[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:57

oh dankjulliewel, maar mocht hij er nou echt last van hebben, dan kan ik het ding toch altijd weer laten verwijderen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:58

Of hij kan even op zijn tanden bijten tot de draadjes soepeler zijn. :?
Het is toch jouw lichaam, niet het zijne.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:00

Dat kan, of je kunt aan je HA/Gyn vragen of de touwtjes iets korter geknipt mogen worden. Vaak helpt dat ook al een hoop :j
En het inderdaad wel even de kans geven om weker te worden. Mijn vriend vond het trouwens niet heel erg naar hoor, om de touwtjes te voelen, het was niet afschuwelijk pijnlijk ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:04

Ben ik van de neppe microgynon af, en gelijk weer mijn eigen vrolijke zelf :))

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:16

thnx, ik weet wel dat het mijn lichaam is, maar wil toch geen anticonceptie hebben waar hij het niet mee eens is :) Kinderen krijgen doe je samen en geen kinderen krijgen ook ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:32

meikemarieke schreef:
Ik had eigenlijk nog een vraagje over een spiraaltje, vriendlief is bang dat ie dat ding voelt tijdens de seks...
Gebeurt dat vaak?

:j Mijn vriend voelt hem geregeld, de 'touwtjes' dan. Hij heeft er geen last van, maar is wel bewust van de aanwezigheid ervan.

Ik zou de touwtjes korter kunnen laten maken, al weet ik niet of ze te lang zijn óf goed en mijn vriend gewoon erg gevoelig :+ Maar hij gaat er misschien binnenkort uit, dus ik laat het zo O:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:40

Mayo schreef:
meikemarieke schreef:
Ik had eigenlijk nog een vraagje over een spiraaltje, vriendlief is bang dat ie dat ding voelt tijdens de seks...
Gebeurt dat vaak?

:j Mijn vriend voelt hem geregeld, de 'touwtjes' dan. Hij heeft er geen last van, maar is wel bewust van de aanwezigheid ervan.

Ik zou de touwtjes korter kunnen laten maken, al weet ik niet of ze te lang zijn óf goed en mijn vriend gewoon erg gevoelig :+ Maar hij gaat er misschien binnenkort uit, dus ik laat het zo O:)

Mijn vriend voelt er helemaal niets van, en schijnbaar bij zijn ex ook niet :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:41

meikemarieke schreef:
thnx, ik weet wel dat het mijn lichaam is, maar wil toch geen anticonceptie hebben waar hij het niet mee eens is :) Kinderen krijgen doe je samen en geen kinderen krijgen ook ;)

uh oke, ieder zijn ding... Mijn vriend heeft toch bitter weinig te bepalen over wat ik in MIJN lichaam steek. :+

Vriend voelde hier de touwtjes een tijdje terug nog wel maar heb hem er niet meer over gehoord. Zou het hem de volgende keer eens moeten vragen.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 07:33

Jans schreef:
Ben ik van de neppe microgynon af, en gelijk weer mijn eigen vrolijke zelf :))

Hier hetzelfde! :D Voelt goed he?

Grrrrrr, gisteren een paar dikke bulten op mn hoofd mn trekzalf ingesmeerd + pleister, even een nacht laten inwerken. Heeft niet veel geholpen. -O-

Denk dat ik toch maar even een rondje huisarts doe, wordt er zo moedeloos van en schaam me dood!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:55

Gisteren kwam ik trouwens ook nog tegen dat mensen wel eens een aspirine masker gebruiken voor Acne.
Zoek daar eens op, schijnt als een tierelier te werken, wel aspirine en niet paracetamol.
Aspirine werkt ontstekingsremmend.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:56

:') Hoorde ik gisteren van mijn vriend dat ie mijn touwtjes toch wel voelt _O- Maar hij wilde het niet zeggen omdat ie dat vervelend vond voor mij <3

vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:01

Ik heb even een hele rare vraag.
Ik ben nu iets langer als een jaar aan de pil, en mijn laatste strip is bijna op.
Ik wil deze pil nu dus graag nabestellen, maar moet ik hiervoor de dokter bellen of naar de apotheek gaan?

Alvast bedankt :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:05

moonfish13 schreef:
Gisteren kwam ik trouwens ook nog tegen dat mensen wel eens een aspirine masker gebruiken voor Acne.
Zoek daar eens op, schijnt als een tierelier te werken, wel aspirine en niet paracetamol.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/bea ... asker.html

Hier staat wel een goede uitleg! :j

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:05

vuurwerk schreef:
Ik heb even een hele rare vraag.
Ik ben nu iets langer als een jaar aan de pil, en mijn laatste strip is bijna op.
Ik wil deze pil nu dus graag nabestellen, maar moet ik hiervoor de dokter bellen of naar de apotheek gaan?

Alvast bedankt :)

Gewoon even bellen met assistente, vragen om herhaalrecept en dan kan je het ophalen bij de apotheek.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:08

moonfish13 schreef:

Klopt, heb ik ook gelezen. Net zoals een shotje rode bieten sap drinken elke dag, een rauwe aardappel over je hoofd smeren, bij je dragen en of onder je kussen neerleggen.... En euh, kruidenthee drinken, biergist tabletten slikken. Er is zo veel mogelijk! Maar ik ben er nu wel een BEETJE klaar mee nu ik 21 ben, oke het komt dankzij het stoppen met de pil en ik kan er gewoon niet vanaf blijven!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:12

_PassoaJus schreef:
moonfish13 schreef:

Klopt, heb ik ook gelezen. Net zoals een shotje rode bieten sap drinken elke dag, een rauwe aardappel over je hoofd smeren, bij je dragen en of onder je kussen neerleggen.... En euh, kruidenthee drinken, biergist tabletten slikken. Er is zo veel mogelijk! Maar ik ben er nu wel een BEETJE klaar mee nu ik 21 ben, oke het komt dankzij het stoppen met de pil en ik kan er gewoon niet vanaf blijven!

Ik ben bijna 25 en heb er nog last van hoor...... :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:12

_PassoaJus schreef:
moonfish13 schreef:

Ach, ik heb een heel aantal voedselallergieen, en hoe erg ik ook mijn best doe de enige remedie is toch vet eten vermijden en dan nog...
Eet ik een keer varkensvlees of patat is het hommeles.
Bij mij komen dingen waar ik slecht tegen kan ook gewoon bij mijn huid er uit, die eet ik al niet maar toch blijft het lastig.
Moet wel zeggen dat het enorm verbeterd is sinds ik op dieet ben, daarvoor was het helemaal verschrikkelijk.

Dat met Aspirine heb ik gisteren geprobeerd met paracetamol. Moet zeggen deed geen zeer en mijn huid kwam er heel rustig onder vandaan.
Vanmorgen ook totaal geen puisjes ofzo kunnen constateren, ik had wel 6 parcetamollen er in zitten, in hoge dosering is paracetamol ook onstekingsremmend las ik.

Dat wat in Aspirine zit zit ook in veel producten tegen Acne, maar dan met veel andere agressieve goedjes erbij. Al zal dit ook niet lief zijn.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:14

moonfish13, lees even die link, daar staat juist geen pcm, maar echt aspirine.... :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:15

Klopt maar her en der ook mensen die paracetamol gebruikt hebben.
Maar dat schijnt een stuk minder te werken, maar Aspirine schijnt de bovenste huidlaag weg te halen waardoor de huid zo mooi wordt.
Nouja so what, ik heb het gewoon geprobeerd. :P
Ik las dat het ook onstekingsremmend is maar minder, dus ik heb er een paracetamolletje extra bij gedaan.

Moet ook nog even kijken of ik die Aspirine uberhaupt mag, want ik kan heeeeel slecht tegen lactose dus ga het ook echt niet op mijn gezicht smeren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:36

Aspirine bevat salicylzuur en dat werkt goed tegen acne. Paracetamol heeft dat niet, er zitten verder ook geen stoffen in die bewezen helpen tegen acne. Ik neem zo af en toe een aspirinemasker met een beetje honing erdoor. Wordt je vel lekker zacht van :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:40

En dan gewoon echte aspirine (groene doosje geloof ik?!) of kindermeuk?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:42

Gewone echte aspirine 500mg, idd een groen met wit doosje. Ligt gewoon bij Kruidvat/Etos etc in de schappen :)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:50

thnx voor de ervaringen :)
Vuurwerk: indd even herhaalrecept aanvragen bij de ha, kan vaak ook telefonisch!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:57

Ik heb een vraag over het spiraaltje. Is deze zo veilig dat je zonder condoom seks kunt hebben?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:11

ja deze is zo veilig dat je zonder condoom sex kunt hebben :)
waarom denk je dat het niet kan?