Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:29

Relaxed schreef:
Rijstwafels zit niet veel in toch?

De baas van mijn vader gaat faillissement aanvragen :( Kl*te dus...

woow dat is rot!

Marije__

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:23

Steffi via welke site kan je dat berekenen? daar ben ik ook erg beniewd naar!

rijstwafels zitten indd niet veel kcal in.
maar nu in 2 handjes pinda's wel :o ongezoute.. oe wat zijn die toch lekker

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:53

Lein_ schreef:
Of het nou vla of vlaai is: ik vind dit geen goed schema.
Ik zie geen fruit (2 stuks per dag :) ??) zitten ook vezels in.
Ik zie géén groete (200 gram per dag)???

Wat is een lunch 'normaal' ?
Verder eet je echt te veel! 1 tosti= 2 boterhammen. Plus 3. Maakt 5 boterhammen!

Wat best kan, maar je hebt smorgens ook al flink boterhammen gegeten en binnen een normale lunch vallen volgensmij ook boterhammen....
Dus als ik zou was zou ik eens kritisch kijken naar je groenten/fruit per dag! Zie ook geen vruchtendranken staan.

Ik heb nog fruit gegeten 's avonds: een appel en wat stukjes meloen :) Met de lunch krijg ik hier warm eten, zal het er duidelijker bijzetten voortaan.

Vind je het schema van vandaag beter?

O: twee vk bh'en met kip en kaas, 1 stuk peperkoek
T: niks
L: spinazie met vegaburger, aardappeltjes en rauwkost
T: appel (en ongeveer 10 suikerklontjes, kon er niet vanaf blijven :( )
A: 1 tosti kaas en 2 vk bh'en met zoet
T: 2 plakken roggebrood, ijsje

Nog niet echt beter, als ik het totaal zo zie... Vooral die suiker en dat ijs kunnen eigenlijk echt niet!
Maar o wat is het moeilijk..! Morgen weer proberen, gelukkig gaat het voor de rest wel een beetje beter, heb me vandaag zelfs voor het eerst weer bij de fitness laten zien, 15 min. gefietst en heen en terug gelopen (wat een hele toer is op krukken) :)

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:10

Safiera schreef:
Lein_ schreef:
Of het nou vla of vlaai is: ik vind dit geen goed schema.
Ik zie geen fruit (2 stuks per dag :) ??) zitten ook vezels in.
Ik zie géén groete (200 gram per dag)???

Wat is een lunch 'normaal' ?
Verder eet je echt te veel! 1 tosti= 2 boterhammen. Plus 3. Maakt 5 boterhammen!

Wat best kan, maar je hebt smorgens ook al flink boterhammen gegeten en binnen een normale lunch vallen volgensmij ook boterhammen....
Dus als ik zou was zou ik eens kritisch kijken naar je groenten/fruit per dag! Zie ook geen vruchtendranken staan.

Ik heb nog fruit gegeten 's avonds: een appel en wat stukjes meloen :) Met de lunch krijg ik hier warm eten, zal het er duidelijker bijzetten voortaan.

Vind je het schema van vandaag beter?

O: twee vk bh'en met kip en kaas, 1 stuk peperkoek
T: niks
L: spinazie met vegaburger, aardappeltjes en rauwkost
T: appel (en ongeveer 10 suikerklontjes, kon er niet vanaf blijven :( )
A: 1 tosti kaas en 2 vk bh'en met zoet
T: 2 plakken roggebrood, ijsje

Nog niet echt beter, als ik het totaal zo zie... Vooral die suiker en dat ijs kunnen eigenlijk echt niet!
Maar o wat is het moeilijk..! Morgen weer proberen, gelukkig gaat het voor de rest wel een beetje beter, heb me vandaag zelfs voor het eerst weer bij de fitness laten zien, 15 min. gefietst en heen en terug gelopen (wat een hele toer is op krukken) :)

Ik vind je schema van vandaag zeker beter.
Tot ik weer de 10 suikerklontjes zag??? Waarom echt waarom 10 en waarom klontjes :P
Krijg al pijn aan mijn tanden als ik er aan denk! Bedoel, het stilt je honger toch ook niet? Het geeft je slechts n hoge suikerspiegel enne van veel suiker kom je echt flink aan. pas op!!!
S'avonds een waterijsje is niet erg.
De tosti is ook oké maar de boterhammen zou ik beleggen met iets anders dan zoet :)

Het staat mss een beetje negatief zie ik nu, maar, ik probeer je te helpen en ik waardeer het zeker dat je er nu ook om vraagt! Je schema is al beter dan dat het was.. Even doorzetten meid!

Tip: ga je tanden poetsen als je weer die suikerbehoefte hebt. Of eet nog een appel of wat ander fruit. Óf zorg dat je buiten bent of nouja in elk geval, dat je het niet kunt pakken. weet als geen ander hoe moeilijk vreetbuiten zijn.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:13

annika_s schreef:
Hihi nou lein dan ben ik denk ik het tegen over gestelde van jou :P Dikke kont en brede benen...Ook niet altijd leuk hoor ik heb veel moeite met broeken kopen aangezien mijn bovenbenen en kont behoorlijk zijn maar mijn taille juist niet waardoor ik vaak niks pas :P

Hmm dat snap ik.. Gaat ie wijd zitten aan de bovenkant hé? Heb ik ook gehad vorig jaar :P
Maar nu dus weer andersom.,. Nouja, als mn buik en heupen nou dunner zijn is het mss wel weer in verhouding :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:13

Marije__ schreef:

http://www.afstandmeten.nl

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:14

SteffiiY schreef:
Marije__ schreef:

http://www.afstandmeten.nl

Hele fijne site, gebruik ik ook! Aanrader :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:15

Nu ga ik voorlopg hetzelfde rondje rennen denk ik, want als ik een rondje groter wil is het meteen heel lang denk, ik zal is kijken.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:16

Suikerklontjes... tja omdat er niks anders is en ik er niet af kan blijven. (Staat een suikerpot op het tafeltje bij de koffie en thee, elke keer als ik thee pak...) Maar ik weet het, je hebt gelijk.
Enne het was geen waterijsje, maar een kleine coupe :o

Morgen weer een dag om het weer te proberen... thx dat je me helpt, ik heb er echt wel wat aan, en anders moet ik niet hier posten, toch?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:17

Ik weet al niet meer wat ik allemaal gegeten heb, maar zal het vanaf morgen is bijhouden :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:37

Net weer gewogen en er is gewoon nog steeds niets af ;( Morgenochtend nog even proberen, misschien is dat beter..

O: yoghurt met muesli
T: kiwi
L: 2 boterhammen, 1 smeerpate 1 chocopasta
T: waterijsje
A: Lasagna
T: 2 dropjes en luchtig vruchtentoetje
T: plakje kruidkoek

Geen hele rare dingen ofzo, maar toch maar proberen 's avonds niets meer te eten denk ik.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:42

Safiera schreef:
Suikerklontjes... tja omdat er niks anders is en ik er niet af kan blijven. (Staat een suikerpot op het tafeltje bij de koffie en thee, elke keer als ik thee pak...) Maar ik weet het, je hebt gelijk.

Morgen weer een dag om het weer te proberen... thx dat je me helpt, ik heb er echt wel wat aan, en anders moet ik niet hier posten, toch?

Graag gedaan, vind ik ook leuk :)
't Heeft bij mij jaren (!!!!) gekost voor ik mn eetpatroon uberhaubt onder ogen durfde te zien.. Dus ben blij als ik anderen kan helpen.

Misschien dan toch de thee ontlopen? Dus water of iets anders drinken? Ik heb ook als ik in de keuken ga staan altijd vreetzin.. Terwijl als ik dan wegloop, de trek ook wel verdwijnt :o

Haha kleine coupe...nouja, voor een keer...:P

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:43

Lein_ schreef:
annika_s schreef:
Hihi nou lein dan ben ik denk ik het tegen over gestelde van jou :P Dikke kont en brede benen...Ook niet altijd leuk hoor ik heb veel moeite met broeken kopen aangezien mijn bovenbenen en kont behoorlijk zijn maar mijn taille juist niet waardoor ik vaak niks pas :P

Hmm dat snap ik.. Gaat ie wijd zitten aan de bovenkant hé? Heb ik ook gehad vorig jaar :P
Maar nu dus weer andersom.,. Nouja, als mn buik en heupen nou dunner zijn is het mss wel weer in verhouding :+

Jaa idd aan de bovenkant wijd!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:59

Balen spikkel.. je hebt 'n goed schema.. Wrs weer een kwestie van doorzetten: maar wel lastig als je al zo goed je best doet.. Succes!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:15

Morgen! Wat een warmte vandaag, Pfoe!

Mijn liijstje:
O: 400 gram kwark met kokos
T: Appel
L: 4 crackers met boter en kipfilet + stuk kokommer
T: Appel
M: Weet nog niets, misschien iets van vis!
T: Bouillon

Beweging: Sport/bindingsdag school en vanavond Bodybalance.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:25

oe fijne site!! mijn standaard rondje is 2.3 km, en ik ren er zo'n 15 minuten over.. dat betekend dat ik nog meer moet gaan trainen wil ik die dijkenloop niet als een oud omaatje uitlopen!

naar mn verzorgpaard is het trouwens 6,5km fietsen.

ontbijt: brinta met muesli
aardbeitjes

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:22

Angela_ schreef:
Brennie: Bij Avans? Ik start daar volgend jaar met bestuurskunde.

Ja op Avans. Mijn school is de Juridische Hogeschool, maar dat is te klein om zelfstandig te bestaan, dus in Den Bosch zit het bij Avans in en in Tilburg bij Fontys.
Ik vond het gebouw zelf heel leuk, ruim en groot. Alleen altijd te weinig pc's. Over de opleiding kan ik dus weinig zeggen omdat onze opleiding apart geregeld is.

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:25

Oeh net lekker een flink stuk watermeloen op! Nu eerst even hardlopen voordat het te warm wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:41

Safiera: Geef aan je behandelaar aan dat je hier ontzettend mee zit, ik wed dat hun je ook kunnen helpen! Zet em op meid, ik vind het echt super knap hoe je hier mee bezig bent, en dan ook nog aan jezelf werken. Top hoor!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:23

hmm gaat niet heel lekker hier maar volgens mij houd ik vocht vast(ring zit ineens strakker dan normaal)
vanochtend voor het eerst havermout op, nou heb 4 happen op en weggegooit vond het niet te eten
hier nog tips voor onbijt zonder brood??

O:4 happen havermoud, 2 beschuiten met pure hagelslag

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:27

Nou die beschuiten zou ik als ik jou was niet eten.. zit veel vet / kcal in en haast geen goede stoffen.
als je havermout niet lekker vind, misschien yoghurt met cruesli en fruit, melk met cornflakes/brinta/muesli/cruesli?

En met warm weer zetten je vingers meestal ook ietsje uit he ;)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:36

Marije__ schreef:
Nou die beschuiten zou ik als ik jou was niet eten.. zit veel vet / kcal in en haast geen goede stoffen.
als je havermout niet lekker vind, misschien yoghurt met cruesli en fruit, melk met cornflakes/brinta/muesli/cruesli?

En met warm weer zetten je vingers meestal ook ietsje uit he ;)

Het is hier met airco niet zo heel warm en nog zit hij straker dan normaal, maar heeft ook alles te maken met aankomende tijd van de maand :+.
Ik at altijd al melk of yogurt met specialK maar dat blijkt volgens voedingscentrum best slecht te zijn..
brinta zou ik dan wel is kunnen proberen, maar lijkt dat niet op havermout?

offtopic: denk dat er iets in mijn vaders havermout zat hij doet een beetje raaar :+

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:49

Safiera schreef:

Ik ga met Angela mee: vraag wat hulp, geef het aan.

Wat mijn dietiste zei: stel jezelf de vraag: wil ik dit suikerklontje? Je hebt er even plezier van (tijdens het eten), maar daarna is het weg en heb je er niets meer aan. Je hebt alleen een schuldgevoel.
Ook je behoefte naar suiker blijft hierdoor aanwezig. Je moet zo denken dat je er even doorheen moet een paar dagen, maar als je dat lukt, dan neemt die behoefte ook af.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:05

Zo ben ik ook weer!
Gisteren een slecht schema gehad, 14 uur gewerkt dus tja avondeten was pizza's tussen het werk en vergaderen door.
Vandaag:
O: 2 boterhammen delight
T: geen idee denk komkommer ofzo
L: tosti van 20+ kaas met tomaat
T: nog geen idee het wordt warm.... kleine tomaatjes ofzo
A: nasi
T: fruit

Pff ik moet eigenlijk voer gaan halen voor de paarden, parfum wegbrengen en de paarden weer naar binnen halen. Maar gisteren heeft er in gehakt en ben zooo lui en suffig! Ik drink nog een watertje en sleep me daarna van de bank af!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:55

Er is weer in één dag een halve kilo af, aan de ene kant ben ik hier heel blij mee, aan de andere kant misschien wat veel..... heb gister dan ook niet zo gek veel op:

O: croissant + machiatto met zoetje
Td: Balisto + blikje energy drink
L: bruine boterham + vruchtenhagel en becel dieet
A: 2 pizzabroodjes ham/kaas/ananas + glaasje melk en glaasje amaaklimonade
* 3 kwartier paardgereden

was gister niet zo heel lekker dus heb niet veel binnen kunnen krijgen. En door het weer amper trek! Vandaag iets meer proberen binnen te krijgen, met name fruit! :)