ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:22

Hier ook, slaap als een blok. Moeite met vriendschappen onderhouden heb ik niet zo'n last van, maar wel heb ik een hele kleine vriendenkring. Dit is meer omdat ik niet zoveel heb met 'kennissen'. Met die hele goede vrienden heb ik dan ook vanaf dag 1 intensief contact. Al is dat nu ik het druk heb wat minder, ik merk het aan mezelf als ik ze te lang niet heb gezien.

Anoniem

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:34

Ik heb het zelfde probleem sassol. :( Maar in dit geval hebben mijn vrienden het druk. Heel vervelend.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:28

Slapen gaat bij mij in periodes te goed en super slecht. Zit nu (gelukkig word t langzaamaan al beter) waarin ik de 4 uur per nacht niet haal, maar ik kan ook periodes hebben waarin ik na t werk op de bank stort, alleen maar slaap en niet eens aan eten toe kom...

vanmorgen naar de huisarts geweest voor n verwijsbrief en inmiddels aangemeld bij PsyQ :)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 06:43

Ik slaap wel, maar ben echt door elk piepje, kraakje, snurkje wakker :-/
Gelukkig slaap ik wel door na de tijd, maar het breekt wel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:32

Ik heb daar geen moeite mee, slaap zo door onweer heen. :) Val ook makkelijk weer in slaap als ik te vroeg wakker wordt.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:34

Slapen kan ik ook wel lang achter elkaar,
Droom alleen erg veel! Heel erg veel... M'n dokter zei ook altijd dat ik vaak niet in een diepe slaap terecht komt, daardoor ben ik de volgende dag vaak nog gewoon moe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:35

Dromen is tof. :)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:37

Ik slaap ook altijd heel veel en heel lang en ben dan nog steeds moe, droom ook heel erg veel! Ik probeer altijd 10u per nacht te slapen, dat is precies genoeg:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:42

Slapen is nu weer anders bij mij, ik ben nu heel vaak pas om half 1 aan het slapen omdat ik tot 10 uur rijles heb en niet gelijk kan slapen. Dus ik haal het meestal overdag in door na 14:00 mijn ogen 25 minuten dicht te doen.

Sinds ik overgegaan ben op strattera heb ik veel minder last van bijwerkingen en kan ik ook weer normaal avondmaal eten. :) Eerst had ik veel minder honger 's avonds en nam ik het 'echte' avondmaal pas laat in de avond als ik terug kwam van de manege en de medicijnen een beetje uitgewerkt waren. Daarvoor at ik wel, maar niet zo veel.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:35

Anoniem schreef:
Dromen is tof. :)

Vaak wel.
Alleen in paniek of huilend wakker worden en vervolgens niet weten waarom zijn vast niet zulke dromen xD

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:14

Ik slaap f droom zo onrustig dat ik elke dag weer mijn bed tegen de muur moet schuiven lol. Ik draai enorm veel en mijn dromen zijn altijd heel heftig in de zin van veel prikkels, kleuren, verhaallijnen etc haha

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:17

Ik herinner me echt nooit dromen :') vraag me soms wel af wat ik mis maar volgens mij kan ik me ook wel gelukkig prijzen zo dat ik zo goed slaap dan.... :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:17

Ik herinner me nog wel dat ik vannacht droomde en dacht: 'ik droom, het maakt niet uit of ik vind wat ik zoek, ga nou verder droom.' _-:(

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:20

Hahaha Maarten zo droom ik ze ook vaak

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:20

Ik droom vaak over mensen die ik ken en soms de meest bizarre scenario's tot sex tot een battlefield tot rare ganzen in bomen en grote ijsvogels tot niet mee uit eten mogen met ouders doordat ik tv keek en een camera kwijt raken en een andere camera vinden die recht in de handen smelt en weet ik het wat. En dat is dan van alleen vannacht lol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:22

Ik weet niet meer waar ik over droomde, alleen dat bovenstaande herinner ik me nog.

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:53

Zo, een tijdje weg geweest maar het topic leeft weer joepie! :P Wel alles bij gelezen maar zelf niet zo veel te melden of geen tijd/zin gehad iets te typen.

Ik droom altijd als een debiel. Ook heel veel verhaallijnen en indrukken. Ook vaak nare dromen. Kan erg moeilijk in slaap komen en wordt ook snel wakker, bijna elke nacht wel een keer. Dus ook nooit uitgerust. Maargoed, de jeuk van ernstig eczeem speelt ook wel erg mee natuurlijk. Ik heb afgelopen twee weken amyltripterine (ofzoiets, een antidepressivum) gebruikt en daar sliep ik wel heel erg goed van, plus nog een heleboel andere voordelen dus morgen maar is de huisarts vragen of dat ook voor langere termijn gebruikt mag worden. Alleen daar kreeg ik wel meer ruis van in mn hoofd, dus dat is dan weer een nadeel..

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:29

Ik wil mij toch weer even melden hier. Ik ben een hele tijd van bokt af geweest, maar nu zou ik graag weer even met mijn gelijkgestemde ADD'ers willen kletsen. Zal mij nog eens voorstellen: Florien, 23 jaar, ADD (gediagnosticeerd toen ik 19 jaar was). Ik slik momenteel geen medicatie meer. Ik studeer psychologie aan de universiteit. :)

Ik zal voornamelijk meelezen en af en toe mijn eigen ervaringen willen delen :+

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:06

Hee! ik wil me graag ook even melden. Ik heb het topic doorgelezen en heelwat ervaringen gelezen en herken ontzettend veel.. afgelopen zomer ben ik doorverwezen door mijn huisarts naar een psycholoog. Hier zijn allerlei testen gedaan en er kwam wel een vermoeden uit.. nu moet ik morgen naar een Psychiator. Iemand enig idee wat hier gaat gebeuren? Ben best zenuwachtig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:08

Niet veel, je krijgt alleen een gezellig gesprek. :)

EDIT: En waarschijnlijk ritalin voorgeschreven.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:20

Oke, wordt dat al na een gesprek voorgeschreven? De Psycholoog heeft alle onderzoeken iig wel al gedaan (IQtest, concentratietest, vragenlijsten, gesprekken) gaat de psychiator ook nog iets testen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:23

Geen idee, ik heb zelf de opleiding niet gedaan, ik zou me in ieder geval niet al te druk maken. :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:33

Oke haha

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:39

Denk niet dat er nog getest word, bij mij werd gezegd dat ze alleen nog gingen testen als er geen duidelijk beeld uit de rest van de tests kwam. Ik zit met spanning op het telefoontje te wachten dat ik een uitslag ga krijgen, kan alleen nog wel even duren..

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:30

Bij mij was het even kort de symptomen bespreken zodat de arts kon controleren of het inderdaad klopte wat er uit het gesprek met de psych gekomen was, en daarna gewoon overleg over "hoe nu verder" :)