Daarbij hou ik ook van lekker buiten de deur eten, dus dat werkt dan ook niet altijd even fijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Barbabientje schreef:Ik tel ook geen kcal/koolhydraten of dat soort dingenDan raak ik echt obsessief en dat is voor zowel mezelf als mijn omgeving (lees vriendje
) geen succes
![]()
Daarbij hou ik ook van lekker buiten de deur eten, dus dat werkt dan ook niet altijd even fijn
_sharonnn schreef:Fabels, definitie: onwaarheden
Ik heb het niet over wat het beste werkt, maar neem als voorbeeld de spaarstand die behandeld is, een fabel.
Een ieder moet het voor zich weten, maar nogmaals, ik vind dat er op ongezonde dingen gewezen mag worden.
Kayleigh_ schreef:Wat mij betreft is dat een prima streven! Beweging kun je invoeren voor jezelf, om een beeld te krijgen van wat je verbrandt (ik vind dat MFP vaak meer calorieën aftrekt dan je werkelijk verbrand hebt) maar ik zou de verbrande kcal er niet bij eten. Gewoon elke dag 1650 kcal eten en twee weken aankijken wat dat met je doet
Greetje63 schreef:_sharonnn schreef:Fabels, definitie: onwaarheden
Ik heb het niet over wat het beste werkt, maar neem als voorbeeld de spaarstand die behandeld is, een fabel.
Een ieder moet het voor zich weten, maar nogmaals, ik vind dat er op ongezonde dingen gewezen mag worden.
Ik denk inderdaad dat een ieder gebaat is bij kritische vragen. Jammer dat dat zo vaak gelijk als aanval wordt gezien. En dat daar dan vervolgens wel weer heel verontwaardigd of aanvallen op wordt gereageerd . En een langlopend topic wordt vaak niet door nieuwe mee schrijvers helemaal doorgelezen (heb ik tenminste niet gedaan en ik denk vele met mij) dus het kan zomaar zijn dat een kritische vraag of een foutieve dan wel bediscusieerbaar inzicht meerdere keren langskomt.
Uiteindelijk kunnen we er allemaal van leren of ideeën van opdoen. Kunnen we leren dingen te relativeren. Maar als we niet kritisch zijn en blijven op elkaar zal niemand verbeterde inzichten krijgen, nieuwe tips opdoen of juist bevestiging vinden in waar men mee bezig is.
bakkabouter schreef:Ik vind het heel knap dat jullie dat kunnen. Hier is het voorlopig nog een beetje een alles-of-niets-fenomeen, hopelijk kan en durf ik binnenkort ook wat meer een balans zoeken
_sharonnn schreef:Ik verbrand altijd meer dan de app aangeeft![]()
Gebruik de hartslagmeter erbij, vandaar dat ik het weet!
Jaime_ schreef:Bij mij is het ook heel vaak alles of niets hoor, vind die balans houden ook heel lastig, ik zou bijvoorbeeld niet een zak snoep thuis hebben kunnen liggen en daar een maand mee doen, op een zwak moment gaat het dan mis. Dus vandaar dat ik dat soort dingen ook niet in huis haal.
Wat ik dan wel weer van mijzelf mag is als ik bijvoorbeeld in de supermark loop en er ligt wat te proeven (zoals vandaag kleine stukjes van een cake of blokjes kaas) dan mag ik daar wel wat van pakken, dan geniet ik er extra van en maat houden is geen probleem, want je kan moeilijk in de supermarkt die schaal gaan leeg eten
_Yasmine_ schreef:Even in de discussie meegaand mijn BMR berekend waarbij ik uitkom op 1421. Volgens MFP zou ik er nu met licht actief beweegpatroon 1720 mogen. Naar mijn idee wel redelijk kloppend![]()
Ik zit nu wel met een voor mij moeilijke kwestie, ik neem even gisteren als voorbeeld.
In de ochtend wezen hardlopen en daarna in de horeca op een feest bediend. Dat houdt volgens mijn stappenteller daarbij 14870 stappen gezet en 719 calorieën verbrand.. Hoe eet ik daar nu tegenop.
Heb toen gewoon gemiddeld gegeven, maar als ik nog zoveel moet eten om aan mijn BMR te kunnen komen na het lopen.. Jeetje weet niet hoe ik dat haal. Ik gok dat ik die dag rond de 1600 calorieën gegeten heb, maar dus 719 zeker verbrand. Hoe pakken jullie dat aan? Pakken jullie dat uberhaupt wel aan? Of eet je gewoon volgens standaard schema?
Greetje63 schreef:_Yasmine_ schreef:Even in de discussie meegaand mijn BMR berekend waarbij ik uitkom op 1421. Volgens MFP zou ik er nu met licht actief beweegpatroon 1720 mogen. Naar mijn idee wel redelijk kloppend![]()
Ik zit nu wel met een voor mij moeilijke kwestie, ik neem even gisteren als voorbeeld.
In de ochtend wezen hardlopen en daarna in de horeca op een feest bediend. Dat houdt volgens mijn stappenteller daarbij 14870 stappen gezet en 719 calorieën verbrand.. Hoe eet ik daar nu tegenop.
Heb toen gewoon gemiddeld gegeven, maar als ik nog zoveel moet eten om aan mijn BMR te kunnen komen na het lopen.. Jeetje weet niet hoe ik dat haal. Ik gok dat ik die dag rond de 1600 calorieën gegeten heb, maar dus 719 zeker verbrand. Hoe pakken jullie dat aan? Pakken jullie dat uberhaupt wel aan? Of eet je gewoon volgens standaard schema?
Zou me geen zorgen maken om wat je wel niet verbrand met gewoon dagelijks in beweging zijn. Ik loop zelf 80-120km per week hard, fiets gemiddeld 200-400km per week en werk 30 uur per week waarbij ik nooit zit (sta , loop , tillen, bukken). als je dan nog weet dat ik een groot gezin te runnen heb een hond die uitgelaten moet worden, varkens en kippen waarvan het hok regelmatig uitgemest moet worden en ook nog af en toe paard rij dan denk ik echt die die stappen gezet zo door de dag reuze meevallen in verbruik "Dus ook voor iemand in de horeca die best af en toe de benen onder zijn kont vandaan moet lopen maar het lijf is daar gewoon op ingesteld als je dat gewend ben.Dan doe je die dingen gewoon heel energie zuinig. Net als vroeger toen mensen nog urenlang achter hun prooi aanliepen totdat die uitgeput neerstortte.
_Yasmine_ schreef:Even in de discussie meegaand mijn BMR berekend waarbij ik uitkom op 1421. Volgens MFP zou ik er nu met licht actief beweegpatroon 1720 mogen. Naar mijn idee wel redelijk kloppend![]()