Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaravdW

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 18:45

Eerst drinken, vaak best veel (2-3 koppen thee, rustig tempo) en dan ontbijten. Ik wacht na drinken niet meer zo lang om te gaan eten, andersom wel (dus na eten wacht ik zeker een halfuur voor ik weer drink).

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:44

Ik vind dat ook lastig hoor. Nog steeds.
Ik sta op. 2 bakken koffie, hond uitlaten, 2 crackers/ rijstwafels en daarvoor alvast slokje melk om pillen weg te krijgen. Dan dus ontbijt. Dan honden voeren en dan 2 glazen melk. Op naar werk. Op werk halve bak koffie en dan een stuk fruit of zo. Rond 10 uur half 11 bakje zelfgemaakte soep ( ik eet geen brood omdat dat niet goed valt. ) en om een uur of 12 weer iets. Kan een cracker zijn of een stukje brie dan ook weer melk of kefir. ( na een korte pauze) smiddags rond 2/3 uur weer iets van yoghurt met vaak fruit en lijnzaad erin. En dan tussendoor kefir of melk. Avondeten rond half 7 en een wijntje of zo. Einde dag. ik drink minimaal 1 liter melkproducten en 3 kopjes koffie en dan ook nog wat wijn of sap of cola zero. Ene dag is de planning beter dan de andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:34

Jojoju schreef:
Ik heb helemaal geen honger

Dat komt wel weer deels terug, bij mij niet zoals het was, maar voel nu wel dat mijn maag leeg is. In het begin had ik ook helemaal geen honger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:35

Pipo waarom drink je zoveel melk als ik vragen mag?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 06:31

Omdat ik dat lekker vind. Wel magere melk. Water dronk ik voorheen veel, maar dat vind ik niet lekker meer. Andere drinken ook niet. Ja soms chocolademelk :D en er zit eiwitten in, dat is mooi meegenomen. Met m'n voedsel kom ik niet aan de eiwitten.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:50

Hier, na 7 maanden, nog steeds moeite met eten. Ik kom meestal niet aan 6 maaltijden per dag, want ik zit bijna altijd vol.

Mijn schema ziet er ongeveer als volgt uit:
Ontbijt = cracker met kipfilet of filet americain
Koffie en eventueel optimel
Lunch = boterham met tonijn of kipfilet of ei oid
tussendoor = Yoghurt oid met fruit
Avondeten = groente, vlees en iets van rijst/aardappel.
Voor het slapen gaan = yoghurt

Wat ik eet is allemaal niet veel, want ik heb snel vastlopers en ben snel vol.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 11:03

En hoeveel ben je kwijt match?

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 12:43

Jojoju schreef:
En hoeveel ben je kwijt match?

49 kilo :D

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 12:43

Jojoju, hoe gaat het nu met je? Lukt het allemaal een beetje?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:41

Het eten gaat eigenlijk heel goed, heb vanmorgen een bakje yoghurt gegeten en vanmiddag een geroosterde boterham. Ik kom nog lang niet aan de 5-6 eetmomenten per dag. Ook vind ik het lastig om mijn maag te 'voelen'. Na die geroosterde boterham voelde mijn maag niet anders dan vóór die boterham.

Heb net mijn liter water opgedronken,daarnaast drink ik 3 koffie dus dat is 1,6 liter water per dag.

Wat wel vreemd is, is dat ik eergisteren 121.2 woog, gisteren 121.8 en vanmorgen 122.2. Hoe dan?! Nu heb ik ook wel lipoedeem + lymfoedeem dus vocht vasthouden is best een dingetje.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 18:01

Jojoju schreef:
Het eten gaat eigenlijk heel goed, heb vanmorgen een bakje yoghurt gegeten en vanmiddag een geroosterde boterham. Ik kom nog lang niet aan de 5-6 eetmomenten per dag. Ook vind ik het lastig om mijn maag te 'voelen'. Na die geroosterde boterham voelde mijn maag niet anders dan vóór die boterham.

Heb net mijn liter water opgedronken,daarnaast drink ik 3 koffie dus dat is 1,6 liter water per dag.

Wat wel vreemd is, is dat ik eergisteren 121.2 woog, gisteren 121.8 en vanmorgen 122.2. Hoe dan?! Nu heb ik ook wel lipoedeem + lymfoedeem dus vocht vasthouden is best een dingetje.

Oei dat laatste heb ik en weet hoe frustrerend dat is! Heb geen GB gehad maar dacht ohh wat K toen ik het las. Je moet het denk ik even op de lange termijn zien en doorgaan. Dadelijk hupt het ineens naar beneden als je een dagje veel hebt moeten plassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:47

Iedere dag wegen heeft ook na een maagverkleining echt geen zin, je schommelt altijd..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:21

Relaxed schreef:
Iedere dag wegen heeft ook na een maagverkleining echt geen zin, je schommelt altijd..

Ben ik niet met je eens, maar je moet wel bepaalde dingen in 8 nemen.

Zo sta ik elke dag op de weegschaal. Maar pas als ik na 2 bekken koffie gepoept heb.
Klinkt raar, maar ik heb hele regelmatige ontlasting enzo. Zo weet ik wat ik vast hou aan weet ik veel wat. Dat is ook alleen maar mogelijk als je regelmatig ( zelfde tijdstip) ontlasting heb.
Het is ook totaal geen frustratie voor mij.
Daarnaast moet je ook beseffen dat je nu nog niet aan je dagelijkse beweging zit.
En niet onbelangrijk omdat je zegt, niet te voelen dat je vol zit... kauw je wel goed??
En ik moest vloeibaar de eerste periode. Jij dus niet blijkbaar. Of ben je dat al voorbij? ( sorry heel vol hoofd)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:35

Ik kauw tot het hapje de structuur van appelmoes heeft, dat was ook het advies van het ziekenhuis. Ik mocht vanaf dag 10 een geroosterde boterham voor ontbijt of lunch proberen, de rest is nog vloeibaar :)

Wel fijn als je zo'n regelmatige stoelgang hebt, handig met wegen inderdaad!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:52

Mij helpt gebroken lijnzaad heel erg als ik te weinig zemelen of hoe het heet eet. Die kan je ook zelf verder vermalen indien nodig. Dan door de yoghurt of zo.
Je bent al verder als ik dacht hihi. Na je operatie bedoel ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:26

pipo schreef:
Relaxed schreef:

Ben ik niet met je eens, maar je moet wel bepaalde dingen in 8 nemen.

Zo sta ik elke dag op de weegschaal. Maar pas als ik na 2 bekken koffie gepoept heb.
Klinkt raar, maar ik heb hele regelmatige ontlasting enzo. Zo weet ik wat ik vast hou aan weet ik veel wat. Dat is ook alleen maar mogelijk als je regelmatig ( zelfde tijdstip) ontlasting heb.
Het is ook totaal geen frustratie voor mij.
Daarnaast moet je ook beseffen dat je nu nog niet aan je dagelijkse beweging zit.
En niet onbelangrijk omdat je zegt, niet te voelen dat je vol zit... kauw je wel goed??
En ik moest vloeibaar de eerste periode. Jij dus niet blijkbaar. Of ben je dat al voorbij? ( sorry heel vol hoofd)

Maar dat hoeft niet iedere dag, want je schommelt, vrouwen sowieso nog meer dan mannen.. Een vast moment in de week is beter dan iedere dag.. Of 2x per week in het begin. En ook op de dag idd een vast moment. Midden op de dag wegen heeft geen nut.
Ik weeg nu nog maar 1x per maand ofzo en schommel hooguit een kilo. Erg blij mee, vooral dat de focus van het wegen/gewicht af is.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 17:44

Voor mij is het dus echt geen focus. Ik weeg me zoals gezegd elke morgen. Ik zit er niet mee als t wat meer is of iets minder. Maar voor het aankleden is het ook wegen. Ben al 2 jaar ( bijna) geholpen en sinds ik weer werk gaat er langzaam weer wat af. Daar ben ik vreselijk blij mee, maar zal er geen poppenkast van maken. Het is gewoon een routine. Net als de rest van de ochtend routine.
Soms wat meer, soms wat minder... is niet belangrijk meer voor mij. Hoop dat dat voor andere ook zo kan zijn. Weegschaal is geen vijand meer, spiegel ook niet. Zelfs niet door de vreselijke buik. :j

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:09

Ik moet toegeven dat ik toch stiekem bijna dagelijks op de weegschaal sta. Maar dit doe ik vooral omdat ik goed een vinger aan de pols wil houden. Gezien ik niet meer verder wil afvallen vind ik het fijn om het in de gaten te houden. (En gelukkig blijft het nu stabiel met soms 2 kilo meer en soms 2 kilo minder).

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:19

Hier is sinds de operatie 5,8 kilo weg *\o/* nu 12 dagen geleden

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:40

Fijn zeg! Gaat mooi zo!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:50

Jojoju schreef:
Hier is sinds de operatie 5,8 kilo weg *\o/* nu 12 dagen geleden

Ohh dat gaat dus toch wel erg snel en goed!!

Is het gewicht sinds de stijging ook weer omlaag?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:53

Yes zonnetje, die is weer omlaag. Sinds ik weer voldoende drink val ik af

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:16

Lekker bezig! Vandaag weer gewogen.. -40kg *\o/* ik ben 27 juni geopereerd. Heel benieuwd hoeveel ik straks 1 jaar po ga wegen

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:38

Eleadoras schreef:
Lekker bezig! Vandaag weer gewogen.. -40kg *\o/* ik ben 27 juni geopereerd. Heel benieuwd hoeveel ik straks 1 jaar po ga wegen

Daar ben ik ook benieuwd naar ik ben ook 40 kilo afgevallen, had net 6 weken stil gestaan en van de week ineens weer
1,6 kilo eraf. Ik loop een week of 6 op je voor.

Zit nu 2,5 kilo onder het gewicht dat het ziekenhuis voorspeld had na 2 jaar.

Wat wegen betreft in het begin stond ik iedere dag op de weegschaal, maar dat is al maanden niet meer zo. Als ik 1x per maand weeg is het veel. Ik voel mijn lijf zo ook nog steeds dunner worden.

@jojoju, wat fijn dat het afvallen weer begonnen is, hoewel het vlak na de operatie ook normaal is niks af te vallen aangezien je lijf in shock is.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:08

Wat heerlijk meiden!! Dat t mag worden waar je jezelf fijn bij voelt!!