Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefsel2109

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 22:54

Vinden jullie het goed als ik alvast mee kom praten hier? Er was ook een ander topic waar ik mee heb gepost maar zag dat deze eigenlijk niet meer actief is. Ben 3 jaar geleden (terugplaatsing was 29 juni 2021) zwanger geraakt van onze dochter. Wel door middel van het ICSI traject. We denken aan een 2e en heb in september weer een afspraak staan bij de fertiliteitskliniek.

We hebben geen embryo's meer van onze vorige poging dus zullen we vanaf het begin moeten beginnen. Maar vind het fijn om toch al met jullie mee te praten en mee te leven met de weg die iedereen aflegt!

Spannend hoor Adamootje. Ik kan niet echt meepraten over testen na IUI, maar ik heb de vorige keer na 6 dagen na de tp al getest, eerst dacht ik dat het nog de pregnyl was die het positieve resultaat gaf, maar dat was dus echt de baby. De terugplaatsing was wel van een 5 daagse embryo.

En spannend phylos. Ik duim hier voor je mee!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 23:24

Mellow schreef:
Adamootje schreef:
Hoe is het met iedereen hier? :)

Het begint bij mij te jeuken om te gaan testen. Morgen is het twee weken na de inseminatie. Na hoeveel dagen testen jullie normaal gesproken?

Ik had destijds 9 dagen na mijn iui al getest. Ik verwachtte er niks van maar het vroege stickje was positief.

Maar ik had de dagen ervoor ook getest om te kijken of het niet de hormonen waren.
Ik had het geduld niet om zo lang te wachten.
Hoop dat je een positieve test in handen mag krijgen!

Bij mijn vorige zwangerschap testte ik vrij laat positief (2 dagen na NOD), vandaar dat ik nu wat huiverig ben om nu al te testen.

En dankjewel! Zou wel bijzonder zijn, al na de eerste poging, maar het kan.

Phylos, hoe is het met jou?

Welkom, Eefsel. Vind je het spannend om opnieuw het traject in te gaan?

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 07:21

Ja ik vind het wel weer spannend, mede ook doordat ik toen ik vorige keer eenmaal zwanger was een HG zwangerschap had. En als de rietjes die er nu nog zijn (2) op zijn is het voor ons sowieso ook klaar. Die kans is overigens ook heel reëel da lt het niet lukt want de percentage om zwanger te worden was vorige keer 5 tot 10%. Ik ga er wel gewoon weer met een open en positieve blik in. Wellicht scheelt her dit keer wel dat we al een dochter hebben.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:06

Even een update van mij. Wij hebben een turbulente 11 dagen achter de rug.
Een week na de terugplaatsing had ik op 12 juni voor het eerst in 2 jaar een positieve test in handen. Verbaasd en dolgelukkig natuurlijk. Op 15 juni de officiële testdag was ook de clearblue positief zwanger 2-3 weken. We hebben zondag vaderdag gevierd en meest naaste vrienden en familie die op de hoogte zijn van het traject zijn we in de loop van de dagen gaan verrassen. Mensen verwachten toch een berichtje positief of negatief. De reacties waren allemaal zeer enthousiast. Ik voelde me ook echt zwanger en het fantaseren kon beginnen.
Vanaf vrijdag merkte ik dat symptomen afnamen. Zaterdagochtend nog een test gedaan en die was duidelijk minder positief dan enkele dagen daarvoor. Naast wat bruinige afscheiding begon toen het zorgen maken.
Een bevriende verloskundige stelde me gerust maar gaf aan dat ik bij rood bloedverlies altijd mocht bellen. Zondagmiddag had ik ineens een hevige bloeding. We konden meteen bij de verloskundige terecht voor een echo. Er werd geen vruchtzakje meer aangetroffen en dus moeten we uitgaan van een miskraam.

We zijn natuurlijk enorm verdrietig teleurgesteld en lamgeslagen. We krabbelen samen weer op. Ik hoop dat mijn lichaam snel hersteld en we positief door kunnen met het traject. We hebben nog 9 mooie cryo's.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:08

Adamootje schreef:
Hoe is het met iedereen hier? :)

Het begint bij mij te jeuken om te gaan testen. Morgen is het twee weken na de inseminatie. Na hoeveel dagen testen jullie normaal gesproken?

Ik mocht volgensmij officieel 17 dagen na iui testen.
Wat spannend voor je, hopelijk heb je meteen de 1e ronde een positieve test in handen

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:10

Spannend Eefsel. Hopelijk mogen jullie een tweede kindje ontvangen.
Ik kan me voorstellen dat je misschien niet tot het uiterste gaat maar de wens voor een tweede kan ook heel groot zijn

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 11:18

Ah jeetje Phylos wat onwijs rot. Hele dikke knuffel vanuit deze kant!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 11:39

Phylos wat ontzettend rot zeg! Dikke knuffel :knuffel:

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:43

Zou ik ook met jullie mee mogen praten? Eerder was er indd een ander topic.

Wij hebben uiteindelijk na 4 jaar via ivf een kindje gekregen en zijn nu alweer een jaar onderweg voor een 2e kindje

Phylos, zo rot is dat he eerst positief testen en dan weer negatief... :(:) Wordt je helemaal heen en weer geslingerd door emoties. Sterkte

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:04

Phylos, wat een emotionele rollercoaster moet dat voor je zijn... Ik vind het erg rot voor je! Dikke knuffel! :knuffel:

Eefsel, fijn dat je er met een positieve, open blik in staat. Een HG-zwangerschap lijkt me zeer vervelend, hopelijk blijft dat je bespaard.

Welkom, Ijsvogel! Volgens mij zaten we tegelijkertijd in het andere topic een aantal jaar geleden. Fijn dat het met IVF gelukt is om een kindje te krijgen. Succes met de nieuwe poging(en)!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:06

Bedankt voor jullie lieve berichten.
We krabbelen langzaam op. Vrijdag mogen we naar de kliniek voor een echo.

Weet jij al wanneer je mag/gaat testen Adamootje?

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 13:21

Hier gaat t eigenlijk helemaal ruk.

We waren weer zwanger dachten we. Bij de gynaecoloog op de vroege echo allen wat weefsel in de baarmoeder gezien. Moesten hcg prikken en die was heel hoog dus dachten ze aan een Mola zwangerschap. Curettage ingepland en tijdens de curettage is er per ongeluk een gaatje in m’n baarmoeder gemaakt. Dus nachtje ziekenhuis.

We moesten hierna elke week bloedprikken op hcg omdat die waardes moesten zakken. Helaas tijdens de eerste controle was die nog 2x zo hoog als de dag van de curettage. Dat zou normaal betekenen dat er chemo gestart moest worden.

Op de dag dat we weer een telefonische afspraak hadden hierover ben ik heel ziek geworden en kreeg ik enorme pijn aanvallen. In t ziekenhuis gecontroleerd en ze zagen allemaal bloed in m’n buik. Wederom een spoed operatie, mijn ei lijder was gescheurd.

Achteraf blijkt de zwangerschap in m’n ei lijder te hebben gezeten. Nu ben ik een week aan het herstellen en heb ik zowel mentaal als lichamelijk wel t een en ander te herstellen.

Voor nu is mijn gevoel heel dubbel. Aan de ene kant wil ik niet meer maar aan de andere kant voelt t ook heel pijnlijk om de deur naar een kindje helemaal dicht te gooien.

Sorry een enorme ego post..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 13:52

*kruipt onder steen vandaan, heb een hele poos meegeschreven en gelezen maar de laatste tijd niet meer*

Netjuh6: wat een enorme rollercoaster is dat zeg.. Dus eigenlijk is het achteraf gezien dus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap geweest is, in plaats van een mola zwangerschap. Ik begrijp heel goed dat je het niet meer wilt, ik herken het namelijk ook heel goed.. Die pijn die je nu voelt is echt onbeschrijfelijk. Hebben ze je ook verteld wat nu je kansen zijn voor een volgende zwangerschap door je gescheurde eileider en het gaatje in je baarmoeder? Ik hoop dat je je lichamelijk weer snel wat beter voelt waardoor je aan het mentale stuk kan gaan werken. Heel veel sterkte gewenst en kracht!

Wij hebben min of meer de deur naar een kindje helemaal dichtgedaan. Mijn man heeft afgelopen augustus kanker gekregen met een gigantische tumor in zijn buik. Net voordat we een intake hadden in het radboud voor een traject te starten. Hij was net op tijd enigzins hersteld toen we een afspraak hadden. Helaas bleek er geen leven in zijn zaad te zitten, maar dat heeft zich wel enigzins hersteld maar nog niet echt om over naar huis te schrijven. Ze weten ook niet wat het ingevroren gaat doen, dus wat we ook doen, het moest met vers sperma gebeuren. IUI en IVF was al meteen out of the picture. ICSI was daarmee de enige mogelijkheid. maar goed, ik ben 40 dus de kansen op een zwangerschap was met ICSI 5-10% waarvan je een kans op een miskraam hebt met mijn leeftijd van 1 op 3.. Heftig traject dus met weinig slagingskansen. Buiten dat blijkt dat mijn miskramen veroorzaakt zijn door een schildklierprobleem of beter gezegd door de ziekte van Hashimoto. Mijn schildklierwaarden vielen nog net binnen de norm maar mijn antistoffen tegen de schildklier zijn 240 terwijl die onder de 5 moeten zijn.. Inmiddels heb ik medicatie, maar afgelopen maand waren helaas mijn waarden ook weer verslechterd.

Daarnaast ben ik voordat we uberhaupt konden starten vanbinnen ook doorgelicht en helaas hebben ze toen ontdekt dat ik een hartvormige baarmoeder heb (aangeboren) waardoor een zwangerschap voldragen al een uitdaging is. 2 embryo's terugplaatsen is totaal geen optie. Wij hebben daarom besloten dat een traject voor ons te heftig is, en we hebben eigenlijk al genoeg aan mijn man zijn hersteltraject. We hebben toen besloten dat we gewoon de natuur zijn gang laten gaan, maar gezien mijn bloedwaardes nu weer niet okay zijn hebben we eigenlijk min of meer besloten het hier bij te laten. Het doet ongelofelijk veel pijn, met name mijn man worstelt er flink mee.

Ik weet hoe je je nu voelt Netjuh, en ook al die mensen die tegen mij zeggen dat ik het los moet laten want dan komt wel goed wil ik het liefste vermoorden.

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:26

netjuh6 en Flygill, wat een verdrietige gebeurtenissen beiden zeg...onwijs heftig om mee te maken :(:) lijkt me onwijs moeilijk die keuze te moeten maken om te stoppen..maar ik zou op gegeven moment ook wel een afweging maken wat je mentaal nog aankan indd en kijken naar de slagingskansen

netjuh6 sterkte met herstellen ook

Adamootje, ja klopt...volgens mij
Leuk dat jullie ook voor een tweede kindje willen gaan! Al getest? Denk dat je al kan doen hoor..ik test altijd week na tp al positief maar ik maak denk ik snel hcg aan.

Momenteel wachten we weer op wanneer starten met cryo terugplaatsing na 3 miskramen. Ondanks dat er al een kindje is valt het traject mij mentaal enorm tegen. Maar we gaan rustig door.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 16:15

Flygill schreef:
*kruipt onder steen vandaan, heb een hele poos meegeschreven en gelezen maar de laatste tijd niet meer*

Netjuh6: wat een enorme rollercoaster is dat zeg.. Dus eigenlijk is het achteraf gezien dus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap geweest is, in plaats van een mola zwangerschap. Ik begrijp heel goed dat je het niet meer wilt, ik herken het namelijk ook heel goed.. Die pijn die je nu voelt is echt onbeschrijfelijk. Hebben ze je ook verteld wat nu je kansen zijn voor een volgende zwangerschap door je gescheurde eileider en het gaatje in je baarmoeder? Ik hoop dat je je lichamelijk weer snel wat beter voelt waardoor je aan het mentale stuk kan gaan werken. Heel veel sterkte gewenst en kracht!

Wij hebben min of meer de deur naar een kindje helemaal dichtgedaan. Mijn man heeft afgelopen augustus kanker gekregen met een gigantische tumor in zijn buik. Net voordat we een intake hadden in het radboud voor een traject te starten. Hij was net op tijd enigzins hersteld toen we een afspraak hadden. Helaas bleek er geen leven in zijn zaad te zitten, maar dat heeft zich wel enigzins hersteld maar nog niet echt om over naar huis te schrijven. Ze weten ook niet wat het ingevroren gaat doen, dus wat we ook doen, het moest met vers sperma gebeuren. IUI en IVF was al meteen out of the picture. ICSI was daarmee de enige mogelijkheid. maar goed, ik ben 40 dus de kansen op een zwangerschap was met ICSI 5-10% waarvan je een kans op een miskraam hebt met mijn leeftijd van 1 op 3.. Heftig traject dus met weinig slagingskansen. Buiten dat blijkt dat mijn miskramen veroorzaakt zijn door een schildklierprobleem of beter gezegd door de ziekte van Hashimoto. Mijn schildklierwaarden vielen nog net binnen de norm maar mijn antistoffen tegen de schildklier zijn 240 terwijl die onder de 5 moeten zijn.. Inmiddels heb ik medicatie, maar afgelopen maand waren helaas mijn waarden ook weer verslechterd.

Daarnaast ben ik voordat we uberhaupt konden starten vanbinnen ook doorgelicht en helaas hebben ze toen ontdekt dat ik een hartvormige baarmoeder heb (aangeboren) waardoor een zwangerschap voldragen al een uitdaging is. 2 embryo's terugplaatsen is totaal geen optie. Wij hebben daarom besloten dat een traject voor ons te heftig is, en we hebben eigenlijk al genoeg aan mijn man zijn hersteltraject. We hebben toen besloten dat we gewoon de natuur zijn gang laten gaan, maar gezien mijn bloedwaardes nu weer niet okay zijn hebben we eigenlijk min of meer besloten het hier bij te laten. Het doet ongelofelijk veel pijn, met name mijn man worstelt er f
Ik weet Netjuh, en ook al die mensen die tegen mij zeggen dat ik het los moet laten want dan komt wel goed wil ik het liefste vermoorden.

Jeetje wat heftig! Ik wil jullie ook alle sterkte toewensen!

En idd de mensen die zeggen laat t los het komt wel of je bent nog jong kan ik inmiddels ook wel hun nek omdraaien.

Mensen beseffen echt niet wat ze zeggen.

Mijn schildklier waardes zijn ook goed behalve inderdaad de antistoffen zijn te hoog. Hier wilde ze niets mee doen. En ook ik ben gezegend met de hart vormige baarmoeder.

Voor nu voelt t te definitief om te zeggen ik wil het helemaal niet meer. Maar als ik er al aan denk om weer zwanger te worden krijg ik het Spaans benauwd.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:27

Jeetje netjuh6 en Flygill wat een heftige verhalen hebben jullie zeg. Ik kan me best voorstellen dat je op een punt komt dat je niet goed meer durft of niet meer kan/wil. Lijkt me heftig om een definitief besluit te moeten nemen.
Lichamelijk en mentaal moet het op een gegeven moment ook nog wel kunnen.

Krijgen jullie nog begeleiding vanuit ziekenhuis/kliniek of daarbuiten?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 18:14

Vandaag hadden wij de controle echo. Definitief bevestiging dat het een miskraam was. Het 'goede' nieuws is dat mijn lichaam snel herstelt. Baarmoederslijmvlies is weer in opbouw en al 3laags. Hcg is geprikt en zit op 4. Dat betekent dat we direct door mogen. 8 juli echo voor follikelmeting. Hopelijk ergens die week daarna de terugplaatsing.

Het waren 2 bizarre weken van positieve test - miskraam - start terugplaatsing 3.
Toch ben ik blij dat het zo kan en voelen we dat we door kunnen en willen.

Hoe is het verder hier?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 22:20

Phylos, wat verdrietig dat je zwangerschap in een miskraam is geëindigd. Fijn dat je lichaam zich snel herstelt. Ik ga weer voor je duimen straks, uiteraard.

Flygill, wat verdrietig dat jullie deze keuze hebben moeten maken. Veel sterkte gewenst!

Netjuh, wat heftig allemaal! Sterkte met het herstel en het maken van een keuze wat betreft jullie kinderwens. Dat lijkt me geen makkelijke. :knuffel:

Ijsvogel, vervelend dat het traject op mentaal gebied zo tegenvalt. Ik dacht zelf dat ik een traject nu beter zou trekken, omdat ik al een zoontje heb, maar het verdriet en de frustratie blijft eigenlijk even groot als toen ik voor de eerste het fertiliteitstraject in ging. Sterkte met het wachten enzo.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:09

Hoe is het met jou Adamootje? Kun je al iets vertellen over de uitslag van de eerste poging?

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 22:09

Goedenavond, ik zou graag willen meepraten (meelezen doe ik al een tijd).

Vorig jaar augustus gestopt met de pil en gisteren na een afspraak in het ziekenhuis erachter gekomen dat ik pcos heb.
Er is gisteren nog bloed afgenomen om te checken op verhoogt testosteron gehalte, de andere 2 kenmerken heb ik al aangevinkt.

Hoe langer ik erover nadenk hoe gemengder de gevoelens zijn, ene moment wat emotioneel (de gedachte dat er iets anders is in mijn lichaam waardoor op een natuurlijke manier zwanger worden moeilijker wordt) en andere moment sta ik er vrij nuchter in dat er nog heel wat kansen zijn.
Het moet allemaal gewoon nog even bezinken denk ik.

Phylos wat verdrietig , anderzijds fijn dat je lichaam zichzelf zo snel hersteld.

Flygirl en Netjuh, jeetje wat heftig, sterkte ! :knuffel:

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 22:53

Welkom Danielle! Wat naar dat je pcos hebt. Kan me ook voorstellen dat een 'verklaring' ook wel duidelijkheid kan geven. Mixed feelings zijn heel logisch denk ik.
Weet je al hoe jullie nu verder gaan/kunnen/moeten?

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:12

Dank je wel!

Aankomende dinsdag hebben we weer een afspraak, gelukkig vrij snel.
En dan krijgen we denk ik meer informatie over welke opties er allemaal zijn.

Hoe gaat het met jou?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:07

Fijn dat dat al zo snel kan Danielle.
Met mij gaat het aardig. We hebben de miskraam wel redelijk verwerkt. We proberen naar de volgende poging uit te kijken. Maandag een echo

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 17:39

Spannend morgen de echo! Waar gaan ze dan naar kijken/controleren?
Fijn dat het steeds een beetje beter gaat.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 11:24

Vandaag was een follikelmeting en kijken hoever het baarmoederslijmvlies is opgebouwd. Baarmoederslijmvlies was al 9 mm. Follikel nog 12 mm. Dus woensdag nog een keer een echo en dan gaan ze de Ovitrelle spuit plannen en daarmee ook de terugplaatsing. Dat zal dus eind volgende week zijn