Koolhydraatarm eten houdt ook wel wat meer in dan "alles eten onder de 5 gr khd/100 gr". Ook als je kha eet moet je een negatieve energiebalans hebben om af te vallen, en moet je genoeg eten om je lichaam te voeden. Ook is het belangrijk om genoeg vetten te eten, dat is je nieuwe brandstof. En eiwitten zorgen voor verzafiging en behoud van je spiermassa.
Je hoeft je echt niet enorm te verdiepen en al helemaal niet het wiel uit te vinden, maar mfp downloaden en invoeren wat je eet is gewoon echt niet ingewikkeld.
En ik snap ergens wel je gevoel dat je niet naar de rest van je leven wilde kijken. Wilde ik ook niet, dus ik viel gewoon even 12 kg af met sonja bakker. En kwam daarna 18 kg aan. Toen viel ik met shakes zo'n 15 kg af, en kwam er ruim 20 aan. Nou ja, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Inmiddels ben ik een eindje in de 30, en was ik 2 jaar geleden op mn zwaarst ooit. Eindelijk viel bij mij het kwartje, dit moest anders. Ik ben "gewoon gezond" gaan eten, minder snoepen (maar ik mag soms heus wel wat), genoeg gezonde maar vooral ook evenwichtige voeding. Eindelijk heb ik iets gevonden wat ik gewoon altijd vol wíl houden, gewoon omdat ik me er goed bij voel.
Nu wil ik echt niet zeggen dat dit de enige manier is, in principe kan je op heel veel manieren afvallen. Maar nadenken over daarna heeft wel degelijk zin, want als je terugvalt in je oude patroon, zit het verloren gewicht er zo weer aan.