Puisten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:19

Onzuiverheden rondom je mond is een teken van slechte voeding. Inderdaad mensen die veel melk drinken, varkensvlees eten, te weinig groente en fruit, frisdrank drinken e.d. hebben dit vaak rondom hun mond. Lijkt mij trouwens dat met anti roos shampoo nog schadelijker voor je huid is dan clearasil maar wie ben ik :')

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:37

dressagelady schreef:
Onzuiverheden rondom je mond is een teken van slechte voeding. Inderdaad mensen die veel melk drinken, varkensvlees eten, te weinig groente en fruit, frisdrank drinken e.d. hebben dit vaak rondom hun mond. Lijkt mij trouwens dat met anti roos shampoo nog schadelijker voor je huid is dan clearasil maar wie ben ik :')

Volgens mij is het ook flink schadelijk hoor :') Maja je moet wat haha ! :P

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:32

dressagelady schreef:

Dat is niet helemaal waar, niet iedereen krijgt pukkeltjes van voeding, alleen als je allergisch blijkt te zijn voor iets..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:56

Midden op je kin komt door eten, zijkanten komt door hormonen.

Ik heb onlangs advies gelezen een maskertje te maken van honing en aspirines (geen paracetamol!). Aspirine met wat water smelten en dan mengen met honing. Dit op je plekken smeren en een half uur laten zitten. De roodheid is daarna weg, en ik heb het idee dat de puist die ik had er wel minder ontstoken en kleiner door geworden is. Hij deed ook geen pijn meer. Dit mag je 2 keer per week gebruiken, en alleen op de plekken waar nodig (puisten zelf, en plekken waar je regelmatig puisten hebt).

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:47

TanjaxBas schreef:
Dermatoloog zei dat het drie maanden door werkt. Bijwerkingen ben je al snel van af als je eenmaal eraf bent. Mijn huid gaat eigenlijk wel goed, wordt langzaam steeds iets beter. Gezicht geen last van maar mij rug wel dus de 2e kuur komt er denk ik wel aan helaas, maar goed hopen dat het dan nog beter wordt :)

Hmm oke. Zo'n herhaalkuur is niet standaard right? Ga voor je duimen dat je gezicht zo rustig blijft !

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:54

NeverGiveUp schreef:
Ik ben ook al bang nu. Ben wel weer terug op 1 pil en dat blijft prima. huid blijft nog verbeteren.

Dus geen puistjes meer tanjaxbas?

zijn je bijwerkingen niet standaard.

Ah super ! haha nee je hebt de bijwerkingen zoals droge slijmvliezen die bijna iedereen wel heeft maar er zijn ook bijwerkingen die voorkomen bij 1 op 10.00 of zoiets. Die laatste val ik schijnbaar dus ook onder.

Heb nu ineens een fase waarbij ik bijvoorbeeld last heb van nageldystrofie (nagels breken af en vallen bij tenen compleet af). Mijn piercing wil ook absoluut niet genezen maar dat ik wel een bekende..

Bijwerkingen schijnen gelukkig te stoppen als je stopt met de medicijnen dus ik ga gewoon verder. Wel onder strenge controle natuurlijk.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:07

Carliijn schreef:
TanjaxBas schreef:
Dermatoloog zei dat het drie maanden door werkt. Bijwerkingen ben je al snel van af als je eenmaal eraf bent. Mijn huid gaat eigenlijk wel goed, wordt langzaam steeds iets beter. Gezicht geen last van maar mij rug wel dus de 2e kuur komt er denk ik wel aan helaas, maar goed hopen dat het dan nog beter wordt :)

Hmm oke. Zo'n herhaalkuur is niet standaard right? Ga voor je duimen dat je gezicht zo rustig blijft !

Volgensmij hoeven de meesten mensen geen herhaalkuur inderdaad. Gezicht blijft nog steeds prima, ben wel benieuwd wat zij ervan vind. Over een maandje weer op controle en dan hoor ik het, spannend. En bedankt :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:13

Mag ik mij hier ook melden? Vandaag bij de dermatoloog geweest en nu heb ik een week bedenktijd of ik aan de roaccutane (isotretinoïne) wil...

Vind de beschreven bijwerkingen vrij heftig... vooral de mogelijke psychische klachten vind ik eng en spierpijnen zouden erg vervelend zijn aangezien ik intensief sport.

Hoe zijn jullie ervaringen?

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:34

Safiera schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Vandaag bij de dermatoloog geweest en nu heb ik een week bedenktijd of ik aan de roaccutane (isotretinoïne) wil...

Vind de beschreven bijwerkingen vrij heftig... vooral de mogelijke psychische klachten vind ik eng en spierpijnen zouden erg vervelend zijn aangezien ik intensief sport.

Hoe zijn jullie ervaringen?

Het enige waar ik last van heb gehad is droge huid en droge lippen. Verder nergens last van gehad. :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:25

Oh dat is wel heel positief! Ergens denk ik ook; gewoon proberen en weer stoppen als ik te veel bijwerkingen heb.

Aan de andere kant vraag ik me ook af wat ik op het spel zet. Ik heb een verleden met psychische problemen en ben er nu van af. Als dat terugkomt ben ik de sjaak.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:27

Ik heb wel héle droge lippen gehad, ook uitgescheurde mondhoeken. En schimmeltjes op mijn armen en zo. Ook heel snel blaren en wondjes, was/ben overal vatbaar voor.

Maar als niks werkt zou ik het wel doen hoor. Om nou voor altijd met die pukkels te blijven lopen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:33

Het komt er wel op neer dat niks anders werkt idd. En na 10 jaar acne ben ik het ook wel behoorlijk zat.

Ik ga in ieder geval ook een psychiater om raad vragen, wat die zegt van het risico. Volgende week moet ik beslissen. Vind het maar een lastig besluit.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:21

Wat een lastige keuze zeg! Maar is het dan echt zo erg, heb je er zo'n last van?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:48

Ik heb ook nergens last van gehad, wat eczeem op mijn handen en heeeele droge lippen.
En ik merkte dat ik wat stabieler werd in mijn emoties :D ( wat vlakker). Dat was voor mij wel heerlijk :=

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:58

Ik heb vooral last van mijn acne doordat iedereen me 6 jaar jonger schat... En ik vind het heel erg lelijk.
Bovendien is het echt al jaren en jaren zo, ik zou er overheen groeien maar dat gebeurt dus nog niet.

Hmm vlakker worden... zou niet zo'n groot probleem zijn. Al slik ik al andere meds die zorgen dat ik stabieler ben. Ik ben als de dood voor een nieuwe depressie ed dus neig er nu naar het niet te doen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:25

Je groeit er vast niet overheen dus ik heb liever even zware medicijnen en dan klaar, dan veilig maar ongelukkig door blijven kwakkelen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:29

Hebben er bokkers ervaring met de gezichtsproducten van paula's choise? En zijn er verder nog producten aan te raden? Mijn huid is nu redelijk rustig maar ik wil het graag zo houden. Verder twijfel ik nog steeds of ik niet terug aan de pil zou moeten gaan, toen had ik nooit last van puistjes.. :)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:18

Safiera schreef:
Ik heb vooral last van mijn acne doordat iedereen me 6 jaar jonger schat... En ik vind het heel erg lelijk.
Bovendien is het echt al jaren en jaren zo, ik zou er overheen groeien maar dat gebeurt dus nog niet.

Hmm vlakker worden... zou niet zo'n groot probleem zijn. Al slik ik al andere meds die zorgen dat ik stabieler ben. Ik ben als de dood voor een nieuwe depressie ed dus neig er nu naar het niet te doen.

Hoe oud ben je?
Ik word ook altijd jonger geschat door mijn huid. Dat vind ik dan minder erg, liever jonger dan ouder :D

Helaas ben ik er ook nog steeds niet overheen gegroeid, ben inmiddels 31 en opnieuw aan de AB.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:08

youngster: ik ben 21. Ze denken vaak dat mijn zusje (die amper acne heeft) ouder is dan ik maar zij is pas 16.

NeverGiveUp: je hebt zeker een punt.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:25

Safiera schreef:
youngster: ik ben 21. Ze denken vaak dat mijn zusje (die amper acne heeft) ouder is dan ik maar zij is pas 16.

NeverGiveUp: je hebt zeker een punt.

Mag ik misschien een foto van je huid zien ( pb).
Ik zoek voor mijn opleiding/examen dus een acne model voor in november.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:21

Safiera schreef:

Je hebt dus al eens een depressie gehad? Tricky. Mijn ervaring is namelijk dat de bijwerkingen er flink in kunnen hakken als je wat 'gevoelig' bent voor psychische klachten. Was zelf niet altijd stabiel door mijn autisme like stoornis maar had nooit echt heftige problemen, terwijl ik nu wel periodes heb waarin het heel slecht gaat. Kan ook niet met zekerheid zeggen of het een bijwerking is of dat het echt puur in mijn hoofd zit..

Zou het inderdaad goed doorspreken :)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:44

helaas is mijn huid weer helemaal niks ...
ik ben nog steeds opzoek naar het juiste creme/middeltje
gevonden, had in Frankrijk iets fijnst maar helaas is het op.

dus als iemand nog iets weet ... graag, op dit moment word
ik hopeloos van mijn huid. ik heb vooral pukkels op mn voorhoofd
bij m'n slapen en soms op mn kin, ook heb ik vergrootte porien.

het liefst iets onder de 15,00 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:49

Ik gebruik sinds een paar weken helemaal geen crème meer, als het heel droog is, doe ik er een beetje nivea op. Mijn huid reageert gewoon heel slecht op elke crème en doet het nu een stuk beter. :=

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:04

Xjewillemijn: ik heb nu gel van de dermatoloog, zit antibiotica tegen de ontstekingen en ook nog iets wat zou moeten werken tegen die wijde poriën/mee-eters in.
Ik moest 4 euro nogwat bijbetalen bij de apotheek. Vond ik veel, maar is natuurlijk wel goedkoper dan allerlei middeltjes die vrij verkrijgbaar zijn.

Ik weet alleen nog niet of het echt werkt; ben er pas gisteren mee begonnen. Puistjes lijken ietsje minder fel rood, maar het kan ook zijn dat ik dat wil zien :+

Ben ook begonnen met antibiotica slikken, wilde/durfde niet aan de roaccutane.

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:19

Ik heb een jaar lang Roaccutane geslikt en ben nu al zo'n 2 jaar puist-vrij. Ik merk nu alleen sinds ik een koperspiraal heb ik dat ik rond mijn ongesteldheid weer wat puistjes krijg, maar die verdwijnen ook weer. Bijwerkingen van Roa zijn wel echt vervelend. Zo heb ik sinds ik het gebruikt heb nog steeds heel erg vaak last van kapotte mondhoeken, droge huid en ook binnenin mijn neus vaak wondjes/ korstjes. En het werkte ook negatief op m'n humeur. 'T is dus niet ideaal, maar ik ben toch wel erg blij dat ik het gedaan heb!