Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:31

Ook lekker veel sport noeps! Is dat voor je benen genoeg afwisseling om niet te vermoeid aan trainingen te beginnen?

Sinatra die hardloopstukjes gaan idd op hogere snelheid, hoe korter de afstand hoe harder je loopt :) De trainer mailt elke maand een standaard schema waarin je je 10km tijd aanpast en dan geeft hij je zelfs tijden waarin je elke afstand kan lopen. Ikzelf loop gewoon met de rest mee en probeer zo snel mogelijk te zijn tijdens baantraining

Balen idd Tessa! Fijn dat je dan wel even kon lopen :)

Ik heb nog geen afstand ontdekt eigenlijk waarbij ik niet meer verder kan, zolang ik maar langzaam loop. Tot nu toe is mijn max denk ik 28km geweest maar had daarna nog best verder gekund

Han hoe is je voet nu? Wel heel gezellig om zoiets met de club te lopen. Ik drink nauwelijks alcohol, heb voor mezelf ook duidelijk dat ik niet wil drinken door groepswerk oid. Maar als ik écht zin heb in een biertje of likeurtje geniet ik er ook heerlijk van :)

Noeps ik las je post vanochtend na het hardlopen en dacht daar heb ik nu helemaal nog geen zin in. Toen besefte ik me dat je het gisteravond al had gepost haha

Vanochtend heerlijke duurloop gedaan! Zijn een weekendje in Duitsland voor het 30-jarig huwelijk van mijn ouders en kon hier prachtig lopen :) Wel in de buurt van de rivier gebleven zodat 't iets minder stijl was. 18.5km gedaan, ging erg lekker!

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:33

s1993 Waar in Duitsland zit je precies? En gefeliciteerd met je ouders. Wij zijn eind april (omdat ouders 40 jaar getrouwd waren) in de buurt van Cochem aan de Mosel geweest en daar heb ik ook lekker langs het water gelopen

Zijn er toevallig meer mensen die ervaring hebben met hielspoor? Zo als het er nu uitziet heb ik daar helaas last van. Wat betekend dat ik nu al 3 weken niet meer gelopen heb, sinds de Vestingloop in Den Bosch niet meer. Nu gaat het gelukkig weer beter, in het dagelijks leven af en toe nog last. Nu wil ik graag 24 juni in Empel aan de 5km meedoen met de Empel loop. Wil morgen weer gaan trainen. Iemand nog tips? Heb al steunzolen in mijn hardloopschoenen, draag die nu verder ook iets meer maar niet elke dag

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:59

Wat is iedereen lekker bezig!

Ik heb lang niet gereageerd, mede omdat ik nog steeds met een blessure zit. Maandag naar het ziekenhuis voor verdere onderzoeken. Heb inmiddels atletiek weer lekker opgepakt en dat is geen probleem (op vermoeidheid na, maar dat is logisch). Maar m’n lies/heup trekken een duurloop gewoon niet. Gister op het NK junioren 13.54 gelopen op de 100 m. Fijn om weer wat te kunnen bevestigen qua tijd :)

Wat vervelend Nienketje17.. Geen ervaring met bieslookroom (gelukkig)

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:22

Bieslookroom?? :') :')

Je kunt bij hielspoorklachten ook een siliconenhakje/zooltje in je schoen doen. Of bedoel je dat met steunzolen?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:40

Supervixen schreef:

Je kunt bij hielspoorklachten ook een siliconenhakje/zooltje in je schoen doen. Of bedoel je dat met steunzolen?

Ohhh autocorrect 8)7 ik bedoelde natuurlijk hielspoor

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:30

Unique6 schreef:
Supervixen schreef:

Ohhh autocorrect 8)7 ik bedoelde natuurlijk hielspoor

:D Haha, die is goed.

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:24

Supervixen schreef:

Ik heb van de podotherapeut zooltjes aangemeten gekregen. Maar heb het idee dat die misschien te weinig demping hebben. Zal morgen eens bellen naar de podotherapeut

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:30

Die siliconengevallen kun je op internet bestellen. Ik had ook hielspoorklachten een hele tijd geleden en die zooltjes waren wel fijn.

Ik heb mijn op een na beste 10km wedstrijd gelopen vandaag :D. Mooi parcours en lekkere temperatuur, vandaar dat het ook lekker ging.
10e van de vrouwen tussen 35 en 45 jaar. Mijn zusje was in dezelfde categorie 6e.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:56

Gefeliciteerd Supervixen ! Het is zeker lekker weer om te lopen vandaag.

Ik had gisteren een verjaardag, vanochtend wat traag op gang :o
Toch maar gaan rennen, en dat ging best lekker, 10km. Dat had ik vanochtend toen ik wakker werd niet gedacht :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:55

Hoi mag ik me ook melden?

Ik ben Femke, 33j en sinds 5 weken aan het rennen. Ik ga 2-3 keer per week (verder nog 4 keer rijden) en wil graag trainen tot een afstand van 15km ongeveer. Voorlopig loop ik bij de korte loopjes 4-5 km en bij de langere 7-8km.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:34

Binnen 5 weken loop je al 7-8 km?? Pas je op dat je de boel niet overbelast?

Wil je ook mee gaan doen aan wedstrijden?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:22

Ja ik let wel op! Die lange loopjes zijn ook echt extreem traag gelopen. Is meer lekker hoofd leegmaken dan mezelf tot het uiterste drijven. Ik heb sowieso wel wat basisconditie van het paardrijden en ga ook veel wandelen/hiken. In elk geval hou ik het wel in de gaten. Heb nog geen enkel pijntje of zeurderig gevoel of zo gehad. Komende weken komt er qua afstand ook weinig bij denk ik. Maar wel goed om me erop te wijzen! Moet er idd wel op letten.

Edit: wedstrijden weet ik nog niet. Zou dan mss graag richting trail gaan. Momenteel moeilijk omdat ik week op zondag.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:21

Supervixen, gefeliciteerd! En wel fijn dat je die passie kan delen met je zus.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:33

Ja zij is alleen wat beperkter qua wedstrijden omdat ze een alleenstaande moeder is. Maandag gaat ze beginnen met haar marathonschema, dus samen lopen zal er niet van komen de komende tijd denk ik.

Poes heerlijk dat je zo je hoofd leeg kunt maken hè!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:02

Ja gek is het! Jaren geleden een beetje hardgelopen. Maar nooit de passie gevonden. Ben wel altijd blijven rijden en deed er vaak ook iets naast: yoga, wandelen, zwemmen. Ben niet zo van mezelf afjakkeren :D

En nu tijdens mijn laatste reis zo geïnspireerd geraakt door enkele traillopers en hikers, en nu kan ik soms niet wachten om te gaan lopen :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:59

Zo jij gaat snel poes! Wel heel knap dat je zo snel kan opbouwen.
En sv gefeliciteerd met je goede tijd!

Ik moet weer even rustig aan doen, zaterdag een beetje vreemd uit mn auto gestapt/gevallen :+
Denk dat mn been bij mn heup wat uit de kom schoot ofzo. Heup, knie en enkel waren na afloop wiebelig en als ik er een tijdje mee loop zit mijn hele rug vast. Dus er gaat wat scheef. Ik ga vanmiddag wel eventjes op t paard zitten, kijken of die rustige beweging goed doet of niet en hoop dat het weer vanzelf recht trekt. Anders weer eens de fysio bellen.. (hij heeft toevallig net vorige week mn broertje weer fatsoenlijk in elkaar gezet dus die zal wel denken.. familie 8)7 )

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:19

Zo. Net even een loopje in het bos gedaan. Omdat ik me ingeschreven heb voor de zevenheuvelennacht (7km) en de dag erna de zevenheuvelenloop (15km), wil ik vaker twee dagen achter elkaar trainen. Dus vandaag eens uitgeprobeerd. Gisteren dus 10km op wedstrijdtempo en net 6.6km op rustig tempo in het bos. Viel me best zwaar na een dag werken en had nog erg zware benen. Deze afstand wil ik gaan uitbreiden naar 10km op wedstrijdtempo en de dag erna iets van 18km op een iets rustiger tempo. Weer een nieuw doel.

Ook voor het eerst mijn compressietubes van herzog uitgeprobeerd. Was wel even wennen, maar liep wel fijn. Alleen dat uittrekken :x

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:54

Welke wedstrijd tempo houd je dan aan Supervixen. Bedoel voor welke wedstrijdafstand? Bedoel 10km op halve marathon wedstrijd tempo vind ik al heel pittig. En 10km op 10km wedstrijd tempo is in training voor mij onmogelijk en als training natuurlijk ook niet efficient. En hoe dat je dat met in en uitlopen. Of begin je zonder inlopen op wedstrijd tempo? (zou ik ook niet kunnen zelfs niet op marathon tempo).

Sintara dat is een flinke misstap geweest. Hopelijk valt het mee.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:38

Ik doe niet aan in en uitlopen :') . Niet zo best, ik weet het.

Ik wil graag de zevenheuvelennacht op wedstrijdtempo lopen, dus de 7km. En dan de 15km op een wat rustiger tempo. Ik vind het fijn om van tevoren te weten dat ik dat op iets langere afstanden kan volhouden als ik de dag ervoor al op flink tempo heb gelopen.
Ik ben niet zo snel, op de 7km hoop ik dan rond de 5.20 per km te lopen en de 15km rond de 6 min per km.

Ik wil 10km kunnen lopen tijdens het trainen op ongeveer 5.30 min per km. Dat kan ik nu wel aardig, dus dat is meer onderhouden. Maar die tweede dag, dat moet ik nu gaan opbouwen qua tempo en afstand. Daar is mijn lijf nog niet aan gewend. Normaal heb ik altijd een rustdag er tussen.

En ik weet wel dat je niet zulke lange afstanden hoeft te trainen, maar het geeft me zelfvertrouwen als ik weet dat ik dat ruim kan. Anders heb ik echt last van faalangst.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:44

Jij rent zo je voordeur uit supervixen? Ik snap wel dat je alvast van tevoren wilt weten dat je deze afstanden gewoon kunt.. Zou ik ook heel erg hebben :D

@Greetje voor mij is zo´n misstap niet zo heel raar, ik zit niet zo stevig in elkaar (hypermobiel). Het gaat wel al steeds beter nu ik al heel lang veel sport, maar bij alles wat ik doe moet ik zorgen dat ik genoeg spierspanning zet..
Het paardrijden heeft goed geholpen trouwens. Mijn heup voelt vandaag ietsje stijf en niet wiebelig meer, dus dat is wel een goed teken. Rug is ook goed. Dus vandaag ga ik nog even een dagje rusten zodat eventuele zwellingen weg zijn en als alles goed gaat ga ik morgen op slakkentempo en korte afstand het hardlopen oppakken. 30 juni heb ik een mudrun van 7 km := hoop wel dat ik mee kan doen

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:43

Hallo allemaal! Ben ik ook weer :D Erg druk geweest de laatste weken. Hardlopen is er dan ook wat bij in geschoten.

Sintara oeps, hopelijk ben je voor de 30e goed herstelt!

Supervixen lekker ambitieus 2 wedstrijden achter elkaar, maar als je de 2e rustig doet is het vast goed te doen.

Verder niet echt bijgelezen eerlijk gezegd. Vanaf nu ga ik weer proberen meer te trainen en mee te kletsen :D

Zondag heb ik voor het eerst sinds de marathon (april) weer een wedstrijdje op de planning. Ga de 5km lopen, veel verder kom ik de laatste tijd in training ook niet haha. Ben benieuwd hoe het gaat na weinig training en al maanden niet echt meer gericht op tempo trainen. Hoop wel onder de 23 minuten te blijven.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:56

Jullie lopen wel veel wedstrijden :) lijkt me wel leuk om te doen!

Ik heb gisteren het lopen overgeslagen. Ben met werk in Zeeland en wou liever gaan wandelen. Toch dik 2u weggeweest in mul zand dus dat was ook een goede workout :D

Supervixen: wat loop jij snel! Ik loop 6:30 per km op mijn snelst :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:35

Nou er zijn er zat in dit topic die sneller lopen. Lees maar bij Daan_o.

Sintara, nee ik loop niet zo het bos in vanuit mijn voordeur helaas. Daar moet ik 20 min voor in de auto.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:01

Succes zondag daan.

ik ga vanaf vrijdag drie dagen in de Eifel trailen. Het beloofd goed weer te worden. Heb er superveel zin in. vandaag een interval training gedaan . 8x1200m. De langzaamste twee gingen op 4min35/km de snelste twee op 4min20/km. Maar ze waren dus alle acht sneller dan eigenlijk de bedoeling was. Op de baan is het toch gemakkelijker doseren dan op de weg ook al staan de 100m punten aangegeven.
Maar ik ben ook nog een beetje hyper want ik heb gisteren te horen gekregen dat ik in september daad werkelijk mee mag doen met het WK. Had vorig jaar september al de selectie limiet gehaald maar dat was niet direct een garantie omdat ik nog vormbehoud moest aantonen. Schijnbaar zat dat goed. Dus ik weet nu wat mij te doen staat. Want de temperaturen kunnen daar aardig oplopen en er zitten een 800hm in het parcours.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:50

Wat een toffe dingen allemaal Greetje. Veel succes dit weekend en daarnaast ook met de voorbereidingen voor het WK (welke afstand?)

Jij ook veel succes zondag Daan! Gaat je lukken!

Ik heb dit weekend ook een wedstrijd, de halve van Sneek. Net als Daan de eerste wedstrijd weer sinds de marathon. Uurtje geleden een laatste rustig rondje van 8km op 5:45 gelopen. Benen voelden goed dus het komt vast wel goed zaterdag :).