Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 17:48

Ja ik zou ook bellen hoor Freekieee! Beter zeker weten dan dat er misschien wel iets is. Ook vervelend dat je er zo wakker van ligt…

Wat tof dat sommigen gewoon zelf de kleertjes maken, doe ik jullie niet na hoor!

20 st per maat?! Lijkt me best wel veel eerlijk gezegd

Hier jong getrouwd, al 8,5 jaar :) wij vonden het zelf heel fijn om echt nog samen van onze tijd te genieten en nog te reizen, dus voor ons komt het nu op de goede tijd. Maar kan me goed voorstellen als je al iets ouder bent en het goed voelt je al sneller begint, je weet nooit hoe snel en of het lukt!

Hier begint alles ook wel zwaarder te worden. Ik heb veel staand en lopend werk, dus ben aan het einde van de dag helemaal gesloopt. Gelukkig over een uurtje vakantie :)

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:02

Iedereen lekker bezig met alle voorbereidingen zo te zien.

Ik moet nog steeds bloedprikken maar gewoon nog geen tijd gehad, Oeps.

Ziekenhuis hier waar ik verhuisd ben neemt geen labwaarden over dus moet opnieuw. Misschien morgen even of volgende week.

Hier gaat alles goed.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:24

Leuk om te lezen hoe verschillend het is hoelang iedereen (al) samen is. Lekker judgemental maar bij een zwangere tiener hou ik eerder mijn hart vast of het goed gaat met een kleine dan een twintiger of dertiger. Je bent in mijn ogen dan toch een stuk (wereld)wijzer. Wij zijn vandaag 13 jaar samen, ik kwam daar vanmiddag pas achter :')

Dat klinkt niet lekker Freekie. Heb je de verloskundige al gesproken?

Schattige setjes Kiwi. Ik kom net terug van babypark en snap wat je bedoelt met al die pastelkleuren :D

Beter te veel dan te weinig kwijllapjes Gnome :+ Dan kan je bij iedere klodder een nieuw doekje pakken _O-
Jeetje 20 stuks! Op de uitzetlijst van babypark en prenatal staat voor kleding 6 rompers en 6 setjes kleding maat newborn.

Jij bent al dichtbij de eindstreep Charlot!

Zo staan wij er ook in Ballard, alleen dan wel zonder het trouwen. We hebben mooie delen van de wereld gezien en vinden het nu goed dat we dat op latere leeftijd weer verder oppakken.

Ik ben vanmiddag bij Babypark geweest en heb de babykamer besteld :D Een redelijk neutrale witte set. Om niet met lege handen te vertrekken een Koeka deken, matrashoes, waskussenhoes en inleghoes voor de maxi cosi meegenomen. O, en de giftbag. Ik moest enorm lachen om de kleuren. Ik vind het lekker neutraal, een aantal van jullie zijn volgens mij van wat meer kleur :D

Afbeelding

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:28

Ohhh maar voor pakjes vind ik beige en bruin wel leuk :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 18:33

Hahaha oké oké 20 is dus ruim voldoende :') ruimte zat in de kast dus dan houd ik het daar gewoon bij. Daarom als iemand nog zoekende is.. Blijft vast heel veel mooi spul over waar we niks voor hoeven te hebben.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:36

Waar heb je al die kleren eigenlijk vandaan Gnome?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 19:04

Charlotte446 schreef:
Waar heb je al die kleren eigenlijk vandaan Gnome?

2 collega's die bij elkaar 4 jongens hadden. Allemaal max 3 jaar oud. Meeste max een jaar oud.

Rest zelf gekocht of gekregen met de feestdagen maar dat is echt maar een paar pakjes.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:50

_Charlot schreef:
Ik kom weer eventjes meekletsen na al het mee lezen!

Ik bestel zelf vaak op Kixx.nl. Daar hebben ze veel sale en ook allerlei merken en dus alle prijs categorieën. :o

Qua slabbetjes heb ik voor ons zoontje nu, veel met waterdichte achterkant. Ideaal om de kleding en hun hals/borst droog te houden!
Soms een slabbetje wisselen, ik heb nog nooit kleding hoeven wisselen.

Hier nog 2,5 week, tot we aan 40 weken zitten. <3

Het is wel aftellen met alle kwaaltjes. :+
De kleine is vorige week gelukkig gedraaid, wat laat, maar toch!

Edit; link naar de slabbetjes.
https://www.mamaloes.nl/lorelli-white-t ... 04032-0000

Spannend hoor!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:50

Gnome schreef:
Sky_As schreef:
heb je zoveel kleding? hihi
Ik heb gisteren toevallig even genoteerd hoeveel en wat ik van welke maten heb, aangezien ik op internet beetje was gaan lezen hoeveel kleding je in welke maten nodig hebt.

Was maar goed ook, want nu ben ik erachter dat ik heel veel in maat 62 heb, en nog bijna niks in maat 50....binnenkort dus maar eens shoppen.

Hebben jullie nog leuke betaalbare tips voor babykleding?
(ik heb nu vrij veel van Prenatal uitverkoop, baby-dump uitverkoop)

Wij hebben van collega's heel veel kleding gehad en hadden ook zelf al wat gekocht en gekregen voor die tijd. Ik heb van alles ongeveer 60 stuks minimaal.. Dus dat is echt gekkenwerk. Probeer het naar 20 stuks per kledingstuk te brengen of is dat naar jullie idee te weinig?

Als ik die lijstjes zie is dat nog veel hoor!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:53

Charlotte446 schreef:
Leuk om te lezen hoe verschillend het is hoelang iedereen (al) samen is. Lekker judgemental maar bij een zwangere tiener hou ik eerder mijn hart vast of het goed gaat met een kleine dan een twintiger of dertiger. Je bent in mijn ogen dan toch een stuk (wereld)wijzer. Wij zijn vandaag 13 jaar samen, ik kwam daar vanmiddag pas achter :')

Dat klinkt niet lekker Freekie. Heb je de verloskundige al gesproken?

Schattige setjes Kiwi. Ik kom net terug van babypark en snap wat je bedoelt met al die pastelkleuren :D

Beter te veel dan te weinig kwijllapjes Gnome :+ Dan kan je bij iedere klodder een nieuw doekje pakken _O-
Jeetje 20 stuks! Op de uitzetlijst van babypark en prenatal staat voor kleding 6 rompers en 6 setjes kleding maat newborn.

Jij bent al dichtbij de eindstreep Charlot!

Zo staan wij er ook in Ballard, alleen dan wel zonder het trouwen. We hebben mooie delen van de wereld gezien en vinden het nu goed dat we dat op latere leeftijd weer verder oppakken.

Ik ben vanmiddag bij Babypark geweest en heb de babykamer besteld :D Een redelijk neutrale witte set. Om niet met lege handen te vertrekken een Koeka deken, matrashoes, waskussenhoes en inleghoes voor de maxi cosi meegenomen. O, en de giftbag. Ik moest enorm lachen om de kleuren. Ik vind het lekker neutraal, een aantal van jullie zijn volgens mij van wat meer kleur :D

[ [url=m/NO3md2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk juist! Ja ik moet er niet aan denken dat ik als tiener een kindje zou krijgen :P

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:32

Dan kan het hard gaan qua hoeveelheid gnome :D Ik dacht dat je misschien iets van een pakket had geshopt.

Ik ook niet QueenE… Als ik op mijn 18e een kind had gekregen was die nu al 14 geweest. Al heeft dat ook voordelen, dan is je kind als jij 40 bent misschien al uit huis.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:29

Ik heb morgen mijn laatste werkdag voor mijn verlof. Trakteren jullie dan?
Ik weet dat er een gezamenlijke lunch is geregeld door mijn werkgever.

Als ik nu nog iets zou willen regelen kan ik alleen vroeg langs de Hema of de bakker.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 22:36

carika schreef:
Ik heb morgen mijn laatste werkdag voor mijn verlof. Trakteren jullie dan?
Ik weet dat er een gezamenlijke lunch is geregeld door mijn werkgever.

Als ik nu nog iets zou willen regelen kan ik alleen vroeg langs de Hema of de bakker.

Ik ga niet trakteren. Doe het wel als ie gezond ter wereld is gekomen en ik kom even langs op het werk.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:11

Freekieee hoe is het vandaag met je? Beetje beter kunnen slapen?

Kiwipitje lekker wezen shoppen! Goede tip van het kwijlen bij een jongen. Zal van de doekjes nog wat extra kopen haha. :D

Gnome woei je hebt in elk geval meer dan genoeg. Kan je hem straks elke dag wel 2x een nieuw pakje aan doen. ;) Gisteren nog lang bezig geweest met sorteren?

Sky_as maar goed dat je nog even had gekeken dan. Maar shoppen is best leuk toch? ;) Zeeman heeft altijd wel goedkope kleding. En de Primark maar die kwaliteit is volgens mij niet zo goed en daar moet je persé heen.

Charlot het eind komt voor jou ook snel dichterbij! :) Wat fijn dat de kleine nog gedraaid is, lag ook lang in stuitligging dus? Bedankt voor de link.

Ballard wat tof dat je zoveel van de wereld hebt gezien samen. Leek ons ook wel heel mooi om nog samen te doen, alleen was de kinderwens net ietsje groter.
Hoe gaat het verder met je gezicht nu?
Geniet van je vakantie! :D

Marlis fijn dat alles goed gaat. :) Vind het nog steeds stom dat het nieuwe ziekenhuis geen waarden overneemt.

Charlotte ook lekker wezen shoppen. Was je r snel uit wat je wilde hebben? Leuke giftbag wel! Vind deze zo op het oog leuker dan de blije doos die ik toen had. :D

Carika ik heb toen wel getrakteerd, maar is bij ons op het werk ook een beetje de ongeschreven regel dat bij ieder bijzonder ding je iets lekkers neerzet. Er staat dus ook regelmatig iets lekkers in de kantine. ;)
Maar ik vind het persoonlijk leuker om iets te doen als de kleine er eenmaal is. Had voor mijn verlof ook gewoon een slagroomtaart van de Jumbo gedaan, geen poespas.
Geniet van je verlof vanaf vanmiddag! <3

Hier gaat alles wel z'n gangetje. Ted blijft lekker dwars, heb soms echt een ei vormige buik en gaat helemaal op en neer. Dus wat 'ie allemaal aan het doen is daarbinnen?
Vanmiddag weer naar het ziekenhuis, heb besloten om voor een keizersnede te gaan. Stuitbevalling lijkt mij zo griezelig, dan ga ik al met spanning de bevalling in waardoor het waarschijnlijk toch niet goed gaat. En dan wordt het alsnog een keizersnede maar dan een spoed. Heb dan liever gewoon een datum waar we rustig naartoe kunnen werken. :)
Fijne dag allemaal vandaag!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:25

Ik was niet van plan te trakteren voor mijn maar had toevallig wel cake mee de dag dat ik vervolgens werd opgenomen in het ziekenhuis dus in feite toch getrakteerd :=

Fijn dat je voor je gevoel een goede keuze hebt kunnen maken Marieke. Hoor je vandaag meteen wanneer je ks ingepland wordt?

Ik kwam er gisteren achter dat de baby kamer weer een zooitje is geworden terwijl het opgeruimd was en de baby er nog niet eens is. Hoe dan? Binnenkort maar eens echt laatste keer opruimen.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:27

Oei, die kwijlslabbetjes zijn hier ook heel veel gebruikt. Ook een jongetje trouwens, maar ik ken ook kwijlende meisjes :D Vond het zelf ook altijd vies, maar van je eigen baby is dat echt niet zo.

Wat veel kleding Gnome. Succes met uitzoeken!

Als ik me het briefje nog herinner dat je plaatste, Mriek, lijkt een keizersnede me een verstandige keuze. Lijkt me ergens ook wel lekker dat je een datum hebt, haha! Stuitbevalling lijkt me pittig en zeker als je daarna alsnog een grote kans hebt op een keizersnede.

Uitgebreid trakteren op het werk ga ik ook niet doen, dat komt inderdaad wel na de geboorte. Maar ik neem wel wat lekkers mee voor tijdens de koffie. Ik werk toch maar met een paar man en dat wordt altijd gewaardeerd :D

Hier eindelijk zicht op de verbouwing: als het goed is over een week of 2/3. Dus dit weekend flink opruimen en alvast voorbereiden, dan hebben we dat alvast klaar. En dan nog nadenken over de inrichting van alle kamers...

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:50

Kiwipitje, haha wat bijzonder hé dat het dan toch weer een zooitje wordt? :D Succes met opruimen weer.
Ik denk wel dat ze gelijk een dag gaan plannen. Ze plannen een keizersnede altijd in week 39 en ik ben morgen al 38 weken.

Melanie ja klopt, dat briefje heb ik ook wel 10x doorgelzen haha. := Een collega van mij is in december ook met een keizersnede bevallen en het viel haar mee. :) Blijft natuurlijk wel een grote operatie, maar zij kwam er wel goed doorheen.
Spannend en leuk dat de verbouwing dichterbij komt! Hoe lang gaat het ongeveer duren?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:06

Ik zou denk ik wel trakteren op mijn laatste werkdag voor verlof. Al zijn het maar wat pakken koeken gewoon van de supermarkt ofzo…

Ik hoop dat er binnekort veel positieve bevallingsverhalen volgen :j hier nog steeds enorme angst voor de bevalling en dat word nu eindelijk pas besproken bij de verloskundige (terwijl ik het al vanaf begin heb aangegeven maar volgens mij dachten ze dat het vanzelf zou overwaaien ofzo :? )

Babykamer verhalen… oh meiden… ik moet eerst nog verhuizen := ik krijg stress als ik lees hoe ver iedereen al is :P

20 pakjes per maat? Jeetje hihi daar kom ik echt niet aan :n Er zal vanzelf nog wel iets bijkomen maar ik vind jongenskleding moeilijker te vinden dan meisjeskleding. Ik hou namelijk ook niet zo van opdrukjes dus veel babykleding valt af :P

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:13

Wat vervelend van die angst Linda. Zou een curus je misschien helpen? Wij doen die van Samen Bevallen, echt heel fijn. Totaal niet zweverig ook, is meer elke keer een soort biologie les.
Babykamer vond ik meevallen hoeveel werk het was. :) Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je anders wil, maar wij hadden 'm vrij snel voor elkaar. En er lag niet eens een vloer o.i.d. in. :D
Succes in elk geval. :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:59

Babykamer viel bij ons ook wel mee qua werk wat daarin ging zitten. Scheelt wel dat wij de meubels via MP hadden dus geen volledige zondag die dingen in elkaar schroeven.

Vervelend dat je zo’n angst ervaart Linda. Helpt het misschien om positieve beval filmpjes te kijken? Ik ben al een keer bevallen (volledig medisch, ik had een infectie) en wil het nu anders maar ik kijk daar alsnog positief op terug :j Uiteraard vind ik het nu wel weer spannend.. vooral nu het dichterbij komt. En m’n kind een grote is :=

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 11:10

Het vervelende is dat ik er wel goed over kan lezen, maar zodra ik dingen zie of hoor, word ik kotsmisselijk. Een (online) cursus maakt het dus eerder erger, dan beter. Volgens mij gaan ze begin april in ieder geval dieper in op het bespreken van pijnbestrijding, en een eventuele rondleiding en/of gesprek in het ziekenhuis. Volgen mij is de hoop dat mijn angst afneemt zodra ik beter weet wat mij te wachten staat o.i.d. ik probeer het voor nu maar een beetje los te laten en ik hoor begin april wel wat de bedoeling is :j

Het helpt ook niet dat ik het idee kreeg er alleen voor te staan. En dan bedoel ik niet vanuit mijn partner, maar vanuit degene die mij zouden moeten begeleiden (verloskundige). Zoals met (het ontbreken van) kraamzorg. Iedereen vind het heel vervelend, maar de enige die er werkelijk last van heeft ben ikzelf. En zo ook met mijn angst voor de bevalling. Al aangegeven vanaf het eerste moment, maar het werd continu genegeerd. Nu zijn we 25 weken verder (of nouja zeg maar 18 weken verder ofzo) en nu word het pas serieuzer genomen...

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 12:28

Gister eigenlijk nergens last meer van gehad en vannacht ook niet. Wel wat anders vannacht….

Gister ging ik opruimen en kwam brandalarm tegen I verpakking. Dus dacht zo werkt dat niet dus uit gepakt en neergelegt. Savonds ging ie al opeens af, dacht misschien niet goed neergelegt. Ik lag op zolder op bed dus kon 2 trappen naar beneden rennen voordat ik hem uit had. Dus oké misschien omdat ie half stond dus naast mij neergelegt want dan wist ik ook zeker dat de kat er niet op kan staan en hem zo aan kan doen.

Vannacht rond een uur of 2 ging ie dus opeens af. Mijn man was gelukkig heel snel en had hem zo uit. Maar ik was helemaal in paniek en lag echt te huilen van de schrik. Gelukkig even knuffelen en dan wordt ik al gauw rustig.

Maar ik houd al niet van donker, dus ik heb de halve nacht wakker gelegen omdat ik mij zelf gek maakte en van alles en nog wat hoorde.

Vond zo stom dat ik er zo van in paniek was….

Gelukkig vanmorgen geslapen tot half 10 en nu gaat het wel weer.

Vanmiddag rond 2 u intake voor de kraamzorg.

Edit: verloskundige belde net nog even.

Harde buiken horen er wel zo bij natuurlijk. Alleen als t echt heel vaak is, niet weg gaat als ik rust neem of ze komen elke x heel om de zoveel tijd als laatst in de nacht, en t gebeurd lang en vaker moet ik wel bellen. Uiteindelijk kunnen die spieren het niet meer “aan” en kan het over gaan naar echte weeën. Maar zolang ik echt voldoende rust neem en t niet pijnlijk is de hele tijd moet het goed zijn. En anders altijd even bellen.
En rekening houden met blaasontsteking ookal doet het bij plassen geen pijn. Dus van de week even voor de zekerheid plas inleveren bij de HA

Mriek, fijn dat je een keuze hebt kunnen nemen die jou goed voelt! Spannend zeg, nog een week dan. En dan is lieve Ted er !! Ben heeeel benieuwd naar hem.

Melanie, moeten jullie veel doen?

Linda, wat vervelend van die angst. Ik heb niet perse angst maar vind t wel spannend.
Zoals andere zeggen misschien een bevalling cursus? Zodat je een beetje weet hoe en wat. En of ook filmpjes op YouTube ? Staat genoeg die het gefilmd hebben en positief zijn.
Oh laat maar ik lees nu net je laatste post. Ik hoop voor jou dat ze er nog wat mee gaan doen en je goeie begeleiding krijgt. Eventueel een Doula? Zie ik ook wel eens voorbij komen.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 16:36

Ik vind het een dappere keuze van je Mriek. Vind het nog steeds heel jammer voor jou dat Ted niet wilde draaien. Is er nog een kans dat Ted kan draaien?

Haha Kiwi :+ Echt een rommel of gewoon teveel spullen (kinderwagen etc voor tijdelijk) op de kamer?

Leuk Melanie, dat is iets om naar uit te kijken :j

Wat rot dat je zo'n angst voor de bevalling hebt Linda. Hopelijk kunnen ze je volgende maand wat meer op je gemak stellen. Ik heb volgende week weer een gesprek over mijn keuze voor een keizersnede, ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Internet verhalen hebben mij de indruk gegeven dat het een lang(zaam) proces is, de verloskundige heeft aangegeven dat het snel 'geregeld' kan worden. Heb jij zelf ook dat je er richting het ziekenhuis voor je gevoel niet bovenop wil zitten? Ik vind het al zo'n vervelend onderwerp, het continue opbrengen en leuren om zekerheid zou mij echt geen goed doen. Zo gaat het gelukkig tot nu toe niet.

Zo'n alarm is vreselijk Freekie. Je lichamelijke ongemak en hormonen zullen dat effect misschien wel hebben versterkt. Fijn dat je man zo lief was <3 Hoe was je intake?

Hier even een rustige dag qua babykamer zodat ik vanavond met de hond naar Hoopers kan. Had met huishoudelijke klusjes met bukken ineens een onprettig gevoel in mijn buik. Morgen hopelijk de laatste muren verven en als het gaat het oude laminaat eruit halen. Hopelijk lukt dat als ik op de vloer blijf zitten en op mijn kont overal heen schuif :+

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 17:02

charlotte, vervelend dat je onprettig gevoel kreeg. Hopelijk morgen niet als je bezig bent, en anders maar rustig aan doen!

Intake ging goed! Ze was erg aardig. Normale pakket is gewoon 49 u die ze rekenen. Maar tijdens de kraamweek zelf kunnen we gewoon overleggen kwa uren. Ze heeft wel al in t systeem gezet dat we graag op ons zelf zijn en wel minder uren willen. Misschien alleen de 1ste dag gewoon de 6 u. En ze hebben we een minimale van 3 u per dag. Maar dat is helemaal prima.

Voor de rest heb ik alles in huis wat ik moet hebben, alleen nog spullen voor kraam pakket.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:22

Linda echt vervelend dat je het zo ervaart. Ook niet fijn dat je het gevoel hebt er alleen voor te staan. Heb je dat al besproken met je verloskundige of in het ziekenhuis? Ga er toch vanuit dat ze dan wel snappen dat het je hoog zit. Knuffel in elk geval voor je!

Freekieee wat een verhaal joh. Kan me voorstellen dat je je het leplazerus bent geschrokken. Lief dat je man je kon troosten. Is niet stom hoor dat je je paniekerig voelde. Brandalarmen zijn nou eenmaal ook niet heel zachtjes...
Ook fijn dat de verloskundige nog even contact met je heeft opgenomen over je harde buiken.
Heel bizar dat Ted er over 1,5 week al is ja. :D Wil hem nu ook wel graag zien.
Top dat je een goed gesprek hebt gehad met de kraamzorg.

Charlotte dank je wel. :) Er is wel kans dat Ted nog draait, maar die kans wordt eigenlijk per dag kleiner. Dus ik reken er maar niet meer op, scheelt weer teleurstelling.
Wat is Hoopers waar je heen gaat met je hond? :) Babykamer krijgt steeds meer vorm dus. :D

Terug uit het ziekenhuis hier. Ted lag, zoals verwacht, nog lekker in stuit. En zo stom toen de gynacoloog vroeg wat mijn keus werd werd ik helemaal emotioneel. Had ik nog niet eerder gehad. Maar ik ben wel opgelucht dat de knoop nu gewoon doorgehakt is en de keizersnede ingepland gaat worden. Ik moet maandag weer naar het ziekenhuis voor een keizersnede spreekuur en donderdag voor controle. Verder krijg ik nog een telefoontje over de ruggenprik en natuurlijk wanneer de keizersnede ingepland gaat worden.
Ook wel heel fijn, we mochten vandaag kijken op de kraamafdeling. Daar hebben ze ook een fotoboek laten zien over een keizersnede, dus daar zijn we ook weer wat meer op voorbereid. :)