Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shaggy09 schreef:karuna schreef:En jongeren mogen meer dadelijk waarschijnlijk want zij hebben het zo zwaar. En bijna de helft geeft nu aan schijt te hebben aan de regels, want zijworden toch niet ziek. Ach ja waarom zou je een heel grote groep stille mensen "vergeten" wiens leven echt tot stilstand is gekomen.
https://www.ad.nl/gezond/tachtig-procen ... ~aaa7d954/
Iedereen stelt zich aan behalve karuna, niet waar?
Shaggy09 schreef:karuna schreef:En jongeren mogen meer dadelijk waarschijnlijk want zij hebben het zo zwaar. En bijna de helft geeft nu aan schijt te hebben aan de regels, want zijworden toch niet ziek. Ach ja waarom zou je een heel grote groep stille mensen "vergeten" wiens leven echt tot stilstand is gekomen.
https://www.ad.nl/gezond/tachtig-procen ... ~aaa7d954/
Iedereen stelt zich aan behalve karuna, niet waar?
karuna schreef:Hetzelfde Onderzoek doen bij chronisch zieken of ouderen? Dat gebeurd niet, want niet interessant hoe die zich voelen? Denk dat je er beroerdere cijfers uitkrijgt.
Nikass schreef:Ik vind dit heel naar, en ik vind dat er aandacht moet zijn voor de problemen van jongeren. Maar wel breder dan corona. Want ook zonder corona zitten steeds meer jongeren/jongvolwassenen met een burnout.
Waar komt dat vandaan? Hoe zit het met hun weerbaarheid?
Zebrastreep: eens met wat je schrijft over zelfdiagnose en depressie.
Nikass schreef:Maar eenzaamheid bestond "vroeger" ook. Zeker in de tijd dat contact niet mogelijk was op enige afstand, en mensen niet altijd konden kiezen hoe en met wie ze hun toekomst wilden invullen.
Ik deel wèl de ergernis dat mensen (niet persé altijd jongeren) zich niet aan de basis maatregelen houden (afstand houden)
Nikass schreef:Dat klopt ZS, en dat is wellicht niet goed op zich, maar aan de andere kant lijkt het wel of (jonge) mensen toen veel weerbaarder waren.
Ik ben zelf nog niet zo heel oudmaar sta toch regelmatig verbaasd te kijken van de mentaliteit van veel jeugd: recht denken te hebben op alles, doorzettingsvermogen van niks en solidariteit wat is dat
Nikass schreef:Dat klopt ZS, en dat is wellicht niet goed op zich, maar aan de andere kant lijkt het wel of (jonge) mensen toen veel weerbaarder waren.
Ik ben zelf nog niet zo heel oudmaar sta toch regelmatig verbaasd te kijken van de mentaliteit van veel jeugd: recht denken te hebben op alles, doorzettingsvermogen van niks en solidariteit wat is dat
Zebrastreep schreef:Nikass schreef:Dat klopt ZS, en dat is wellicht niet goed op zich, maar aan de andere kant lijkt het wel of (jonge) mensen toen veel weerbaarder waren.
Daar ben ik het ook wel mee eens hoor! Komt omdat we tegenwoordig heel lief zijn voor onze kinderen en ze heel veel in bescherming nemen. Te lief zijn en teveel in bescherming nemen kan ook negatieve kanten hebben en misschien zelfs wel vaker uitgaan naar risicovol gedrag. Doorzettingsvermogen mis ik bij heel veel mensen wel , en vroeger deed ik dat ook wel dat snelle opgeven en zelfmedelijden.
Toen ik er helemaal doorheen zat ben ik niet geholpen met alleen maar liefde maar ook een flinke schop onder mijn kont om het zo maar te zeggen. En als ik zie wat het gedaan heeft was ik dat ook zeker nodig. Ik heb de afgelopen 3 jaar al meer bereikt met doorzettingsvermogen dan in de 7 jaar dat ik in zelfmedelijden zat. En geluk komt echt niet voort uit geld of voorwerpen , maar het gaat om wat je zelf doet en bereikt.
Nikass schreef:
Sizzle schreef:Tja, je zou maar op het punt staan om een opleiding af te sluiten in richting hospitality of zo.
Al je stage bedrijven dicht, je potentiele werkgevers falliet, de ziektekostenverzekeringen gaan vast stijgen, pensioenen nog verder uitgemolken, geen huur zonder inkomen, je ouders hebben ook hun baan verloren,....etc.
Voor een helehoop mensen is het veel meer dan enkel nu op dit moment, hun toekomstplannen liggen overhoop. Om dat even weg te wuiven onder: watjes, is verschrikkelijk oneerlijk.
Sizzle schreef:Tja, je zou maar op het punt staan om een opleiding af te sluiten in richting hospitality of zo.
Al je stage bedrijven dicht, je potentiele werkgevers falliet, de ziektekostenverzekeringen gaan vast stijgen, pensioenen nog verder uitgemolken, geen huur zonder inkomen, je ouders hebben ook hun baan verloren,....etc.
Voor een helehoop mensen is het veel meer dan enkel nu op dit moment, hun toekomstplannen liggen overhoop. Om dat even weg te wuiven onder: watjes, is verschrikkelijk oneerlijk.
Shaggy09 schreef:Nikass schreef:Dat klopt ZS, en dat is wellicht niet goed op zich, maar aan de andere kant lijkt het wel of (jonge) mensen toen veel weerbaarder waren.
Dit zijn dus echt weer van die aannames op niks gebaseerd. Maar ok.
Bigone, ik ga mee met jou post. Er zijn héél veel mensen met depressieve klachten nu, maar zou het ook niet per se legit een echte depressie noemen.
Los van dat is het wel vreselijk dat de volksgezondheid zo slecht gaat. Er staat ons een enorme rotzooi op te ruimen na corona, ook economisch natuurlijk.
purny schreef:We passen ons al een jaar aan aan de chronisch zieken en ouderen dus mag het dan ook eens omgekeerd worden? Of denk je Karuna dat met het vaccin alles de volgende dag weer normaal is? Ik zal je uit de droom helpen, dat gaat niet gebeuren.
En vind je dat je depressief bent? Als je dat bent zal je niet op vakantie geweest zijn.