We wandelen door naar deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 20:32

Leuk, de efteling!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 20:43

Nooit geweest, schaam!
Misschien de kids van mijn zus een keer meenemen.

Mandy wat rot dat jullie niet weten wat er is. Hopelijk woensdag positief bericht.

Gaucho en Faringo lekker samen op pad.

Pien, zijn dat een soort vakantiehuisjes? Mooie wandeling.

Heerlijke heuvels op de foto. Dat hoogte verschil blijft prachtig.

Die bonte specht <3, zat er laatst 1 hier in de boom voor het huis. Helaas geen kans gezien om de camera te pakken.

Hier lekker met een zonnetje op de mtb gezeten, dus geen wandel foto's maar wel genoten van het heerlijke weer vandaag.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 20:45

De Efteling <3 *\o/*

Lizard wat mooi daar. Ook lekker geklommen zo te zien. En die zonnestralen <3

Mandyy wat een vrolijke foto’s. Zo leuk al die verschillende vliegers

Pien van jouw foto’s van vandaag word ik heel zen. Mooi dat ven.

Goof heerlijk, de zon!!

Marlies mtb is ook erg leuk

Hier mijn middag/ avond foto’s. Zit nu in een restaurant, het gaat weer goed met me gelukkig :9

Afbeelding

Nieuwsgierige aagjes }:0
Afbeelding
Afbeelding

Eindpunt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zonsondergang <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:12

Wat een prachtige foto's Bootsiebobs, smakelijk eten hé.

Citaat:
Pien, zijn dat een soort vakantiehuisjes? Mooie wandeling.

Klopt het is een kleinschalig parkje vlakbij Magnac Laval aan het water en heet Puyade.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:28

Wat een mooie foto's weer, bootsiebob.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:21

Gelukkig gaat het beter bootsie! Mooie foto's

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:37

Dat kalfje Bootsiebob! *Smelt*

Inderdaad de Efteling! Het was gezellig druk maar hoorde dat de Efteling in de middag opriep om vooral NIET meer te komen. Ze moesten mensen weigeren.. abonnementhouders hoeven niet meer van te voren te reserveren en daardoor werd het dus te druk. Wij hebben vandaag niet zoveel gedaan maar het was al lekker om er weer rond te wandelen <3

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:24

germie schreef:
Ok, ik heb een vraag aan de wandelaars:
Ik wil graag eens de BEEKPRIK fotograferen. Dat is een soort aalachtig visje van maximaal 15 cm lang. Ze komen voor onder de grote rivieren zeg maa, Gelderland, Overijssel, Brabant en Limburg worden het meest genoemd.
Het is een vrij zeldzaam visje, maar je kunt ze soms zien als je langs een beekje wandelt.
Wie heeft deze wel eens gezien en waar? Ik zou ze graag nog eens fotograferen (en ja, ik weet dat ik dan met een duikpak aan in 20 cm water moet gaan liggen ;) )

Heb je Waarneming.nl al gecheckt? Misschien kun je daarop een beetje uitvogelen waar ze gespot worden. Je zou ook RAVON eens kunnen mailen, die zullen vast ook wel weten waar je bepaalde soorten kunt vinden :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:36

Ja, waarneming.nl schermt bij de beekprik de exacte locaties af. Ik heb al wel wat natuurgebieden. Ravon heb ik ook wel eens contact mee (moet nog wat schrijven voor de nieuwsbrief).

En dat heb ik weer hoor. Ik heb dus al een tijd last van mijn rechtervoet en dat lijkt soms wel wat beter te gaan gelukkig. Maar nu heb ik dus de afgelopen week diverse hoge schoenen geprobeerd en ook mijn -30 wandelschoenen van Jack Wolfskin voor de wintersport in Finland.
En nu blijkt dat ik na mijn achillespeesonsteking van meer dan 10 jaar geleden nog steeds geen hoge schoenen kan dragen. Ik heb af en toe wel hoge schoenen gedragen, maar die zijn toch lager dan wat ik daar nodig heb. Of ze hebben een uitsnede bij de pees en dat is absoluut not done bij -20. Maar ik krijg dus na een 5 a 6 km weer last van die pees dan. Het is wel meteen over als ik de schoenen uit doe, maar 5 km is nu niet echt een afstand waar ik over denk als ik daar wil gaan wandelen. Dan denk ik eerder aan 15 tot 20km. Vanavond maar weer een rondje op die veel te warme schoenen in de hoop dat het beter wordt, of door anders strikken, enz. Maar ik baal wel. STraks ben ik 7km weg en moet ik terug en neemt de pijn enorm toe. De laatste 1.5km gisteren moest ik anders gaan lopen, dus dan krijg je ook weer overbelasting elders natuurlijk.
En lage schoenen worden dus echt afgeraden, eigenlijk praten ze continu over toch echte snowboots omdat het er gewoon -20 is.

Ik heb deze wandelschoenen dus gekocht hier voor omdat de reviews goed zijn:
https://www.bever.nl/p/jack-wolfskin-co ... 00002.html

En ja, ik moet toegeven, mijn hakken houden het met het oog op de hielspoor dus prima, maar nu vindt mijn pees dit niet leuk.
Andere winterschoenen van mij zijn daar niet warm genoeg vrees ik. Die draag ik hier wel in de winter, maar bij vorst bevriezen de tenen alsnog.

Het is sowieso wel een raar gezicht dat ik nu in veel te warme schoenen boodschappen doe e.d. Mensen kijken je soms ook aan. Maar ja, ik moet ze toch inlopen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:37

Mooie schoenen Germie en een lastig probleem.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:41

pien_2010 schreef:
Mooie schoenen Germie en een lastig probleem.

Ja precies en ze waren dus met 140 euro ook echt niet goedkoop. Maar omdat ik dus een hielspoor gehad heb wil ik niet op alles lopen. En dat gaat hier dus goed (je kunt ook de binnenzool vervangen door een eigen zool mocht je dat willen, maar dat lijkt hier niet eens nodig). Dus ik baal wel.
En het is ook weer iets wat je niet merkt als je er een half uurtje in huis op loopt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:05

Germie, toch lage schoenen nemen, verwarmde sokken er in en gamaschen er overheen?
Leuk als ze hoog moeten zijn, maar om dan vervolgens van de pijn niet te kunnen lopen, dan heb je er nog niets aan.

Pien, mooi plekje voor vakantie!

Boobsie, heerlijk! Ik ben fan van bergen, sneeuw en zou echt zo die kant uit gaan na het zien van je foto's. Geniet er van!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:05

germie schreef:
Ja, waarneming.nl schermt bij de beekprik de exacte locaties af. Ik heb al wel wat natuurgebieden. Ravon heb ik ook wel eens contact mee (moet nog wat schrijven voor de nieuwsbrief).

Oh, dan is het wel een zeldzame soort denk ik of niet?
Al moet je natuurlijk altijd wel geluk hebben met dieren fotograferen/filmen. Je hebt nooit de garantie om ze tegen te komen itt plantjes :+ Of paddenstoelen trouwens :D

Zijn er nog mensen die vandaag de storm gaan trotseren? :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:48

MarliesV schreef:
Germie, toch lage schoenen nemen, verwarmde sokken er in en gamaschen er overheen?
Leuk als ze hoog moeten zijn, maar om dan vervolgens van de pijn niet te kunnen lopen, dan heb je er nog niets aan.

Daar zit ik zeker ook aan te denken. Veel kleding heb ik voor een week niet nodig, overdag loop ik toch in een skibroek.
En in principe krijg ik voor de gehele week een thermo broek, jas, laarzen en balaclava en handschoenen van het hotel.
Maar wandelen in laarzen waar iedereen in loopt is denk ik niet goed voor mijn hielspoorverleden.

Ik ga zeker kijken wat er in de koffer past. Maar daar moeten de langlaufschoenen ook al in. En alles moet natuurlijk binnen de 20kg blijven.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:57

Leuk een dagje in een drukke Efteling. Maar daar rondwandelen is ook altijd al gezellig.

Gelukkig weer opgeknapt Bootsiebob, prachtige foto's! Ben jaloers :D

Lastig Germie die pees. Hopleijk vind je nog een oplossing.

Hier niet gewandeld gisteren. Lijkt wel of ik een beetje uitgewandeld ben haha. Komt wel weer, ga het mezelf ook niet opleggen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:21

Fietsen tussendoor is ook leuk O:)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:47

Het is hier nu een en en situatie. Ene voet dus pijn met opstaan en op tenen lopen. Geen idee waar het vandaan komt. Soms denk ik dat het iets beter is, maar het is zeker nog niet over. Ik vermoed hier nieuwe schoenen die ik voor hier gekocht heb om te wandelen en die zijn nu dus wel verbannen
En nu dus die stomme pees aan de andere kant. Het heeft niets met elkaar te maken (ook niet dat ik anders loop ofzo door het ene, want het gevoel van die pees had ik vorige winter ook bij hoge schoenen en die dus niet meer gedragen daarna). En omdat ik zeker 3 dagen in Finland wil wandelen moet ik dan echt fit zijn.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:04

Wat balen Germie. Hoeveel tijd heb je nog om goed te worden? Anders eens langs een podotherapeut (met eventueel schoenenwinkel erbij) om te kijken wat zij aanraden? Mijn podo heeft in hetzelfde gebouw een schoenenwinkel waar mensen met echt verstand van zaken, misschien dat zij nog een goede oplossing hebben.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:11

jojoleinee schreef:
Wat balen Germie. Hoeveel tijd heb je nog om goed te worden? Anders eens langs een podotherapeut (met eventueel schoenenwinkel erbij) om te kijken wat zij aanraden? Mijn podo heeft in hetzelfde gebouw een schoenenwinkel waar mensen met echt verstand van zaken, misschien dat zij nog een goede oplossing hebben.

2.5 week. Heb al contact gehad met een podotherapeut (was mijn bijrijder), maar een oorzaak is er dus niet zo te vinden. En die pees, tja, dat is lastig, daar lijkt dus niets meer mee aan de hand. Is ook gewoon dun, normale kracht, enz. Dat heeft de fysio allemaal gescand en bekeken. En eigenlijk heb ik daar nooit meer aan gedacht, totdat ik nu dus die winterschoenen gekocht heb om te wandelen in Finland (en langlaufen en skiën, maar dat laatste maar 1 dag).

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:02

Het idee van de lage schoenen met verwarming en gamaschen klinkt eigenlijk erg goed germie. Hopelijk krijg je het probleem opgelost

Ik ga de storm niet trotseren. Alles in de bergen is tot woensdag dicht (kabelbanen, sommige restaurants) vanwege de hevige storm

Het plenst hier, hopelijk gaat het straks in sneeuw over :D En het is erg donker buiten…

Faringo de wandelzin komt vast terug, zeker wanneer je weer in de ochtenden kunt gaan :))

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:18

Nou,bootsiebob.
Dit is niet echt je droomvakantie,he? :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:23

Inderfdaad wat een pech bootsiebobs.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:27

Nee, je treft het niet :(

Vervelend Germie dat je zo'n last van jevoet hebt, toch wel belangrijk

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:01

He wat jammer Bootsiebob dat het weer zo tegenzit. Hopelijk wordt het nog wat beter.

Mijn wandelzin komt wel weer hoor, maar met dit vieze, saaie weer iedere keer dat rondje in de omgeving staat me even tegen. Straks met lekkerder weer komt dat wel weer terug.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:11

Ach het weer zit dan nu niet zo mee, het belangrijkste is dat we gezellig wat tijd samen doorbrengen. De eerste twee dagen waren al supermooi :j

We zijn nu allemaal wandelfoto’s aan het kijken :)