Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Iris

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:32

Verstelbaar bed is ideaal! Heb overdag in mijn moeders bed gelegen een paar keer want die is ook verstelbaar. Nope hempje mag ook niet en bh overigens ook niet. Echt alleen een onderbroek.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:02

Ja dat leek me ook al! Dus daar ben ik wel blij mee. Dat een BH niet mag kan ik me inderdaad voorstellen, maar een topje. Ach, blij toe dat ik mijn eigen onderbroek aan mag houden :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:14

Helaas moest ik 2 week op mijn rug liggen. Stiekem na een week mijn zij geprobeerd en langzamerhand kon dat weer. Was ik erg blij mee want ik kan absoluut niet op mijn rug slapen.

Oh Ja kleding. Ik vind het gek maar toen ik net onder narcose kwam hadden ze ondergoed al uitgedaan en een bak onder mij geschoven zodat ik kon plassen. Achteraf besef ik me van 'mehh' :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:18

Nou ik ben ook een zij/buikslaper en heb net zolang mijn kussen verbouwd tot ik zo kon liggen }>
Ik kreeg wel zo'n sexy blauw hemd aan en een netonderbroek <<) nou daar krijgen die chirurgen echt geen kick van hoor lol!
Laatst bijgewerkt door chanicha op 23-10-15 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:21

O echt?! Ik werd wakker zonder ondergoed vanwege de katheter.. Ook niet iets wat ik heel prettig vond, had zo moeten blijven tot de volgende dag maar aangezien ik die katheter zo vervelend vond was ie er na een uur op de kamer weer uit. Toen ook ondergoed weer aan en een lekker warme legging haha! Ik vond het ziekenhuis maar koud..

Ik heb heel lang niet op mijn zij kunnen slapen helaas, was ook neit heel erg prettig met de zwelling. Heb heel lang mijn hoofd aan twee kanten ingebakend met kussens zodat ik wel mijn gezicht er zacht tegen aan kon leggen en dat hielp bij mij heel erg goed.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:23

Oh getsie! Bij mij zou er een buisje komen maar godzijdank hoefde dat niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:42

Ik heb een tijd op de uitslaapkamer gelegen want ik had de maagsonde, catheter en beademing nog maar ook door de duur van de operatie. Ze hebben bij mij nog meer gedaan dan alleen mijn kaken. Na de OK was ik ook mijn sexy onderbroek kwijt hoor _Iris.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:08

Aah nee ze moeten echt van mijn ondergoed af blijven. Daar zou ik dus echt niet blij mee zijn als ze dat zouden doen en dat zou ik ze wel laten weten ook (zeg ik nu met mijn grote mond :'))

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:17

Klinkt heftig chanica!
Bij mij deden ze boven en onderkaak tegelijk tijdens de operatie vandaar de katheter.. Alleen wist ik dus niet dat ik er een zou krijgen dus dat was een beetje raar wakker worden.

Catheter kan heel fijn zijn aangezien je na zo'n heftige ingreep je bed niet uithoeft om naar de wc te gaan. Na mijn her-operatie werd ik wakker op de uitslaap kamer en ik moest echt heel nodig plassen en dat terwijl je heel duf bent en dat is ook geen pretje.

Haha je hebt er niks over te zeggen helaas dyphusion, als het nodig is dan is het nodig. Misschien niet heel prettig maar ze hebben er dagelijks mee te maken.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:23

Tegen de katheter zie ik persoonlijk het meeste op, maar ik hoop/verwacht dat ik die niet ga krijgen. Toen ik het daar namelijk met de KC over had zei hij dat die meestal pas komen bij operaties van 2 uur, en die van mij zou een uur tot anderhalf gaan duren. Ik ga het ook nog even voor de operatie aangeven dat ik hem echt niet wil en dan is het afwachten haha.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:44

Catheter doen ze plaatsen als je slaapt dus merk je niks van en ik vond het ook wel fijn hoor. Mijn operatie duurde negen uur en ik kon echt de eerste twee dagen mijn bed niet uit. Ik wist het van tevoren hoor dus was geen verrassing. Het is mij echt 100% meegevallen en ben echt blij dat ik het heb laten doen.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:02

Daarom wil ik het juist van tevoren nog een keer aangeven dat ik écht tegen dat ding op zie. De hele operatie niet, de herstelperiode niet, maar de katheter. :')

Omg 9 uur? Ja dan lijkt het me logisch dat je geen zin hebt om daarna je bed uit te komen. Gelukkig duurt die van mij maar anderhalf uur en had de kaakchirurg het maar over één nacht blijven dus ik vermoed dat ik vrij snel mijn bed weer uit moet. Ach, ik laat het maar over me heen komen, en als de katheter hetgeen is waar ik me het meest druk om maak tot de operatie ben ik tevreden haha.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:28

Op zo'n moment zit je stijf van de morfine dus je zult niet echt compleet besef hebben dat ze het doen.

Morfine vond ik eigenlijk best heel Nice :') ik weet nog vaag dat ze me de uitslaapzaal in duwde waar ik eigenlijk gewoon al 'wakker' was en ik vrij snel al naar mijn slaapkamer mocht.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:46

Dyphusion hoe is het gegaan?
Je bent inmiddels geopereerd toch?

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:58

Ik ben inderdaad al geopereerd ja, vorige week maandag. De operatie is goed gegaan, heeft uiteindelijk 2 uur geduurd. Gelukkig geen katheter gehad en ook niet overgegeven na de operatie! Ze wilde me op de recovery wel op de pot/pan laten plassen maar dat heb ik ook weten te voorkomen haha.

De zwelling valt ook reuze mee (dankzij de druppels?), en ik durf zelfs te zeggen dat die aan een kant van mijn gezicht alweer verdwenen is.

Ook de pijn is me reuze meegevallen, ik durf zelfs te zeggen dat ik het amper tot niet gehad heb.

Het enige wat me echt zwaar is tegengevallen is het feit dat ik echt zo ontzettend snel op alles ben uitgekeken qua eten. Het vloeibare zelf valt me nog mee. Gelukkig worden volgende week al voor de eerste keer de elastiekjes wat losser gemaakt, dus ik hoop dat er dan weer een boterham in gaat :')

De kaakchirurg dacht vandaag volgens mij dat de operatie al langer geleden was, zo goed zag het eruit haha.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:20

Goed nieuws Dyphusion!
Ik deed alles met de staafmixer pureren, aardappels met groenten en vlees en mijn dochter had heerlijk fruithapje van sinaasappel, liga en banaan gemaakt. Zo ben ik de weken doorgekomen.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:36

De soepen pureren en zeven we nu ook. Vast voedsel pureren zal nu nog niet gaan, aangezien alles nog met een rietje moet. Ik heb nu nog amper plekken waar iets door kan zeg maar.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:46

Mooi zo Dyphusion!

Als je elastieken eenmaal losser zitten kan je weer wat meer! Boterham heel klein maken en zonder korstjes, ik kon met een klein lepeltje al wat warm eten naar binnen lepelen, en de chipito chips kleine stukjes en die zuig je zo weg!

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:04

Daar ga ik wel van uit ja! Dus nog even een weekje doorbikkelen en het eerste (vaste) voedsel kan ik dan hopelijk weer gaan eten .

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:40

Hier nog eens een berichtje van deze kant. Alles gaat nog steeds ontzettend goed. Dinsdag zijn inderdaad de elastieken losser gemaakt. Ik vond het wel eng toen de ene elastieken eruit waren en ik dus mijn mond helemaal kon openen. :') Maar alles zag er goed uit volgens de kaakchirurg dus de volgende controle is pas weer over 2 weken. Helaas mag ik morgen al weer terug aangezien elastiek 1 al kapot is. Hopelijk is het eenmalig en blijf ik niet aan de gang. :=

Ook de pijn is nog steeds goed te verdragen. De enige keer dat ik echt pijn heb gehad was vorige week woensdag, maar dat was ik zelf schuld. Ik dacht dat ik wel al met een pijnstiller per dag kon leven, maar dat viel wel even tegen. Vandaag ging dat echter wel prima dus vanaf morgen ga ik proberen om helemaal geen pijnstilling meer te pakken.

Daarnaast is voor mijn gevoel de zwelling ook al helemaal weg, dus dat is fijn, aangezien ik maandag weer het gewone leven moet gaan oppakken. Ik vind alleen dat ik nu echt een heel vreemd gezicht heb, dus daar moet ik wel nog heel erg aan wennen. Ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden eerlijk gezegd..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:59

Ik was dit topic alweer vergeten!!

Voor mij is morgen de grote dag. Dan word ik geopereerd.... Spannend! :=

Hoe gaat het met jou nu dyphusion? Ben je al gewend aan je nieuwe gezicht?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:17

Heel veel sterkte met de operatie en het herstel daarna!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:36

Dankjewel Prairy! Heb jij je nieuwe gezicht al kunnen accepteren?

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:18

_Ekenna schreef:
Ik was dit topic alweer vergeten!!

Voor mij is morgen de grote dag. Dan word ik geopereerd.... Spannend! :=

Hoe gaat het met jou nu dyphusion? Ben je al gewend aan je nieuwe gezicht?

Heel veel sterkte morgen!

Ik ben laatst weer bij de kaakchirurg geweest maar mn kaak kan nog tot mijn 21ste doorgroeien.. Maar nou gaan we in april afdrukken van mijn tanden vergelijken met bijna 2 jaar geleden en 4 jaar geleden om te kijken of mn kaak nu uitgegroeid is, zo ja mag ik mei al beginnen met mijn beugel :D

Las ik nou dat jullie moeite hebben met het accepteren van jullie 'nieuwe' gezicht?

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:41

Heel veel succes LoesVDB!
En sterkte met het herstel.