittig maar ik vind het heerlijk!

Had trouwens voorheen altijd oortjes in maar die vallen zo vaak uit! Dus heb een JBL koptelefoon gekocht. Wat een super fijn ding zeg! En ben kwa geluid nog beter afgesloten van m’n omgeving.

Ben nu 12,8 in het totaal afgevallen. Wil er nog 7 af hebben en dan ben ik echt heel blij! Dus gewoon lekker door blijven trainen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 21:05

Ik ga altijd alleen.
Op dinsdag spinning, op woensdag schema, op vrijdag cirquit training :j

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:38

Komende week hebben ze bij ons op de sportschool gratis lessen. Ik ga met m’n zus een lesje bodypump doen. Ben erg benieuwd!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:52

Ladyloe schreef:
Komende week hebben ze bij ons op de sportschool gratis lessen. Ik ga met m’n zus een lesje bodypump doen. Ben erg benieuwd!

Superleuk! Heeft bij mij meer dan een jaar geduurd voordat ik het aandurfde. Maar ik vindt het heel erg leuk. Helaas geven ze het bij ons op de sportschool op voor mij bijna onmogelijke tijden. Maar als ik dan toevallig kan, dan ga ik altijd.