Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikkkke schreef:@ River: Ik begrijp dat je niet van therapeut wil veranderen nu. Dat is ook niet nodig als jij je goed voelt bij deze. Maar eventueel kan je wel op zoek gaan naar een tweede therapeut die een andere therapie toepast.
Je zegt dat je al bijhoudt op een schaal van bv 1 tot 10 hoe je je voelt. Als je dat nog niet doet, zou ik proberen om hierbij ook op te schrijven wat je die dag gedaan hebt, wat leuk was, wat niet leuk was, welke gedachten je stoorde,... Op die manier is het misschien gemakkelijker om te zien wat maakt dat je je goed voelt en wat maakt dat je je minder goed voelt.
Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat, maar ik denk dat je misschien ook iets te snel wil gaan. Ik begrijp dat je je natuurlijk liefst zo snel mogelijk weer beter wil voelen, maar je bent nog "maar" twee jaar in therapie en dan nog bij 6 verschillende personen / instellingen... Dat is echt nog niet zo heel lang, zeker niet als je bedenkt dat je in die tijd al veel hulpverleners hebt gezien... Ik ben vroeger ruim 4 jaar op gesprek gegaan bij mijn psychologe. Dan ben ik zo'n 2 jaar niet meer begeleid door een hulpverlener en dan ben ik terug naar mijn psychologe beginnen gaan. Dat is nu ongeveer al weer twee jaar geleden... Sinds een jaar combineer ik het zoals gezegd met afspraken bij nog een therapeute en afspraken bij de psychiater.
Probeer erin te blijven geloven. Ook jij zal je weg na verloop van tijd wel vinden, ookal voelt dat nu waarschijnlijk heel anders aan...