Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:52

Ik heb afgelopen week 3 keer hardgelopen, maar ik houd het nog niet vol... deze week dus maar week 1 overnieuw doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:55

Hoe bevalt Evy? Dat kost geld toch :)?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:05

Ja, de 5 km voor beginners kost 4 euro. Ik vind het heel fijn! Kan het dus alleen nog niet helemaal volhouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:10

Oke, ik zag de app indd op mijn telefoon dat ik 4 euro moest betalen voor een les, ik vind het wel een fijn idee dat iemand zegt, nu lopen, nu rennen :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:06

Als je t niet volhoudt sophie, loop je te hard. Tempo omlaag dus en gewoon verder met week 2

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:15

Charizard schreef:
Oke, ik zag de app indd op mijn telefoon dat ik 4 euro moest betalen voor een les, ik vind het wel een fijn idee dat iemand zegt, nu lopen, nu rennen :)

Als je een beetje handig bent (je hoeft er geen nerd voor te zijn) kan je de belgische versie downloaden. Dat heb ik gedaan en deze later op mijn ipod gezet. Kost het je niets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:21

Ik heb nu een gratis app die zelfde princiepe heb, :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:22

Mag ik me ook melden? Ik ben eindelijk bijna volledig hersteld van mijn knieblessure en wil het hardlopen weer terug oppakken. Heb net de eerste training van Evy gedaan, helaas nog niet volledig volgehouden maar goed. Heb ook 3 maanden stilgezeten :') Dus gewoon rust gepakt. In totaal 15 min van de training gedaan (dus op zich wel bijna volledig). Nu kwam ik een ander schema tegen wat we meer mee leek te vallen en rustiger opbouwt. Niet dat ik het vervelend zou vinden verder te gaan met Evy, maar ik vraag me af of het me gaat motiveren als ik er al heel lang over ga doen om uberhaupt de eerste training af te krijgen :))

EDIT;

Citaat:
Week Training ------Pauze
Lopen (minuten) Wandelen (minuten)
1 5*1----------------5*2
2 8*1---------------- 8*1
3 4*2---------------- 4*2
4 5*2---------------- 5*x1
5 2-3-2-3----------- 1-2-1-2
6 3*3---------------- 3*2
7 4*3 --------------- 3*1
8 3*4 --------------- 2-1
9 5-5-3 ------------ 1-1
10 2*7 -------------- 2
11 10-5 -------------- 1
12 15 ---------------- -

Van Beginnenmethardlopen.nl

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:55

Nogmaals, evy niet vol kunnen houden is een kwestie van tempo te hoog. Tempo dus verlagen en dan lukt t wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:43

Tempo ligt niet te hoog, het zijn mijn spieren die het nog niet volhouden ;) Raak niet buiten adem oid maar been is nog niet helemaal in orde waardoor ik het gewoon niet wil overbelasten en uitkijk als ik pijn voel.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:48

dat is inderdaad wat anders. misschien eerst wandelen op tempo voordat je begint met hardlopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:07

Ik red het op slakkemtempo prima wat langer te rennen, maar merk als ik harder wil gaan ik gewoon andere schoenen nodig heb, had besteld maar is wat fout gegaan waardoor ik er nu al ruim 2-3 weken op wacht..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:55

Omdat ik steeds moet afhaken met hardlopen vanwege zere voeten kan ik Evy niet meer horen. (te vaak de eerste lessen gedaan) Dus met een hardloopbegeleider aan de slag gegaan. Hij heeft een schema voor me gemaakt die per week aangepast wordt. Uitgaande van 3x per week hardlopen. Mn eerste week vind ik alleen wel al wat heftig. Dag 1: 2x 10 min lopen, in een ander tempo, volgens mij stort ik ter plekke neer :')

Hoop dat dit topic me, alweer, inspiratie geeft :) (en dat mn voeten meewerken)

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:01

Ik was jullie kwijtgeraakt maar I'm back!

SLEEPER o wauw een persoonlijke begeleider! Wat vet. Hoe werkt dat? Rent hij/zij dan mee?

Evy heb ik geen ervaringen mee. Ik wil dan trainingen skippen en mijn eigen manier doen. Dat is zonde van het aanschafgeld.

Hier net gelopen. Nieuw tijdrecord! Ik heb alles bijgehouden met polar m400 horloge :)

Statestiekjes
Afstand: 5.78km
gem. Snelheid: 4.55 min/km
snelste tijd: 3.11 min/km (dit hield ik 10 seconden vol ofzo haha)
Snelste km: 4.57 min

Dankzij mijn snelste sprint ooit een hele hoge gemiddelde snelheid. Helemaal blij!

Gaan er mensen hier toevallig nog meedoen aan the colorrun?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:40

Ik heb na bijna 2 weken vandaag weer een rondje gemaakt. Ging met tegenzin maar eenmaal aan het lopen ging het wel lekker.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 08:58

Femke_Nikita schreef:
I
SLEEPER o wauw een persoonlijke begeleider! Wat vet. Hoe werkt dat? Rent hij/zij dan mee?

Haha, nee hij rent niet mee (gelukkig, heerlijk om in mn eentje op pad te zijn)

Er heeft een intake plaatsgevonden waar er gekeken werd naar mn techniek en wat de tijden zijn van mijn verschillende tempo's. Op basis daarvan zijn er verschillende tijden uitgekomen en daar train ik op. Er zijn 5 tempo's van heel snel naar langzaam en alles wat er tussen zit. Wekelijks krijg ik een nieuw schema toegestuurd via de mail en via runkeeper kan mijn trainer meekijken. Mocht blijken dat iets te snel of te langzaam gaat (je ontwikkelt je natuurlijk in de loop der tijd) dan wordt dat de volgende keer aangepast in het schema. Echt op maat dus.

Gisteren 20 min achter elkaar gelopen, in 2 tempo's, en tot mijn grote verbazing heb ik dat volgehouden zonder rare dingen. Snel hersteld en geen spierpijn the day after. Ik train voor een hm in maar de tijden die hier genoemd worden zijn nog heeeeeel ver weg :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:42

goed hoor sleeper, zo doe ik het ook met mijn trainer. En die tijden komen vanzelf wel joh, rustig aan!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:56

Ik ging gister met mijn vriend lopen. Weet gelijk weer waarom ik liever alleen loop, hij rent onwijs hard :+ en dan kan ik mijn eigen tempo niet meer vinden en ben ik binnen no time op.
Meer die daar last van hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:00

Jup, vriendlief gaat hier ook wel is mee, heel gezellig, maar ga onbewust toch boven mijn tempo lopen en houd het minder lang vol helaas :} Uiteindelijk heeft die zichzelf ermee want hij houd de laatste km niet meer vol en ik wel.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:06

Na het grootste deel van het topic te hebben gelezen en zo nog even verder lees meld ik me hier ook.

Ik heb echt 0,0 ervaring met hardlopen (in het verleden altijd paardgereden en geturnd) en heb de afgelopen jaren helemaal niet fanatiek gesport met als resultaat dat ik aardig wat overgewicht heb opgebouwd (eigen schuld, ieder pondje gaat door het mondje). Sinds kort ga ik 2 x in de week naar Crossbag (combi kracht,conditie en boksen). Erg leuk, maar aangezien ik graag buiten ben had ik bedacht dat ik kon gaan hardlopen.
Gisteren de tweede keer les 1 van Evy gedaan. Hardlopen kon ik het niet noemen, meer joggen. Qua conditie hou ik het wel aardig vol, maar merk wel dat m'n lichaam er erg aan moet wennen. Pijnlijke benen tijdens joggen, maar erna geen klachten of spierpijn. Tja...17 kilo overgewicht doet je geen goed. Ik blijf dus voorlopig netjes even les 1 lopen tot het me wat makkelijker af gaat. Wil het niet overhaasten. Maar ik geloof wel dat ik het leuk kan gaan vinden. Echt een doel heb ik dan ook niet behalve een gezonder en fitter lijf. Daarna zie ik wel weer verder.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:09

Je spieren moeten sowieso wennen, zwaar of niet. Dat je t joggen vol hield en nadien geen pijn in je lijf had, laat zien dat je gerust de volgende les kan doen.
Lekker rustig blijven joggen, tempo komt wel

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:30

Ja daar twijfelde ik inderdaad een beetje over omdat het tijdens het lopen echt overal in m'n benen een soort van zeer doet, maar ja das niet raar na lange tijd niets doen. Vandaag even een rustdag en dan morgen de derde keer les 1. Dan het weekend de overstap naar les 2 en dan merk ik vanzelf in hoeverre dat gaat. Tempo maak ik me niet druk om nee, word aan alle kanten ingehaald maar dat maakt me echt niets uit.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:43

FARINGO Klinkt echt alsof je heel goed naar je lichaam luistert, goed bezig!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:52

Faringo goed bezig hoor. Iedere 3 lessen van evy zijn hetzelfde.
Les 4,5en6 komt dan weer een minuutje bij en zijn ook weer hetzelfde en ga zo maar door. Dat is wel fijn.
Goed naar je lichaam luisteren en goede schoenen zijn heel belangrijk.

Sleeper, klinkt goed met zo'n trainer die je schema's aanpast waar nodig.

Ik heb morgen weer therapie dus loop op de band morgen en dan nog wat oefeningen erbij. Vrijdag of zondag zelf weer lopen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:52

Jammer hoor met dat mooie weer de hele dag binnen zitten. Was liever een lekker stuk gaan wandelen op het strand of zo vandaag :D . Nu vanavond maar een rondje joggen, eens kijken hoe dat me dit keer af gaat haha.

Loop ze vandaag bij therapie Hyawatta!

Dank je Femke_Nikita, probeer ik zeker te doen ja. Zou het zo zonde vinden om een stop in de moeten lassen voor ik goed en wel begonnen ben :')

Gefeliciteerd benangelique!