3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kionasuppie

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:56

Ik ga er even naar kijken. heb een windows telefoon en zie in de appstore geen my fitness pal.
BMR berekenen ga ik ook even opzoeken, en dan kijk ik hier even of het klopt..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:58

In de OP staat eigenlijk alle info :j
Het is echt slecht om langdurig beneden je BMR te eten. Ik kwam er ook dit weekend achter dat ik eigenlijk te weinig eet dus ik probeer er iets aan te doen zonder ongezond te gaan snaaien :)
Ik hoop echt dat je er een goed ritme in krijgt. Maar hoe zie je het voor je? Nooit meet khd eten? Want je moet je levensstijl en eetgewoontes aanpassen...... Ik ben altijd bang als je dan weer khd gaat eten je ontzettend aankomt. Weet ook niet hoeveel je kwijt wil?

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:00

ik wil er 11 kg vanaf.. dus dat valt wel een beetje mee.
Heb het berekend en ik kom uit op 1915 kcal per dag en dan duurt het dik 1000 dagen voordat het eraf is.. das wel eeergg laang....
Ik ben nu gewoon opties aan het bekijken. Was van plan om dus tot het streefgewicht te gaan met KHD arm, en dan langzaam wel een beetje KHD toe te voegen en te blijven opletten waar er dus meer of minder van kan.
Ben 18 dus over mijn hele leven ga ik nog niks zeggen hahah

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:05

Komen die 1000 dagen vanuit MFP? Want MFP klopt niet qua BMR, je kan er best wat onder eten als het echt je BMR is, maar weet niet of je veel sport want dan wordt je BMR ook hoger.
Er zijn mensen die hier meer over weten dan ik dat weet, dus die kunnen je wellicht verder helpen. Ik zou gewoon niet zo snel KHD arm eten maar KDH wel in je dieet verwerken.... Ik vind dat je alles wel moet kunnen eten als je op dieet bent maar met mate. Let gewoon op wat je op een dag in je mond stopt en denk bij alles na. Dat werkt iig voor mij :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:09

Traag en blijvend, of snel en je eigen spiermassa opeten en steeds minder en minder mogen eten of je komt aan...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:19

Voor jojo’n moet je echt oppassen, dat is voor de rest van je leven (je komt niet meer op hetzelfde niveau).
Genoeg maar gezond eten zorgt idd voor duurzaam afvallen. Moeilijk, maar duurzaam.

Ik ken te weinig over khd arm om er wat van te zeggen.
Maar ik moet wel zeggen, nu ik de proteïne shake zo ongeveer 1.5 voor of na sporten drink, heb ik beduidend minder zin in khd of zoetigheid.
Dus balans is wel belangrijk denk ik.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:25

Sorry voor de egopost, maar mijn lijstje van vandaag:
O: Havermout met banaan en kaneel (en melk) (363)
T: een haverkoekje en een digestieve koekje (174)
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, appelstroop en hagelslag, water en een bekertje thee. (330)
T: een appel. (58)
T: een boterham met speculoos. (124)
A: braadworst, een schep bloemkool en een halve aardappel. (215)
T: Yoghurt met muesli en roosvicée (274).
B: 60 minuten fietsen, paard poetsen en longeren.
Totaal kcal: 1538. Dus misschien pak ik straks nog wel wat, ik kijk nog even.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:43

Koolhydraatarm eten houdt ook wel wat meer in dan "alles eten onder de 5 gr khd/100 gr". Ook als je kha eet moet je een negatieve energiebalans hebben om af te vallen, en moet je genoeg eten om je lichaam te voeden. Ook is het belangrijk om genoeg vetten te eten, dat is je nieuwe brandstof. En eiwitten zorgen voor verzafiging en behoud van je spiermassa.
Je hoeft je echt niet enorm te verdiepen en al helemaal niet het wiel uit te vinden, maar mfp downloaden en invoeren wat je eet is gewoon echt niet ingewikkeld.

En ik snap ergens wel je gevoel dat je niet naar de rest van je leven wilde kijken. Wilde ik ook niet, dus ik viel gewoon even 12 kg af met sonja bakker. En kwam daarna 18 kg aan. Toen viel ik met shakes zo'n 15 kg af, en kwam er ruim 20 aan. Nou ja, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Inmiddels ben ik een eindje in de 30, en was ik 2 jaar geleden op mn zwaarst ooit. Eindelijk viel bij mij het kwartje, dit moest anders. Ik ben "gewoon gezond" gaan eten, minder snoepen (maar ik mag soms heus wel wat), genoeg gezonde maar vooral ook evenwichtige voeding. Eindelijk heb ik iets gevonden wat ik gewoon altijd vol wíl houden, gewoon omdat ik me er goed bij voel.

Nu wil ik echt niet zeggen dat dit de enige manier is, in principe kan je op heel veel manieren afvallen. Maar nadenken over daarna heeft wel degelijk zin, want als je terugvalt in je oude patroon, zit het verloren gewicht er zo weer aan.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:32

Ik heb me al een tijdje terug een keer gemeld en hoop dat ik nog/weer welkom ben :)

Ik lees al die tijd al wel mee en krijg veel motivatie van jullie, en haal er veel bruikbare informatie uit! Maar toch zit ik er een beetje doorheen..
Het lukt me niet om af te vallen, steeds een kilo of 2 en dat was het dan, dat zit er ook zo weer aan bij mij. Ik weet wel hoe het allemaal moet, maar de uitvoering er van..
Gisteren heb ik een fitbit gekocht, omdat ik geen idee heb wat ik nou verbruik op een dag. Bmr wel betekend etc. Ook wil ik strenger gaan bijhouden wat ik eet, want volgens mij eet ik te weinig waardoor ik niet af val. Dat is vooral mentaal waar het dan knel gaat zitten, m'n hoofd moet om. Juist door meer te eten, maar gezond kan ik afvallen.
Eind mei willen we op vakantie, duurt nog even :') wordt een dure reis, waar ik hard voor moet werken, dus vind ik dat ik m'n best moet doen! :D Mijn doel is om dan toch wel een kilo of 10 lichter te zijn. Het liefst meer, maar ik weet hoe lastig en langzaam het gaat, dus ik denk dat dit realistisch is :)
Hopelijk door mee te kletsen kan ik dat zetje krijgen dat het me wel lukt!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:39

Goedemorgen en welkom! Lees de OP eens rustig door :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:41

Welkom!! Het gaat je lukken, lekker rustig aan :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:58

KellyAV: welkom terug!
Wat vervelend dat je er even doorheen zit. Dat is heel herkenbaar hoor :(:)
Goed dat je een fitbit hebt gekocht. Ik hoop dat het je gaat helpen wat meer inzicht te krijgen!
Dat je niet afvalt omdat je te weinig eet, kan inderdaad heel goed zo zijn. Maar daar kun je snel achter komen door inderdaad heel goed bij te houden wat je precies eet :j
Hopelijk haal je jouw doel, veel succes!

khd arm eten heb ik geen kaas van gegeten, dus daar kan ik niets nuttigs over zeggen. Heb het zelf ooit een maand geprobeerd en heb me nog nooit zo ellendig en slap gevoeld :') Ik heb echt veel khd nodig om een beetje op gang te blijven en te sporten.
Ben in die maand wel enorm veel afgevallen, geloof een kg of 6, maar toen ik weer langzaam begon khd toe te voegen zat er 10 weken later ruim 8 kg aan. Heeft mij dus op geen enkele manier geholpen helaas.

kionasuppi: ik zou inderdaad niet teveel vast houden aan mfp zoals hier al gezegd wordt. Die is helaas niet heel accuraat met dat soort dingen. Prima om je eten in bij te houden, maar that's it denk ik. :roll:

Lijstje voor vandaag:

O: 1 boterham met kaas + scrambled egg 3 eitjes en chilivlokken
T: banaan en cappuccino
L: 2 plakken zuurdesembrood met humus, jalapeno, avocado en rucola + kop soep
T: kwark en 2 mandarijnen
A: pasta met cherrytomaten, rucola en olijfolie
T: eiwitshake na het sporten

B: 40 min fietsen (retour werk), paddock van de pony's uitmesten, uur krachttraining, half uur cardio

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:03

Net lijstje frummels :j
Volgens mij ben je weer lekker op de goede weg??? :D

Ik deel ook maar eens een lijstje:
O: skyr met granola
T: wortels komkommer tomaat
L: 3 vk boterhammen 1 met kipfilet 1 met kaas en 1 met sandwichspread (denk ik) en 2 mandarijnen
T: appel
T: een reep nog geen idee welke heb zoveel in huis
A: lasagne van de Aldi zonder vlees, eet pas laat ivm eerst naar paard :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:22

Er is ook een topic hier op bokt over khd. En de balans is daarbij best belangrijk. Om helemaal om te gooien ben ik niet geschikt, maar ik ben wel mijn Koolhydraten gaan minderen. Wat op zich sowieso goed is, want wij eten met zijn allen te veel koolhydraten (nouja, ik heb zo'n vermoeden dat het in dit topic wel meevalt)

Ik heb me vorig jaar het boek "eet als een expert" gekocht. Geen dieetboek maar eigenlijk gewoon een heleboel weetjes over eten en dan ook met de (in hoeverre het bewezen is) wetenschappelijke onderbouwing ervan. Daarbij ging ook een stukje over khd. Daarbij gaven zij aan dat het waarschijnlijk een prima dieet is (als je het goed in balans doet) want heel belangrijk -> je wordt bewust van wat je eet en... heel simpel als je bijvoorbeeld geen boterham eet, eet je ook minder boter/pasta/ander beleg (en dat geld ook voor andere koolhydraten)

Ik gebruik zowel MFP als een stappentellen (en die laatste is binnenkort hopelijk wat nauwkeuriger) puur als leidraad. Niet als bijbel. Het zal vast niet op de Kcal kloppen, maar je wordt je wat bewuster van de verhoudingen en Kcal. Dat heb ik al na een week... moet je voorstellen. Vooral hoe weinig je relatief verbruikt en hoeveel Kcal sommige dingen zijn... (een kaasstengel van Bakker bart 500 Kcal :wow: )

Zo hoop ik bewuster te worden van wat ik nodig heb en dus eigenlijk mezelf beter te leren kennen en eetgedrag hier aan te kunnen aanpassen.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:32

Wij zijn wel geleerd in kha. Mocht je vragen hebben pb maar. :))

Ik ben er wel "tegen" raad het mijn klanten niet aan, niet dat extreme in elk geval! Ieder ze ding want mijn compagnon is helemaal into kha :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:47

Kha vind ik erg moeilijk vol te houden, heb het weleens geprobeerd. Voel me ellendig en heb juist zin in alles wat niet mag. Dus ik probeer het nu wel een beetje te beperken, eigenlijk gewoon binnen de macro's blijven :) denk dat ik daar al winst in kan behalen.

De leukste periode van de maand is ook aangebroken :+ dus dat wordt volhouden, heb altijd zo'n trek in chocola en anders zoetigheid/slechte dingen dan..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:50

Goed bezig Frummels! :)

KHD-arm weet ik ook de ballen van haha

Ik zal zo even een lijstje maken, ik eet in ieder geval chicken tonight vanavond :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:57

Yonker: ja heb de slag weer te pakken gelukkig :D
Jij ook een mooi lijstje!

Dankje Sharon, het lukt weer beter!
Oh chicken tonight.. heerlijk! Soms wel jammer dat ik geen vlees meer eet :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:22

Gelukkig fijn om te horen frummels!

Chicken tonight heb ik echt nog nooit op := is dat lekker?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:25

Chicken tonight is voor de luie koks haha! Het is rijst met kip en dan donder je er 1 pot van de sauzen door (zoet/zuur, saté, kip madras). Het is dus super simpel om te maken en ik vind het best lekker!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:27

Ja dat kant en klare wist ik wel maar vroeg me af t ook echt smaakte. Ik probeer juist altijd zo min mogelijk met kant en klare dingen te koken, maar soms is t wel handig.
Zoek nog iets voor morgen :+ maar denk dat ik voor en ovenschotel ga.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:41

Ik vind chicken tonight niet zo, maar pak het heel soms wel bij weinig tijd en zin, t is wel super simpel. Neem eigenlijk altijd de pikante tomaten-room, die vind ik nog wel ok.

Gisteren onze nieuwe matrassen gekregen, en jeeeetje wat heb ik lekker geslapen <3 hopelijk ga ik me hiervan weer wat fitter voelen :D

Plan voor vandaag:
O: 2 volk boterhammen met ossenworst
T: breaker high protein, vitalu cracker met slankie sambal
L: belegd broodje en kom soep uit de kantine
T: kakifruit, appel
A: lasagne, groene salade
B: sporten, weer fitgesprek (meten en wegen en gesprekje hoe het gaat enzo). Geloof niet dat ik ben afgevallen sinds vorige keer...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:43

Ja ik vind t dus prima te doen, al moet je inderdaad geen culinair hoogstandje verwachten :P

Fijn Laura! Goed slapen is zo belangrijk :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:29

Mooi lijstje Frummels! Wat fijn dat je de slag terug te pakken hebt, keep on going!

Hoi Kelly_av, I feel you... hier hetzelfde. Maar dankzij de proteïnen wel minder zin in zoet heb ik de indruk.

Gezond verstand is toch wel nodig denk ik. Jezelf uithongeren bv gaat op de lange duur niet werken. Maar als je grote porties eet, Nuja, dan moeten die kleiner en dan zie je die ook wel op de app verschijnen wat toch een geheugen steuntje is. Omgekeerd ook. Ik merk met sport dat ik wel meer honger heb, maar in stevig voedsel, niet in snel een koekje. Banaan is echt ideaal.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:37

Okee ik ben een beetje dom geweest, gisteren at ik pasta en ik mocht 125 gram hebben, dus netjes afgewogen toen het klaar was, maar hee het was wel erg weinig.. jaaaa pasta neemt dus vocht op en dan wordt het zwaarder :+ ik heb dus gisteren veel te weinig gehad, maar vond dit op internet over bereid/onbereid:
Pasta 100 gram x 2,50 = 250 gram bereid
Rijst 100 gram x 2,95 = 295 gram bereid

Weer wat geleerd dus ik pak vanavond niet te weinig rijst!

O: skyr
L: 2 boterhammen met een gekookt ei en kipfilet
T: 2 granenbiscuits en een peer
A: chicken tonight zoet/zuur
T: bounty
B: sportschool (30 minuten cardio, 30 minuten kracht)