[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:10

Ik heb even een vraagje tussendoor, ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
Vaak lees ik dat als je aan een dieet doet niet te veel zout mag gebruiken, waarom is dat?
In zout zitten toch geen calorieën?

Mootje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:13

Zout zorgt voor een verhoging van de bloeddruk, zorgt ervoor dat je vocht vast houdt en is ook niet goed voor je organen :) Je hebt zout wel nodig, maar over het algemeen niet in de mate die wordt geconsumeerd.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:47

Ik zag nog wat goede tips voorbij komen. Speltbrood nooit van gehoord maar miss moet ik er ook maar eens naar vragen! :j
En mooie lijstjes zag ik nog! :)
Mijn lijstje van vandaag is dit:

O: Glas water + 2 boterhammen 1 met sandwichspread komkommer en 1 met smeerkaas 20+
T: 250 ml optimel + Snoeptomaatjes
L: Waldkorn bol met kipfilet, sla een soort sausje en bacon! :oo Ik had toen ik hem kocht niet gezien dat er ook bacon op zat! :oo Is dat heel slecht? + cracker met smeerkaas 20+ magere ham + Water
T: Stuk komkommer en een stuk wortel + water
A: Bloemkool, vlees aardappels + bakje yoghurt.
En ik heb vanmiddag 2 uur geschaatst en vanavond denk ik nog 2 uur.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:54

FA, Wat goed dat je zo lang geschaatst hebt! Ik zit te twijfelen of ik morgen of overmorgen de toertocht ga schaatsen bij ons in het Westland O:)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:01

Ik zou het gewoon doen! :) Nu het nog kan.
Ik ga morgen ook een toertocht maken de 7dorpentocht hiero is dik 40 km. Wordt mijn eerste schaatstocht op natuurijs! Heb vaak geschaatst maar nog nooit aan een georganiseerde tocht mee gedaan!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:09

40 :oo Ik pers er nu met moeite 10km uit op de baan.... Toertoch hier is 20/40 of 80, waar ik dan ga voor de kortste afstand O:)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:20

Zoooo. Vandaag een baguette filet met uitjes op en een half flesje water. Smiddags een pakje vifit aardbei en twee minicrackers, en zometeen erwtensoep en een pannenkoek!
Verder drie uur door de stad gewandeld en straks een uur bodypumpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:28

2 mini crackers als lunch is echt bizar weinig..

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:42

ontbijt: mueslibol met verse fruitmixsap
t: optimel vla
l: 2 volkoren boterhammen met kaas20+ en een appel
t:stukje peperkoek
a: vleesvervanger, gebak aardpappels, salade
Laatst bijgewerkt door Duuk2011 op 09-02-12 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:45

Zo FA, dat is een beste waslijst. Daar zou ik op aankomen, wat jij allemaal eet. Zowiezo de hoeveelheid smorgens!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:48

tientjeh schreef:
Zo FA, dat is een beste waslijst. Daar zou ik op aankomen, wat jij allemaal eet. Zowiezo de hoeveelheid smorgens!

Pff ik knap hier echt uit mn vel he. zij is hier een van de weinige die fatsoenlijke hoeveelheid eet. Dat dit voor jou niet het geval is, hou dat voor jezelf.. en geef een ander geen vertekenend beeld.. Dankjewel..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:50

Monnie, je zit hier toch ook in een afvaltopic en niet in een vreet me vast topic? Waarom ben jij dan in vredesnaam hier. Ik zeg toch ook niet dat ze teveel eet. Iedereen plaatst hier hun etenslijstje en daar mag je op reageren. Als jij hier niet tegenkunt.. jou probleem. Mocht je verder problemen met mij hebben, mag je pb'en.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:56

Ze komt in totaal nog aan geen 1000 kcal dus ik snap niet hoe je hierbij komt?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:58

Ga hier niet meer op in. Ik had gezegd dat je het verder per pb kon doen. En anders lees je er maar overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:16

ik wil niet banketstaaf doen,maar vind het ook niet bizar veel?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:25

Ik vind het er wel heel mooi uitzien. Vooral je ontbijt vind ik heel goed! Je krijgt zo ook alle voedingsstoffen binnen, weinig vetten en heel gevarieerd.

Wat mij trouwens wel opvalt is dat als ik wat ongezonds eet dat ik m´n lichaam er meteen op voel reageren.

Nog een goede tip (die voor mij echt heel goed werkt) denk niet aan wat je allemaal niet "mag" eten maar kijk juist wat voor lekkers je wel allemaal "mag" eten. Het scheelt zo erg! als je niet bedenkt wat je allemaal lekker vond dan mis je het ook niet.

Ik ben trouwens super tevreden met mijn "dieet". 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. Ik heb totaal geen trek (ja rond de tijd dat dat het etenstijd is) maar dat komt denk ik omdat ik nu wel aardig kan inschatten hoeveel ik moet eten om niet met zo'n lege maag gevoel aan m'n volgende maaltijd te beginnen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:42

Tjonge zeg, ik zeg ook niet dat het veel is. Alleen dat ik ermee zou aankomen, gezien de keuze voor beleg e.d. Dat is toch ook persoonlijk.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:43

Om nog even op mijn schema te reageren. Ik sport ook veel dus ik heb ook veel nodig anders val ik om. En ik eet gewoon via een goed schema, wat ik onder andere van mijn ook heb gespiekt die op een gezonde wijze af moest vallen voor een rug operatie. En ik val af en niet snel maar ik doe niet aan ik-honger-mezelf-uit dieten. Ik probeer op deze manier 3 kilo per maand af te vallen!

En over het ontbijt gesproken, ik heb juist geleerd dat je stevig moet ontbijten, zo heb je de rest van de dag minder honger gevoel en gaat je darmstelsel en verteringsstelsel goed werken!

Verder moet iedereen het voor zich weten maar voor mij is dit de manier omdat ik anders echt omval van de honger!
Laatst bijgewerkt door Flying_Angel op 09-02-12 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:44

tientjeh schreef:
Tjonge zeg, ik zeg ook niet dat het veel is. Alleen dat ik ermee zou aankomen, gezien de keuze voor beleg e.d. Dat is toch ook persoonlijk.

Uit jou opmerking van wat een waslijst en gezien de hoeveelheid van het ontbijt maak ik toch uit dat jij het veel vindt. En mij maakt het niet uit voor mij werkt dit wel.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:45

Dat is puur, omdat ik met dat eten, zou aankomen. De hoeveelheid zou voor mij teveel zijn ja.

Roomsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:49

Ik heb met mijn moeder een weddenschap.. 1 maart 64 kilo wegen. Ik weeg nu 68 kilo! Is dat te doen?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:12

Tientjeh, waarschijnlijk omdat je lichaam nu zo gewend is aan weinig eten dat je het niet meer kan eten. Flying angel haar lijstje is een super net lijstje. Het beste lijstje die ik hier tegenkom in ieder geval. Een waslijst.. kom op zeg!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:15

Ik vind je schema juist erg netjes FA, zit goed in elkaar en je eet veel verschillende en verantwoorde voedingstoffen, top!

Mijne:
O: bruin broodje met halvajam, beschuitje met magere pathe
T: Kiwi
L: 2 boterhammen met tonijn, tomaatjes, sla en kappertjes
T: snack a Jack
A: kip uit de oven, krieltjes en salade
T: wijntje en wat Japanse mix

Vocht: 1,5 liter water, 1 glas verse jus, 3 bekers thee

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:16

Ik heb nooit zoveel kunnen eten. Dus dat is het niet. Heb enorme aanleg om stevig te worden. Als je al niet eens meer een mening mag geven hier, wat heeft het dan voor zin om je eetlijstjes hier neer te zetten? en als ik het een waslijst vind, dan ligt niemand daar verder wakker van toch.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:20

Tientje, als jij aan zou komen van dat lijstje is omdat je nu te weinig eet en je lichaam op een spaarstand staat.

Ik vind het een heel net lijstje en sinds wanneer is ontbijten met 2 boterhammen een zwaar ontbijt?