Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mer1980 schreef:Het is ook lastig, laten we eerlijk zijn ik was na 3 jaar konijnenvoer, en 5 x per week sporten echt wel weer fit, niet super slank want mijn lichaam maakt bepaalde dingen gewoon niet aan, maar wel fit. Maar het is gewoon NIET vol te houden. na een blessure binnen 3 maanden + 10 kilo erbij terwijl ik leefde als een knaagdier. Toen kwam voor mij het besef: hou ik dit vol. Het antwoord is gewoon nee en zo leven tot mijn 100e mocht het mij gegeven zijn is gewoon niet haalbaar, dan maar aan de ozempic... Heb ik dan gefaald? Misschien, maar liever zo dan mijn lichaam kapot sporten op knaagdierenvoer. Ik zeg proost met mijn wijntje en stokbroodje kruidenboter! Iets wat deze haflinger 3 jaar lang niet heeft kunnen doen want het zat meteen op mijn reet.
Suzanne F. schreef:.
Maar ik heb het dus nodig om minder te eten, ik mankeer verder niks. Ik ben gewoon een slappeling. Ik ben ook de Haflinger en kom al aan als ik kijk naar een grasspriet. Deze medicatie is eigenlijk mijn graasmasker. Maar het voelt wel wat fout dat ik het nodig omdat ik me niet kan inhouden.
Deertje schreef:Even een update ivm het stabiliseren. Deze week gaat het echt goed, ik spuit mezelf nog elke week 1.25 mg Mounjaro.
Ik val wel nog steeds af, ook al hoeft het totaal niet meer. Ik probeer mijn kcal op een dag op te hogen, en daar een balans in te vinden. Tot hoeveel kcal mag ik op een dag eten om stabiel te blijven.
Ik ben nu 37.2 kg kwijt. Morgen heb ik een afspraak met de arts om te bespreken wat we gaan doen, want nu word ik echt wel mager. Het is ergens heel raar. Je wil niet meer afvallen, maar je wil ook totaal niet meer terug en je kilo's bijkomen.
In mijn hoofd is het moeilijk om echt volledig die Mounjaro los te laten.. Ik weet niet of jullie dit kunnen begrijpen ergens ..
Annelies_VG schreef:Deertje schreef:Even een update ivm het stabiliseren. Deze week gaat het echt goed, ik spuit mezelf nog elke week 1.25 mg Mounjaro.
Ik val wel nog steeds af, ook al hoeft het totaal niet meer. Ik probeer mijn kcal op een dag op te hogen, en daar een balans in te vinden. Tot hoeveel kcal mag ik op een dag eten om stabiel te blijven.
Ik ben nu 37.2 kg kwijt. Morgen heb ik een afspraak met de arts om te bespreken wat we gaan doen, want nu word ik echt wel mager. Het is ergens heel raar. Je wil niet meer afvallen, maar je wil ook totaal niet meer terug en je kilo's bijkomen.
In mijn hoofd is het moeilijk om echt volledig die Mounjaro los te laten.. Ik weet niet of jullie dit kunnen begrijpen ergens ..
Snap ik heel goed. Ik val ook nogsteeds af, terwijl ik al heb afgebouwd (ben nooit hoger dan 2,5 gegaan). Ik heb nog wel een paar kg marge en als ik me er toe zet kan ik wel meer eten dus ik maak me er nog niet echt zorgen om. Het blijft gewoon heel raar om eraan te denken om genoeg te eten als je een leven lang tegen de honger gevochten hebt.
Zonnetje81 schreef:Waarom zou je rammen? Het is niet een plop effect zoals bij een ballon. Gewoon erin duwen.
Annelies_VG schreef:Deertje schreef:Even een update ivm het stabiliseren. Deze week gaat het echt goed, ik spuit mezelf nog elke week 1.25 mg Mounjaro.
Snap ik heel goed. Ik val ook nogsteeds af, terwijl ik al heb afgebouwd (ben nooit hoger dan 2,5 gegaan). Ik heb nog wel een paar kg marge en als ik me er toe zet kan ik wel meer eten dus ik maak me er nog niet echt zorgen om. Het blijft gewoon heel raar om eraan te denken om genoeg te eten als je een leven lang tegen de honger gevochten hebt.
Zonnetje81 schreef:Deze week gaat het wat minder. Teveel buiten huis gegeten. En merk dat je dan dus toch teveel eet of te slechte keuzes maakt wat niet werkt met het middel. Vergeleken met ervoor is het niet veel maar met het middel wel alles bij elkaar toch teveel.
Eigen schuld en een leerproces wat kan wel en niet.
Ik heb al een dikke week last van mijn rug. Dus ik voel me niet fit, chagrijnig en niks afgevallen sinds een week. Ik weet ook niet hoe pijnstillers werken met die vertraagde maaglediging. Gisteren had ik einde vd dag knallende koppijn wat niet wegging.
Dus nu even terug pakken op gewoon lekker thuis in mn eigen bubbel en ritme.
Ik moet ook nog ongesteld worden. Dus voel mezelf mega lamlendig aan alle kanten.
Hopelijk zet de positieve lijn snel weer door.
Suzanne F. schreef:Zonnetje81 schreef:Deze week gaat het wat minder. Teveel buiten huis gegeten. En merk dat je dan dus toch teveel eet of te slechte keuzes maakt wat niet werkt met het middel. Vergeleken met ervoor is het niet veel maar met het middel wel alles bij elkaar toch teveel.
Eigen schuld en een leerproces wat kan wel en niet.
Ik heb al een dikke week last van mijn rug. Dus ik voel me niet fit, chagrijnig en niks afgevallen sinds een week. Ik weet ook niet hoe pijnstillers werken met die vertraagde maaglediging. Gisteren had ik einde vd dag knallende koppijn wat niet wegging.
Dus nu even terug pakken op gewoon lekker thuis in mn eigen bubbel en ritme.
Ik moet ook nog ongesteld worden. Dus voel mezelf mega lamlendig aan alle kanten.
Hopelijk zet de positieve lijn snel weer door.
Knuf voor jou! Komt goed, gewoon weer oppakken na je ongesteldheid. Iedereen heeft weleens even moeilijke dagen. Wat ervaarde je na dat vele verkeerde eten? Word je dan misselijk of je darmen overstuur?